Şimdi Ara

A4 ALDIM ŞANZIMAN HK. BİLGİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
24.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR 2011 AUDİ A4 ALDIM GEÇEN HAFTA

    ARACIM 8 İLERİ

    AUDİ DE S TRONİC VE MULTİTRONİK DİYE İKİ ÇEŞİT ŞANZIMAN VARMIŞ SANIRIM BENİM ALDIĞIMIN HANGİSİ OLDUĞUNU NASIL ANLAYABİLİRİM

    BİRDE HANGİSİ DAHA İYİ

    CEVAPLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.



  • 8 ileri olanlar multitronic yani cvt şanzıman. S-tronic olanlar 7 ileri
  • Audi A6 için

    3.0 TFSI 310 HP quattro S tronic , 2.0 TDI 177 HP multitronic , 3.0 TDI 313 HP quattro tiptronic , 3.0 TDI 245 HP quattro S tronic

    diye seçenekler var, çalışma prensipleri ve performansları hakkında araştırma yapıyorum bende farkları neler acaba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [GX]Bortu

    8 ileri olanlar multitronic yani cvt şanzıman. S-tronic olanlar 7 ileri

    peki hangisi daha iyi
  • 2011 2.0 t QUATRO degilse multitronic sanzimana sahip aracınız. 8 kademeyi manuel modda kullanırsanız görürsünüz.

    Hangisi daha iyi biraz göreceli bir durum. Stronic sabıkalı bir sanziman. Bu tarz bilgileri arac almadan sormakta fayda var yanlız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sdrturhan kullanıcısına yanıt
    Multitronic denilen CVT

    S-Tronic denilen DSG

    Sizdeki 8 ileri olan CVT yani Multitronic

    Hangisinin iyi olduğu konusu ise tam bi kaos :)
  • Soru biraz geç olmuş. 8 ileri ise cvt ya da multitronic şanzıman vardır. 7 dsg kuru tip olmadıkça stronic kullanması daha zevkli ve görece olarak sorunsuzdur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sdrturhan kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim s tronic mekanik daha iyi. multitronik tatsız ve çok hissiz bir şanzıman. Önceki kasalarda multitronik kronik sorunluydu, çok masaraflı şekilde sonradan düzelttiler. Sakin keyif kulanımı için multitronik kayış yapısından dolayı bir adım önde.
  • 8 ileri Multitronic yani cvt şanzımana sahipsiniz.

    Bunu anlamanız için D moduna alıp dip gaz yaparsanız nedemek istediğimizi nasıl bir şanzımana sahip olduğunuzu daha rahat görebilirsiniz. Devir saati sonuna kadar dayanıcak ve hız ibresi yavaş yavaş artacaktır. Vites değişimlerini hissetmezsiniz araç tabiri caizse tren gibi hızlanır. Son derece konforlu ve ekonomik bir şanzıman. Audi multitronic koymuş ismini ama aslında Cvtdir.

    Benim bildiğim başlıca fark yüksek torka dayanıklı olması için kayış dediğimiz lastik kayış değil, zincirdir. Bu sayede anlık yüksek tork yüklemelerine daha dayanıklıdır.

    Normal şanzımanlara göre dikkat etmeniz gereken başlıca unsur yağdır. yurtdışı forumlarda yağa özellikle dikkat edilmesi gerektiği söyleniyordu zira biraz fazla ısınıyordu şanzıman yağı. Yağ değişimini servise danışınız.



    Audi uzun süredir multitronic şanzıman kullanıyor. Vites sayısı tamamen yazılımsaldır. Yani sanal vitestir. Aslında sonsuz oranlı şanzıman. Eski multitroniclerde 6 vites vardı daha sonra 7 oldu 3. nesilde ise sizdeki şanzıman 8 vitese sahip. Bu sayede yüksek hızlarda düşük devirde gittiği için araç hem tüketim hem ses anlamında olumlu yönleri var.

    Tek kusuru anlık hızlanma yani manuel viteslerdeki tam kavrama hazzını alamamanız. Yani gaza bastınız mı araç size hemen çekişi sert birşekilde hissettirmez biraz daha yumuşak bir şekilde kavrar. Buyüzden de konforludur zaten. Bir de S modu vardır. S modunda önceden belilenmiş oranlı 8 adet vitesi normal otomatik şanzımanlarda olduğu gibi istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.


    Gelecek Cvt şanzımanlarda her nekadar sportif sürücüler fazla sevmeseler de insanda sanki araç yarım debriyaj gidiyormuş hissi doğursa da elektrikli araçlar yaygınlaşıncaya kadar firmalar cvt kullanımını arttıracaklar. Bence çift kavramalı şanzımanlardan daha sorunsuzlar tek sorun kayış sürtünme yoluyla çalıştığı için belli bir ömrü var ve o ömür tamamlandığında değişimi yapılması gerekiyor. Aynı triger kayışı gibi düşünün..




  • Eski konu hortlatayım :) bilgi için tşk.

    2014 a4 8 ileri şanzıman yağı kaç binde bir değiştirilmeli ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yituk

    Eski konu hortlatayım :) bilgi için tşk.

    2014 a4 8 ileri şanzıman yağı kaç binde bir değiştirilmeli ?
    90 bin
  • Selam 8 ileri multitronic dayanıklı ve sorunsuz müdür? Yoksa nazik ve sorunlu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yituk

    Eski konu hortlatayım :) bilgi için tşk.

    2014 a4 8 ileri şanzıman yağı kaç binde bir değiştirilmeli ?
    ben 120 k da değiştirdim sanırım her 60 binde bir değişiyor ağır bakımlarda..
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    servise sordum 60k değiştirileceği söylediler. benim araç 80k'da servis kayıtlarında da değiştirilmediği gözüküyordu bende risk almamak için değiştirdim.
  • Merhaba arkadaşlar 2012 model yeni görünüm Audi A4 aracımı 2.0 tdi 177 hp modeli Sabahları sogukken araç gaza bastıgında 3 saniye kadar bekleme yapıyo ilerlemiyo yağ degişmesi gerekli dediler yağıda degiştirdim ama sorun devam ediyo bilgisi olan varmı aynı sorunu yaşıyan veya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.