Şimdi Ara

CryEngine (ANA KONU)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
2
Favori
8.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CryEngine (ANA KONU)



    CryEngine® teknolojisi dünya oluşturma ve CryEngine® ödül kazanan ünü istisna değildir.Özellikle konsol platformu için tasarlanmış yeni özellikleri ile dünyanın en hızlı render özelliklerine sahip oyun motorudur.Benchmark-ayar grafik performansı, yakın foto gerçekçilik,kapalı ve geniş açık ortamlarda ve olağanüstü gerçek zamanlı özel efektler CryEngine ® teknolojisinin işaretlerinden bazılarıdır. Ne olursa olsun hedef platform - CryEngine ® ile, birden fazla platformda ölçeklenebilirliği mükemmel görünümlü oyunları etkinleştirmek için idealdir.CryEngine® özelliklerinden kısaca bahsedersek eğer :

    Doğal Aydınlatma ve Dinamik Yumuşak Gölgelendirme

    CryEngine ® birden fazla platformda düşük maliyetle doğal aydınlatma,yakın gerçeklik özellikleri ve dinamik olarak gerçek zamanlı doğal hareketlerine yanıt yumuşak gölgeler yaratır. Yüksek çözünürlüklü, perspektif-doğru ve hacimsel düz-gölge uygulamaları da CryEngine® içinde dahildir.
    CryEngine (ANA KONU)


    Işınım Hacimi

    Işınım Cilt taklit ve yansıyan ışığa renk eklemek ve yüksek performanslı aydınlatma oluşturmak için bir sistemdir. Yani, örneğin kırmızı bir nesneye isabet eden beyaz ışık,yakın çevredeki nesneler üzerinde pembemsi bir yansıması üretecek. Buna ek olarak, Işınım Ciltlere,ihtiyaç duydukları takdirde geliştiriciler bile etkili yarıçapına örtüşen,birçok ışıkları yerleştirmek için izin verir. Bu kesme sahneleri ve yüksek kaliteli iç aydınlatma işini çok iyi yapar.
    CryEngine (ANA KONU)


    Gerçek zamanlı Dinamik Global Illumination

    CryEngine ® tamamen mevcut ve gelecek nesil platformlar için optimize edilmiş,yeni gerçek zamanlı dinamik küresel aydınlatma çözümü sunuyor. İlk defa, ön hesaplama veya geometrik sınırlar olmadan, gerçek zamanlı oyun motoru ışık saçma, renk dökme ve yansıtıcı etkileri yaşayabilirsiniz tüm statik ve dinamik nesneler için birleşik.

    Hafif Yayılma Hacmi

    Hafif Yayılma Hacmi (LPV), video oyunları gibi gerçek zamanlı uygulamalar için tamamen dinamik sahnelerde dolaylı aydınlatma ve yaklaştırmak için ölçeklenebilir bir tekniktir. LPV sahnede ışığın uzaysal ve açısal dağılımını temsil etmek için menfezler ve küresel harmonikleri kullanır. LPV herhangi precomputation gerektiren ve iç içe kafesli büyük sahneleri ele vermez.


    Parçacık Gölgelendirme

    Parçacıklar şimdi tam hareket bulanıklığı desteği verebilirler


    Tessellation

    CryEngine® şimdi animasyon karakterleri dahil olmak üzere tüm kafesleri, üzerine DX11 donanım hızlandırmalı Tessellation (mozaiklemede) destekler. Sanatçılar,artık gerçek zamanlı Tessellation etkinleştirebilirsiniz! CryEngine ® anlamlı oyun varlık oluşturma kalitesini artırmak amacıyla karışık olabilir,bütün bunlar Tessellation üç farklı türleri için destek sunuyor. Deplasman haritalama CryEngine ® ile artık siluetleri ve deplasman haritalama yoluyla,şimdiki nesil yumru haritalama ile önceden imkansız karmaşık geometrik şekiller, temsil edebilir. Diğer iki tesselation yöntemleri kaba, veya düşük poli model alma ve Tessellation kullanarak, örgü arıtma için tasarlanmıştır.Daha düzgün mesh oluşturmak. Bu yöntemler SandboxTM ® CryEngine ile gerçek zamanlı olarak düzenlenebilir.


