Şimdi Ara

Teknik Servis Sorunu ve Ürünün Değişim Süreci Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
3
Favori
3.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle merhaba,

    25.12.2013 tarihinde kampanya kapsamında teşhir ürünü olan Philips monitörü satın aldım, almış olduğum monitörün yetkili servis raporunda "Cihazın ayağı ve kabloları eksik" ibaresi yer alıyordu, ben de ona güvenerek satın aldım, duvara monte kullancaktım ve evde yeterince monitör kablosu bulunmakta. Ürünü kullanmaya başlayınca farkettim ki üründe 6 Adet ölü pixel mevcut. İsim vermek istemiyorum aldığım yere götürdüğümde ürünün önce teşhir ürünü olduğunu ve yapacak bir şeyleri olmadığını söylediler. Ben de elimdeki servis raporunu göstererk, burada ölü pixel olduğu yazmıyor yazsa almazdım dedim. Neyse ürünü 01.01.2014 tarihinde servise gönderdik. 28.01.2014 tarihinde teknoassist teki görevli arkadaş arayarak ürünün servisten geldiğini belirtti. Ürünü almaya gittiğimde arızasının giderilmemiş olduğunu gördüm, prosedür gereği imza atmam gerektiğini ve kaydın kapatılarak yeni kayıt ile gönderilmesi gerektiği bilgisi verildi. (Değişim ve iade için gerekli iş günü süresi geçmiş olmasına rağmen, teşhir aldığım üründe fırsatçılık yapmamak adına imzayı attım ancak durumu da izah ettim. Ancak bu sefer işlemlerin daha hızlı olmasını rica ettim ve ürün gönderim formuna servisten gelen ürünün arızasının giderilmediğini belirterek ikinci kez servise gönderildiğini yazdırdım. Bugün 11.02.2014 tarihinde telefonuma mesaj geldi ve ürünün servisten geldiği bilgisi verildi. Ürünü tekrar almaya gittiğimde Servis raporunda "yalnızca 2 adet ölü pixel görüldüğünü ve kullanıma etki etmediği için tamirinin yapılmadığı" ibaresini görünce cinnet geçirdim. Teknoassistteki arkadaş ile üründeki ölü pixelleri saydık tam 6 adet pixel var. Bana imza atmam gerektiğini ve ürünün tekrar servise gönderileceğini söyledi. Bende hiddetlenerek imza falan atmayacağımı ürünü tekrar göndermelerini söyledim. 7 gün içinde ürün evime kargo ile gelecekmiş. Kargo ile gönderirseniz getirir burda müşterilerin arasında kırarım bu ürünü dedim ve müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetlerindeki arkadaş ta aynı şekilde imza atmam gerektiğini söyledi. Ben ürünü kabul etmediğimi belirterek oradan ayrıldım.

    Şimdi arkadaşlar, yarın gidip ürünü alsam ve hakem heyetine başvuruda bulunsam elime bir şey geçer mi? ben 25.12.2013 te aldığım ürünü 12.02.2014 tarihine kadar kullanamadım, bu ürün ayıplı mal. İlk gönderim 01.01.2014 tarihinde olduğu için gerekli olan 20 iş günü süresi aşılmış bulunmakta. Değişim talebim ne derece değerlendirilir. Başına benzer durum gelen arkadaş var mı? Yoksa ben bu ürünü iki kez daha servise göndermeyi düşünüyorum. 4. gönderimden sonra direkt olarak benim değişim talebim yerine getirilmek zorunda.







  • Hocam bilişim hukuğu dersimiz var. Kısa keseceğim. Hakkını arayan birisin. Eğer yorulmam diyorsan tabiki hakkını aramaya devam et. Elinde raporlar mevcut ve karşı tarafın ellerinde sana karşı koz olarak kullanacakları bir belge yoksa. (örnek olarak biz kargoyla yolladık, tutanak yok bizlik bir şey yok vs gibi bahaneler) her türlü hakkını alırsın. Adamlar 2 adet ölü piksel var ve yapılacak bir şey yok demiş. Yapamıyorlarsa değiştirmek zorundalar :) Bu yüzden her türlü koz senin elinde. Dediğin gibi hakem heyetine başvurabilirsin. Yada tüketici haklarına. TCK ya göre ayıplı mal satılmışsa kesinlikle sorun giderilmeli. 20 iş günü olayıda sen zaten teknik servise yolladığından tekrar tekrar ve sorununu çözmedikleri için sıkıntı olacağını pek sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N!tr0gen

