Şimdi Ara

Turbo araçta egzoz modifiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkecelik -- 4 Haziran 2014; 22:34:11 >



  • Aracınızın markası nedir?
    Araçta ki egzoz sistemi usta yapımı mı yoksa marka mı?
    Giriş ve çıkışlar kaç mm ?
    Turbonuz stock turbo mu ?
    DP bazı durumlarda negatif yükleyebiliyor evet doğru ancak sizin de dediğiniz gibi düşük devirlerde.
    Blow off'un çözeceğini zannetmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultrasn0w

    Aracınızın markası nedir?
    Araçta ki egzoz sistemi usta yapımı mı yoksa marka mı?
    Giriş ve çıkışlar kaç mm ?
    Turbonuz stock turbo mu ?
    DP bazı durumlarda negatif yükleyebiliyor evet doğru ancak sizin de dediğiniz gibi düşük devirlerde.
    Blow off'un çözeceğini zannetmiyorum.

    scirocco 1.4 tsi 160hp
    custom egzoz
    giriş çıkış ölçülerini bilmiyorum fakat vana açıldığında çıkış direk dışarı veriliyor borudan devam etmiyor
    turbo stock

    dediğiniz gibi blow off durumu çözmesede bir nebze yardımcı olabilir diye düşünüyorum.

    cevap için teşekkürler




  • Egzoz dumanını dışarı aktardığınız için olan bir şey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlıkları bir inceleyin derimhttp://subaru4ever.com/index.php?board=15.0

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • = forge intercooler-forge dump valve-
    miltek full egzoz--Ecufast chip -bmc air intake
    bunlari yap 240hp cepte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egzos gazini direkt olarak disari verdiginizden oluyor, blow off un sorununuzla bir alakasi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç vag grubu... Chip yapılamayabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazı araçlarda turbo basıncı kaybı ;yüksek performanslı araçlardan daha fazladır.
    sizin aracınızda turbonun ön ve arkasındaki basınç aynı kalmadıgından dolayı turbonun verimziz çalıştıgı alt devirlerde performans kaybı olacaktır.
    ama turbo dolmaya başladıgı andan itibaren bu farkı kapatcaktır.hatta üst devirlerde daha verimli çalışacaktır.
    neticede fabrikada turboya uygun debiye göre uygun geçirgenlilte boru çapı kullanılmış ve turbo bu çapa göre ayarlanmıştır.
    çap değiştiğinde alt devirlerde yeterli havayı dolduramadığı için kayıp olması olağndır.

    ikinci sorunuz ise ilk sorunun aynısıdır.turbonun eksoz kısmındaki borularda basınç oluşmadığı için alt devirler daha tepkisizdir.
    blow off valfi fazla basıncı tahliye eder.sizde blow off valfi standart basınca göre ayarlandıgı için.eksozdaki boru basınca ulaşmadan blow off tahliye eder. basınç oluşmadıgı için alt devirler bu nedenle tepki vermez.blowoff alt devir performansını susturucu iptali kadar cok etkilemez.

    sizin çözümünüz yazılım ile çözülür.turbodaki kayıplar için headers koyarsanız da performansınızda ciddi ölçüde artış olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 7 Nisan 2014; 9:58:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bazı araçlarda turbo basıncı kaybı ;yüksek performanslı araçlardan daha fazladır.
    sizin aracınızda turbonun ön ve arkasındaki basınç aynı kalmadıgından dolayı turbonun verimziz çalıştıgı alt devirlerde performans kaybı olacaktır.
    ama turbo dolmaya başladıgı andan itibaren bu farkı kapatcaktır.hatta üst devirlerde daha verimli çalışacaktır.
    neticede fabrikada turboya uygun debiye göre uygun geçirgenlilte boru çapı kullanılmış ve turbo bu çapa göre ayarlanmıştır.
    çap değiştiğinde alt devirlerde yeterli havayı dolduramadığı için kayıp olması olağndır.

    ikinci sorunuz ise ilk sorunun aynısıdır.turbonun eksoz kısmındaki borularda basınç oluşmadığı için alt devirler daha tepkisizdir.
    blow off valfi fazla basıncı tahliye eder.sizde blow off valfi standart basınca göre ayarlandıgı için.eksozdaki boru basınca ulaşmadan blow off tahliye eder. basınç oluşmadıgı için alt devirler bu nedenle tepki vermez.blowoff alt devir performansını susturucu iptali kadar cok etkilemez.

    sizin çözümünüz yazılım ile çözülür.turbodaki kayıplar için headers koyarsanız da performansınızda ciddi ölçüde artış olacaktır.


    haklı olabilirsiniz. mali olarak müsait olduğumda bende manifolddan itibaren bi egzoz projesi düşünmüştüm ama bunun alt devirlerimi canlandırması açısından iyi olacağını düşünememiştim. Bana çok iyi bir fikir verdiniz teşekkür ederim. Fazla geniş olmayan ölçülerde turbonun biraz olsun erken dolmasına yardımcı olacak bi manifoldla tüm sorunlarıma çözüm bulabilirim sanırım. Teşekkürler cevabınız için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Egzos gazini direkt olarak disari verdiginizden oluyor, blow off un sorununuzla bir alakasi yok.

