beyler uzun zamandır inceliyorum dizel düşünüyorum ve hep en son c3 dizel 92 hp sonucuna varıyorum.Ama ne forumda ne başka yerde hiç destek görmüyorum.sürekli her yönden konfor performans inceliyorum hep c3.Bu süre zarfında bazen başka arabalar (mesala grande punto dizel 90 hp veya mitsubishi colt 1.5 95 hp dizel) aklıma giriyo oturup düşünüyorum...düşünüyorum en son hep c3.
sizden isteğim lütfen c3 hakaında beni blgilendirin.kronik arızaları varmı.servis bakımları pahalımı yakıt tüketimi nasıl veya içine bindiğinizde hissettikleriniz.
herkese şimdiden çok selamlar ve saygılar yardımlarınızı bekliyorum...
Yaklaşık 2 yıldır aralıklarla C3 Hdi 92 hp'yi kullanma fırsatım oldu. Başlıca izlenimlerim: -Araçta konfor donanımları fiyatına göre oldukça fazla (otomatik klima, vs) -Süspansiyon çok gürültülü çalışıyor ve sanırım arabanın yüksek oluşunu telafi etmek amacıyla aşırı sert ayarlanmış -Bana turbo gecikmesi biraz fazla gibi geldi. Vites büyütürken bile turbo gecikmesi yaşıyorum. Bunu yaşayan başkası var mı bilemiyorum ama? -Bence kullanışlı, keyifli, ferah bir araç... 2 senede 100.000'ye geldik ve hiç bir sorun yaşamadık...
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
Yaklaşık 2 yıldır aralıklarla C3 Hdi 92 hp'yi kullanma fırsatım oldu. Başlıca izlenimlerim: -Araçta konfor donanımları fiyatına göre oldukça fazla (otomatik klima, vs) -Süspansiyon çok gürültülü çalışıyor ve sanırım arabanın yüksek oluşunu telafi etmek amacıyla aşırı sert ayarlanmış -Bana turbo gecikmesi biraz fazla gibi geldi. Vites büyütürken bile turbo gecikmesi yaşıyorum. Bunu yaşayan başkası var mı bilemiyorum ama? -Bence kullanışlı, keyifli, ferah bir araç... 2 senede 100.000'ye geldik ve hiç bir sorun yaşamadık...
arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.
quote:
Orijinalden alıntı: CanTasci
arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.
Alıntıları Göster
Ben de çok severeim ama küçük olduğundan savurur korkusu var insanlarda ki hiçde öyle bişey yok!Konfor çok iyi rahat iyi çekişi falan var,yakıt tüketimi 1.4hdi lerde çok çok çok az hatta geçenlerde bi sitede reklamını gördüm bir depoda 1584 km diye!Seçim size kalmış bence grandede çok iyi geliyor bana ama binmediğim için bilemiyorum!
quote:
Orijinalden alıntı: zA_gA
Ben de çok severeim ama küçük olduğundan savurur korkusu var insanlarda ki hiçde öyle bişey yok!Konfor çok iyi rahat iyi çekişi falan var,yakıt tüketimi 1.4hdi lerde çok çok çok az hatta geçenlerde bi sitede reklamını gördüm bir depoda 1584 km diye!Seçim size kalmış bence grandede çok iyi geliyor bana ama binmediğim için bilemiyorum!
Alıntıları Göster
savurmak yok mu? :D arabamı seviyorum ama işte buna gülerim, araba sanki 170-180'den sonra yolda durmamaya programlanmış :D herşeybi ya arabanın ilk 150km'deki yol tutuşu ve yolda duruşu inanılmaz, yola yapışıp gidiyor sanki, tabi frenlerin gücüde bunun cabası. 160-165 gibi hafif bir uğultu geliyor motordan(genelde 3800-3900rpm'de oluo). 170'e geldiğiniz anda araba birden bütün asaletini kaybedip gözünü şarampole dikior. bu böyle, arabamı keyifli, rahat ve yavaş kullanacam(yavaştan kastım hız limitlerinde) diyosanız bundan iyi minik sınıf yok, ama hız yapacaksanız C2 VTS ya da VTR şiddetle önerilir. C4 ise sadece asalet, sürüş zevki bile vermio doğrusu.
quote:
Orijinalden alıntı: CanTasci
arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: ahmetcantasci
arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.
Turbo gecikmesi biraz da kişiden kişiye göre değişen bir kriter tabi... Örnek olarak kendi aracım focus 1.6 tdci'da bu gecikme daha az olduğu için c3'teki gecikme dikkatimi çekmiş olabilir...
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
quote:
Orjinalden alıntı: ahmetcantasci
arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.