    Hocam bilişim hukuğu dersimiz var. Kısa keseceğim. Hakkını arayan birisin. Eğer yorulmam diyorsan tabiki hakkını aramaya devam et. Elinde raporlar mevcut ve karşı tarafın ellerinde sana karşı koz olarak kullanacakları bir belge yoksa. (örnek olarak biz kargoyla yolladık, tutanak yok bizlik bir şey yok vs gibi bahaneler) her türlü hakkını alırsın. Adamlar 2 adet ölü piksel var ve yapılacak bir şey yok demiş. Yapamıyorlarsa değiştirmek zorundalar :) Bu yüzden her türlü koz senin elinde. Dediğin gibi hakem heyetine başvurabilirsin. Yada tüketici haklarına. TCK ya göre ayıplı mal satılmışsa kesinlikle sorun giderilmeli. 20 iş günü olayıda sen zaten teknik servise yolladığından tekrar tekrar ve sorununu çözmedikleri için sıkıntı olacağını pek sanmıyorum.

    hocam ilginiz için teşekkür ederim,

    tecproyu arayıp durumu anlattım ürünü tekrar servise gönderin dedi, ürünü göndermeyeceğim kendim ürün ile birlikte servise geleceğim benim 6 ölü pixel saydığım monitörde arkadaş hangi 2 pixelden bahsediyor onu öğreneceğim dedim.

    Philips TR ye gerekli şikayette bulundum.

    Aldığım firmanın müşteri hizmetlerinde 8-10 tane şikayet kaydım vardır.

    Birazdan hakem heyetine gideceğim. Telefon açtım öğle tatilinde olduğu için cevap vermediler.

    100 liralık monitör fiyatı vs gerçekten önemli değil, insanlara karşı almış oldukları tavır ve gevşek gevşek konuşmaları nedeni ile işi biraz da inada bindirdim.

    (Servisteki bayan arkadaş bana, "servis raporunda 2 pixel yazıyorsa bilmem ne şartlarına göre kusur sayılmıyor o yüzden tamir edilememiştir" diyor. Hani artık 1 adet bile olsa ölü pixel ayıplı mal sayılacaktı? 3.dünya ülkesi olmak böyle bir şey olsa gerek)




  • philips avrupayada yaz bence görsünler Türkiye'de ki philips servislerinin ne halde olduklarını
  • !!!Chinogolog!!! kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle. Maksat para değil, hakkını aramak. İnsanlar uğraşmadığı için türlü entrikalarla bahaneler savuruyorlar. Benimde bilgisayarın yanında verdikleri profesyonel bi kulaklık vardı bozuk geldi. Çok uğraştım ama hallettim. Hakkın varsa, ister sonuca ulaş ister ulaşma hakkını ara her türlü kazanırsın. Bizim dersimize giren bi hoca vardı, anlatıyordu. Kliması bozulmuş tamir etmemişler değiştirmemişler mahkemeye veririm demiş, adamda ver demiş. 2 yıl uğraştım avukat tuttum kaç kere türlü şehirlere gittim dedi. En sonunda davayı kazandı haklı olarak ürünü değiştirdiler üstüne bide masrafları için tazminat davası açtı onuda kazandı. Daha sonra öğrendim adam şimdi batmış dedi. Ha bu kadar uğraşa değermi bilmem ama en sonunda oluşan o yüz ifadesine değecektir.
  • 01.01.2014 tarihindeki ürün gönderim formunda yazan,
    Müşteri Şikayeti: Cihazda ölü pixel var.
    Ürün Durumu: Arka kısımda vida kısmında çizikler var.
    Servis Raporu: Arıza görülmedi.

    28.01.2014 tarihindeki gönderim formu,
    Müşteri Şikayeti: Cihazda ölü pixel var, cihaz servisten gelmiş olup arıza devam etmektedir.
    Ürün Durumu, Arka kısımda vida kısmında çizikler var.
    Servis Raporu: Ürün pixel sorunu için ilk kez servise gönderilmiştir. Üründe 2 adet piksel hatası vardır. Ürün sıfır piksel garantisi ile satılmamaktadır. Ürün çalışır durumda test ok.

