Şimdi Ara

Degisen-boya-hasar kaydi muhabbetleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Ikinci el arac aliminda hepimizin dikkat ettigi aracta boya degisen veya hasar kaydi olup olmamasi ve bi aracin hasar kaydi veya boyasi degiseni olunca ikinci elde milyarlar kaybetmesi durumu bana çok sacma geliyor. Ben bunu soyluyorum fakat bende gayet tabi alirken degisensiz boyasiz hasar kayitsiz bir arac arayip bulup öyle aldim. Fakat bu durumun ulkemizde degismesi gerektigini düşünüyorum. Sonucta aldigimiz arabalar her gün sokaga koydugumuz ve basina her sey gelebilecek aletler. Olurda arabanin degiseni boyasi arabaya kalici bir hasar veya farklilik veya gozle gorulebilecek derecede bir rahatsizlik veriyorsa o zaman farkli o zaman tabiki deger kaybetsin ama boyali veya kapisi camurlugu tamponu degismis bir aracin deger kaybetmesi bana pek mantikli gelmiyor. Kendi aracimdaki ufak tefek cizikleri sirf bu yüzden boyatamiyorum. Sadece ben mi böyle düşünüyorum diye merak ettigimden bu konuyu acma ihtiyaci duydum. Yorumlarinizi bekliyorum. Ulkemizde bu durum degismeli mi, böyle mi kalmali?

    Mobilden yazdim, hatam varsa kusura bakmayin







  • Benimde boyatamadigim yerler var boyasiz aldim boyasiz satarim ins
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Benimde boyatamadigim yerler var boyasiz aldim boyasiz satarim ins
    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.

    Ortada bir yalan varsa ekspertizde cikmaz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.

    Alıntıları Göster
    Yurtdışında, aracın herhangi bir hasarlı parçasının değişmesine olumlu yaklaşılıyor. Mantıklı yaklaşılırsa, on yaşındaki arabanın iki yaşındaki kapısı daha iyidir. Hatta çekiçlenerek özelliğini yitiren bir kapı-kaporta aksamındansa değişenini tercih etmemiz gerekir. Fakat araba değişenli demesinler diye üç kilo macunu basıp boyayan kaportacılar var. Temizlik boyası yapıldı deyip taklalı arabayı satmaya çalışanlar var.. Bu tür çakallar olduğu sürece bizler temiz araç aramaya devam edeceğiz. Aracım 15 yaşında, haliyle boya yanığı (tavan) ve ufak tefek bir sürü iz var. Defalarca komple boyatmayı düşündüm, ama her seferinde vazgeçtim. Boyaya 1.500 verip üzerine 2.000 ucuza satmaya çalışmak salaklık bu ülkede.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Yurtdışında, aracın herhangi bir hasarlı parçasının değişmesine olumlu yaklaşılıyor. Mantıklı yaklaşılırsa, on yaşındaki arabanın iki yaşındaki kapısı daha iyidir. Hatta çekiçlenerek özelliğini yitiren bir kapı-kaporta aksamındansa değişenini tercih etmemiz gerekir. Fakat araba değişenli demesinler diye üç kilo macunu basıp boyayan kaportacılar var. Temizlik boyası yapıldı deyip taklalı arabayı satmaya çalışanlar var.. Bu tür çakallar olduğu sürece bizler temiz araç aramaya devam edeceğiz. Aracım 15 yaşında, haliyle boya yanığı (tavan) ve ufak tefek bir sürü iz var. Defalarca komple boyatmayı düşündüm, ama her seferinde vazgeçtim. Boyaya 1.500 verip üzerine 2.000 ucuza satmaya çalışmak salaklık bu ülkede.

    Aynen dediginiz gibi bu ulkede salaklik oluyor. Bende bu kafa yapisinin degismesi gerektigini düşünüyorum. Bir araci keyfe keder komple boyatmak degerini dusurecegine arttirmali bile bence :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.

    Ortada bir yalan varsa ekspertizde cikmaz mi?

    Satışı yapılmış araçlardan kaç tanesi expertize giriyor?
    Birde şu var. Temiz denilip ekspertize girilip sorunlu çıkmış araçlar alıcı satıcı arasında problem yaratıyor. Alıcı expertiz ücretini ödemek istemiyor vs.
    Sonra ister istemez daha telefonda ilk soru değişen boya var mı? sorusu oluyor. Varsa risk alınmıyor zaman ve maddi kayıptan uzak duruluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.

    Ortada bir yalan varsa ekspertizde cikmaz mi?

