Şimdi Ara

citroen sizce nasil araba? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
303
Cevap
2
Favori
164.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Almak istediğiniz aracın 0 fiyatını verebilir misiniz?
  • Arkadaşlar ben ikinci el c3 hdi 16 valve 92 hp almayı düşünüyorum. Aracı gördüm ve özelliklerini inceledim, yalnız benim aklıma takılan şeyler var.
    İlki hız sabitleyici olayı. Kimileri ilanına hız sabitleyici var seçeneğini koymuş, ben yok diye biliyorum. Acaba ön konsolda üzerinde kilometre kadranı işareti olan tuş bununla alakalı olabilirmi?
    İkinci olay ise panoramik tavanla ilgili. Bu tavanın fitillerinin çabuk bozulduğu ve tavanın çabuk arızalandığı ile ilgili bikaç şey okudum bu ne kadar gerçekçidir?
    üçüncü sorum elektronik klimalı 92 hp lerin hepsinde abs varmı? Çünkü 2005 model hesaplı bi araç buldum ancak satıcının abs yok demesi kafamı karıştırdı.
    dördüncü ve son sorum yukarıda bahsettiğim araç 100.000 km de ve 19.500 ytl ve açılır tavan yok, bitanede 2004 model 87.000 km de açılır tavanlı ve abs li c3 var oda 19.500 ytl hangisini tercih etmeliyim sizce?
    Cevap verebilenlere şimdiden teşekkürler
  • c3 92 hp modelerinde hız sabitleme yok hız aşım limiti var buda örnek veriyorum hızı 120km sabit hıza ayarladınız bu hızı geçtiginiz şekilde araç sizi uyarır o kadar hız sabitleme olayı yok fakat 92 hp lerin hepsinde abs varr hatta ön arka disk sistemli ayrıca ebd özeliğide var fren yardımcısı olarak bizde c3 satıyoruz 2004 model 92 hp 20.500 ytl araba daha 30.000de
  • Citroen markası bana son teknolojiyi sıradışı tasarımı çağrıştırır.Ama TR'de neden bu marka bir Fiat,Renault,Ford gibi rabet görmedi ona akıl erdiremiyorum.İyi marka
  • Arkadaşlar ben bugüne kadar yaklaşık 10-15 araç değiştirdim ve en sonunda 3 ay önce 110 HP HDI Cam tavanlı C4 aldım 74500 KM'deydi. 3 ay kullandım ve araçtan müthiş derecede etkilendim. Araç müthiş her yönüyle mükemmel zaten çok memnun olduğumdan sıfırlamak amacıyla 3 gün önce 28000 YTL'ye sattım. Sonra Baylas'ta tanıdığım biri aracılıyığla bir bayiden 2008 model 110 HP dizel HDI için peşinat verdim ve 2008 araçlar şuan gümrükte olduğundan dolayı aracımı önümüzdeki hafta teslim edebilecekler.

    Eski aracım siyahtı renginden çok memnundum fakat aracımın bayide Yakut Kırmızısını görünce oda çok hoşuma gitti ve ondan sipariş verdim.

    Aracıma ek olarak Park sensörü, MP3 Çalar istedim, 3M cam filmi istedim uygun fiyata takıyorlar. Bayi tanıdık olduğundan bunun yanında boya, motor koruma ve detaylı iç temizlik hediye edecekler. Tüm bunların bana maliyeti 2008 model olmak üzere 37300 YTL oldu. Aracı 36500 YTL'ye alıyorum ama sizin bu fiyata almanız imkansız gibi bişey.

    Bursa'dan imalatçı bir firma buldum Nikelaj olan Cam çıtası, Kapı kolu, Kapı içlerine C4 yazan eşik ve bagaj açma nikelajlarından sipariş verdim Tüm bu nikelajlar toplam 140 YTL. Istanbuldan alsam 250-300 YTL fiyat veriyorlar.

    Şimdiden arabamı teslim alacağım günü düşünerek geceleri uyuyamaz oldum. Aracımı alınca resimlerini sizlerle paylaşacağım ve C4 almanın ne kadar doğru bir karar olduğunu tekrar anlatacağım.

