Şimdi Ara

Ithal Arac , Cari Acik ve Yerli Arac

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Baska basliklar altinda bu ve benzeri seyler sıkça geciyor,ayrı bir baslik acmak istedim

    bazıları cari acik yuzunden otv artislari oldu diyor ki dogru ama formuldeki tek bilesen bu degil, devletin vergiye ihtiyaci var ve otomobilin otv si mtv si iyi gelir kapısıdır, fakat cari acik da isin baska yonu,
    devlet hem vergisinden olmak istemez hem de cari acik istemez
    ama bu yapılan duzenlemelere bakınca ben bu isi cozemiyorum,belki bir bilen aciklar
    anlamadigim su ,bu denklemde yerli oto onem kazaniyor ama yerli oto icin bir avantaj yok,cok cuzi miktarda ulasim ve uretim maliyetini saymazsak

    neden su sekilde degil,
    1.6 icin ornegin
    ithal oto %45 otv , hatta atiyorum %60 otv olsun
    ama yerli otoda otv olmasin yada %20-30 olsun

    bu durumda
    1.devlet vergisini alir,cunku oto luks degil ihtiyac,ihtiyaci olan bir sekilde alacak,yerli oto ithalden %20-%30 ucuz olursa cogu insan yerliye yonelir
    2.cari acik azalir
    3.yerli uretim sayi ve marka anlamında artar,orta vadede yeni yatırımlar gelebilir/gelir
    4.yan etki olarak orta uzun vadede ithalat artar , issizlik azalir

    yanlis dusundugum yer varsa birisi yazarsa bilgilenmis oluruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 19 Mart 2014; 10:16:10 >







  • Su yuzden burada yerli arabaya dusuk vergi yapinca hemen diger ulkeler bizim ihrac mallarimiza yuksek vergi koyar ve ihracat 0 olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Evet vergi anlasmalari var,ama bunun bir arka kapısı bulunamazmi acaba,herseye buluyoruz,
    otv yi kimseyi uzmeyecek oranda dusurmek, baska tesvikler olabilir,mesela yerli alirsan 5 yil mtv odemeyeceksin,benzini %10-%20 indirimli alacaksin vb
  • Gumrukbirliği nedeniyle Avrupa birliği ülkelerine böyle bir uygulama yapamazsınız.
    Diğer ülkelere de (serbest ticaret olmayan ) zaten %10 ek gümrük vergisi mevcut.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goofyitu G kullanıcısına yanıt
    hmm süpersin diğer ülkelerde salak almanya, amerika vs sen onların mallarına ekstra vergi koyarsan onlarda seninle ticareti keser bu kadar basit.
  • Diğer ihracat yaptığmız ülkeler saf değil ki onlarda senin aracına ek vergi koyar.

    Bu durumda sadece 1 secenek kalıyor yerli araç kaliteli olmak zorunda.

    Yerli aracı dikkat edin hemen hepsi ticari ve şirketlere filo olarak gidiyor.

    Örnek clio, symbol, fluence, linea, albea işte bunları al eşşek niyetine bin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baska tesviklere cevap varmı,

    mesela yerli alirsan 5 yil mtv odemeyeceksin,benzini %10-%20 indirimli alacaksin vb
  • Doğrudan vergiye müdahele edilemez, yerliden şu kadar ithalden bu kadar vergi alalım diyemezler ancak yerli üreticiyi farklı şekillerde destekleyerek maliyetlerini düşürürler, maliyeti düşük üretici de ürettiği arabayı ucuz satar böylece millet yerli otoya yönelir.

    Peki böyle olur mu? Örnek toyota, tamamı yerli değil belki ama burada üretiliyor, maliyeti ithallerden daha az, ama fiyatı kaç lira? 85 bin lira.. Kısaca aç gözlü üretici oldukça ucuz oto hayal..
  • Ben de kör olsam tuttuğumu bırakmazdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Su yuzden burada yerli arabaya dusuk vergi yapinca hemen diger ulkeler bizim ihrac mallarimiza yuksek vergi koyar ve ihracat 0 olur.

    .. bizim ihracat etiğimiz ürünler neler ki? domates, patlıcan, şeker pancarı ..%50 sinden fazla işlenmemiş hammadeler ihracat ediyoruz ..
    bunun kar payı zaten belli ...

    1400kg domates bir ipad etmiyor düşünün artık
  • en güzel çözüm şöyle olur bence:

    1)0,5 litre motor hacminde yerli araba (4 tekerlekli yürür vasıta yada) üretilir 500 kg ağırlıkta olur. (4 teker 1 direksiyon 3tane pedal)
    2)0,5 litre altı araçlar için ötv %5 yapılır
    3)0,5 litre altı araçların yıllık mtv si 10 lira yapılır.

    Tek çözüm bu


    Bu aracın satış fiyatı da 8-10 bin tl arası olursa bu iş tutar bence. 25 yıllık şahine istenen paraya 0km araç alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Mezarci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Su yuzden burada yerli arabaya dusuk vergi yapinca hemen diger ulkeler bizim ihrac mallarimiza yuksek vergi koyar ve ihracat 0 olur.