Turbo gecikmesi biraz da kişiden kişiye göre değişen bir kriter tabi... Örnek olarak kendi aracım focus 1.6 tdci'da bu gecikme daha az olduğu için c3'teki gecikme dikkatimi çekmiş olabilir...
Alıntıları Göster
Bahsettiğim okadar fazla hızlar değildi şehir içi hızlarından bahsetmiştim virajlarda falan...C4 ün sürüş keyfini bilemiyorum ama iyi gözüküyor,bilemiyorum olabilir...
quote:
Orijinalden alıntı: zA_gA
Bahsettiğim okadar fazla hızlar değildi şehir içi hızlarından bahsetmiştim virajlarda falan...C4 ün sürüş keyfini bilemiyorum ama iyi gözüküyor,bilemiyorum olabilir...
Alıntıları Göster
turbo gecikmesi sanırım hepsinde aynı, yani kalkışta ve vites büyütünce 2-3 saniye sonra devreye giriyor ve o an araba fırlıyor. kronik arıza olarak c3'lerde direksiyon tıkırdısını söyleyebilirim, ilk başta aldığımda yani bir sene önce rahatsız olmuştum ama sonradan alıştım şimdi duymuyorum, garantiye dahil etmiyorlardı ve de sen yaptırırsan garanti iptal oluyordu o zaman şimdi çıkanlarda problem var mı varsa garantiden yapıyorlar mı bilmiyorum. maslaktaki servis hallediyordu bu problemi ama tabi garanti dahilindeyse araba garanti dışı kalıyordu. yalnız bu tıkırdının hiç bir teknik probleme sebep olmadığını biliyorum ve bu ses sadece bozuk yolda araba titrerse oluşuyor. araba hareket etmezken direksiyonu hızla sağa sola dönderdğinizde duyabilirisiniz. 1 yıldır c3 1.4 hdi 92 bg kullanıyorum ve gayet memnunum. en son 45 bin bakımına götürdüm 1 ay önce 220 ytl tuttu masrafı. daha dün ankaradan geldim, 190 km bastığım zamanlar oldu bana mısın demedi. rüzgar sesi geliyor belki ama kendi sınıfındaki araçlardan daha çok değil kesinlikle daha azdır. zaten motoru kendi sınıfında en sessizi.
Ben 2 yıldan beri c3 1.4hdi kullanıyorum.30.000 km civarında şu an.genel olarak araçtan memnunum.öncelikle yakıt tasarrufu gayet iyi noktada...yol tutuşu fena değil,performans yeterli...fakat c3lerin genel bir problemi olduğunu düşünüyorum..bunuda genelde tüm kullanıcılardan duymaktayım.vites kutusu problemi ve araca çok fazla ses alması ve yepyeni bir c3ün bile döküntü bir araba gibi ses çıkarması....özellikle ben bu ses olayından çok rahatsızım..
quote:
Orijinalden alıntı: osmanyorulmaz
Ben 2 yıldan beri c3 1.4hdi kullanıyorum.30.000 km civarında şu an.genel olarak araçtan memnunum.öncelikle yakıt tasarrufu gayet iyi noktada...yol tutuşu fena değil,performans yeterli...fakat c3lerin genel bir problemi olduğunu düşünüyorum..bunuda genelde tüm kullanıcılardan duymaktayım.vites kutusu problemi ve araca çok fazla ses alması ve yepyeni bir c3ün bile döküntü bir araba gibi ses çıkarması....özellikle ben bu ses olayından çok rahatsızım..
viteste nasıl bir problem varmış, yaşayan arkadaşlar anlatabilir mi, ben de yok, ya da farketmedim..
quote:
Orijinalden alıntı: akhenaten
viteste nasıl bir problem varmış, yaşayan arkadaşlar anlatabilir mi, ben de yok, ya da farketmedim..
Alıntıları Göster
Biraz komik kaçabilir ama tartışmayı tam olarak çakamadım bende c3 1.4 hdi var şimdi onda turbomu var!!!
quote:
Orijinalden alıntı: zA_gA
Biraz komik kaçabilir ama tartışmayı tam olarak çakamadım bende c3 1.4 hdi var şimdi onda turbomu var!!!
Alıntıları Göster
evet hocam, yüksek basınçlı turbo dizel direkt enjeksiyonlu motor var c3 hdi'da. artık yeni nesil dizel motorlarda hep turbo var. yani illa tdi filan olması gerekmiyor artık anlamamız için. crdi'da da var, ddi'da, dti'da da..
quote:
Orijinalden alıntı: akhenaten
evet hocam, yüksek basınçlı turbo dizel direkt enjeksiyonlu motor var c3 hdi'da. artık yeni nesil dizel motorlarda hep turbo var. yani illa tdi filan olması gerekmiyor artık anlamamız için. crdi'da da var, ddi'da, dti'da da..