    Tüm herkese kazasız belasız emniyetli ve keyifli sürüşler diliyorum
  • arkadaşlar bi sorum var?

    sizce C5 almanın en uygun vakti ne zamandır? yıl sonuna doğru diyenler var mesela? bana yardım olabilecek kimse var mı?
    umbek444 bi fikrin olabilirmi bu konuda? herkese teşekkürler
  • Arkadaşım,
    Otomotiv şirketleri yıl içerisinde eğer sene sonu kotalarına ulaşamamışlarsa, en uygun zaman Kasım-Aralık aylarıdır diyebilirim. Ancak ithal otomobiller dövize endeksli oldukları için, döviz piyasalarınındaki dalgalanmalar da aracın fiyatına yansır doğal olarak. O nedenle sene sonunda her zaman ucuza alınır diye bir kaide yoktur. Hayırlı C5' lenmeler....
  • umbek 444 sana bir sey sormak istiyorum bende 2000 saxo 1.5D var bilirsin bizin turk halkında bir gelenek vardır yakıt tasarrufu icin bosa sallamak diye bir sey bir servise gittim bana dediki bosa sallama araban hararet yapar servis muduru dedi bunu bende dedimki nasıl hararet yapar araban zaten normal sartlarda hararete cıkıyorsa direk bosa sallarsınki hararet dussun diye bunlarda oyle degil dedi bir diger serviste bir problem olmaz dedi ama halk arasında konusuluyor dizel bosa sallanmaz motor u zamanla yersin diye ne kadar dogru bir diger konuda bosta dizel araba daha fazla yakar cunki mazotu cig atar diyorlar ne kadar dogru ben pek inanamıyorum cunki bir rampa asagıya iniyoruz mesela araba hangi viteste olursa olsun farketmez devir en az ortalama 2000-2500 devir oluyor ama bosta 600 devirde oluyor nasıl daha fazla yakar bir arac anlayamıyorum cig mazot derken arabam rolantide 600 devirde nasıl mazotun hepsini yakmaz anu aklım almıyor beni biraz aydınlatırsan cok sevinirim ayrıca normal mazot hic kullanmıyorum hangi benzinciye girsem en iyisi hangisi ise ınu ver diyorum ve ozelliklede bakıyorum hangisini veriyor diye
  • fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

    umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

    ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 19 Ağustos 2007; 1:29:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: black/white

    arkadaslar cıtoenın teknolojısıne laf yok ancak bu aracların yenı moddellerını cızen kardesmız alkolik galıba içip içip cızıo heralde ya bukadar ıgrenc cızılemez ya palıo bıle daha sekııllı duruo bence cıtroen dedınmı akla 2 araba gelır saxovts xsara vts bu ıkısı dısında cıtroen ııııııeeeeeeegg ıgrenc (tip olarak tabı) dıer falıyetlerıne laf yok ama fransız dıe kötulemeyın peugeotun 98 yılındakı urettıgı 406da kı konfor o sene o sınıfta hangı arac urettı))))hıcbırı

    sonucta 106gtı da fransız ama sıfırı uretılse peynır ekmek gıbı satılacagından adım gıbı eminim 2 elı bıle temız bulan satması için sakız gıbı yapısıo sahıbıne

    407 de bi fransız ve bence dzayn bakımından super cıtroende bence dzayncı bulmalı ben teklıf versemmı

    fransız ıyıdır ama peugeot ıyıdır (yenı cıkan bırkac model harıc)


    kimse fransızlar araba yapamaz demiyo zaten.. fransız arabaları dusuk kalitede uretilen araclar bence.. renault 2006 da f1 i kazandı sonucta. isteyince elbette yapabilirler ama uretim stratejisi nedeniyle kaliteli arac uretmedikleri ortada.. 407 nin dizaynı ve on kaputun yayalara karsı nezaketli davranması dısında vasatın altında bi arac oldugunu da biraz arastırırsan yada surersen cok rahat gorebilirsin.. isteyen topgear yada fifth geardaki 407 testlerine filan da baksın. o kadar para bi ust sınıf araba almak icin veriliyo ama sadece gorunumde ust sınıf bence.. ayrıca her markanın 106 gti gibi efsane arabaları vardır hem de her markanın
  • sevgili umbek e ben katılıyorum sevgili desci umbek burda zaten 407 den bahsetmiyor citroenden bahsetiyor konuyu saptırma bence yukarda gordugun gibi tarihcesi belli bir marka sendeki arac nedir onuda merak ettim yoksa sendede corsa gsi mı var 800 kiloluk
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

    umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

    ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?




    1. Sözü edilen araba Hidropnömatik süspansiyona sahip bir Citroen Xm dir. Hidropnömatik demek şartlara göre yumuşayıp konforu arttıran, hızınla direksiyon tepkilerini hesaplayıp bir super sport araba (ferrari,porsche vb.) kadar serleşen bir yapıya sahiptir. Bu tip bir otomobil sınıfındaki araçlardan daha fazla konfor sağlar ve daha fazla yoltutuş karakteri sergiler.

