Şimdi Ara

1.3. Multijet Motor Hakkında (ciddi konu degil)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oncelikle anlattigim olaylar gercek ama sonradan sordugum sorularla yaptigim aforizmalarin ciddiyeti yoktur.



    Bilenler bilir 2011 1.3 75 HP Doblo Classic aracimiz var.

    1 saat once arabaya(kamyonet hatta) su tutmak icin benzinlige gidiyordum toz toprak icinde diye. Neyse cam tavanli, aksesuarli falan 1.3 astra j gordum. Trafik lambasindan saga boyle sert bir donus yapti rallici edasinda. Arkasindan ben dondum normal sekilde. 50 metre kadar ilerde yayalar korktu yayalari atlatinca bir 50 m kadar ilerde olan isiga boyle asiri patinaj cekiyormus da kontrol etmek icin kontra veriyormus gibi kontralar vererek ilerledi.

    Hafif de egim oldugu icin bosa aldim dondugum andan itibaren ve isiga yaklastim aheste aheste. Bize kirmizi yanmasina ragmen arabayi kaldirirmis gibi yapip korkuttu yayalari yine arkadas.

    Bekledigimiz isiktan kalkiyoruz saga dogru sert donus var. Hatta kalkarken donuyoruz. Karsidan gelen yok tek yon. Yesil yandi 1. Viteste sakince kalkarken yine artistik bir donus yapmaya calisirken beni ister istemez sıkıştıracagini farkettim ve bir anlik refleksle ÇAATT diye debriyaji tokatlayarak kamyoneti turboya sokup donusu yapmaya basladim. Tabi afalladi ben roket gibi kalkinca. Hemen viraja girdik. Ben sag tarafta bekledigim icin saga donuste avantaj bana gecti. Yuksek motor gucunu ve aracin kamyonet olmasindan kaynakli arkadan kopmalari gazi pompalayarak kompanze ettim ve kucuk kontralarla toparladim ve hemen 100 metre ilerdeki sola viraja yonelmek icin vitesi ÇAATT diye once 2 ye sonra 3`e attim. Ben sanatimi icra ederken arkadas da bana yetismeye calisiyordu. Sol viraji da ayni sekilde yuksek motor gucunu kompanze edebilmek icin gazi pompalayarak ve kopmalari absorve edebilmek icin kontralarla dondum.

    Arkadas hala yetisemedi bu sirada. Halbuki 1.3 Astra J ile kompressor tokatlayan var. Neyse 500 metre kadar ilerde sola 90 derece donus yapmam gereken kavsaga once disa cikip sonra kurba merkezi yani viraj ic noktasina dogru kirip mermi gibi girdim ve apexi tutturarak harika bir donus yaptim. Arkadas biraz yaklasir gibi oldu.

    Yol duz devam ederken orada tek bir makasla beni yavaslatacak olan otobus ve transit minibusu egale ettim.

    Arkadas tereddut etti hemen makasa giremedi yine mesafe acildi aramizdaki.

    Sonrasinda trafik sıkıştı yavasladik. Donus yapan araclardan kurtulmak ve onumdeki yavas giden araci gecmek icin 5-6 saniye onceden sinyal verdim. Aracin yarisi sol seritte olmasina ragmen dondum artik gerek yok deyip sinyal vermemezlik etmedim. Sola donen son aractan da kurtulunca da tamamen sol serite cikip araci gecip devam ettim, tam sol serite ciktigimda aci bir korna duydum. Arkadas hirslanip yarisi bos olan yarisinda benim oldugum sol serite burnunu sokmaya calisiyordu. Ben sola cikinca kornaya basti sanki hakliymis gibi. Neyse hizlandim biraz sonrasinda onumde seyreden bir baska yavas arac yuzunden tek seritli alt gecitte yavasladim. Alt gecite dogru ilerlerken arkadas yapisti yine arkama. Ama alt gecitte ani frene basip kaza yaptirmaya kalkacagimi dusundu sanirim ve yavasladi, 100 metre falan bosluk birakti aramizda. Bilmiyorum. Belki de bendeki kamyoneti gecemeyince sinirlenip artik vazgecmis de olabilir. Alt gecit bittikten sonra kalabalik olan isiga geldim, sakince isiktan kalktim ve sag sinyalimi vererek benzinlige girdim.

