Şimdi Ara

Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
4
Favori
9.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar çok merak edilen yeni mazda 3 ü Elazığ Çelik otomotivde test ettim ve öncelikle satış müdürü Serkan beye teşekkürümü ileteyim ilgi alaka çok güzeldi birçok bayide bualamadığım bir misafirperverlik gördüm

    Gelelim test aracına, araç Mazda3 Sedan SKYACTIV-G 1.5 120PS otomatik reflex donanım

    DIŞ GÖRÜNÜŞ

    Aracın dış görünüşünü beğenmeyen yoktur gibi. Araç spor bir duruş sergiliyor ve kırmızı rengi çok güzel gösteriyor aracı. Tek sıkıntı donanımla gelen jantlardı. Benim fikrimce küçük kalmıştı ancak power donanımda gelen 18 inç jantlar aracın tasarımını tamamlıyor. HB de olan çift egzoz çıkışı ise sedanda da olmalıydı, egzozun tamponun altına gizlenmesi çok boş gösteriyor arkayı. Tasarımın araca tek dezavantajı ise arka kısmın çok karanlık kalması dışardan çok hoş görünen coupe havası pencereleri küçültmüş. Kısaca tasarımdan yana sıkıntı yok araçta.

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/02/25/93/022593e4800cb494dcbfc6616d9d696a.jpg

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/f0/ba/e7/f0bae79b7029131e7e36f57c33d1e6f3.jpg

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/48/9d/c7/489dc72f68154db20b9594284c9c1d82.jpg

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/39/41/40/394140935d4a44f81db7a9705c81c775.jpg

    İÇ MEKAN

    Araç güzel bir iç mekana sahip vites kolu ve el frenindeki kırmızı detaylar 3 kollu direksiyon gayet güzel. En çok ekran eleştiriliyor ancak ben ekran yerleşimini beğendim.

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/78/5b/1b/785b1bd9d485b829d00c3468c2f86cce.jpg

    Araç hareket ettikten sonra dokunmatik fonksiyonun kapanması çok iyi düşünülmüş radyo vb. şeylerle uğraşırken kaza yapan çok fazla tanıdığım insan var. Koltukların vücudu kavraması güzel, kumaş kalitesi ise hem görünüş hem işlev olarak zayıf geldi. Deri koltuk alınamaması ise bence büyük eksiklik. İşçilik sıkıntısı olduğunu söyleyenler var ancak ben katılmıyorum d sınıfı araçlarla karşılaştırıyorlar galiba. Emsali bir çok araçtan kaliteli çoğu aracın iç mekanının ses yaptığı yollarda araçta çıtırtı tıkırtı gibi sesler yok. Benim için kalite budur. özellikle belirtmek istiyorum power donanımdaki göstergeler harika ancak test aracındakı reflex donanım göstergeleri hiç hoşuma gitmedi devrin dijital olması kutuları doldurarak yükseliyor rahat takip edemedim en azından reflex donanımda da power donanımdaki göstergelere yer vermeleri gerekirdi.

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/78/5b/1b/785b1bd9d485b829d00c3468c2f86cce.jpg

    Cam açma düğmelerinin ışıklandırmasız ve tek dokunuşla açılıp kapanır özelliğe sahip olmaması böyle özenilen bir araca yakışmıyor ancak japonlarda genel bir durum bu corollada da aynı sıkıntı mevcut.

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/6e/51/86/6e518676e0dd6cbc663a98c8ece631a7.jpg


    Gel gelelim diz mesafelerine ailelerin ve uzun boylu kilolu insanların en çok merak ettiği konu bu 1.80 boyunda ve 120 kiloyum ön koltukların ikisinde de çok rahat ettim aynı şekilde kendime göre koltuğu ayarlayıp arkaya geçtiğimde ise ( resimlerde mevcut) sadece binerken zorlandım bindiğimde dizlerim koltuğa değmedi

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/c6/f0/64/c6f0644d711f8bf277b8262b65197d1f.jpg

    emsali araçlardan honda civic ve focusta çok sıkıntı yaşadım jetta ve fluance ile benzer boyutlarda ancak corollanın gerisinde corollada bacak bacak üstüne atmak mümkün.

    iç mekanıda özetleyecek olursak çok araçtan daha kaliteli ve düzenli. Yukarıda bahsettiğim ufak tefek eksiklikler hariç oldukça iyi.


