Şimdi Ara

DARBELİ, BOYALI, DEĞİŞEN PARÇALI ARABA NASIL ANLAŞILIR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
6
Favori
136.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir aracın darbeli, boyalı yada parçasının değişip değişmediğini. Km sinin oynanıp oynanmadığını pratik olarak anlamanın yollarını biliyormusunuz.

    Hatta biraz ileri gidip resimlerle örnekler gösterebilirsek...........



  • Araba boyası pürüzlü olur boya için. önden vurmuşsa muhtemelen farlan tampon arası boşluk olur. Bİrde parçaların orjinal amblemi gibi şeyler oluyor. Ama sen iyisi almayı çok istersen şahısa söyle arabayı alıp bir ustaya baktır en geleneksel olanı bu...
  • En güvenli yol yetkili servise götürüp expertis yaptırmak. Motor, yürüyen aksam, koporta vs.
  • aslında elinde fotoğraf olan varsa,burada paylaşsa daha iyi olurçgörsel olarak görürüz nasıl oluyor darbeli değişen parça...
  • Arba alacağım için bu topiği açmadım. Ama genel olarak bu konularda insanların çok merak ettiğini düşünüyorum. Adam arabanın karşısına geçiyor "Arabanın sol kapısı boyanmış" diyor. Yada Motor kaputunu açıp sol çamurluğun değiştiğini anlıyor.

    Biz ise gıpta ile bakıyoruz. Hatta bu kişiler bu arabanın daha marşına basmadan aracı satın alabiliyorlar yada almaktan vazgeçiyorlar. Örneğin galericiler daha şöför koltuğuna oturmadan aracın parasını ödüyor.

    Bu işin püf noktası ne acaba
  • kesinlikle tecrübe
  • artık boya ölçüm cihazları var..
    tecrübe eskidenmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 2 Ağustos 2006; 15:07:04 >
  • bazen ben bile bu araba boyanmış diyebiliyorum ama işi bilen usta yapmışsa farketmek zor olabilir

    ama en güzeli hakiki bi ustaya baktırmaktır
  • kardeş ben ii kötü bakınca anlıyorum da bazı ustalar bu işi çok iyi yapıyo neredeyse anlaman imkansız, o yüzden en iyisi ustaya gitmek.

    miraz da bi doblo var takla atmış arabaya baktım inceledim hiç bi sorun yok gibi gözüküyo ama takla atmış söylemese hayatta fark etmezdim al link burdahttp://forum.donanimhaber.com/m_8013794/mpage_3/key_/tm.htm
  • %100 ele vermese de araca yandan bakınca gelen ışınlar paralel olarak yansır eğer araçta düzeltme-çekiç vs. yoksa. baktınız ışınlar dağılarak gidiyor,bilin ki darbe almöş
  • hondada benim aracın sol çamurluğunu değiştrip bir boya attılar 80-100 micron
    bu iş yapan sanatkar ellerde var
    boya ölçerler kimi zaman yanıltabilir.

    özellikle değişen parçlara macun atmaksızın boyanması durumunda anlamak daha güçleşir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    artık boya ölçüm cihazları var..
    tecrübe eskidenmiş
  • http://forum.donanimhaber.com/m_6877479/tm.htm bu topikte aslında bu konu ile ilgili bayağı bir bilgi var.

    özetle şu söylenebilir.....