    Gerçek zamanlı Yerel Yansımalar (RLR)

    Yansımalar büyük zorluklardan biri,özellikle gerçek zamanlı render ve ışıklandırma motorları D11 öncesinde sadece yüzey parlatma varken CryEngine ® kullanmış olduğu yeni yöntem;Gerçek zamanlı Yerel Yansımalar (RLR).RLR ray takip HDR yansımaları yaklaşan nesnelere yedirir.


    Parallax Occlusion Mapping (POM)

    POM tüm yüzeylerde tessellation yerine alternatiftir.


    SSDO Ekran Uzay Yön Tıkanıklığı ve İletişim Shadows

    Crytek gerçek zamanlı oyun SSAO tanıtıldı ve şimdi SSDO Ekran Uzay Yön Tıkanıklığı (SSDO) ile geliştirildi.SSDO ışıkların herhangi bir sayıda ortam tıkanıklığı (AO) hesaplamasında dahil sağlar ve dikkate alınması gereken bütün ışık rengi için SSDO fiziksel aydınlatma hassasiyetini arttırır.Hatta verimli CryEngine ® ortam ışıklarına dinamik temas gölgeleri sağlar.D11 renderer CryEngine ® oyun ortamında,her bir ışık kaynağından döküm sağlar.


    Deferred Lighting

    Eşsiz CryEngine ® ertelenen aydınlatma çözümü piksel gölgeleme ile ışık kaynaklarının geniş bir dizi verimli renderini sağlar.Ayrıca önemli ölçüde birden fazla platformda motor performans ayarlamayı kolaylaştırabilirsiniz.


    Göz Adaptasyon ve Yüksek Dinamik Mesafe (HDR) Aydınlatma

    Karanlık,kapalı ortamda aniden aydınlık ve güneşli ortama geçiş gibi aydınlatma koşullarında ani ve aşırı değişiklikler,insan gözünün reaksiyonunu taklit etmek için kullanılır.HDR aşırı parklaklık sahneleri sağlar ve kontrastı daha gerçekçi hale getirir.


    Free SDK özelliklerinden bahsedelim ;



    Yeni eklemelerle konuyu güncelliyeceğim.

    Material Editör

    Material Editor ile etkileşim ve dijital İçerik oluşturma (DCC) aracı oluşturulmuş olan malzemeleri değiştirmek için kullanılır.
    CryEngine (ANA KONU)


    Flow Graph

    CryEngine basit görsel düzenleme sistemi tasarımcılara oluşturmak istedikleri arayüzü ve denetim olaylarını;tetikler,oyun mantığı ve ses tasarımını verir.Bu onları tek bir senaryo yazma gerek kalmadan karmaşık düzeyleri oluşturmayı sağlar.
    CryEngine (ANA KONU)


    Track View Editör

    Track View CryEngine nesneler ve olaylar üzerinde zamana bağlı kontrolü ile etkileşimli film serileri yapmak için gömülü Sandbox kesme sahnesi düzenleme aracıdır.Bu sistem 3ds Max gibi animasyon yazılımı kullanılmış olan herkese tanıdık gelecektir.
    CryEngine (ANA KONU)


    Adanmış Araç Creator

    Araç toolset ® CryEngine'nin tüm özellikleri üzerinde sezgisel kontrol ile, herhangi bir araç tipinin kolayca oluşturulmasını sağlar. Bu belirleyici bileşen zarar ve hasar etkilerini, yolcu pozisyonları ve fonksiyonlarını, silah sabitleme noktaları,taret, motor,fizik parametreleri ve hatta araca özgü özel efektleri içerir.
    CryEngine (ANA KONU)


