Şimdi Ara

Proc Coefficients ve Skillere Göre Dağılımları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AgL5S3Revw9ddEhScEpSLWhnRDZKV25OaWZJcHdkN0E&f=true&noheader=false&gid=6

    Coefficient nedir?


    Proc Coefficient, item statlarında bulunan ''bir ihtimalle bir şeyin gerçekleşmesi'' veya ''şu, şu şekilde gerçekleşecek'' tarzı bonuslara verilen genel isimdir.

    Bunları örneklendirecek olursak; ''Life on Hit, % Chance to blind on hit vb.''.

    Proc Coefficientlerin belirtilme sebebi ise birçoğumuzun bilmediği, 100 life on hit'in her vuruşta 100 life alacağınız anlamına gelmemesi ve aynı şekilde diğer efektif statların da bu orantida gerçekleşmeyecek olmasıdır. Bu tarz efektif statların skillden skille göre değişme durumu söz konusu.

    Bu linkteki de karakterinizde en doğru skilli seçebilmeniz için ihtiyaciniz olan bilgileri barındıran bir belgedir. Bu bilgiler sayesinde survivability diğer bir değişle ayakta kalma oranınızı arttırabilecek bilgiler demek! Bu sayede ''x effect that happen on crit'' veya ''life on hit'' bonuslarını en iyi şekilde kullanabilmek demek oluyor.

    Anlaşılması biraz zor; ancak anlayan arkadaşlar biribirine yardımcı olursa kolayca anlaşılabilir.

    NEURO'YA TEŞEKKÜRLER:

    ->Proc coefficentla alakalı şeyler : Life on hit, chance to blind,freeze, stun on hit veya wizarddaki arcane power on crit gibi şeylerdir.

    Yani kısaca xxx on crit ve xxx on hit diyorsa bunun gerçek olasılığını bulmak için skillin proc coefficienti ile çarpmamız lazım.

    ->Yine wizarddan gidersek :

    Forked Lightning skillinin procu 0.167 miş. Bunun anlamı : 1000 vuruştan sadece 167 sinde life alabileceksin. Yani life alabilme olasılığın %16 gibi bir şey oluyor.

    Dikkat ederseniz birden fazla adama vuran skillerin procları düşüktür. Çünkü vurduğu her adam için ayrı ayrı hesaplanır. Mesela forked lightningin procu 1 olsaydı. AS de 2 diyelim. Saniyede 2 defa forked lightning atabiliyoruz. 10 tane yaratığa sıktığımızda saniyede 20 defa proclanacaktı. Üzerimizde 5000 Loh olsa saniyede 100k can doldurabilecektik. Bu da dengesiz olacağı için alan vuran skillerin procları düşürülmüştür..

    Alan vuran skillerin Proc katsayılarını etkileyen diğer bir etmen de skillin vuruş mesafesidir. Forked Lightning skillinin procu düşüktür çünkü vuruş mesafesi fazladır. Alan vuran diğer skillere bakalım : Yine Wizardda spectral blade'in procu 0.3 tür. Forkeddan fazla olmasının sebebi mesafesinin kısa olmasıdır. Mesafe ne kadar kısaysa yaratıklara o kadar yaklaşmak zorunda kalırsın. Haliyle ödülünün de daha fazla olması lazım. Aynı şekilde Barbardaki Cleave skilline bakın. AOE skill olmasına rağman mesafesi çok kısa olduğu için procu yüksektir.

    Mesela yine aynı tabloda single target olan Magic Missile'nin procu 1.dir. Yani her vuruşta kesinlikle life alacağız demektir. Ama magic misilenin 3 tane atan split runeun procu düşüktür.

    Üzerinizde %5 chance to stun varsa hangi skilli kullanıyorsanız bu 5 rakamını onun procuyla çarpmanız gerekir.

    Forked Lightning skillinde %5 chance to stun için gerçek stunlama ihtimaliniz %5*0.167 = 0.835 miş gibi...

    İyi oyunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Valagnar -- 8 Mayıs 2014; 12:07:55 >







  • ben life on hitin bahsettiğin gibi çalıştığını bilmiyordum.Öğrendiğim iyi oldu Yarın bakarım linke de.Teşekkürler
  • dediklerinde haklısın eger ole olmasaydı vurdugumuz her crıt her skılın vurusları hep aynı damage ı verırdı. aynı tıp yaratıklar sureklı aynı sekılde hasar verırdı.


    not: ben biraz inceledim ancak bunun bence bı rehberını yapman lazım ben pek bısey anlamadım sayılardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultratl -- 8 Mayıs 2014; 4:48:34 >
  • Aynen bende crusader için olanı inceledim mesela First of Heaven runesi Divine Well'in karşında 0.100 yazan Proc.C neyi ifade ediyor anlamadım doğrusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultratl

    dediklerinde haklısın eger ole olmasaydı vurdugumuz her crıt her skılın vurusları hep aynı damage ı verırdı. aynı tıp yaratıklar sureklı aynı sekılde hasar verırdı.


    not: ben biraz inceledim ancak bunun bence bı rehberını yapman lazım ben pek bısey anlamadım sayılardan.