    2. otomobillerin hafifletilmesi hızlanma ve son hız değerleriyle ilgilidir. Tekerlerin yere basan yüzeyini beygir gücü/kilo hız/kilo virajlarda maruz kalacagı G kuvveti(Ci kuvveti) hesaplanıp oranlanarak uygun lastik uygun süspansiyon kombinasyonu uzun çalışmalar sonrasında bulunur. Ama şuursuz modifiye kavramında bu araştırma ve hesaplar yapılmaz.

    3. sözü gecen Corsa park halinde 800 kilodur(yaklaşık). hareket ettikce bileşke kuvvetin yonu değişeceginden yere basan ağırlıkta azalacaktır. Corsaların maksimum 160 km ile gidebilecek şekilde fabrikadan cıktığını goz onunde bulundurursak 160 ın ustunde uçma eğilimi gosterecektir. gnelde kompakt sınıfa ait bir otomobilin her tekeri 100 km hızda 50-60 kg lık yere ağırlık aktarır. 4 x 60 = 240 kg ama bu sınıfa aitotomobiller park halinde 1100 kg ile 1400kg arasındadır.800 kiloluk Corsanın yere ne kadar basacağını siz düşünün.

    4. Wrc aracları 1280 kilodur.4 çekerdir. her etap için ayrı süspansiyon ayarı yapılır ki bunu sozu gecen citroen otomatik yapar.etaba gore Ayrı lastikler seçilir.

    5.F1 aracları 900 küsür kilo Tam bilmiyorum isteyen araştırsın. bu kilo azlıgının yere basma saglayabilmesi için on kanatlar arka rüzgarlık yan kanatlar yere nerdeyse 0 olan govde iki kamyontekeri kalınlıgında arka ve on lastikler ve süspansiyon sisteminden yoksun olan yapı kullanılır. bu aracı corsa ile kıyaslama ya cahilliktir yada fanatizimdir.

    6. ve son olarak kinetik enerji testindoğru ama; aynı aynı sn/tur uygulanıp yere tutunabileceği 4 lastik eklersen hızlandıkca hafif olanın lastıkleri yerden kesilir ağırolan yere basmaya devam eder. unutmayın kibu otomobillerin yeri tutan 4 lastiği vardır.
  • Peugeot 207 kullanıcısıyım daha öncede birçok araba aldım sattım şu bir gereçekki fransız arabalarının işçilik kaliteleri düşük alman arabalarına göre, peugeot citroen renault bunlar narin arabalar, yani özenli kullanmak lazım, bmw,vw,opel de işçilik kusurları bulmak daha zor, özellikle bu kalite farkı yaşlı arabalarda ortaya çıkıyor 0 km araçlarda hangi marka olursa olsun normal şartlarda 2-3 yıl sorun yaşamamak gayet normal ama 5 . yıldan ititbaren araçların sağlamalıklarını ölçmek lazım bence, örneğin geçenlerde yolda bir 307 gördüm trafikta araba 2004 yada 2005 modeldi yani 2 yada 3 yıllık bir araç arabanın direksiyonu resmen soyulmuştu bu bana çok garip geldi kullanımdan kaynaklı olsa bile 2-3 yıllık arabanın bu durumda olması düşündürücü, örneğin 2000 model golf yada astralara bakın özellikler plastik işçilikleri sorunsuz, ben şu anda kullandığım 207 yi 0 aldım,çok konforlu bir araç ama normal yollarda özellikle bozuk yollarda süspansiyonları sesli çalışıyor, içerideki platik sanki tutsam kırılacak hissiyatında, ama şu da gerçekki fransızlar tasarımda öncü ve farklılar zaten buda insanları etkiliyor, daha öncede 106 kullandım 3 yıllık bir 2. eldi servisten çıkmadım desem yeridir hayatımda ilk defa yolda kalmıştım, ama 207 nin kalitede sınıf atladığını düşünerek 207 aldım umarım yanılmam...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi


    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

    umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

    ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?




    1. Sözü edilen araba Hidropnömatik süspansiyona sahip bir Citroen Xm dir. Hidropnömatik demek şartlara göre yumuşayıp konforu arttıran, hızınla direksiyon tepkilerini hesaplayıp bir super sport araba (ferrari,porsche vb.) kadar serleşen bir yapıya sahiptir. Bu tip bir otomobil sınıfındaki araçlardan daha fazla konfor sağlar ve daha fazla yoltutuş karakteri sergiler.