    12.02.2014 tarihli gönderim formu,
    Müşteri şikayeti: Cihazda ölü piksel var cihaz servisten gelmiş olup arıza devam etmektedir. Cihazın sağ alt kısmında 10 adet ve üst kısımlarda mağaza çalışanları tarafından gözlemlenen ölü piksel vardır. Müşterimiz iade değişim talep etmektedir.
    Ürün Durumu: Çerçeve kısmında ve vida açma yarlerinde çizikler vardır. (Servisten geldikten sonra meydana gelmiştir yazıyor, kaşe ve imzalı)

    Hakem heyetine bugün başvuruda bulundum, ürünü tekrar servise göndermem istendi bende üstteki şekilde formu doldurarak 3.kez servise gönderdim. gelişmeleri bu konuda paylaşmaya devam edeceğim.




  • Ayni hatadan 3 kere servise giderse iade yalep edebiliyosun direk tuketici hakem heyetinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün servisten aradılar. Ürünün ayağı olmadan değişim yapılamayacağını aksesuarların tam olması gerektiğini ve ayak için bir miktar ödeme yapmam gerektiğini söylediler.
    bende 100 liraya aldığım ürüne 70-80 lira ayak parası vereceksem teşhir ürünü almamın bir mantığı olmadığını ayak parasını ödemeyeceğimi belirttim. Ürünü tekrar gönderecekler, bende 4.kez servise göndereceğim ve servis raporları ile birlikte hakem heyetine başvuruda bulunacağım.
  • Ayni hatadan 3 kere servise giderse iade yalep edebiliyosun direk tuketici hakem heyetinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ryuji_Yamazaki

    Ayni hatadan 3 kere servise giderse iade yalep edebiliyosun direk tuketici hakem heyetinden

    Hocam o sayiyi 3ten 4e cikarmislar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senin sorunun 3 yada 4 kere gitmesi değil. Mesele arızanın ısrarlı şekilde giderilmemesi ve kanunun öngördüğü iş günü içerisinde sorunun giderilemeyişi.
    Sadece 20 iş gününü geçtiği için bile iade hakkın mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkforce

    Senin sorunun 3 yada 4 kere gitmesi değil. Mesele arızanın ısrarlı şekilde giderilmemesi ve kanunun öngördüğü iş günü içerisinde sorunun giderilemeyişi.
    Sadece 20 iş gününü geçtiği için bile iade hakkın mevcut.

    Hocam orası öyle de şirket (turuncu indirimleri ile meşhur firma) ben ürünü almaya gittiğimde bana tamirinin yapılmadığını söylüyor. Diyorum ki geri gönderin, "servis yasal süre içerisinde geri gönderdi o yüzden imza atmanız gerekli atmazsanız 7 gün içinde ürün kargo ile evinize gönderilecek" diyorlar. Ee diyorum tamir edilmemiş ben imzayı atıp tekrar servise göndermenizi talep edersem iş günlerim ne olacak? "sıfırlanacak" diyor. Böyle de gevşek bir firma.

    1 ocak ilk servise gidiş tarihi
    28 ocak geldi dedikleri tarih, tamir olmadığı için tekrar gitti.
    11şubat ürün geldi dediler,
    12 şubat ürün tekrar servise gitti.

    günde 4 kere müşteri hizmetleri arıyor..




  • takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SAYIN MÜŞTERİMİZ, YETKİLİ SERVİSE GÖNDERİLEN ÜRÜNLE İLGİLİ İŞLEMLERİNİZ DEVAM ETMEKTE KONU TEKNOASIST MERKEZIMIZCE TAKIP EDİLMEKTEDİR.

    1 Ocak 2014 tarihi itibarinden bu yana 9.mesajımı almış bulunmaktayım
  • Evet arkadaşlar TeknoSa dan bugün arandım, 15$+KDV'lik ödeme yapmam isteniyor, yeni model ürün verilmesi için. Bende tamam kabul ediyorum, ürünü almaya gelince öderim diyorum, siparişi teknosadan değil servisten vermeniz gerekiyor dediler. Ben sizi tekrar rahatsız ederim şuan müsait değilim dedim ve kapattım telefonu.
  • Evet teknik servis ile yaptığım görüşme doğrultusunda ödemeyi onaylamam halinde ürünün fabrikaya gönderileceği ve oradan onay çıkması halinde değişimin yapılacağı bilgisi tarafıma iletildi. Ürünün teşhir ürünü olması sebebiyle değişiminin yapılmayabileceği de söylendi. Bende elimde ürünün servis raporu olduğunu ayağının ve kablolarının olmadığını bilerek aldığımı, ölü pixel ile ilgili bir ibare yer alsaydı almayacağımı belirttim. Ödemeyi onaylıyorum hesap numaranızı verin dedim, onaylandığınıza dair teknosa tarafından tarafımıza mail gönderilmesi gerekli dedi. Muadil gelecek ürün ile ilgili model bilgisi veremiyorlar. Teknosa mavişehir şubesini arıyorum telefonlara çıkan yok, Müşteri Hizmetlerini arayıp onayladığımı söyledim ve maili göndermelerini rica ettim.