    Simdi gelelim sorularima.

    1. 75 Hp bir kamyonet nasil olur da 95 HP Astra J`den iyi hizlanabilir ? 1300 kg kadar bos agirligi var doblonun. Arkada 80 kg kadar yuk ve ben 110 kg.

    2. Forumda astra j dizel suren arkadaslar kompressor falan gectiginden bahsediyor buna benzer bir sekilde. Ben de kompressor gecebilirim o zaman degil mi ?

    3. Kompressor gecen arkadasin araci neptun mavi benim gectigim arac ise beyazdi. Beyaz ve mavi renkli olmasi farkettirir mi acaba ?

    2. sorumun cevabini canli canli almak icin canozpinar`i kapismaya davet ediyorum.


    Not: Konu eglence amacli acilmis olup sorularmda ciddiyet yoktur. Anlattigim olay gercektir.

    Hakikaten ÇATT diye vites degistiririm. Makas atarken tereddüt etmem,korkmam. Forum uyesi sahitlerim var. Kendileri de bahseder zaten.

    Gulelim,eglenelim. Birbirimizi kirmayalim. Ben arkadas yayalari ayri ayri iki defa korkuttugu icin bu hezimeti yasamasi gerektigini dusunup bunu yaptim. Tekrar olsa tekrar yaparim.


     1.3. Multijet Motor Hakkında (ciddi konu degil)





    Edit: imla

    Edit 2: Arkadaşlar aman Doblo'ya bayılıyorum vb. bir şeyler sanmayın. Aksine nefret ediyorum. Uzun yolda 6.5 şehir içi 7.7 yakan araba mı olur. Yaktığı kadar gitse neyse.

    Rahat desek rahat değil.

    Kaliteli desek, kalite kelimesine hakaret etmiş oluruz.

    Bir hız sabitleyici, onu geçtim çift kademe cam kaldırma tuşu bile yapmamışlar.

    Babam sevdiği için aldı. Allaha şükür ayağımızı yerden kesiyor. Ama bu paralara 2006-7 c-max ghia dizel alınırdı. Sağlık olsun. Allah keyif ala ala bindirsin babamı. Benim sürüvereceğim 8-9 ay daha. Sonrasında okul biter kendi arabamıza niyetleniriz inşallah.


    Edit 3 :

    Yer hakkında bilgi olması açısından google earth'ten ekran görüntüsü alınıp eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evomania -- 11 Kasım 2013; 1:52:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Vuv 1.3 corsayla neleri tokatlaya bilirim ? :)
  • Trafikte araç ve yaya güvenliği ile ilgili birşey söylemeyip tek şey söylücem. Araç 1.3 multijet doblo. Önden çekiş.

    Seri vites değiştiriyor olabilirsiniz. Ancak virajda önden çekişli araca debriyaj tekmesi atarsanız, araç önden kayar. Arkadan itiş değil araç, yanlamaz. Önden çekişli araçla seri kalkış için kalkışta devir yükseltip kavramada bekleyerek kalkmak idealdir. Kalkış sonrası ön tekerlerin çekişini bozacak her türlü hareketiniz araç tarafından itinayla cezalandırılacaktır.

    Önden kayan araçta direksiyon manevraları geçersizdir. Aracın burnu sağa sola kayar sadece. Kontrol gene sizde olmaz. Gazı kesmen gerekir.

    Sadece arkadan kayarsa kontra direksiyon toplar. Zaten bir süre sonra aracınızın ağırlık merkezinin yüksekliğinden ötürü takla atardınız.