    Sorunumla direkt olarak alakası yok fakat turbo lagın biraz önüne geçeceği için bu da bana alt devirlerimi canlandırmak konusunda yardımcı olur diye tahmin ediyorum
  • Turbo egsoz gazı tahriğiyle çalıştığı için ters basınç oluşturmakta sıkıntı çeken turbo verimli olamaz alt devirlerde. Üst devirlerde de bir nebze rahatlama olsa da kapasitesinin üzerinde hava basamayacağı için de alt devirlerde kaybettirdiği güç kadar üst devirlerde kazanım sağlayamayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Turbo egsoz gazı tahriğiyle çalıştığı için ters basınç oluşturmakta sıkıntı çeken turbo verimli olamaz alt devirlerde. Üst devirlerde de bir nebze rahatlama olsa da kapasitesinin üzerinde hava basamayacağı için de alt devirlerde kaybettirdiği güç kadar üst devirlerde kazanım sağlayamayacaktır.

    O zaman bu mantıkla diyebilirim ki yazılımla üst devirlerde turboya kapasitesinin biraz daha üstünde hava bastırabilceğimiz için kayda değer bir artış olacaktır. Peki yazılımla alt devirler için bir şey uygulanabilir mi turboya
  • turbo besleme araçlarda free flow bile yapılsa güç eksilmez milletin kafada hala bir atmosferik var egsoz gazı turbo pallerine çarptığında zaten gerektiği kadar zorlanıyor yada zorlanmıyor üzerine bir de egsoz la birlikde çıkışı zorlaştıracak şeyler yapmanın sadece gaz çıkışını zayıflatır başka bir şey olamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Turbo egsoz gazı tahriğiyle çalıştığı için ters basınç oluşturmakta sıkıntı çeken turbo verimli olamaz alt devirlerde. Üst devirlerde de bir nebze rahatlama olsa da kapasitesinin üzerinde hava basamayacağı için de alt devirlerde kaybettirdiği güç kadar üst devirlerde kazanım sağlayamayacaktır.

    O zaman bu mantıkla diyebilirim ki yazılımla üst devirlerde turboya kapasitesinin biraz daha üstünde hava bastırabilceğimiz için kayda değer bir artış olacaktır. Peki yazılımla alt devirler için bir şey uygulanabilir mi turboya

    Evet, esasen zaten bu işler için araçta motorla ilgili bir değişiklik yapıldığı zaman yazılım da buna uyumlu hale getirilmeli diye. Fakat asla stock kadar erken doldurmaz turboyu yazılımla bile, tabi dengeli olarak ayarlandığını farz edersek. Yazılımsız haline göre egsozla birlikte alt devirler daha iyi olur.

    Ekleme: Turbo kapasitesinin üzerinde hava basamaz, sadece çıkış rahat olduğu için daha verimli çalışabilir. Komple egsozla daha fazla verim alınabilir. Yani Egsoz çapı önemli turboya giden havanın basıncıyla ilgili olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 7 Nisan 2014; 21:29:50 >




  • Şuan formula1'de de 1.6 turbo araçların egzost sesini artırmaya çalışıyorlar hocam bi yol bulursan bernie ecclestone'a da haber ver

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bazı araçlarda turbo basıncı kaybı ;yüksek performanslı araçlardan daha fazladır.
    sizin aracınızda turbonun ön ve arkasındaki basınç aynı kalmadıgından dolayı turbonun verimziz çalıştıgı alt devirlerde performans kaybı olacaktır.
    ama turbo dolmaya başladıgı andan itibaren bu farkı kapatcaktır.hatta üst devirlerde daha verimli çalışacaktır.
    neticede fabrikada turboya uygun debiye göre uygun geçirgenlilte boru çapı kullanılmış ve turbo bu çapa göre ayarlanmıştır.
    çap değiştiğinde alt devirlerde yeterli havayı dolduramadığı için kayıp olması olağndır.