Alıntıları Göster
Valla hocam ben harbiden daha yeni öğrendim 2006 c3 var bnde peki şu tdi lar gibimi aynı dimi geçişi falan nasıl???çok komik oldu ya o kdar sürüyorum ama turboyu daha çakamadım ki devri sonuna kadar zorlarım yani vitesle çok oynarım ama...
quote:
Orijinalden alıntı: zA_gA
Valla hocam ben harbiden daha yeni öğrendim 2006 c3 var bnde peki şu tdi lar gibimi aynı dimi geçişi falan nasıl???çok komik oldu ya o kdar sürüyorum ama turboyu daha çakamadım ki devri sonuna kadar zorlarım yani vitesle çok oynarım ama...
Alıntıları Göster
arkadaşlar araba ağır araba... öyle tipi ufak die hemen kaçan araba değil... bi Hyundaı GETZ ile kıyas edin göreceksiniz...kim kaçıyor kim kaçmıyor... C3 böle arkasından bakar...neyse....
Viteslerinden memnun değilim..vites Kolu çok aşağıda kalıyor... Direksiyona yapışmam rağmen vites değiştirmek için eğilmek durumunda kalıyorum... Hele ki Geri vitesini sormayın... ancak 3.denememde geçiyor... Debriyaj_kavrama çok geç kalıyor....Arabayı beğenmediğim için bu gözle baktım iyi yanları da var tabiki...
quote:
Orijinalden alıntı: met.nar
arkadaşlar araba ağır araba... öyle tipi ufak die hemen kaçan araba değil... bi Hyundaı GETZ ile kıyas edin göreceksiniz...kim kaçıyor kim kaçmıyor... C3 böle arkasından bakar...neyse....
Viteslerinden memnun değilim..vites Kolu çok aşağıda kalıyor... Direksiyona yapışmam rağmen vites değiştirmek için eğilmek durumunda kalıyorum... Hele ki Geri vitesini sormayın... ancak 3.denememde geçiyor... Debriyaj_kavrama çok geç kalıyor....Arabayı beğenmediğim için bu gözle baktım iyi yanları da var tabiki...
Alıntıları Göster
Bende c3 1.4 HDI 70HP var.Almadan önce fiesta,clio,getz vs hepsini denedim.Fiyatına göre değerlendirince aracımdan memnunum ancak şikayetlerim şunlar: Kapılar tınnnn diye kapanıyor(özellikle arkalar)Tok kapı sesi yok. Arka camlar açıldığında,biraz bozuk yoldaysan tıkır tıkır sallantı sesi geliyor.İlk duyduğumda kontrol ettim sanki camlar fitilin içinde değil de boşta gibi sağa sola sallanıyor.Camın kirkosu tek noktadan camı tuttuğundan cam langır lungur oynuyor.Servise sordum hepsi böyle dediler.Açıkcası pek inandırıcı gelmedi ama aynı sorun sizin c3 te yoksa yazarsanız servise çökebilirim
quote:
Orijinalden alıntı: panisher
Bende c3 1.4 HDI 70HP var.Almadan önce fiesta,clio,getz vs hepsini denedim.Fiyatına göre değerlendirince aracımdan memnunum ancak şikayetlerim şunlar: Kapılar tınnnn diye kapanıyor(özellikle arkalar)Tok kapı sesi yok. Arka camlar açıldığında,biraz bozuk yoldaysan tıkır tıkır sallantı sesi geliyor.İlk duyduğumda kontrol ettim sanki camlar fitilin içinde değil de boşta gibi sağa sola sallanıyor.Camın kirkosu tek noktadan camı tuttuğundan cam langır lungur oynuyor.Servise sordum hepsi böyle dediler.Açıkcası pek inandırıcı gelmedi ama aynı sorun sizin c3 te yoksa yazarsanız servise çökebilirim
Emsalleriyle kıyaslayınca yine alsam tercihim c3 ten yana olurdu.(Puntoya da bi bakardım ama)Bu sınıftaki arabalarda kıl tüy mutlaka bazı problemler olacaktır unutmayın.Fazla kafaya takmıycan yoksa araba alamazsın. Şu direksiyon sesine gelince o ses arızadan kaynaklanmıyor.Elektrik destekli direksiyonlarda dişli vb sistem bulunmuyor tamamen elektrikli direksiyon olduğundan kablo yerine hani bilgisayarların içinde kullanılan çoklu kablolar gibi,negatif filme benzeyen plastik üzerinde kablo yolları var.Bu kablo rulo halinde direksiyonun içinde duruyor.Sağ veya sol yaptığında bu rulo açılıyor ya da kapanıyor.Bu sırada sanki poşet sesini andıran az bir ses bazen çıkabiliyor.Kesinlikle arıza değil.Öğrenince rahatlıyosun.Zaten dişli olsa direksiyon o kadar hafif olmaz.Çocuk bile tek parmakla çevirebilir o direksiyonu. Vitese nasıl ulaşılamıyor,geri vitese nasıl geçmiyor anlamadım.Fşestanın vitesi gibi kemikli değil enazından.