    Yani attığınız debriyaj tekmesinde sanmayın ki direksiyon manevraları kurtardı. Gaza basılı tutmaya devam etseydiniz bariyerde bulurdunuz kendinizi.

    Gelelim karşıya. Arkadaş ya kullanmayı bilmiyor, ya da cesaret edemedi. Yoksa virajda da , düz yolda da sizden iyi gider. Gücü fazla, ağırlık merkezi yere daha yakın, yüksek hızlara daha uygun süspansiyon sistemi. Fakat kompressor geçebilir mi? Adam rölantide gidiyorsa olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 10 Kasım 2013; 16:29:02 >




  • Debriyaji duz olarak kalkarken tepikledim. Arac duz kalkti, kalkisin hemen ardindan viraja girdim.

    Drift yaptim ya da yanladim demedim. Arkadan kopmalar dedim. Onden cekisli aracla hizlanma aninda sert donuslerde arkadan kopma yasarsiniz.

    Ayni kopmayi forumdasimiz lonely_man ziyaretime geldiginde ayni yerde 1.4 tsi highline manuel aracla da yaptim. Keyfi yaptigim bir sey genelde. Geri kalan bahsettiklerim isin mubalagasi. Kontra dedigim 2 cm bile degil ters yonde cevirme miktarim. Dedigim gibi anlatimi komiklestirmek adina abartarak yazmam.



    1.3 corsa si olan arkadasim. D kasaysa maglubiyete mahkumsun ama C kasaysa ver yansin. M5`e kafa atariz gerekirse

    Gectigimiz sene 5 ay boyunca 1.7 Dti c kasa kullandim. Yok boyle bir sey :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,4 TDI 80 HP ibizam var.

    Arkadaşta sıfır doblo oldu 1,3 90 HP olandan.

    Ağır araba falan ama ara hızlanmadı tokatladı beni az önce
  • Uzun ve boş bi yazı olmuş, okudum desem yalan söylemiş olurum.

    3 Yıldır bu motoru kullanıyorum ve yakından tanıyorum merak ettiğiniz bi konu varsa yardımcı olabilirim.

    Şunu söyleyeceğim bu hacimde rakipsiz bir motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania



    Edit 2: Arkadaşlar aman Doblo'ya bayılıyorum vb. bir şeyler sanmayın. Aksine nefret ediyorum. Uzun yolda 6.5 şehir içi 7.7 yakan araba mı olur. Yaktığı kadar gitse neyse.

    Rahat desek rahat değil.

    Kaliteli desek, kalite kelimesine hakaret etmiş oluruz.

    Bir hız sabitleyici, onu geçtim çift kademe cam kaldırma tuşu bile yapmamışlar.





    +1
  • aynı durum benim başımada gelmişti sonuç hüsran 1.3 punto 1.6 jetta yeni kasa

    http://forum.donanimhaber.com/m_80935156/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 10 Kasım 2013; 18:10:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Uzun ve boş bi yazı olmuş, okudum desem yalan söylemiş olurum.

    3 Yıldır bu motoru kullanıyorum ve yakından tanıyorum merak ettiğiniz bi konu varsa yardımcı olabilirim.

    Şunu söyleyeceğim bu hacimde rakipsiz bir motor.

    Bu hacimde rakipsiz çünkü aynı hacimde rakibi yok.

    Çünkü kimse 1.3 motor yapacak kadar aptal değil.

    Söyle bakalım banaaa. Neden 1800 devir altı inanılmaz derecede ölü.

    Fiorino ile doblo classic aynı beygirde. Turboları aynı mı ?

    Tam olarak kaç litre yağ alıyor ve hangi yağı koymak lazım ?

    Mazot filtreleri aynı mı iki aracın ?

    Astra'da kullanılan motorun nereleri farklı.

    Birazdan 1.7 Dti motoru da fiat menşeili zannettiğimi söylersin diye baştan söyleyeyim. Hayır değil. ISUZU menşeili bir motor.