    ikinci sorunuz ise ilk sorunun aynısıdır.turbonun eksoz kısmındaki borularda basınç oluşmadığı için alt devirler daha tepkisizdir.
    blow off valfi fazla basıncı tahliye eder.sizde blow off valfi standart basınca göre ayarlandıgı için.eksozdaki boru basınca ulaşmadan blow off tahliye eder. basınç oluşmadıgı için alt devirler bu nedenle tepki vermez.blowoff alt devir performansını susturucu iptali kadar cok etkilemez.

    sizin çözümünüz yazılım ile çözülür.turbodaki kayıplar için headers koyarsanız da performansınızda ciddi ölçüde artış olacaktır.


    blow la egsozun ne alakası var çözemedimde yazıda da kendinizle çelişmişşsiniz oralarıda pek anlayamadım ancak yüksek basınçtan düşük basınca bi akım vardır az çok anlıyosanız hatta size şöyle izah edeyim madem konumuz turbo bir çok modifiyeli araç dergisinde modfiye ile uğraşan çoğu yerde gördüğünüz üzre turbo hem girişi hem çıkışı rahatlatmaya çalışılır araç üreticilerinin esas dertleri belli ses ve emisyon normlarına uymaktır bunlara uyarkende olabildiğince sorunsuz ve verimli araçlar yapabilmektir.Alt devirlerde çıkışı rahatlatılmış turbo verimden düşmez üst devirlerde hissedilir bi kazanım olur ancak dediğiniz gibi verim düşüşü olsaydı binlerce modifiye firması turbo araçta downpipe yapmadan bırakırlardı öylece




  • Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bazı araçlarda turbo basıncı kaybı ;yüksek performanslı araçlardan daha fazladır.
    sizin aracınızda turbonun ön ve arkasındaki basınç aynı kalmadıgından dolayı turbonun verimziz çalıştıgı alt devirlerde performans kaybı olacaktır.
    ama turbo dolmaya başladıgı andan itibaren bu farkı kapatcaktır.hatta üst devirlerde daha verimli çalışacaktır.
    neticede fabrikada turboya uygun debiye göre uygun geçirgenlilte boru çapı kullanılmış ve turbo bu çapa göre ayarlanmıştır.
    çap değiştiğinde alt devirlerde yeterli havayı dolduramadığı için kayıp olması olağndır.

    ikinci sorunuz ise ilk sorunun aynısıdır.turbonun eksoz kısmındaki borularda basınç oluşmadığı için alt devirler daha tepkisizdir.
    blow off valfi fazla basıncı tahliye eder.sizde blow off valfi standart basınca göre ayarlandıgı için.eksozdaki boru basınca ulaşmadan blow off tahliye eder. basınç oluşmadıgı için alt devirler bu nedenle tepki vermez.blowoff alt devir performansını susturucu iptali kadar cok etkilemez.

    sizin çözümünüz yazılım ile çözülür.turbodaki kayıplar için headers koyarsanız da performansınızda ciddi ölçüde artış olacaktır.


    blow la egsozun ne alakası var çözemedimde yazıda da kendinizle çelişmişşsiniz oralarıda pek anlayamadım ancak yüksek basınçtan düşük basınca bi akım vardır az çok anlıyosanız hatta size şöyle izah edeyim madem konumuz turbo bir çok modifiyeli araç dergisinde modfiye ile uğraşan çoğu yerde gördüğünüz üzre turbo hem girişi hem çıkışı rahatlatmaya çalışılır araç üreticilerinin esas dertleri belli ses ve emisyon normlarına uymaktır bunlara uyarkende olabildiğince sorunsuz ve verimli araçlar yapabilmektir.Alt devirlerde çıkışı rahatlatılmış turbo verimden düşmez üst devirlerde hissedilir bi kazanım olur ancak dediğiniz gibi verim düşüşü olsaydı binlerce modifiye firması turbo araçta downpipe yapmadan bırakırlardı öylece

    En azından bir kaç noktalama işareti kullanırsanız daha iyi olur, okurken zorlandım. Kendimle çeliştiğim noktayı daha net açıklarsanız sevinirim. Alt devirlerde çıkışı rahatlatılmış turbo verimden düşer demedim, aracın alt devirleri düşüyor dedim. Bu da turbonun verimsizliği ile değil sıkıştırmanın azlığından daha geç dolmasıyla alakalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Turbo için en iyi eksoz, olmayan eksozdur. Sizin alt devirlerde hissettiğiniz performans düşüşü psikolojik olabilir.

    Başta bende psikolojiktir diye düşündüm fakat değil. Performans düşüşü değilde turbonun daha geç dolması gibi bir şey artık iyice anladığım kadarıyla. Bu şekilde düşününce mantıklı geliyor. Üst devirler içinse sizin dediğinize katılıyorum
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.