    Satışı yapılmış araçlardan kaç tanesi expertize giriyor?
    Birde şu var. Temiz denilip ekspertize girilip sorunlu çıkmış araçlar alıcı satıcı arasında problem yaratıyor. Alıcı expertiz ücretini ödemek istemiyor vs.
    Sonra ister istemez daha telefonda ilk soru değişen boya var mı? sorusu oluyor. Varsa risk alınmıyor zaman ve maddi kayıptan uzak duruluyor.

    Satisi yapilmis araclar neden girsin zaten arac alinmadan once sokulur neyi var neyi yok gorulur. Dediginiz sahtekar insanlarla bu is zor evet haklisiniz ama bu tur uckagit durumlar yuzunden temizlik boyasi yapilmis araclarinda bu muameleyi gormesi sacma değil mi? Veya kapi camurluk gibi yerleri degismis araclarin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.

    Ortada bir yalan varsa ekspertizde cikmaz mi?

    Satışı yapılmış araçlardan kaç tanesi expertize giriyor?
    Birde şu var. Temiz denilip ekspertize girilip sorunlu çıkmış araçlar alıcı satıcı arasında problem yaratıyor. Alıcı expertiz ücretini ödemek istemiyor vs.
    Sonra ister istemez daha telefonda ilk soru değişen boya var mı? sorusu oluyor. Varsa risk alınmıyor zaman ve maddi kayıptan uzak duruluyor.

    Satisi yapilmis araclar neden girsin zaten arac alinmadan once sokulur neyi var neyi yok gorulur. Dediginiz sahtekar insanlarla bu is zor evet haklisiniz ama bu tur uckagit durumlar yuzunden temizlik boyasi yapilmis araclarinda bu muameleyi gormesi sacma değil mi? Veya kapi camurluk gibi yerleri degismis araclarin

    Ekspertiz yapılmadan satışı yapılmış araçlarlardan bahsediyorum.
    Yoksa bir çizik boyasında, ufak bir sürtmeden dolayı değişen çamurluktan, temizlik boyasından ne olur?
    20 yaşını aşkın araçlarda bile boya var mı diye sorar oldu insanlar. Boyalı olmasın ama ezik çizik olsun problem değil...
    Tamamı ile saçma bir durum. Ancak saçma da olsa bir gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Pertten dönme araçlar bir parça boyalı, çizikten boyalı gibi basit söylemlerle insanlara kakalanmaya çalışıldığı sürece insanlar gerçekten bu durumda olan araçlardan ciddi çıkarları olmadığı sürece uzak durmaya devam edeceklerdir.

    Ortada bir yalan varsa ekspertizde cikmaz mi?

    Satışı yapılmış araçlardan kaç tanesi expertize giriyor?
    Birde şu var. Temiz denilip ekspertize girilip sorunlu çıkmış araçlar alıcı satıcı arasında problem yaratıyor. Alıcı expertiz ücretini ödemek istemiyor vs.
    Sonra ister istemez daha telefonda ilk soru değişen boya var mı? sorusu oluyor. Varsa risk alınmıyor zaman ve maddi kayıptan uzak duruluyor.

    Satisi yapilmis araclar neden girsin zaten arac alinmadan once sokulur neyi var neyi yok gorulur. Dediginiz sahtekar insanlarla bu is zor evet haklisiniz ama bu tur uckagit durumlar yuzunden temizlik boyasi yapilmis araclarinda bu muameleyi gormesi sacma değil mi? Veya kapi camurluk gibi yerleri degismis araclarin

    Ekspertiz yapılmadan satışı yapılmış araçlarlardan bahsediyorum.
    Yoksa bir çizik boyasında, ufak bir sürtmeden dolayı değişen çamurluktan, temizlik boyasından ne olur?
    20 yaşını aşkın araçlarda bile boya var mı diye sorar oldu insanlar. Boyalı olmasın ama ezik çizik olsun problem değil...
    Tamamı ile saçma bir durum. Ancak saçma da olsa bir gerçek.


    Malesef öyle. Her yeri vuruk cokuk cizik icinde olsun sorun yok, kapi boyaliysa deger dusuyor...