    Yazıyı okumamışsın çünkü okuma yazman yok. Başlıkta ciddi konu değil yazıyor. Yani yazının boş olduğunu baştan söylüyorum.

    Kendimce dalgaya alıyorum.


    Açarsın başlık. Yazarsın "1.3 Multijet Motor Hakkında" diye. Gerekli bilgileri verirsin.

    Hatta bunu motorlu araçlar konu dışı bölümüne açmazsın.


    Burası konu dışı. Yani böyle boş yazıları yazıp eğlenebildiğimiz yer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    aynı durum benim başımada gelmişti sonuç hüsran 1.3 punto 1.6 jetta yeni kasa

    http://forum.donanimhaber.com/m_80935156/tm.htm

    Yanlış koşullarda kapışmışsınız hocam


    1.3 Mjet 75 HP Punto ile Organize Sanayi'den Antalya'ya giderken Döşemealtı'nda ayıklamışlığım var 508'i . Spor yay, Daha büyük jant lastikle gelen yol tutuşun katkısı




    @Trabzon


    Dök benzini yak kurtul hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evomania -- 10 Kasım 2013; 19:10:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Uzun ve boş bi yazı olmuş, okudum desem yalan söylemiş olurum.

    3 Yıldır bu motoru kullanıyorum ve yakından tanıyorum merak ettiğiniz bi konu varsa yardımcı olabilirim.

    Şunu söyleyeceğim bu hacimde rakipsiz bir motor.

    Bu hacimde rakipsiz çünkü aynı hacimde rakibi yok.

    Çünkü kimse 1.3 motor yapacak kadar aptal değil.

    Söyle bakalım banaaa. Neden 1800 devir altı inanılmaz derecede ölü.

    Fiorino ile doblo classic aynı beygirde. Turboları aynı mı ?

    Tam olarak kaç litre yağ alıyor ve hangi yağı koymak lazım ?

    Mazot filtreleri aynı mı iki aracın ?

    Astra'da kullanılan motorun nereleri farklı.

    Birazdan 1.7 Dti motoru da fiat menşeili zannettiğimi söylersin diye baştan söyleyeyim. Hayır değil. ISUZU menşeili bir motor.


    Yazıyı okumamışsın çünkü okuma yazman yok. Başlıkta ciddi konu değil yazıyor. Yani yazının boş olduğunu baştan söylüyorum.

    Kendimce dalgaya alıyorum.


    Açarsın başlık. Yazarsın "1.3 Multijet Motor Hakkında" diye. Gerekli bilgileri verirsin.

    Hatta bunu motorlu araçlar konu dışı bölümüne açmazsın.


    Burası konu dışı. Yani böyle boş yazıları yazıp eğlenebildiğimiz yer.



    Kimse aptal değil, Fiat kadar mantılı değilller sadece. 1248CC hacim kullanıp vergi limitini sonuna kadar kullanarak yapılmış bir motor.Rakipleri 1.4 ve altı hacimdeki dizel motorlardır.1.4 leri kapsayarak dahi rakipsiz oldğunu söyleyebilirim.

    Maksimum tork değeri 1750 devirde, motor 182NM Tork vermekte.1. ve 2. Viteste üst devirler daha güçsüzdür ama alt devirlerde tork daha fazladır. 3-4-5 viteslerde hp ağırlıklı çalışır üst devirler.Hondanın 1.6 dizeli sizin tabirinizle 2000 devire kadar ölü, ama Fiat 1.6 Dizelinde 1500 de torkunu almış oluyor. Bu kadar konuştuğunuza göre 500 devir daha erken demenin ne anlama geldiğini sizde biliyorsunuzdur.

    Fiat 1.3 Multijette 2 tip turbo kullanıldı biri simetrik geometrili turbodur diğeri asimetrik geometrili turbodur. Bunun sebebi ile 1.3 Multijet adında dökülen 2 tane blok vardır. Bloğun iç yapısı aynıdır sadece uç kısımlarda farklılık var. 70-90 hp lik motorlar blok ve turbo olarak aynıdır. Geriye kalan 75-85-95 hp lik motorlar ise asimetrik turbolu motorlardır.