    ++ parça boyanmış araçta renk farklılıkları güneşte sırırtr.
    ++ ayrıca boya yüzeyindeki portakallanma gibi görünen yüzey kimi yerlerde sıklaşır kimi yerlerde yaygın durur yani homojen değildir.
    ++ önceki darbe ve montaj hatalarından dolayı bağlantı yerlerinde ufak kaymalar göze çarpar aralıklar oluşur
    ++ boya belli kısımlara kadar atılır ve kağıt bant izi kalır yada boya belli yerlerde kesilir bu güneş altında farkedilir
    ++ yeni atılan boya eski boyaya nazaran daha mattır.
    ++ yeni poya yüseyi üzerinde ufak tefek çok küçük delikler ve pürüzler vardır dikkatli bakılınca farkedilir
    ++ değişen parçada montaj civataların üzerlerinde ufak tefek soyulmalar vardır
    ++ değişen parçalarda silikonlar fabrikasyon olmadığı belli olur
    ++ değişen parçalarda genelde sacın arka yüzeyi eğer görebilirseniz siyah olduğunu farkedersiniz




  • serkes,gayet güzel toparlamışsın.söyleyecek başka bi şey de kalmamış...
  • serkes iyi güzel demişde bunları algılayabilecek alışkın bir gözün olması lazım ... Sonuçta herşey tecrübe ile oluyor yine en iyisi kaporta ustasına göstermek
  • Arkadaslar bu konuda tecrubem var yardımcı olmak isterim. Oncelikle sunu belirtmek isterim oncelikle gercekten zor bir iştir insanı fena yanıltabiliyor. Mesala bir örnek sanayiye goturuyorsunuz usta kaputu acıyor camurluk civatasının uzerinde izler var direk bu parca degismiş ezbere halbuki oyle olmuyor bazı zamanlar camurlugun içinde su depoları oluyor veya far kırılıyor sadece camurlugu sokup aynen geri takıyorsunuz usta o civatadaki izleri gorunce hemen bilmiş bir tavırla 'abi bu araba boyalı'. Emin misin eminim. Peki diyorum goturecez beraber servise boyalı parca değişmişse ben senin deponu fulleyip ekspertiz parasını odeyecem diyorum eger sen yanlıssan sen benim depomu dolduracan ekspertiz parasını odeyeceksin diyorum baslıyor yan cizmeye. Hani emindin adın gibi ses yok. Yani sanayide ustaların ilginç bir yapısı var birsey bildiklerini ispatlama adına bazen acımadan tertemiz adamların kanına giriyorlar Araba alacak insanların midesini bos yere bulandırıyorlar.
    2- Arabaların gercek fabrika boya durumunu bilmiyorlar. Boyada en ufak toz gordulermi tamam abi burada boya tozu var boyalı. Ya ezbere konusma belki fabrikadan o toz. yani anlatmak istediğim o boyalı olup olmadıgını bilmiyor tozu gorup ezbere bildiğini soyluyor.
    3- Gelelim su boya ölçüm aletleri işine. Evet arkadaşlar eger kafayı calıstırırsanız bu aletler ile yakalayamayacagınız hata yok. Bu makinelerden kullandım iki tip var bu makinelerde birisi dijital olarak mikron olarak kalınlıgı gosteriyor bir digeri ise sarı kımızı ve yesil ledleri var. Sarı yanarsa boya var, Kırmızı yanarsa macun+boya yeşil yanarsa orjinal boya fakat bu modellere asla itimat etmeyin piyasada 150ytl+kdv gibi fiyatlara bulabilirsiniz. asıl oln makine aynı zamanda benim su anda satın alma durumu içinde oldugum 750 euro+kdv. gercekten super makineler boyanın kalınlıgını tam olaran mikron olarak olcuyor.Fakat burada size gorev dusuyor arabanın parcalarını karsılastıracaksınız.
    Soyle ki ornegin camurluga tuttunuz 105 mikron kapılar 110 mikron kaput 103 mikron o boya bilinki orjinaldir. Eşleştirme yapacaksınız. bazı arkadaslar demişki parca orjinaliyle değişirse aynı mikron kalınlıgında atılır. Bu konuyuda soyle acıklayım evet dogru yeni parcalar siyah astarla geliyor ve direk boya atılabiliyor yaklasık kalınlık yakalanabiliyor fakat buradada parca içinde farklılk oluyor ornegin camurlugun bir ucu 140 mikron diger ucu 100 mikron. fabrika boyasında +-5 mikron fark ile parcanın her yerindeki boyanın mikronu aynı. Kaportacının boyle bir boya atma imkanı yok. Tum parcada aynı kalınlık hiçbir zaman tutturulamıyor.
    4- galericilerin gozu kapalı araba alma olayına gelince Onuda soyle acıklayım o gozu kapalı aldıkları arabalarda komple boyalı cıkınca musteriye cok guzek iteleyebildikleri için gozu kapalı da alabiliyorlar. galericileri referans almayın bu konularda. Temiz işinin hakkını veren galercileri tenzh ederim ama ben galericilerin sadece ALLah bir dediklerine gozu kapalı inanırım diğer sozlerine supheyle yaklasırım
    5- sanayideki Ustalara da gelince bazen inanılmaz sallıyorlar hava atmak için. arabanın boyalı oldugunu yakaladım havalarına girecekler ya salla gitsin At camuru arabanın sahibi cebellessin dursun Yabu konuda sadece 10 sayfa yazı cıkar neler gordum inanın insanın insanlara guveni sarsılıyor.