  • Degismeye eyv da boya olayina ben de gicigim adam gunes yanigiyla gezior veya cizik cizik boyatamior hem boya para si verecek hemde deger kaybedecek hemde dil dokecek aliciya
  • Ya tamam da adam diyor ki tampon ve sağ ön çamurluk değişti diyor, alıyorsun götürüyorsun ustaya adam sağ taraftan direğe vurmuş ama bunu söylemiyor orada çıkıyor hasar olduğunu, söylüyorsun böyle böyle diye he ben direğe vurdum ama yaptırdım diyor.
    Mesela araba takla atıyor takla atan arabadan hayır gelir mi?
    Mesela kapı değişmiş diyorsunuz kapı değişmesi için yan taraftan bir darbe gelmesi lazım. Bide her kapının arabası birbirine olmuyor anasını satıyım ne hikmetse. Bizim eski araca(reno 19 sedan) motosiklet vurmuştu yandan, kapı değişti (çünkü kaporta delinmişti o kadar hızlı vurdu yani arabada beg olsa açılırdı kesin) kapı sıfır ama açarken gacır gucur ses çıkıyordu zorlanıyordu böyle sıkıntılar da olabiliyor. Güven ortamı yok ki insanlar birbirini kandırıyor millette her seferinde ustaya para vermek istemiyor, o yüzden direk temiz boyasız, değişensiz araç almak istiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mezarc1

    Ya tamam da adam diyor ki tampon ve sağ ön çamurluk değişti diyor, alıyorsun götürüyorsun ustaya adam sağ taraftan direğe vurmuş ama bunu söylemiyor orada çıkıyor hasar olduğunu, söylüyorsun böyle böyle diye he ben direğe vurdum ama yaptırdım diyor.
    Mesela araba takla atıyor takla atan arabadan hayır gelir mi?
    Mesela kapı değişmiş diyorsunuz kapı değişmesi için yan taraftan bir darbe gelmesi lazım. Bide her kapının arabası birbirine olmuyor anasını satıyım ne hikmetse. Bizim eski araca(reno 19 sedan) motosiklet vurmuştu yandan, kapı değişti (çünkü kaporta delinmişti o kadar hızlı vurdu yani arabada beg olsa açılırdı kesin) kapı sıfır ama açarken gacır gucur ses çıkıyordu zorlanıyordu böyle sıkıntılar da olabiliyor. Güven ortamı yok ki insanlar birbirini kandırıyor millette her seferinde ustaya para vermek istemiyor, o yüzden direk temiz boyasız, değişensiz araç almak istiyor.

    Araclar her virajda veya egilmede az da olsa govde esnemesine ugrar. Tabi bu esneme yillar sonra gozle gorulmesede aracin kendine has bi yapiya sahip olmasını sagliyor. Aracla orantili esnemis bir kapi yerine yeni bir kapi takilinca dediginiz gibi gacir gucur sesler olabiliyor ama bunuda cozmenin çok zor bişey olacagini dusunmuyorum. Darbe almasi lazım demissiniz zaten bende bundan bahsediyorum. Sokaga biraktigimiz aletler bunlar her türlü darbe olacak. Böyle ufak tefek darbeler aracin degerini dusurmemeli. Dusureceksede bu ciddi rakamlar olmamali. Sembolik olmali. Takla atan bir arac için demiyorum tabiki bunu, gunluk herkesin basina gelebilecek kazalar gecirmis araclar için diyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mezarc1

    Ya tamam da adam diyor ki tampon ve sağ ön çamurluk değişti diyor, alıyorsun götürüyorsun ustaya adam sağ taraftan direğe vurmuş ama bunu söylemiyor orada çıkıyor hasar olduğunu, söylüyorsun böyle böyle diye he ben direğe vurdum ama yaptırdım diyor.
    Mesela araba takla atıyor takla atan arabadan hayır gelir mi?
    Mesela kapı değişmiş diyorsunuz kapı değişmesi için yan taraftan bir darbe gelmesi lazım. Bide her kapının arabası birbirine olmuyor anasını satıyım ne hikmetse. Bizim eski araca(reno 19 sedan) motosiklet vurmuştu yandan, kapı değişti (çünkü kaporta delinmişti o kadar hızlı vurdu yani arabada beg olsa açılırdı kesin) kapı sıfır ama açarken gacır gucur ses çıkıyordu zorlanıyordu böyle sıkıntılar da olabiliyor. Güven ortamı yok ki insanlar birbirini kandırıyor millette her seferinde ustaya para vermek istemiyor, o yüzden direk temiz boyasız, değişensiz araç almak istiyor.