    Entegre Multi-threaded Yüksek Performanslı Fizik Motoru

    Rüzgar akımları, patlamalar, yerçekimi, sürtünme ve diğer nesneler ile çarpışmalar gibi güçlere gerçekçi tepkiler.modeller,binalar, sahne, ağaçlar ve bitki örtüsü gibi - fizik öğeleri ® CryEngine oyun dünyasında hemen hemen her şey için uygulanabilir. Bütün bunlar, dış katman gerek kalmadan yapılabilir.
    CryEngine (ANA KONU)


    Deformasyon

    Metal ve plastik gibi yüzeylerde gerçekçi malzeme deformasyon kullanımı ve çevre ile etkileşimini oyuncuya benzeri görülmemiş miktarda verilmesini sağlar.

    Etkileşim & yıkılabilirlik

    CryEngine tüm ortamların ® niteliğine bakılmaksızın (ahşap, çelik, beton, doğal bitki örtüsü, kumaş ve yumuşak vücut fizik), dinamik fizikselleşme olabilir.

    Gelişmiş Halat Fiziği

    Yağmur ya da karakter hareketi,gerçekçi interaktif halat köprüleri ve fiziksel tahrik,yaratık tentacle animasyonlar,rüzgar yanıt Bendable bitki sadece Crytek halat fizik teknolojisini koydu için kullanılabilir.
    CryEngine (ANA KONU)


    Tasarımcı Dostu AI Düzenleme Sistemi

    CryEngine ® SandboxTM tasarımcıların ellerine en iyi AI oyun kontrolünü yerleştirerek, akış grafiği,görsel kodlama sistemini kullanarak temel AI kontrol etmenizi sağlar. Yeni bir grafik aracı mümkün,AI karakterlerin davranışlarını tanımlayan XML tabanlı seçim ağaçları oluşturmak için. Farklı AI gruplar arasındaki karmaşık ilişkiler,başka birine doğru düşmanlık, dostluk ya da tarafsızlığını belirtmek için oluşturulabilir.

    Taktik Puan Sistemi

    Kontrol ve AI sistemlerin anlaşılmasını kolaylaştırmak için,İngilizce sözdizimi C + + kodlama ya da LUA komut kullanılabilir.
    CryEngine (ANA KONU)

    Ses

    CryEngine ® ses sistemi, kusursuz ve düşük riskli bir ses gelişimini ayarlayabilecek veri odaklı konsepti ile birçok özellikler ve iyileştirmeler sunuyor.
    CryEngine (ANA KONU)


    Türkçe Ders videoları :http://www.youtube.com/user/CrytekTurkeyDers?feature=watch adresde yayınlanmış,rahat şekilde öğrenebilirsiniz.

    Yabancı kaynak tarafından hazırlanmış ve crydev.net sitesinde Lavizh admin tarafından açılmış 4 adet eğitici video.






    Yakın zamanda yenilenmiş motor hakkında konuyu güncelleyeceğim.
    CryEngine (ANA KONU)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kımyasal -- 7 Eylül 2017; 15:4:2 >







  • Birde lisansi $1.2 milyon olmasa iyi olurdu.
  • Eğer stüdyo bazlı düşülürse evet doğrudur,fakat Free SDK vasıtası ile bir oyun yapılırsa,gerekli bağlantı ile oyundan belirli % verilerekte piyasaya sürülebilir,bağımsız yapımcı olaraktan.Crydev.net sitesinde yüzlerce geliştirici var,kendi oyunlarını yapan.Ayrıca 1.2m dolarlık sürüm ise full sürümdür,bütün motorlar içindedir diye düşünüyorum.
  • error



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quickbytes -- 23 Ocak 2014; 17:09:57 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quickbytes Q kullanıcısına yanıt
    CryEngine IndieStudio'lar tarafından kullanılabilecek bir sistemdir arkadaşlar. Nedenlerine gelince:

    -İyi bir C++ bilgisi olan kişiler geliştirme yapabilir.
    -Lisans olayı bildiğiniz lisans anlaşmalarından farklı. Eğer geliştirdiğiniz oyunun kazancının belli bir %'sini vererek bedava geliştrime yapabilirsiniz. Ayrıca geliştirdiğinz oyunlardan kazanç sağlamıyorsanız para vermeniz gerekmiyor. Bunun dışında 1.2 milyon$ olayı size cry engine'in lisanslanması değil kaynak kodlarının satılması. Yani siz bütün bir sistemi baştan yapabilecek kaynak kodlara sahip oluyorsunuz.
    -Eğer mobil platform için geliştirecekseniz UNITY daha doğru bir seçim olabilir ama Unity ile PC'de bir yerlere varmanız çok zor.
  • Cryengine ile yapılmış bazı çalışmaların videosunu yayınlıyorum.

    Ralli oyunu geliştiren bağımsız yapımcıdan bir video.


    BSC'da haberi yapılan ve ses getiren bir çalışma.Bu çalışmada fizik öğelerinin etkili şekilde motorda kullanımını görüyoruz.PC donanımları geliştikçe ve izin verdikçe oyunlardaki tüm objelere fizik etkileşimi verilebilir.Fizik motoruda donanım istiyen bir öğedir.


    R. Faulk bağımsız yapımcı,crydev.net sitesine üye ve yaptığı rally oyunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kımyasal

    Cryengine ile yapılmış bazı çalışmaların videosunu yayınlıyorum.

    Ralli oyunu geliştiren bağımsız yapımcıdan bir video.


    BSC'da haberi yapılan ve ses getiren bir çalışma.Bu çalışmada fizik öğelerinin etkili şekilde motorda kullanımını görüyoruz.PC donanımları geliştikçe ve izin verdikçe oyunlardaki tüm objelere fizik etkileşimi verilebilir.Fizik motoruda donanım istiyen bir öğedir.


    R. Faulk bağımsız yapımcı,crydev.net sitesine üye ve yaptığı rally oyunu



    İyi hoş da kızma ve alınma ama Tr için düşünürsek bu saydıklarını yapabilmek mümkün değil. vallahi istisnalar hariç geliştirme takımları türkiyede en fazla 3 kişiden oluşuyor. genelde tek veya 2 kişi.
    yani bu büyüklükte projeler çıkması zor-tabi imkansız değil her şey azimle olur-
    ayrıca cry engine bir çok kez inceledim.

    lua dilini kullanıyor ve mevcut programcılar neden bu dile yönelip yepyeni bir dil öğrenmeye çalışsın.
    ayrıca çok hem de çok fazla sisteme yük bindiriyor. sistemi sömürüyor resmen, indie geliştiricilerin oyunları küçük ama etkili ve hızlı olmalı bence. eğer satmayı düşünmüyorlarsa.

    bunları da geçtim:

    bu işi hobi ve az biraz para kazanmak için yapacak kişilere hitap etmesi lazım.

    çok iyi bir commercial engine fakat, benim gibi ya da senin gibi (senin durumunu bilmiyorum kaç kişilik bir ekiptesin o yüzden seni zan altında bırakmak istemem.)

    geliştiriciler için çok büyük (gereğinden fazla) ve çok kapitalist kalıyor.


    ha grafik konusunda en iyisi cry-engine dir ona lafım yok




  • Eline sağlık.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XanthiN

    Eline sağlık.

