Şimdi Ara

SUPERONLINE FIBER'E BUNU OKUMADAN GEÇMEYİN...(ORMAN KANUNUNA GÖRE İŞ YAPIYORLAR)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2 seneye yakındır Superonline fiber abonesiyim.

    Çağrı merkeziyle bir görüşmem oldu ve şu an fiziken midem bulanıyor.

    Şöyle ki, mevcut evimden taşınıyorum, taahhütüm kapsamında fiberden adsl'e geçebileceğimi biliyordum ve genel olarak çok aşırı bir sıkıntı görmediğim için internet hizmetini nereye gidersem gideyim superonline'den sürdürmekte bir sakınca görmüyordum.

    Çağrı merkezinden söylenen şu;
    "taşınacağınız yerde fiber yoksa taahhüdünüz kapsamında adsl'e geçiş yapabilirsiniz fakat bunun için tekrar 24 ay taahhüt vermek zorundasınız"
    İş gereği ortalama iki yılda bir taşınıyorum, yani hesaplarına göre ölene kadar taahhüt vermek zorundayım!

    Avukat ordularına güvenerek bu oyunu kurduklarını biliyorum ama böyle bir zorlama yapmaları mümkün mü?

    Bu ülkedeki her güçlünün vatandaşa karşı rahat rahat uyguladığı orman kanunları yüzünden en sonunda delireceğim sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi function -- 27 Nisan 2014; 22:04:57 >







  • Evet doğru cevap vermiş.

    Superonline'de Fiber'den ADSL'ye nakil işleminde "ürün fiziksel olarak değiştiği" için yeniden taahhüt yapılır.
    ADSL'den başka adrese taşınmada ise tekrar ADSL alınacaksa tekrar taahhüt yapılmaz.
  • Doğru derken? Ortada bir yanlış ya da hak ihlali görmüyor musunuz?
  • verdigin tahhüt de fiberden adsl ye düşürme varsa sen haklısın yoksa onlar haklı ttnet de şöyle bi mevzu var adsl den bir üst e geçebilirsin ama fiberden falan adsl ye geçemessin deniyordu superonline de işleyiş nasıldır bilemicem ttnet kullanıyorum o sebepten ttnet den örnek verdim
  • Böyle saçmalık olmaz!

    mevzuat.gov.tr > TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.4077&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=

    Hiçbir şey yapma, yeni evine taşın. Fiber internet hizmetini veremeyecekler.

    İlçedeysen kaymakamlıktaki tüketici hakem heyetine, il merkezindeysen valilikteki tüketici mahkemesine başvur.

    1-2 gün içinde karar çıkacaktır. Masrafı falan da yok. Emin ol ki bu "tüketici hakları" işe yarıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    Evet doğru cevap vermiş.

    Superonline'de Fiber'den ADSL'ye nakil işleminde "ürün fiziksel olarak değiştiği" için yeniden taahhüt yapılır.
    ADSL'den başka adrese taşınmada ise tekrar ADSL alınacaksa tekrar taahhüt yapılmaz.

    İnternet hizmeti "fiziksel bir ürün" değildir adı üstünde "hizmettir". Dolayısıyla "ürün fiziksel olarak değişiyor" denemez.

    Herhangi bir hizmet alımı yaparken "taahhüt zorunluluğu" diye bir şey yoktur. Firmaların uydurduğu bir şeydir bu.

    Yalnız adamlar hakiketen iyi yere dükkan açmışlar, köprüden geçen 1 lira geçmeyen 2 lira versin gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda4

    quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    Evet doğru cevap vermiş.

    Superonline'de Fiber'den ADSL'ye nakil işleminde "ürün fiziksel olarak değiştiği" için yeniden taahhüt yapılır.
    ADSL'den başka adrese taşınmada ise tekrar ADSL alınacaksa tekrar taahhüt yapılmaz.

    İnternet hizmeti "fiziksel bir ürün" değildir adı üstünde "hizmettir". Dolayısıyla "ürün fiziksel olarak değişiyor" denemez.

    Herhangi bir hizmet alımı yaparken "taahhüt zorunluluğu" diye bir şey yoktur. Firmaların uydurduğu bir şeydir bu.

    Yalnız adamlar hakiketen iyi yere dükkan açmışlar, köprüden geçen 1 lira geçmeyen 2 lira versin gibi

    Peki.




  • Superonline'la yaptığım görüşmelerde soğuk kanlılığımı korumak gerçekten zor oldu, bu durumun hangi kanuna dayandırıldığını öğrenmek istediğimde telefonu aktardıkları birimdeki çalışanların ses tonu ve hitap tarzını duysanız mideniz bulanır.
    Kanun onlarmış gibi ağzını şaplatarak konuşan, istediğin yere şikayet et diyen kaba tipler.

