Şimdi Ara

Linea 1.3 mjet Triger Koptu Yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
5.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba
    1.3 mjet linea kullanmaktayım kısa bir süre önce şıkırtı sesini duymaya başladım. Duyduktan sonra en fazla 40 km gitmişimdir. ustaya göstermek için ses çıkmasını beklemeyin herşey için çok geç olabilir. Servise bırakmak için giderken yolda zincir koptu. Neyse çağırdık çekiciyi bir tanıdık ustanın tamirhanesine çektim aracı. 1500 lira verdim hala masraf çıkartıyo. Sizce çıkarttığı masraf normalmidir. Az çok arabadan anlarım o sebepten triger koptuğunda anladım hiç gaza yada marşa basmadım araba yavaşca kendini salarken direk emniyet şeridine çektim çekiciyi çağırdım. Herhangi bir zorlamada yapmadım Daha önce bu durumu yaşayan varmıdır? Aracım normalde gayet bakımlıdır. herhangi bir eksiği olduğunu düşünmüyorum servis şartlarında değişmesi gereken herşey zaten değişti ki 1.3 mjet linealar da triger değişimine 120 bin deniliyordu ki ben 120 bini bile beklemeyecektim.

    Konu ile ilgili en azından bilen arkadaşlardan bir fikir rica ederim. Duruma göre ustanın güvenilirliğini anlamak istiyorum. Daha önce yağ değişimi gibi basit işlerde uğrardım ilk defa böyle kapsamlı bi iş yaptırdım.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: beycoastt

    Öncelikle herkese merhaba
    1.3 mjet linea kullanmaktayım kısa bir süre önce şıkırtı sesini duymaya başladım. Duyduktan sonra en fazla 40 km gitmişimdir. ustaya göstermek için ses çıkmasını beklemeyin herşey için çok geç olabilir. Servise bırakmak için giderken yolda zincir koptu. Neyse çağırdık çekiciyi bir tanıdık ustanın tamirhanesine çektim aracı. 1500 lira verdim hala masraf çıkartıyo. Sizce çıkarttığı masraf normalmidir. Az çok arabadan anlarım o sebepten triger koptuğunda anladım hiç gaza yada marşa basmadım araba yavaşca kendini salarken direk emniyet şeridine çektim çekiciyi çağırdım. Herhangi bir zorlamada yapmadım Daha önce bu durumu yaşayan varmıdır? Aracım normalde gayet bakımlıdır. herhangi bir eksiği olduğunu düşünmüyorum servis şartlarında değişmesi gereken herşey zaten değişti ki 1.3 mjet linealar da triger değişimine 120 bin deniliyordu ki ben 120 bini bile beklemeyecektim.

    Konu ile ilgili en azından bilen arkadaşlardan bir fikir rica ederim. Duruma göre ustanın güvenilirliğini anlamak istiyorum. Daha önce yağ değişimi gibi basit işlerde uğrardım ilk defa böyle kapsamlı bi iş yaptırdım.



    Aracınızı 2. el mi aldınız sıfır mı? km si 120 binden az ise böyle bir sorunla karşılaşma ihtimaliniz çok zayıf, bir aracın motoruna gelebilecek en kötü durumlarda birisiyle karşı karşıya kalmışsınız malesef, pahalıya patlayan bir arıza. Subap, subap gaydları, pistonlar, zarar görmüş olabilir, iyiki tekrar marşa basmamışsınız, daha kötü duruma gelebilirdi aracınızın motoru. Normal kullanım şartlarında zincir en az 150-180bin civarına kadar rahatlıkla dayanır, öncelikle ilk çalıştırma ve rölantide şıkırtı yapar, zamanla bu ses artar ama bir anda sesle birlikte kopması ilginç geldi bana.




  • aracım 2. el ancak kurumsal bir galeriden aldım. kendileri de banka müdürüden almışlar banka adına kayıtlıydı hatta aracı kullanan kişinin kartvizitleri falan bile duruyordu araçta. bakımları servisinde yapılmıştı km leri belliydi o sebepten silinmiş olabileceğini pek sanmıyorum. ama bende önce nasıl kullanıldı pek bilemeyiz tabiki. bende 120 bin diye düşünüyodum kısmet olmadı napalım. tüm enjökterler valfler subaplar takım takım değişmiş aracımda yaklaşık olarak 2000 liraya patladı. heralde bu işlemler farklı bir marka olsaydı çok daha pahalıya patlardı. Evet ses geldikten hemen sonra kopması bana da ilginç geldi ki o gün çok sıkışık bir trafikte kaldım doğru düzgün gaza bile basamamıştım zorlama falanda olmadı. Yinede ilginize ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
  • Fiyat normal, zincirin kopması 2000-2500 TL masraf çıkartıyor böyle gibi durumlarda.110-120bin arası zincir değişimi yapılması gerekir normalde ama bu biraz da size bağlı.Benim zincirden ses geliyordu ve hatta bir süre o şekilde kullandım aracı sıkıştırmadan.En sonunda ses artmaya başlayınca başıma gelecekleri bilerek değiştirdim.Yaklaşık olarak 130-140bin km kullanmıştım.Açıkcası 180bin km yapan görmedim hiç ama kullanan varmış demek ki.Normal şartlar altında zincir gevşeyince veya eksenden kaçınca ses yapmaya başlar ve siz km yaptıkça bu ses artar ama ses gelip birden kopması ilginç geldi.Hiç ses yok muydu daha öncesinde ? Zincir kopmaya yakın çok fazla ses yapar ve kopar.KM geçirirseniz seviyesi normal bir ses yapar, belki bunu farketmemiş olabilirsiniz.
  • Aracınızın km'si kaç bindeydi?
  • Aracım 98000 km de iken zinciri kopardı.
  • Ustalar ne diyor peki? Bu kadar erken kopmasının sebebi aracı önceki sahiplerinin bilinçsiz, hor kullanması mı yoksa şanssızlık mı? Çünkü çoğu kişi 120 bini rahat görmüş hatta 180 binde değiştirenler var. Bunlara ticari taksiler de dahil ki taksiler genelde yorgun araçlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi contrahendo -- 8 Şubat 2014; 14:44:41 >
  • ustamda şaşırdı tabi duruma. aracın bakımlı diri satma bunu der dururdu sürekli. bir de ses geldikten hemen sonra kopması daha da bi şaşırttı. sesi ilk duyduğumda ustamla görüştüm ve kendisi trigerin değişimine daha var muhtemelen turbodan geliyodur ses demişti hatta. turboyuda bi elden geçirttim zaten.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.