    gercek makine bu arkadaslar bunu alın karsılastırma yaparak gidin birazda gozunuzu acın tamamdır amerikayı yeniden keşfertmeye gerek yok




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezmi33 -- 3 Ağustos 2006; 0:22:29 >




  • Eger isinin ehli bir usta arabanin tum boyasini temizleyip macun atmadan tum olarak firin boya atarsa anlamak cok zor. Ama parca parca boya atilirsa (parca degisimi gibi) anlamak daha kolay oluyor. Birde aracin modeli dusuk ise boyasi yipranmis olur. Yeni atacaginiz boya ile arasinda yipranmadan dolayi fark olusacaktir. Birde aracin tampon, kaput kenarlari, bagaj kapagi kenarlari gibi yerlere bakarsaniz, parca deisiminde o bolgelerde duzen tutmuyor genelde. Ama tecrube gerektirir bu isler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: S@N@Ne!!!

    Eger isinin ehli bir usta arabanin tum boyasini temizleyip macun atmadan tum olarak firin boya atarsa anlamak cok zor. Ama parca parca boya atilirsa (parca degisimi gibi) anlamak daha kolay oluyor. Birde aracin modeli dusuk ise boyasi yipranmis olur. Yeni atacaginiz boya ile arasinda yipranmadan dolayi fark olusacaktir. Birde aracin tampon, kaput kenarlari, bagaj kapagi kenarlari gibi yerlere bakarsaniz, parca deisiminde o bolgelerde duzen tutmuyor genelde. Ama tecrube gerektirir bu isler


    hocam arabanın heryerine aynı mikronda boya atacak bir imkan yok. Bunun ustalıklada alakası yok fabrikada 110-120 derecede robot boyuyor araba sadece kaporta halindeyken. Arabanın daha hiçbir aksamı takılmamıs oluyor. Sanayide ve kaportacılarda ise 45 derece civarı boya atılıyor160 derceye kadar cıkılsa tum araba plastiği erir erimeyi bırakın boyayı atan usta mangal olur o sıcaklıkta. Fabrikada robot boyarken her parcanın uzerinde kac kez gecilip boyanacagını bilgisayar programlı. Ama el ile bunu saglamanın imkanı yok illaki parcaklar arası fark oluyor,parcaların kendisinde farklı bolgelerinde fark oluyor. Bunun zaten usta olup olmamakla alakası yok olacak birsey değil ki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezmi33 -- 3 Ağustos 2006; 10:14:00 >




  • Kilometresinin oynanıp oynanmadığı nasıl anlaşılır. bilgisi olan varmı?
  • Womit
    arama butonunu kullanırsan bir şeyler bulabilirsin.
  • Kilometresinin oynanıp oynanmadığı nasıl anlaşılır. bilgisi olan varmı?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.