    2. otomobillerin hafifletilmesi hızlanma ve son hız değerleriyle ilgilidir. Tekerlerin yere basan yüzeyini beygir gücü/kilo hız/kilo virajlarda maruz kalacagı G kuvveti(Ci kuvveti) hesaplanıp oranlanarak uygun lastik uygun süspansiyon kombinasyonu uzun çalışmalar sonrasında bulunur. Ama şuursuz modifiye kavramında bu araştırma ve hesaplar yapılmaz.

    3. sözü gecen Corsa park halinde 800 kilodur(yaklaşık). hareket ettikce bileşke kuvvetin yonu değişeceginden yere basan ağırlıkta azalacaktır. Corsaların maksimum 160 km ile gidebilecek şekilde fabrikadan cıktığını goz onunde bulundurursak 160 ın ustunde uçma eğilimi gosterecektir. gnelde kompakt sınıfa ait bir otomobilin her tekeri 100 km hızda 50-60 kg lık yere ağırlık aktarır. 4 x 60 = 240 kg ama bu sınıfa aitotomobiller park halinde 1100 kg ile 1400kg arasındadır.800 kiloluk Corsanın yere ne kadar basacağını siz düşünün.

    4. Wrc aracları 1280 kilodur.4 çekerdir. her etap için ayrı süspansiyon ayarı yapılır ki bunu sozu gecen citroen otomatik yapar.etaba gore Ayrı lastikler seçilir.

    5.F1 aracları 900 küsür kilo Tam bilmiyorum isteyen araştırsın. bu kilo azlıgının yere basma saglayabilmesi için on kanatlar arka rüzgarlık yan kanatlar yere nerdeyse 0 olan govde iki kamyontekeri kalınlıgında arka ve on lastikler ve süspansiyon sisteminden yoksun olan yapı kullanılır. bu aracı corsa ile kıyaslama ya cahilliktir yada fanatizimdir.

    6. ve son olarak kinetik enerji testindoğru ama; aynı aynı sn/tur uygulanıp yere tutunabileceği 4 lastik eklersen hızlandıkca hafif olanın lastıkleri yerden kesilir ağırolan yere basmaya devam eder. unutmayın kibu otomobillerin yeri tutan 4 lastiği vardır.


    sıra bende ..

    1. citroen nasıl bi arabadır konusuna gelip de bahsettigtin gibi bi aracı yorumlamak, ford focus konusunda ford GT yi anlatmak gibi bişeydir.

    2. ben suursuz modifiyeden bahsetmedim.. ben wrc den(bi nevi tuning sayılır zira tuning ayarlama demektir) yada bu işi gercekten muhendislik olarak yapan tuning firmalarından bahsettim..aracların hafifletilmesi hızlanma ve son hız degerlerinin dısında yavaşlama ve viraj performansında da kendini gösterir.

    3.sözü gecen corsa'dan ben söz etmedim =)

    4.wrc aracları olması gerekenden hafiftir dedim.. zira bu araçlarda bolca çelik(guvenlik için) ve daha birçok standart araçlarda olmayan parçalar bulundugunu bilmekteyiz.. buna gore 1300 kilo gercekten hafifligi temsil eder.

    5.corsa ile f1 aracını kim kıyaslamıs bilemem ama f1 aracları kanatları vs sayesinde tünelde ters gidebildigi(yeterli hıza ulastıgında) bilinmektedir =)

    6.evet arablarda 4 lastik vardır ancak lastigin genişliğini hesaba katarsanız hafif olan tekerler(savrulmanın etkisiyle) yerden kesildiginde diger 2 tekerin üzerine dusen basınc dramatik bi şekilde artarken tekerlerin yere tutunma yüzeyleri azalır ve aracı yolda tutmabilmek icin gerekli sürtünme saglanamaz ve buyuk ihtimalle yoldan cıkar =)

    edit= kendime ait bi arabam yok henuz =)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 24 Ağustos 2007; 17:48:59 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci


    quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi


    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

    umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

    ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?




    1. Sözü edilen araba Hidropnömatik süspansiyona sahip bir Citroen Xm dir. Hidropnömatik demek şartlara göre yumuşayıp konforu arttıran, hızınla direksiyon tepkilerini hesaplayıp bir super sport araba (ferrari,porsche vb.) kadar serleşen bir yapıya sahiptir. Bu tip bir otomobil sınıfındaki araçlardan daha fazla konfor sağlar ve daha fazla yoltutuş karakteri sergiler.