    Teşekkürler,elimden geldiğince eklemeler yapıcağım konuya.
  • Oyun haritasi bu motorla guzel yapilir .Dayz den daha kaliteli bir oyun olabilir aslinda :D ama super bir c++ gerekli olacaktir heralde .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeardley Diamond film tarafından hazırlanan GTA modlama hikayelerini bilirsiniz.Birde Machinima tarafından yayınlanan Crysis 2 için hazırlanmış komik bir video var,izleyelim



    Başarılı bağımsız yapımcıdan korku oyunu videosu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kımyasal -- 19 Ocak 2014; 17:23:15 >




  • Hazır açılmışken sorayım herkez c++ diyor yaklaşık 1-2 yıldır CryEngine ile ilgilineiyorum şu ana kadar xml,lua ve flowgraph harici bir şeyle uğraşmadım programlama olarak. c++ ı ne amaçla kullanıyoruz unity deki gibi mi diyecem olamaz herhangi bir kütüphane yok(sanırım) Şu c++ olayını açabilirmisiniz rica etsem. Bideneden c# değilde c++?

    Edit: Hocam bide isterseniz ilk mesaja ekleyin son sürümün stabil olmadığı ile ilgili açıklamayı(siz ne düşünüyorsunuz bilemem). Çok fazla sorun var, Yani örnek vermek gerekirse mesela 3ds max de model atacam, 6-7 saatte zor attım rc.exe bozukmuş sanırım eski sürümden aldım . Başka bir sorunda voxel object yok, vegatationdan çoklu seçim yaptığımız zaman çoklu olarak özelliklerini değiştiremiyebiliyoruz. bana göre en kararlı sürüm 3.4.x şimdi ona levelleri sorunsuz aktarmaya çalışıyorum. pişman oldum şu 3.5.x indirip bide üzerine levelleri ona uyarladığıma.

    @kımyasal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FoxyDogy -- 21 Ocak 2014; 22:42:06 >




  • Hazır açılmışken sorayım herkez c++ diyor yaklaşık 1-2 yıldır CryEngine ile ilgilineiyorum şu ana kadar xml,lua ve flowgraph harici bir şeyle uğraşmadım programlama olarak. c++ ı ne amaçla kullanıyoruz unity deki gibi mi diyecem olamaz herhangi bir kütüphane yok(sanırım) Şu c++ olayını açabilirmisiniz rica etsem. Bideneden c# değilde c++?


    Edit: Hocam bide isterseniz ilk mesaja ekleyin son sürümün stabil olmadığı ile ilgili açıklamayı(siz ne düşünüyorsunuz bilemem). Çok fazla sorun var, Yani örnek vermek gerekirse mesela 3ds max de model atacam, 6-7 saatte zor attım rc.exe bozukmuş sanırım eski sürümden aldım . Başka bir sorunda voxel object yok, vegatationdan çoklu seçim yaptığımız zaman çoklu olarak özelliklerini değiştiremiyebiliyoruz. bana göre en kararlı sürüm 3.4.x şimdi ona levelleri sorunsuz aktarmaya çalışıyorum. pişman oldum şu 3.5.x indirip bide üzerine levelleri ona uyarladığıma.

    @kımyasal




  • Kodlama kısmında yardımcı olamıyacağım,ben tasarım kısmına bakıyorum.Modellerin geç port edilmesi birazda donanıma bakar ve modelin poligon sayısına.Eski sürümde kötüydü FreeSDK yeni sürüm ile daha iyi hale geldi.Motorda bazen kronikleşmeye varan sorunlar olabiliyor,derin kodlama bilginiz yoksa,ya crydev.net yardımı alıcaksınız,yada motoru kaldırıp yeniden kuracaksınız.
  • CryEngine kaynak kod lisansına sahibim arkadaşlar her türlü soruya açığım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phylian

    CryEngine kaynak kod lisansına sahibim arkadaşlar her türlü soruya açığım.

    derken hocam ne kadar bilgi sahibisiniz bide şu c# gibi diller programın neresinde ne amaçla kullanılıyor herhangi bir kütüphanesi varmı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİİNOVA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phylian

    CryEngine kaynak kod lisansına sahibim arkadaşlar her türlü soruya açığım.

    derken hocam ne kadar bilgi sahibisiniz bide şu c# gibi diller programın neresinde ne amaçla kullanılıyor herhangi bir kütüphanesi varmı.