    .. bizim ihracat etiğimiz ürünler neler ki? domates, patlıcan, şeker pancarı ..%50 sinden fazla işlenmemiş hammadeler ihracat ediyoruz ..
    bunun kar payı zaten belli ...

    1400kg domates bir ipad etmiyor düşünün artık

    Iste araclar var,kimya,tekstil,tarim,gida...vs.

    Ahim sahim olmasa da yapiliyor 3-5 kurus ihracat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Gumrukbirliği nedeniyle Avrupa birliği ülkelerine böyle bir uygulama yapamazsınız.
    Diğer ülkelere de (serbest ticaret olmayan ) zaten %10 ek gümrük vergisi mevcut.

    Bunu yazmak icin girmistim , klavyenize saglik.
  • Yanlış hatırlamıyorsam bir ekonomist cari açığa sebep olan kalemlerin %70i hammadde olarak gösterilmişti. Sanıyorum akaryakıt ve doğalgaz gibi maddeler de buna dahildir.

    Ülke olarak deniz taşımacılığını geliştirirsek, politikacılarımız basiretli olur da otoyol maliyetine tren yolu yapıldığını halkın iradesinin ve arzusunun tren yolu olduğunu lobicilere anlatabilirse belki tren yolu ile şehirlerarası taşımacılık gelişirse, bir de bunun üstüne büyük şehirlerde toplu taşıma çözümleri çoğaltılırsa cari açık zaten kafadan düşecektir.

    Diğer maddelerin çoğu da ülkemizde teknolojik birikim fazla olmadığı için kakalama fiyata satılmaktadır. Ülkenin üniversitelerinde yol yapılacağına daha çok araştırma geliştirme imkanı sağlanırsa, ülkede zaten nadir yetişten araştırmacıların kaderi iki üç tane basiretsiz, vizyonsuz, siyasi bağlantılı idareci pozisyonuna geçmiş zındık akademisyenlerin iki dudağı arasından kurtarılırsa onlardaki bağımlılık da azalır.

    Bunun için MİLLİ İRADE gerekir. MİLLİ İRADE, MİLLİ VİZYONU olan ülkelerde olur. Yaşadığımız akıl tutulmasında ve bilgiye olan saygısızlığımızla bizden ancak geçen gün bir videoda vardı: ters yönde geri geri giden bir ülke olur, daha ötesi olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Mezarci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Su yuzden burada yerli arabaya dusuk vergi yapinca hemen diger ulkeler bizim ihrac mallarimiza yuksek vergi koyar ve ihracat 0 olur.

    .. bizim ihracat etiğimiz ürünler neler ki? domates, patlıcan, şeker pancarı ..%50 sinden fazla işlenmemiş hammadeler ihracat ediyoruz ..
    bunun kar payı zaten belli ...

    1400kg domates bir ipad etmiyor düşünün artık

    Sadece domates. Mi?
    Bugün vestelin avrupadaki pazar payını araştırın.
    Bekonun ingilteredeki adını.
    Tekstilde sattığımız urunleri
    Araç tedarikçilerini
    elektrikli aletler tedarikçilerini
    Bi araştırın derim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Yanlış hatırlamıyorsam bir ekonomist cari açığa sebep olan kalemlerin %70i hammadde olarak gösterilmişti. Sanıyorum akaryakıt ve doğalgaz gibi maddeler de buna dahildir.

    Ülke olarak deniz taşımacılığını geliştirirsek, politikacılarımız basiretli olur da otoyol maliyetine tren yolu yapıldığını halkın iradesinin ve arzusunun tren yolu olduğunu lobicilere anlatabilirse belki tren yolu ile şehirlerarası taşımacılık gelişirse, bir de bunun üstüne büyük şehirlerde toplu taşıma çözümleri çoğaltılırsa cari açık zaten kafadan düşecektir.

    Diğer maddelerin çoğu da ülkemizde teknolojik birikim fazla olmadığı için kakalama fiyata satılmaktadır. Ülkenin üniversitelerinde yol yapılacağına daha çok araştırma geliştirme imkanı sağlanırsa, ülkede zaten nadir yetişten araştırmacıların kaderi iki üç tane basiretsiz, vizyonsuz, siyasi bağlantılı idareci pozisyonuna geçmiş zındık akademisyenlerin iki dudağı arasından kurtarılırsa onlardaki bağımlılık da azalır.

    Bunun için MİLLİ İRADE gerekir. MİLLİ İRADE, MİLLİ VİZYONU olan ülkelerde olur. Yaşadığımız akıl tutulmasında ve bilgiye olan saygısızlığımızla bizden ancak geçen gün bir videoda vardı: ters yönde geri geri giden bir ülke olur, daha ötesi olmaz.