    Ürünün alındığı tarih 25.12.2013 ilk servis tarihi 01.01.2014 ben o günden beri ürünü kullanamıyorum.




  • Teşhir ürünü olması garanti koşullarını değiştirmez, bimeksten geçen sene 2.000 tl ye sony dizüstü aldım 3 aydır kullanımdaymış.
    Şimdi onun garanti yokmu yani.. Garanti faturanın kesilmesiyle başlar. Gerisi son kullanıcıyı bağlamaz.

    Kaldı ki vatan bilgisayar sürekli olarak teşhir ürününü üstelikte normal fiyatıyla satıyor. Bu konuda hiç şikayet duydunuz mu?
    (Teşhir satılmasını kastetmiyorum garanti konusunda)

    Daha değişimin olup olmayabileceği bile belli değilken 15$+KDV'yi neden istiyorlar onu da anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkforce

    Teşhir ürünü olması garanti koşullarını değiştirmez, bimeksten geçen sene 2.000 tl ye sony dizüstü aldım 3 aydır kullanımdaymış.
    Şimdi onun garanti yokmu yani.. Garanti faturanın kesilmesiyle başlar. Gerisi son kullanıcıyı bağlamaz.

    Kaldı ki vatan bilgisayar sürekli olarak teşhir ürününü üstelikte normal fiyatıyla satıyor. Bu konuda hiç şikayet duydunuz mu?
    (Teşhir satılmasını kastetmiyorum garanti konusunda)

    Daha değişimin olup olmayabileceği bile belli değilken 15$+KDV'yi neden istiyorlar onu da anlamadım.

    Hocam servis değişimin yapılabilmesi için aksesuarlarının tam olması gerektiğini söylüyor.
    Diyorum ki teşhir ürün aldım ayağının ve kablolarının olmadığını bilerek aldım, elimde servis raporu var ölü pixel olduğu yazsaydı (ki ben ilk başlarda 5-6 sayarken servisten son geldiğinde teknoasist arkadaş ile birlikte 12 adet saydık) ben o ürünü almazdım. Benden 30€ gibi bir talep ediyorsunuz ben bu ürünü 100 liraya aldım kapalı kutusu 185 liraya satılırken, 30€ dediğinizde 90 liradan fazla para yapar ki ben 200 lira verip teşhir ürünü kullanmam ödeme yapmıyorum.

    Teknosa ile görüştüm ayak için 30€ para talep edildiğini, bu parayı ödemeyeceğimi gerekirse yeni ürünün ayağınında onlarda kalabileceğini belirttim. Bu sefer 30€ luk tutar 15$ a düştü.

    Fabrikaya gidecek olan ürünün faturasında teşhir yazdığı için değişimin kabul edilmeyeceği de servis tarafından bana söyleniyor. Ki ben illa değişim olcak demiyorum, tamir edin paneli değiştirip gönderin diyorum. O da yok




  • Teşhir yazdı diye garantisiz ürün satamaz böyle birşey yok. Türkiye sınırları içerisinde satış yapıyorsa 2 yıl garantiyi vermek zorunda.
    Ayaksız aldıysa ayaksız şekilde teslim eder olur biter. Ayak garantiyi daha doğrusu paneli mi etkiliyormuş ki bahane ediyorlar.
    Yaptıkları sadece işi yokuşa sürmek. 30€ ile başlayıp 15$ dedilerse zaten tutarsızlar. Philips eskiden € ile çalışıyordu son zamanlarda TL ile fiyatlandırmaya başlamıştı.
  • Hocam valla kolay gelsin çok yıpratıyor insanı bu tür durumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.