     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/bc/aa/76/bcaa7637e27d90110163f2d0afc5d9e0.jpg


     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    https://store.donanimhaber.com/64/72/6d/64726db254d6d9b5eeec1b3c38a04896.jpg



    MOTOR VE YOL TUTUŞ

    araç 1.5 benzinli 120 beygir atmosferik motora ve otomatik şanzımana sahip şanzıman geçişleri kusursuz performansta çok bir değişiklik yok düz vitese göre istenilidiği zaman kesiciye sokabiliyorsunuz bu yönden iyi şanzıman size değil siz şanzımana yön veriyorsunuz. Benzer atmosferik motorlardan daha iyi hızlandığını düşünüyorum sürekli kullandığım corolla cvt 132 beygir olmasına rağmen ikisi arasında belirgin bir fark yok hatta mazda 3 biraz daha iyi geldi ancak yinede vasat artık güzel bir turbo benzinli motor şart dizelden inip bindiğim için mi öyle geldi bilmiyorum ama sollamalarda ve ani hızlanmalarda ağır kaldı. Ancak hızlandığı zaman tok bir gidişi var yakıt tüketimi ise hayret verici arabaya yapmadığım işkence kalmadı 6 bin devirlerde gezdim ona rağmen 8 litre tüketim var test güzergahı şehir içiydi bu arada bu kondua tebrik etmek lazım dizel motoru sıkıştırsam böyle 8 litre yakacağına eminim yol tutuş olarak zorladım ancak bir kayma müdahale görmedim rahat süspansiyonlara sahip buna rağmen fluance ve corolla gibi yatmıyor tabi hala focusun gerisinde bunu belirtmek lazım.

    test aracının fiyatı 67 bin TL bana göre yüksek fiyatı power donanım 72 bin sense paketi ile 78 bin dediler fiyatı hariç çok güzel araç alacak olsam çok ciddi düşünürüm bu aracı tabi fiyatları biraz ucuzladığı taktirde şu haliyle oldukça pahalı bu fiyata sıfır avensis superb mondeo gibi d sınıfı araçlar satılıyor. Ha ben d sınıfı istemem illaki c sınıfı olsun derseniz toyota corollayı düşünürüm bu araca rakip olarak ancak onunda fiyatı oldukça yüksek ford sahibisin neden corolla veya mazda 3 derseniz focus genişleyip daha tasarruflu otomatik bir kombinasyona geçmediği sürece alacağımı zannetmiyorum

    kısaca özetlemek istenirse küçük eksiklikler hariç özenilmiş araç için benden geçer not aldı inşallah yazımı beğenirsiniz inşallah eksikler varsa affola cevap bulamadığınız bir soru olursa severek cevaplarım herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ensnksr -- 7 Mayıs 2014; 13:53:07 >



  • güzel inceleme eline sağlık yer yer yağtığın karşılaştırmalarına katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savelor

    güzel inceleme eline sağlık yer yer yağtığın karşılaştırmalarına katılıyorum.

    teşekkür ederim kendi aracım sınıfı tabanlı sürekli corolla ve astra j kullanıyorum elimden geldiğince karşılaştırmaya çalıştım
  • bendede yeni kasa corolla mevcut eğer bu aracı aralıkta buraya getirselerdi almam yüksek ihtimaldi. çok eskiden mazda kullanmışlığım var ve arabanın sorunsuz olması beni etkilmişti, eğer bu aracın yakıt değerleri dediğiniz gibi olursa çok iyi olur belki ilerde geçerim bende
  • Abi eline sağlık....

    Ya bu arabanın arkası da Corolla gibi bi acayip.Canlısını da inceledim enteresan geldi bana zamanla göz alışır muhtemelen.Tabi sedan versiyondan bahsediyorum

    Birde cam açma tuş ışıklandırması

    Ama önden yakıcı bir havası var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 7 Mayıs 2014; 15:46:30 >
  • Bu arabaya kesinlikle İtalyan usulu plaka takılmalı...

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Abi eline sağlık....

    Ya bu arabanın arkası da Corolla gibi bi acayip.Canlısını da inceledim enteresan geldi bana zamanla göz alışır muhtemelen.Tabi sedan versiyondan bahsediyorum

    Birde cam açma tuş ışıklandırması

    Ama önden yakıcı bir havası var...

    Teşekkür ederim kardeşim bu arada çok soğudunuz siz ben sizden çok yapıyorum arka taraf Corolla ya benziyor ancak iç kısımlar dairesel olduğu için bu şekilde de güzel olmuş yalnız tasarım adam öldürür kafa gitti benim 20 li yaşlara :) az önce 308 testinden 1.5 saat test ettim bomba gibi geliyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Bu arabaya kesinlikle İtalyan usulu plaka takılmalı...

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    Hayırdır inşallah provokatör gibi oldu bu :) yanlış oldu heralde :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ensnksr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Bu arabaya kesinlikle İtalyan usulu plaka takılmalı...

     Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları

    Hayırdır inşallah provokatör gibi oldu bu :) yanlış oldu heralde :)

    Yok abi plakadan bahsediyorum bizim uzun olan plakalarımız bu aracın ön estetiğini bozarİtalyanların plakaları daha küçük resimi o yuzden örnek verdim
  • bilgi & paylaşım için teşekkürler
  • Fiyatı dışında herşeyiyle olmuş bir araba
    İnceleme için elinize sağlık Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel inceleme olmuş, bende power sedan test etmiştim öncelikle bose müzik sistemi ve 18 jantlar çok şey katıyor araca, her ne kadar performans yetersiz gibi yorumlar olsa da bence 1.5 120 hplik turbosuz bir motora göre ivmelenme oldukça iyi. İç mekanda deri koltuk seçeneği olsaydı kalite algısı çok farklı olacaktı.
  • Más hocam teşekkür ederim yorumunuz için bu araç alınırsa power donanımla alınmalı zaten araç değişiyor

    Özer kardeşim kusura bakma yanlış anlamışım aynen öyle küçük plaka şart ama Mazda 3 te genelde kare plaka ile sorunu çözüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyyarkamil

    bilgi & paylaşım için teşekkürler

    Ben teşekkür ederim

    Aynen öyle satmak istiyorsa kardan feragat etmesi şart

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme olmuş...Elinize sağlık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ensnksr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Abi eline sağlık....