    Durumu insan gibi sormak, sorgulamak buna adam gibi yanıt almak yasak, "tableti alırken iyiydi di mi beyfendi" diye yapıştırıyor, ver 980 tl* cezanı kurtul!
    (*250 tl lik tablet için ödemem gereken ceza, ki tarifeye ek olarak yansıtılmakta.)

    Ben taahhütümü bozmak istemiyorum ki, sadece sözleşmede yazan "adres değişikliğinde yeni adresteki mevcut alt yapının desteklediği tarifeye geçilir" maddesi uyarınca superonline adsl'e geçmek istiyorum.
    Ama bunun için 24 ay daha taahhüt vermeye zorlanıyorum. Kaldı ki şu an 20mbit 100gb kotalı internet için standart fiber tarifesi üzerinden 70 tl ödüyorken bunun 4 te 1 hızındaki adsl için aynı parayı ödeyeceğimi de biliyorum.
    Bunları demem bir şeyi değiştirmiyor, "beleş tablet alan insan" muamelesi yapmayı sürdürüyorlar.

    Şikayet edin diye yönlendirdikleri hizmet@superonline.net e-mail adresi ve sitelerindeki şikayet formu çalışmıyor, dalga geçer gibi çalışınca gönderirsiniz deniyor.

    Neyse ki aşağıdaki bağlantı üzerinden şikayet oluşturdum,
    https://tuketici.btk.gov.tr/

    Bu adres üzerinden yapılan şikayetlere hemen yanıt alındığı ve bu tip vatandaşı taahhüte zorlama faaliyetlerinin cezasız kalmadığı paylaşılmış forumlarda.
    Sürekli ceza almalarına rağmen şikayet etmeye erinen abonelerden nasıl kazanç sağlıyorlarsa artık bu zorlamayı sürdüyorlar, tam bir bulanık suda balık avlama düzeni.

    En çok rahatsız olduğum konu da, yaşanılan bir sürü soruna rağmen (her hafta sonu "bölgesel sorun" nedeniyle internetin 3-5 saat kesilmesi vs.) superonline fiberi tavsiye ederek abone olmalarına sebep olduğum birçok arkadaşımın bu zorlamayla yüzleşme ihtimali.




  • Arkadaşım geçmiş olsun.

    Adamların yapmaya çalıştığı şey gayet açık: "yıldırmak". Güncel tabirle "mobbing".

    "al kaç para isyorsan kapat aboneliğimi" ya da "taahüt mü yapıyorsun ne yapıyorsan yap" demeni bekliyorlar herhalde. (Zaten adam söylemiş "ver 900 küsür lira" diye)

    Ama kesinlikle bunlara pabuç bırakma.

    Önceki mesajda dediğim gibi kanuni yollara başvurmanı tavsiye ederim. Birkaç gün içinde netice alırsın.

    İsmet İnönü'nün sözünü hatırlayalım:

    "Arkadaşlar, eğer bir memlekette, namus sahipleri de en az kötü insanlar, fesatçılar kadar sabırlı olmazsa, o memleket mutlaka batar."

    Sözün aslı: "Arkadaşlar eğer bir memlekette erbabı namus laakal, eşirra kadar sabur olmazsa, o memleket behemehal batar".
    kaynak >http://www.kongar.org/medyanotu/191_Ismet_Pasa_Basin_Ozgurlugune_Nasil_Bakmis.php


    Sen s.online fiber'i arkadaşlarına tavsiye ederken böyle bir şey olacağından haberdar mıydın? Bile isteye arkadaşlarını böyle bir muameleye ve böyle bu firmaya mı sürüklendin? Sanmıyorum.

    Abone olan arkadaşlarını da arayıp bak s.online bana böyle davrandı diyebilirsin. Onların da haberi olsun.

    Sorunu herkesle paylaşarak birçok insanın bundan haberdar olmasını sağladın.

    Şahsım adına sana teşekkür ederim.




  • Bu arada, BTK haricinde başka şikayet kanalları da mevcut. Örneğin BİMER gibi
  • Bimer'e de ilettim, şöyle bir yanıt geldi;

    Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) yapmış olduğunuz başvuru ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz incelenmiştir.

    Başvurunuzun 5809 sayılı Kanun hükümleri uyarınca Elektronik Haberleşme Sektöründe faaliyet gösteren ve Kurumumuzca yetkilendirilen işletmecilerin neden olduğu tüketici şikayeti kapsamında olduğu değerlendirilmiştir. Başvurunuzda belirtmiş olduğunuz hususların daha detaylı olarak, Kurumumuzca tüketici şikâyetlerinin elektronik ortamda kayıt altına alınarak daha hızlı çözümlenmesi ve şikâyet başvurularının tüketiciler tarafından elektronik ortamda takip edilebilmesi amacıyla kurulan Tüketici Şikayeti Başvuru ve Analiz Yazılım Sisteminehttps://tuketici.btk.gov.tr adresinden elektronik ortamda gönderilmesi halinde şikayetiniz değerlendirilebilecektir.

    Bilgilerinizi rica ederiz
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

    Yani nihai adres BTK




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.