    Farklı damage vermesiyle proc coefficient ile alakalı değil.

    Verdiğimiz crit damagelar da farklı. Farklı olmasının sebebi kullandığımız silahların min ve max damagelarının farklı olması.

    Proc coefficentla alakalı şeyler : Life on hit, chance to blind,freeze, stun on hit veya wizarddaki arcane power on crit gibi şeylerdir.

    Yani kısaca xxx on crit ve xxx on hit diyorsa bunun gerçek olasılığını bulmak için skillin proc coefficienti ile çarpmamız lazım.

    Yine wizarddan gidersek :

    Forked Lightning skillinin procu 0.167 miş. Bunun anlamı : 1000 vuruştan sadece 167 sinde life alabileceksin. Yani life alabilme olasılığın %16 gibi bir şey oluyor.

    Dikkat ederseniz birden fazla adama vuran skillerin procları düşüktür. Çünkü vurduğu her adam için ayrı ayrı hesaplanır. Mesela forked lightningin procu 1 olsaydı. AS de 2 diyelim. Saniyede 2 defa forked lightning atabiliyoruz. 10 tane yaratığa sıktığımızda saniyede 20 defa proclanacaktı. Üzerimizde 5000 Loh olsa saniyede 100k can doldurabilecektik. Bu da dengesiz olacağı için alan vuran skillerin procları düşürülmüştür..

    Alan vuran skillerin Proc katsayılarını etkileyen diğer bir etmen de skillin vuruş mesafesidir. Forked Lightning skillinin procu düşüktür çünkü vuruş mesafesi fazladır. Alan vuran diğer skillere bakalım : Yine Wizardda spectral blade'in procu 0.3 tür. Forkeddan fazla olmasının sebebi mesafesinin kısa olmasıdır. Mesafe ne kadar kısaysa yaratıklara o kadar yaklaşmak zorunda kalırsın. Haliyle ödülünün de daha fazla olması lazım. Aynı şekilde Barbardaki Cleave skilline bakın. AOE skill olmasına rağman mesafesi çok kısa olduğu için procu yüksektir.

    Mesela yine aynı tabloda single target olan Magic Missile'nin procu 1.dir. Yani her vuruşta kesinlikle life alacağız demektir. Ama magic misilenin 3 tane atan split runeun procu düşüktür.

    Üzerinizde %5 chance to stun varsa hangi skilli kullanıyorsanız bu 5 rakamını onun procuyla çarpmanız gerekir.

    Forked Lightning skillinde %5 chance to stun için gerçek stunlama ihtimaliniz %5*0.167 = 0.835 miş gibi...

    İyi oyunlar.




  • neuro kullanıcısına yanıt
    Hay ağzına sağlık. Çok güzel açıklama olmuş. Şimdi yukarıda ki tablo bir anlam kazandı. Çok teşekkürler
  • bi gariplik var ama, Weapon Throw (Barbar) coefficient'ı 1'den fazla görünüyor? Coefficient benim bildiğim 1 olabilirdi en fazla...

    Bir de bu değerleri nasıl bulmuş? tek tek deneye deneye mi? Yani ne kadar doğru



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oray -- 8 Mayıs 2014; 4:34:16 >
  • Bir çarpıcı örnek daha veriyim.

    Wizard'ın frozen orb skillinin hem mesafesi iyidir. Vurduğu alan çok geniştir. Hem de bir yaratığı birden fazla kez(max 3 kere) vurabilir.

    Bu yüzden procu inanılmaz düşüktür. 0.067. Neredeyse 0 bile kabul edebiliriz.

    Eğer frozen orbun procu 1 olsaydı. Wizard'ın generator spell kullanmasına gerek kalmazdı.

    Üzerimizde de 10 Arcane Power on crit var diyelim. 10 tane yaratığı orb attık diyelim. Bu 10 yaratığı ortalama 20 kere vurmuş(her yaratığa ortalama 2) olsun. 10 tanesi crit olsa bunların 10*10 =100 AP kazanırdık. Harcadığımız arcene powrein kat kat fazlası geri gelirdi. Durmadan Frozen Orb atabilirdik.

    Explosive Blast'ın Proclarına bakın mesela. Ne kadar düşük olduğunu göreceksiniz. Explosive Blast alan skilli ama mesafesi çok kısa. Buna rağmen procları inanılmaz düşüktür. Düşük olmasının nedeni expansiondan önceki CM wizardın önünü kesmektir.




  • neuro kullanıcısına yanıt
    Hocam çok güzel açıklamışsın, ilk mesaja ekliyorum bu açıklamayı.
  • Tam aradığım şeydi bu, başka konularda başka arkadaşlara da sormuştum ama genel olarak bilinmeyen bir konu. Çok teşekkürler
  • elinize sağlık çok bilgilendirici olmuş
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.