    2. otomobillerin hafifletilmesi hızlanma ve son hız değerleriyle ilgilidir. Tekerlerin yere basan yüzeyini beygir gücü/kilo hız/kilo virajlarda maruz kalacagı G kuvveti(Ci kuvveti) hesaplanıp oranlanarak uygun lastik uygun süspansiyon kombinasyonu uzun çalışmalar sonrasında bulunur. Ama şuursuz modifiye kavramında bu araştırma ve hesaplar yapılmaz.

    3. sözü gecen Corsa park halinde 800 kilodur(yaklaşık). hareket ettikce bileşke kuvvetin yonu değişeceginden yere basan ağırlıkta azalacaktır. Corsaların maksimum 160 km ile gidebilecek şekilde fabrikadan cıktığını goz onunde bulundurursak 160 ın ustunde uçma eğilimi gosterecektir. gnelde kompakt sınıfa ait bir otomobilin her tekeri 100 km hızda 50-60 kg lık yere ağırlık aktarır. 4 x 60 = 240 kg ama bu sınıfa aitotomobiller park halinde 1100 kg ile 1400kg arasındadır.800 kiloluk Corsanın yere ne kadar basacağını siz düşünün.

    4. Wrc aracları 1280 kilodur.4 çekerdir. her etap için ayrı süspansiyon ayarı yapılır ki bunu sozu gecen citroen otomatik yapar.etaba gore Ayrı lastikler seçilir.

    5.F1 aracları 900 küsür kilo Tam bilmiyorum isteyen araştırsın. bu kilo azlıgının yere basma saglayabilmesi için on kanatlar arka rüzgarlık yan kanatlar yere nerdeyse 0 olan govde iki kamyontekeri kalınlıgında arka ve on lastikler ve süspansiyon sisteminden yoksun olan yapı kullanılır. bu aracı corsa ile kıyaslama ya cahilliktir yada fanatizimdir.

    6. ve son olarak kinetik enerji testindoğru ama; aynı aynı sn/tur uygulanıp yere tutunabileceği 4 lastik eklersen hızlandıkca hafif olanın lastıkleri yerden kesilir ağırolan yere basmaya devam eder. unutmayın kibu otomobillerin yeri tutan 4 lastiği vardır.


    sıra bende ..

    1. citroen nasıl bi arabadır konusuna gelip de bahsettigtin gibi bi aracı yorumlamak, ford focus konusunda ford GT yi anlatmak gibi bişeydir.

    2. ben suursuz modifiyeden bahsetmedim.. ben wrc den(bi nevi tuning sayılır zira tuning ayarlama demektir) yada bu işi gercekten muhendislik olarak yapan tuning firmalarından bahsettim..aracların hafifletilmesi hızlanma ve son hız degerlerinin dısında yavaşlama ve viraj performansında da kendini gösterir.

    3.sözü gecen corsa'dan ben söz etmedim =)

    4.wrc aracları olması gerekenden hafiftir dedim.. zira bu araçlarda bolca çelik(guvenlik için) ve daha birçok standart araçlarda olmayan parçalar bulundugunu bilmekteyiz.. buna gore 1300 kilo gercekten hafifligi temsil eder.

    5.corsa ile f1 aracını kim kıyaslamıs bilemem ama f1 aracları kanatları vs sayesinde tünelde ters gidebildigi(yeterli hıza ulastıgında) bilinmektedir =)

    6.evet arablarda 4 lastik vardır ancak lastigin genişliğini hesaba katarsanız hafif olan tekerler(savrulmanın etkisiyle) yerden kesildiginde diger 2 tekerin üzerine dusen basınc dramatik bi şekilde artarken tekerlerin yere tutunma yüzeyleri azalır ve aracı yolda tutmabilmek icin gerekli sürtünme saglanamaz ve buyuk ihtimalle yoldan cıkar =)


    @Desci

    1. olarak citroenin 1955 model otomobilindede vardır bu anlattığım ozellik. Bahis konusu Citroen vebu sadece Citroenin kullanabildiği bir ozellik. Ben burda 500 milyarlık bi citroenden bahsetmiyorum 3.0 v6 motora sahip 1994 model bir Xm in 2. el fiyatı 7 milyarla 10 milyar arasındadır. 230la viraja daldım dediği seninde hangi citroen 230 yapar dediğin araç. Bahsi gecen arac 2.0 lt olması lazım. buozellige sahip bir bx almak isterseniz 4ila 6 milyar arasında bir fiyatı vardır.(ne komik doğandan ucuz..)