    Ya bu arabanın arkası da Corolla gibi bi acayip.Canlısını da inceledim enteresan geldi bana zamanla göz alışır muhtemelen.Tabi sedan versiyondan bahsediyorum

    Birde cam açma tuş ışıklandırması

    Ama önden yakıcı bir havası var...

    Teşekkür ederim kardeşim bu arada çok soğudunuz siz ben sizden çok yapıyorum arka taraf Corolla ya benziyor ancak iç kısımlar dairesel olduğu için bu şekilde de güzel olmuş yalnız tasarım adam öldürür kafa gitti benim 20 li yaşlara :) az önce 308 testinden 1.5 saat test ettim bomba gibi geliyorum :)

    308 ve genel olarak segmentteki diğer araçlar ile kıyasladığınızda sizce en çok öne çıkan araç hangisi, tasarımı,performansı yakıt tüketimi donanınmı güvenliği sorunsuzluğu vs yani tüm kriterler ile birlikte değerlendirdiğinizde tercihiniz ne olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: ensnksr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Abi eline sağlık....

    Ya bu arabanın arkası da Corolla gibi bi acayip.Canlısını da inceledim enteresan geldi bana zamanla göz alışır muhtemelen.Tabi sedan versiyondan bahsediyorum

    Birde cam açma tuş ışıklandırması

    Ama önden yakıcı bir havası var...

    Teşekkür ederim kardeşim bu arada çok soğudunuz siz ben sizden çok yapıyorum arka taraf Corolla ya benziyor ancak iç kısımlar dairesel olduğu için bu şekilde de güzel olmuş yalnız tasarım adam öldürür kafa gitti benim 20 li yaşlara :) az önce 308 testinden 1.5 saat test ettim bomba gibi geliyorum :)

    308 ve genel olarak segmentteki diğer araçlar ile kıyasladığınızda sizce en çok öne çıkan araç hangisi, tasarımı,performansı yakıt tüketimi donanınmı güvenliği sorunsuzluğu vs yani tüm kriterler ile birlikte değerlendirdiğinizde tercihiniz ne olurdu.

    Zor bir soru hocam

    Astra servis unsuru, iç mekan sesleri dolayısı ile elerim ancak yeni dizel motor ile düşünülebilir

    308 başarılı ancak düşük iç hacım ve göstergesinin direksiyon sebebi ile görünmüyor olması ve giderilmeyen iç mekan sesleri yüzünden almam yine C4 te aynı ekonomik motorda bahsediliyor ancak tecrübeleri ile ben o ekonomiyi yakalayacağı

    Focus makyaj sonrası 1.5 dizel otomatik şanzıman veya 1.0 ecoboost otomatik ünite ile düşünmeden alırım çünkü focus bazlı c max aracıma fazlası ile memnunum

    Corolla alınabilir devasa iç hacım hoş tasarım dizel yakın yakan benzinli motoru ancak kalite düşmüş araçta iç mekan sesleri var araçta ses takmayan biri olsam focus ve Corolla arası gider gelirim

    Golf var tabi atlamak olmaz ben geri teknoloji dizel motoru dsg ve Doğuş unsurundan dolayı almam

    i30 ve ceed ise testlerde hoşuma gitmedi nedense zevk unsuru almam birde çok yakan otomatik şanzımanı ve verimsiz dizel motora sahip

    Geldim Mazda ya satış servis çok az 2. Eli düşük bundan dolayı almam ancak bulunduğum şehirde servisi ve 10 yıl binme durumum olursa misal focus Corolla değil Mazda 3 alırım

    Durum bu c sınıfı araçların premiumlar hariç hepsini test ettim gözlemlerim bunlar birde Corolla ve Astrayı sürekli kullandığım belirtmek isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Güzel inceleme olmuş...Elinize sağlık...

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konsolu aşırı sade olmuş.birde keşke o ekranı öyle yerleştirmeselermiş sonradan takma çin malı gibi bi hava katmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SarımsaklıMilkShake

    konsolu aşırı sade olmuş.birde keşke o ekranı öyle yerleştirmeselermiş sonradan takma çin malı gibi bi hava katmış.

    Sade konsol moda artık malum :) benimde aksine daha çok hoşuma gitti hatta Audi gibi içeriye gömülen bir sistem olsaydı çok daha güzel olurdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.