    Yani Lisanslı Geliştiriciyim, lisansım ise full source code license(1 milyon dolarlik olan). CryMono, lua script alternatifi olarak kullanıcılar tarafından motora c# mono entegresidir.

    Mono nun güzel yanı gerçek zamanlı derlemeye sahip olması ve kısa süreli derleme yaptığımız için programlama aşaması uzun sürmez.

    Mesela ven flowgraph programlarken c++ da derleme işlemi 20 dakikamı alıyor. Monoda bu süre bir kaç saniye. Mono non-commercial projelerde ücretsiz fakat ticari projelerde Cryteke %20 verdigimiz gibi inkdev ede belli bir yüzde vermek zorundasın.

    CryEngine ile ilgili site açmayı düşünüyorum, bu sayede tüm geliştiricileri bir arada toplayabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phylian


    quote:

    Orijinalden alıntı: NİİNOVA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phylian

    CryEngine kaynak kod lisansına sahibim arkadaşlar her türlü soruya açığım.

    derken hocam ne kadar bilgi sahibisiniz bide şu c# gibi diller programın neresinde ne amaçla kullanılıyor herhangi bir kütüphanesi varmı.

    Yani Lisanslı Geliştiriciyim, lisansım ise full source code license(1 milyon dolarlik olan). CryMono, lua script alternatifi olarak kullanıcılar tarafından motora c# mono entegresidir.

    Mono nun güzel yanı gerçek zamanlı derlemeye sahip olması ve kısa süreli derleme yaptığımız için programlama aşaması uzun sürmez.

    Mesela ven flowgraph programlarken c++ da derleme işlemi 20 dakikamı alıyor. Monoda bu süre bir kaç saniye. Mono non-commercial projelerde ücretsiz fakat ticari projelerde Cryteke %20 verdigimiz gibi inkdev ede belli bir yüzde vermek zorundasın.

    CryEngine ile ilgili site açmayı düşünüyorum, bu sayede tüm geliştiricileri bir arada toplayabiliriz.

    Hocam bizimde şu anda bir projemiz var harita tasarımcısıyım karakter falan modellemesinde kodlamasında kaldık. Bide hocam ben crydev forumlarında 1 milyon dolarlık lisans ın yalan olduğunu falan duydum yani crytek le görüşmeye göre veriyorlarmış birde tek bir kişiye değilde bir gruba veriyorlarmış. Hocam mono bir derleyici sanırım mono yerine visual studio falan kullanabiliyormuyuz c++ yerine c# olurmu bir de bu monoyu falan nereden açacam visual studio ya nasıl ekleyecem.

    Projemizle alakalı bilgileriizamda bulabilirsiniz şu anda 20 kişiyiz. Model harit a falan yapıyoz da onları cryengine 3 e tanıtmak falan zor xml,lua falan.




  • Önceden bir konu açmıştın,kodları bir şekilde elde etmişsin ama legal olmadığı kesin.Kısacası elindeki kodlarla ticari amaçlı oyun süremezsin.İstediğin gibi dağıtırsın fakat ticari bir anlamı olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kımyasal

    Önceden bir konu açmıştın,kodları bir şekilde elde etmişsin ama legal olmadığı kesin.Kısacası elindeki kodlarla ticari amaçlı oyun süremezsin.İstediğin gibi dağıtırsın fakat ticari bir anlamı olmaz.

    Bu konuyu sizden iyi biliyorum CryEngine Free SDK ilk çıktığıgünden belli ilgileniyorum ve anakonusunu ben açmıştım zaten :)

    Crytek bana sözleşme yolladı 5 yıllık bir nesne kodu ve kaynak kod lisansım mevcut bunu başka bir konudada söylemiştim zaten ve lisanslıların portalı olan MyCryEngine hesabımda mevcut, her neyse amacım bunu kanıtlamak değil, yardımcı olmak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.