    2. olarak wrc araclarının 1280kg hafif gelmesinden dolayı hızlı asfalt etaplarda agırlık merkeziaşşağıya çekilir ve lastikler yumuşak hamurlu lasikler seçilir ve geniş tabanlı lastikler araca takılır. bir wrcnin yapacağı hız normal asfalt ayarlarında 220 km civarıdır. İyi bir izleyiciyseniz virajlarda arka kısımlarının virajın dışına dogru kayma eğilimi gosterdiğini gorursunuz. ASLA VİRAJ PERFORMANSINA ARTI KATKIDA BULUNMAZ .

    3. olarak Topicde Corsadan bahsediliyor hafif arac olarak o kıyaslanıyor. sizde o aracı savunurcasına hafif arac kıyaslamasına giriyorsunuz. Adeta Corsayı savunuyorsunuz.

    4. benim aracım Xsara clim 1.6i. 1078 kg bu aracın yarış versiyonu 1280kg birwrc aracı maxxsimum 220-240 ila gidecek şekilde tasarlanır. Xsaramın son hızı 215 ve gayetde oturaklı yoltutuşu mukemmel hiçbir mdifikasyon olmadan. wrc versiyonu 5-10 km hızlı buna ragmen 200 kilo fark bişeyler anlatıyor olmalı.Devasa spolier de cabası.hız ve hızlanma için ozel uretilmiş porsche 911 turbonun ağırlığı 1580kg dır. belkibu bişeyler anlatır.Bir ferrari enzo 1400 kg dır ve yere basması için ozel tasarlanmış kanat şelide on tamponu vardır.rüzgarın surekli otomobili yere basması için kapılar ve arka kısmı dışarı doğru cıkık tasarlanmış ayrıca onden arkaya doğru yukselmiş çizgi.Rüzgartünelinden bahsedebilecek kadar iyibiliyorsanız neden buşekilde tasarlandığını anlarsınız.
     citroen  sizce nasil araba?


    5. F1 araçlarının kanatları yere basmayı sağlar son hız veya hızlanma değerleriyleilgisi yoktur. on kanadı düşmüş bir f1 aracının on tarafının nasıl yolun dışına dogru kaydığını gorebilirsiniz. İnanın bana bu kanat ayarlarının nasıl hızı düşürdüğünü gayet iyi biliyorum bu konuda iddalaşmayalım.

    6. Hala anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Hidropnömatik sistem aracı virajlarda dahi sadece 3 teker ile stabil bişekilde goturebilmektedir. Neden 3 tekerle gidebilen tek otomobil citroendir araştırınız. Virajlarda askıda teker kalmaz hepsi tam olarak yola basar. Dikkatle izleyiniz testeki citroen bir xm dir. diğeride aynı sınıftaki başka Ford scorpiondur. ilk pistte olan arac lotus elan dır hepside 1990 model.
    http://www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88

    http://www.youtube.com/watch?v=YhuEoX_y0qY
    buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 24 Ağustos 2007; 18:21:15 >
  • sevgili alperakbilgi

    1. bahsettigin Hidropnömatik süspansiyona sahip kac modeli bulunmaktadır citroen'in su anda ve fiyatları nelerdir?

    2. wrc araclarında kısıtlamalar bulunmakta oldugu icin aracların max hızları dusuktur.. yoksa her firma aracına v10 motor takacak guctetdir sanırım.. arabların arkasını savurması da oversteer ı devreye sokarak profesyonel suruculer icin surat avantajı yaratmaktır..

    3.hafif arabayı savunuyorum diye corsa'yı savunuyorum olmuyo işte.. o zaman sen de damperli kamyonları mı savunmus oluyosun?

    4.porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. spor arabalarda neden karbonfiber kullanıldıgını biliyosan bi sorun yok burda

    5. f1 araclarındaki kanatların konuyla ne alakası var anlamadım.. kanatlar hızı artırı diye bişey soylemedigim gibi bu konuda iddalaşmak nerden cıktı onu da anlamadım.. kanatların ve dier aerodinamik ogelerin yol tutusunu artırmak icin tasarlangıdını zaten belirtmiştim

    6."buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun. " evrende fizik kurallarına aykırı bişey bulmak mumkun degildir zira fizik zaten evrendeki kuralların butunudur.. madem fizik kurallarına aykırıysa bu araba baska kurallara gore mi dizayn edildi?
  • Arkadaşlar yıllardır Formula-1 izlerim ve yakından da ilgilenirim. Kanat ayarları ve açıları F1 araçlarınının hızlanmalarını değil ancak son hızlarını direkt etkiler. Şimdi son hızı sadece şanzuman oranı belirler demeyin bana. Bende size niçin F1 araçlarından daha güçlü motora sahip 1000 beygirlik araçların ancak F1 hızlarına ulaşabildiğini sorarım size. Üstelik o araçlarda son hıza ulaşabilmek için özel pist kullanılıyor oysa İtalya ve Indianapoliste F1 araçları çokta uzun olmayan ve yarış koşullarında 380 km hızlara ulaşıyorlar.