    Net miktarı bilmiyorum ama geçen yıl 10 milyar $lık hurda demir ithalatı yapılmış inşaat sektörüne.
    Petrolü doğal gazı hiç saymıyorum onlar gözle görülen şeyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SevketXR -- 19 Mart 2014; 14:05:05 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • Tabi bu arada nükleer fizikçimizin uçağını düşürttürdük. Kimsenin gıkı çıkmadı. Elbette göstericiler için ben de tepki veriyorum ama kıymetli insanlar da suikaste kurban gidince tık yok ülkede. Sorsanız kimse adını bile bilmez. Sonra bu nükleer enerjiyi de bilmediğimiz insanların eline veriverdik.

    Hurda demirin büyük kısmın da ekonomiye + değer katkısır -bir milyon olan şaşkoloz inşaat sektöründe kullanılmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Mezarci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Su yuzden burada yerli arabaya dusuk vergi yapinca hemen diger ulkeler bizim ihrac mallarimiza yuksek vergi koyar ve ihracat 0 olur.

    .. bizim ihracat etiğimiz ürünler neler ki? domates, patlıcan, şeker pancarı ..%50 sinden fazla işlenmemiş hammadeler ihracat ediyoruz ..
    bunun kar payı zaten belli ...

    1400kg domates bir ipad etmiyor düşünün artık

    Sadece domates. Mi?
    Bugün vestelin avrupadaki pazar payını araştırın.
    Bekonun ingilteredeki adını.
    Tekstilde sattığımız urunleri
    Araç tedarikçilerini
    elektrikli aletler tedarikçilerini
    Bi araştırın derim.


    bu dediklerinin hepsini toplasan bir

    vw etmez
    bir sony etmez
    veya bir apple etmez
    vs. daha tonca firma sayabilrim

    zaten ağırlıklı olarak satığı ülkelere bakıldığı zaman afrika, romanya gibi balkan ülkeleri yani gelişmekte olan ülkeler
    ha ingiltere'de 2011 de satış rekorı kırmış olabilir .. son durum nedir yazılmıyor
    fakat bu tamamıyla marketinge bağlı yani reklama vs gibi unsurlardan kaynaklanır
    ve fiyatından dolayı ... diğer markalarla kıyasla daha uygun olması...

    bugün forumda acaba buzdolabı almaya çıktığında Bosch ve vestel arasında kalsalar hangi markayı tercih ederler?
    veya led tv'lerde millet neden vestel yerine samsung, sony gibi markaları tercih ediyor?
    sizin evinizdeki tv, buzdolabı beko, vestel mi?

    ayrıca yorumlarımıda iyi okumanızı tavsiye ederim .. orada "sadece" kelimesini kullanmadım
    ağırlıklı olarak ihracat ettiğimiz hammaddeler ve işlenmemiş ürünler dedim .. ve bunuda istersen araştırabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Yanlış hatırlamıyorsam bir ekonomist cari açığa sebep olan kalemlerin %70i hammadde olarak gösterilmişti. Sanıyorum akaryakıt ve doğalgaz gibi maddeler de buna dahildir.

    Ülke olarak deniz taşımacılığını geliştirirsek, politikacılarımız basiretli olur da otoyol maliyetine tren yolu yapıldığını halkın iradesinin ve arzusunun tren yolu olduğunu lobicilere anlatabilirse belki tren yolu ile şehirlerarası taşımacılık gelişirse, bir de bunun üstüne büyük şehirlerde toplu taşıma çözümleri çoğaltılırsa cari açık zaten kafadan düşecektir.

    Diğer maddelerin çoğu da ülkemizde teknolojik birikim fazla olmadığı için kakalama fiyata satılmaktadır. Ülkenin üniversitelerinde yol yapılacağına daha çok araştırma geliştirme imkanı sağlanırsa, ülkede zaten nadir yetişten araştırmacıların kaderi iki üç tane basiretsiz, vizyonsuz, siyasi bağlantılı idareci pozisyonuna geçmiş zındık akademisyenlerin iki dudağı arasından kurtarılırsa onlardaki bağımlılık da azalır.

    Bunun için MİLLİ İRADE gerekir. MİLLİ İRADE, MİLLİ VİZYONU olan ülkelerde olur. Yaşadığımız akıl tutulmasında ve bilgiye olan saygısızlığımızla bizden ancak geçen gün bir videoda vardı: ters yönde geri geri giden bir ülke olur, daha ötesi olmaz.

    Harıl harıl yapılmaya çalışılan Hızlı Tren hatları ?

    Konvansiyonel hatların iyileştirilmesi ?

    Havacılık sektörünün gelişme hızında emsal ülkelere göre fark atılması ? THY'nin küresel bir marka haline getirilmesi ?

    Denizcilikte ÖTV'nin sıfırlanması ?

    Devletin yeter ki iş yap sana ben teşviği veririm diye yalvarması ?

    Ar-Ge'ye ayrılan kaynakların (Kamu-Özel) giderek artması ?
    .
    .
    .

    Lafım sana değil.
    Türk insanı;
    Her *oku devlete yükleme, suçu biraz da kendinde ara!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 19 Mart 2014; 14:47:15 >




  • He yaw he...

    Yapan da yaptıran da Allah. Ona bırakalı yıllar oldu. Suçlu kim herhalde herkese şah damarından daha yakın olan çok iyi biliyordur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.