    Araclar her virajda veya egilmede az da olsa govde esnemesine ugrar. Tabi bu esneme yillar sonra gozle gorulmesede aracin kendine has bi yapiya sahip olmasını sagliyor. Aracla orantili esnemis bir kapi yerine yeni bir kapi takilinca dediginiz gibi gacir gucur sesler olabiliyor ama bunuda cozmenin çok zor bişey olacagini dusunmuyorum. Darbe almasi lazım demissiniz zaten bende bundan bahsediyorum. Sokaga biraktigimiz aletler bunlar her türlü darbe olacak. Böyle ufak tefek darbeler aracin degerini dusurmemeli. Dusureceksede bu ciddi rakamlar olmamali. Sembolik olmali. Takla atan bir arac için demiyorum tabiki bunu, gunluk herkesin basina gelebilecek kazalar gecirmis araclar için diyorum

    Ama işte servise götürmeden gerçekten hafif hasarlar mı yoksa ağır hasar alıpta yaptırılmış mı bilinmiyor hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mezarc1


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mezarc1

    Ya tamam da adam diyor ki tampon ve sağ ön çamurluk değişti diyor, alıyorsun götürüyorsun ustaya adam sağ taraftan direğe vurmuş ama bunu söylemiyor orada çıkıyor hasar olduğunu, söylüyorsun böyle böyle diye he ben direğe vurdum ama yaptırdım diyor.
    Mesela araba takla atıyor takla atan arabadan hayır gelir mi?
    Mesela kapı değişmiş diyorsunuz kapı değişmesi için yan taraftan bir darbe gelmesi lazım. Bide her kapının arabası birbirine olmuyor anasını satıyım ne hikmetse. Bizim eski araca(reno 19 sedan) motosiklet vurmuştu yandan, kapı değişti (çünkü kaporta delinmişti o kadar hızlı vurdu yani arabada beg olsa açılırdı kesin) kapı sıfır ama açarken gacır gucur ses çıkıyordu zorlanıyordu böyle sıkıntılar da olabiliyor. Güven ortamı yok ki insanlar birbirini kandırıyor millette her seferinde ustaya para vermek istemiyor, o yüzden direk temiz boyasız, değişensiz araç almak istiyor.

    Araclar her virajda veya egilmede az da olsa govde esnemesine ugrar. Tabi bu esneme yillar sonra gozle gorulmesede aracin kendine has bi yapiya sahip olmasını sagliyor. Aracla orantili esnemis bir kapi yerine yeni bir kapi takilinca dediginiz gibi gacir gucur sesler olabiliyor ama bunuda cozmenin çok zor bişey olacagini dusunmuyorum. Darbe almasi lazım demissiniz zaten bende bundan bahsediyorum. Sokaga biraktigimiz aletler bunlar her türlü darbe olacak. Böyle ufak tefek darbeler aracin degerini dusurmemeli. Dusureceksede bu ciddi rakamlar olmamali. Sembolik olmali. Takla atan bir arac için demiyorum tabiki bunu, gunluk herkesin basina gelebilecek kazalar gecirmis araclar için diyorum

    Ama işte servise götürmeden gerçekten hafif hasarlar mı yoksa ağır hasar alıpta yaptırılmış mı bilinmiyor hocam.

    Haklisinizda sasi no yu servise sorgulatip herhangi bir ekspertize sokmakla anlasilmaz mi?




  • insanlar uyanık olduğunu zannediyor, boyasız diye 4-5 bin fazla ödeyip çizikli leş gibi araba alıyor,, bu konuda bile zihniyet olarak avrupanın çok gerisindeyiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    insanlar uyanık olduğunu zannediyor, boyasız diye 4-5 bin fazla ödeyip çizikli leş gibi araba alıyor,, bu konuda bile zihniyet olarak avrupanın çok gerisindeyiz
    bunun değişmesi için pertten sigortadan satılan araçların trafiğe cıkışı yasaklanmalı, yedek parça olarak sadece satılmasına izin verilmeli, yoksa herkez araçların pertten toplanma olduğunu sanmaya devam edecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cavador

    bunun değişmesi için pertten sigortadan satılan araçların trafiğe cıkışı yasaklanmalı, yedek parça olarak sadece satılmasına izin verilmeli, yoksa herkez araçların pertten toplanma olduğunu sanmaya devam edecek

    Alıntıları Göster
    3 5 yıl bınecegım aracın ısterse pert kaydı olsun ama bırgun satacagım zaman toplumun zıhnıyetınden dolayı o arabanın son sahıbı ben olurum
  • türkiyede araba satışındaki sahtekarlık devam ettiği sürece bende kazasız araç aramaya devam edeceğim bu arada bu ülkedeki ney doğruki her şey yalan yanlış sahtekarlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    insanlar uyanık olduğunu zannediyor, boyasız diye 4-5 bin fazla ödeyip çizikli leş gibi araba alıyor,, bu konuda bile zihniyet olarak avrupanın çok gerisindeyiz

    Maalesef öyle. Berbat halde olsun sikinti yok ama boya olunca deger duser. Mantik sifir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.