    Daha fazla tutunma gerektiren durumlarda (Macaristan, Monako gibi) son hız düşüktür çünkü aracın daha çok yere basması istenir. İtalya gibi çok uzun düzlükleri olan bir pistte tutunmadan çok düzlük hızı önemlidir ve kanat ayarı buna göre yapılır. Yani kanat ayarları ya tutunmaya yönelik yapılır ya da hıza yönelik.

    Gelelim bizim araçlara. Rüzgar direnç katsayısını duymuşsunuzdur. Üreticiler bu rakamı sürekli düşürmeye çalışırlar. Yüksek hızlarda stabilite ve aracın uğrayacağı direnç bununla ilgilidir. Örneğin Toyota Avensin 0.28 değeriyle benim de kullandığım Citroen C5 1.6.ya (0.30) göre bu konuda daha avantajlıdır. Araçların arka tamponuna spoiler yapılmasının nedeni daha az rüzgar direncine maruz kalmayı sağlayarak yüksek hızlarda tutunmayı sağlamaktır. Aynı şekilde profesyonel body kitlerde (sanayide gelişigüzel yapılanlar değil belirli hesaplamalara göre yapılan body kitlerden bahsediyorum) aracın altından daha az hava girmesini sağlayarak (rüzgar direnç katsayısını düşürerek) tutunmayı arttırır ancak son hızı belirgin şekilde düşürür ve yakıt tüketimini de arttırır.

    Özetle bu aslında çok basit bir mantıktır. Yere daha çok basan bir araç daha iyi tutunur, daha kısa sürede daha emniyetli durur ancak yüksek süratlere ulaşamaz ancak ulaştığı son hızda bile gayet stabildir. Yere daha az basan bir araç daha yüksek süratlere rahatça çıkabilir ancak bu süratlerde stabil değildir.

    Formula-1.de tabi herşey bu kadar basit değil. Aerodinamik ayarlar yanında her yarış için farklı şanzuman oranları kullanılıyor. Daha çok yere basmayı gerektiren pistlerde hızlanma son hızdan daha önemli olduğu için daha kısa oranlı şanzuman kullanılır.
  • bu sistemde benim bildiğim c5,xantia,bx15,xm,cx ve birkaçı daha....bu sistem gerçekten etkileyici.benimde bir xantia aracım var ve gayet memnunum....fiyat konusuna gelince emin olailrisin hakettiğinin çok altında satılıyorlar...ben xantia mı 8000 e aldım ve bir gaz taktırdım....inan şu an umduğumun çok üstünde verim alıyorum...tavsiye ederim...
    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    sevgili alperakbilgi

    1. bahsettigin Hidropnömatik süspansiyona sahip kac modeli bulunmaktadır citroen'in su anda ve fiyatları nelerdir?

    2. wrc araclarında kısıtlamalar bulunmakta oldugu icin aracların max hızları dusuktur.. yoksa her firma aracına v10 motor takacak guctetdir sanırım.. arabların arkasını savurması da oversteer ı devreye sokarak profesyonel suruculer icin surat avantajı yaratmaktır..

    3.hafif arabayı savunuyorum diye corsa'yı savunuyorum olmuyo işte.. o zaman sen de damperli kamyonları mı savunmus oluyosun?

    4.porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. spor arabalarda neden karbonfiber kullanıldıgını biliyosan bi sorun yok burda

    5. f1 araclarındaki kanatların konuyla ne alakası var anlamadım.. kanatlar hızı artırı diye bişey soylemedigim gibi bu konuda iddalaşmak nerden cıktı onu da anlamadım.. kanatların ve dier aerodinamik ogelerin yol tutusunu artırmak icin tasarlangıdını zaten belirtmiştim

    6."buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun. " evrende fizik kurallarına aykırı bişey bulmak mumkun degildir zira fizik zaten evrendeki kuralların butunudur.. madem fizik kurallarına aykırıysa bu araba baska kurallara gore mi dizayn edildi?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    sevgili alperakbilgi

    1. bahsettigin Hidropnömatik süspansiyona sahip kac modeli bulunmaktadır citroen'in su anda ve fiyatları nelerdir?