Emsalleriyle kıyaslayınca yine alsam tercihim c3 ten yana olurdu.(Puntoya da bi bakardım ama)Bu sınıftaki arabalarda kıl tüy mutlaka bazı problemler olacaktır unutmayın.Fazla kafaya takmıycan yoksa araba alamazsın. Şu direksiyon sesine gelince o ses arızadan kaynaklanmıyor.Elektrik destekli direksiyonlarda dişli vb sistem bulunmuyor tamamen elektrikli direksiyon olduğundan kablo yerine hani bilgisayarların içinde kullanılan çoklu kablolar gibi,negatif filme benzeyen plastik üzerinde kablo yolları var.Bu kablo rulo halinde direksiyonun içinde duruyor.Sağ veya sol yaptığında bu rulo açılıyor ya da kapanıyor.Bu sırada sanki poşet sesini andıran az bir ses bazen çıkabiliyor.Kesinlikle arıza değil.Öğrenince rahatlıyosun.Zaten dişli olsa direksiyon o kadar hafif olmaz.Çocuk bile tek parmakla çevirebilir o direksiyonu. Vitese nasıl ulaşılamıyor,geri vitese nasıl geçmiyor anlamadım.Fşestanın vitesi gibi kemikli değil enazından.
Alıntıları Göster
1
quote:
Orijinalden alıntı: Burrakk_15
1
Alıntıları Göster
fiesta al deriim insanlar acayip memmunlar ole diyim zaten etrafına bakarsan onlardan çok ça görürsün kolay gele
Emsalleriyle kıyaslayınca yine alsam tercihim c3 ten yana olurdu.(Puntoya da bi bakardım ama)Bu sınıftaki arabalarda kıl tüy mutlaka bazı problemler olacaktır unutmayın.Fazla kafaya takmıycan yoksa araba alamazsın. Şu direksiyon sesine gelince o ses arızadan kaynaklanmıyor.Elektrik destekli direksiyonlarda dişli vb sistem bulunmuyor tamamen elektrikli direksiyon olduğundan kablo yerine hani bilgisayarların içinde kullanılan çoklu kablolar gibi,negatif filme benzeyen plastik üzerinde kablo yolları var.Bu kablo rulo halinde direksiyonun içinde duruyor.Sağ veya sol yaptığında bu rulo açılıyor ya da kapanıyor.Bu sırada sanki poşet sesini andıran az bir ses bazen çıkabiliyor.Kesinlikle arıza değil.Öğrenince rahatlıyosun.Zaten dişli olsa direksiyon o kadar hafif olmaz.Çocuk bile tek parmakla çevirebilir o direksiyonu. Vitese nasıl ulaşılamıyor,geri vitese nasıl geçmiyor anlamadım.Fşestanın vitesi gibi kemikli değil enazından.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: panisher
Şu direksiyon sesine gelince o ses arızadan kaynaklanmıyor.Elektrik destekli direksiyonlarda dişli vb sistem bulunmuyor tamamen elektrikli direksiyon olduğundan kablo yerine hani bilgisayarların içinde kullanılan çoklu kablolar gibi,negatif filme benzeyen plastik üzerinde kablo yolları var.Bu kablo rulo halinde direksiyonun içinde duruyor.Sağ veya sol yaptığında bu rulo açılıyor ya da kapanıyor.Bu sırada sanki poşet sesini andıran az bir ses bazen çıkabiliyor.Kesinlikle arıza değil.Öğrenince rahatlıyosun.Zaten dişli olsa direksiyon o kadar hafif olmaz.Çocuk bile tek parmakla çevirebilir o direksiyonu.
Bu biraz hatalı bir bilgi olmuş...
Elektrikli direksiyon demek mekanik bir sistem yok demek değil, sadece hidrolik basıncını takviye eden ayrı bir elektrik motoru var demek. Avantajları ise, sürekli devrede olan bir hidrolik pompa olmadığı için yakıt tüketiminde bir miktar tasarruf elde ediliyor... Citroen'in resmi web sayfasına bakacak olursanız direksiyon için "elektrik destekli" ifadesinin yer aldığını göreceksiniz. Bu şu anlama geliyor, klasik kremayer-pinyon direksiyon kutusunun hidrolik desteğini bir elektrik motoru sağlamaktadır... Yani bir dişli sistem vardır ve olmak zorundadır...