    2. wrc araclarında kısıtlamalar bulunmakta oldugu icin aracların max hızları dusuktur.. yoksa her firma aracına v10 motor takacak guctetdir sanırım.. arabların arkasını savurması da oversteer ı devreye sokarak profesyonel suruculer icin surat avantajı yaratmaktır..

    3.hafif arabayı savunuyorum diye corsa'yı savunuyorum olmuyo işte.. o zaman sen de damperli kamyonları mı savunmus oluyosun?

    4.porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. spor arabalarda neden karbonfiber kullanıldıgını biliyosan bi sorun yok burda

    5. f1 araclarındaki kanatların konuyla ne alakası var anlamadım.. kanatlar hızı artırı diye bişey soylemedigim gibi bu konuda iddalaşmak nerden cıktı onu da anlamadım.. kanatların ve dier aerodinamik ogelerin yol tutusunu artırmak icin tasarlangıdını zaten belirtmiştim

    6."buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun. " evrende fizik kurallarına aykırı bişey bulmak mumkun degildir zira fizik zaten evrendeki kuralların butunudur.. madem fizik kurallarına aykırıysa bu araba baska kurallara gore mi dizayn edildi?



    1. Bahsettiğim suspansiyona sahip 0 olarak alabileceğiniz 2 modeli bulunmakta C5 baz fiyatı 48 millyar Passat vb. araçlarla Aynı fiyat yani bi ford gt gibi pahalı değil C6 üst sınıfaracı bu yuzden 75.000 euro. bu sisteme sahip ciroenler; Ds, İd, Cx, Bx, Xantia, Xm, Gs, Sm, C5, C6 Yeni Jumper ticari aracında opsiyon olarakda sunuluyor.Daha Aklıma gelmeyen modelleride var.

    2.300bg lik 2.0 motor yeterli. bir v10motoru toprak ralilerde aracı toprağa gommekten başka bir işe yaramaz. Zamanında 5.0 motora 600küsür beygire sahip audi vardı. Sonuç ne oldu? hüsran... Gelelim oversteer olayına... Madem bu kadar bilgiliyiz Sebastian loeb i de bilirsiniz sanırım. Asfaltta yakalayacak pilot yok. Peki neden? Bir loeb incarı nı izlemeni tavsiye ederim. otomobilini oversteer durumuna getirmediği için Bukadar hızlı Rallilerde. Oversteer Asfaltta dezavantajdır. 1999 da f2 ler varken asfaltta 2 çeker xsaranın neden 4 çekerli aracları gectiğini bir araştırınız.

    3. Hala inatlaşma durumundasınız. umbek e demişsinizki çok yukardan salladın 230 la hangi citroenle viraja girmişsin impreza 210 la girmiş. ben burda damperli kamyonmu savunuyorum sizce ? Ben o citroeni savunuyorum bunu anlayamayacak kadar zorluk cekiyorsanız ben burda boşuna bişeyler anlatıyorm. Dahada cevap vermem.

    4."porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. " DEmişsiniz... Bende size diyorumki son hız vehızlanma değerlerini arttırmak için hafifletiliyor ve bu yuzden 2 kamyontekeri kadar kalın tekerler ve sert süspansiyonlarla donatılıp ağırlık merkezleri aşşağa çekiliyor ki takla ve savrulma durumlarından kacınmak için. Aynı şeyleri pişirip pişirip onume sunuyorsunuz.Aynı şeyleri anlatmaktan sıkıldım.

    5.Bu konuda aynı fikirdeysek hafif aracın yere basan araca oranla daha az yolu tutacağını kabullenmişsiniz ozaman tartışacak konumuzda kalmadı?!

    6. olarak bir düzeltme yapayım Sizin kabul ettiğiniz, Citroeni kötülediğiniz 230 la girip imprezanın 210 la girdiğini Saçma bulduğunuz fizik kurallarıyla ilgili... Bilmiş olduğunuz tum fizik kurallarında ya hava sürtünmesi yada yere sürtünme ihmal edilmiştir bu yuzden surekli yanılıyorsunuz. o ipe bağlı cisim testinde agır olanın dairenin dışında kalan lastiklerine binen ağırlık kritik sevyeye ulaştığında hafif olan çoktan havalanmış lastikleride yere temas etmez durumda olacaktir. momentumdan doğan bileşke kuvvet aracın ağırlığını aşınca yercekimine karşı etki yapar ve havalanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 25 Ağustos 2007; 17:33:27 >
  • citroen'in amiral gemisi bi arabası vardı aklıma gelmedi hatta fransa cumhurbaşkanının makam arabasıydı.
    Araba harika bişey gerçekten de. dudak uçuklatacak cinsten.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.