    Mazot(yakıt) filtreleri 2 tiptir, sanayi tabiri ile çüklü ve çüksüz denilen tipte birinin ucu dişidir birinin ucu erkek. 70-90 Hp lerde erkek kullanılıyordu galiba. Diğerlerinde dişi, tam aklımda değil şuan ama 70-90 HP ler aynı.

    1.3 Multijet için ideal yağ 3.25 LT dir.Tavsiye edeceğim yağ Shell Helix Diesel 10w-40, ama sürekli bu yağ kullanılmamalı değişklik olsun diye farklı marka konabilir bu yağda Selenia 5w-40 olabilir. Shell yerine Castrol 10w-40 da idealdir.5w biraz viskozite bakımından ince kalıyor motorun gürültüsü bi nebze artıyor bu yüzden 10w-40 ideal bir yağdır.

    Astra da kullanılan 90hp Multijet motordur. Sadece üst kapaktaki plastik kısımda yazan ibare farklıdır motor yapı olarak birebirdir.

    1.7 Dti motor adındanda anlaşılabileceği gibi Gm-Isuzu ortaklığıyla yapılmış bir motordur Fiat ile bir alakası yoktur.


    Merak ettiğiniz başka konular varsa yardımcı olurum.İsteyen istediği gibi eğlenir ama bi takım şeylere saygı duyarak.




  • O araclar olu degil. Sadece koltuga yapistirmiyor. 1248 cc lik motor o agirlikta turbosuz olu esekten farkli degil.

    Neden 1.6 ,1.5 dizelleri ovuyoruz ? Araclar turbo devreye girmese de hareketi saglamak icin yeterli torku sorunsuz saglayabiliyorlar. Yigilma yasanmiyor.

    Siz 3 yildir ayni motoru kullanan bir arac kullaniyorsunuz. Ben 3 yildir ayni motoru kullanan kac tane araci en az 300 km kadar surdum bir bakalim.

    Astra j 300-350 km( arkadasimin. Antalya-Isparta arasi git gel ve sehir ici)
    Astra h 1500 km(sonradan cikan boya vb sebeplerden geri verdim)

    Doblo 75 hp classic 13000 km ( kendi aracimiz)
    Fiorino 10000 km ( dukkandaki arac)
    Punto 75 hp 5 vites 12000 km ( oz abim kadar yakin bir abimin araci)

    1.3 dizelin ne halt oldugunu biliyorum. Bana bu motoru performas acisindan oven kimse gelmesin. Sorunsuz mu sorunsuz. Gerisi cop.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen daha iyi şoförmüşsün demekki yoksa 1.3 doblo birşey değil, ben de 68 beygirlik fiesta ile geçen tem de e350 4matic tokatladım, bu 1.4 tdci ın e350 den nasıl üstün olduğunu göstermiyor, ayrıca mesajlardan birinde geçmiş, arkadan itiş yoktur, arkadan çekiş vardır, motorun çekiş kuvvetinden geliyor bu tabirin adı, yabancı dilden gelişi de budur, bu yüzden 4 çeker de deniyor, 2 önden çeker 2 de arkadan iter denmiyor
  • Arkadaş tam liseli. 1.3 75 hp doblo ile astrayı 1.3 95 hp aracı tokatlıyo. Doblo hergün kullandığım iş aracı o araçla bi bok yapılmıyo istediğin kadar seri vites değiştir sadece yan taraftaki normal aracın gaza biraz abanmasına bakar arka plakayı okuman. Gelipte birazdan vites değiştirmeyi bilmiyosun falan deme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    Arkadaş tam liseli. 1.3 75 hp doblo ile astrayı 1.3 95 hp aracı tokatlıyo. Doblo hergün kullandığım iş aracı o araçla bi bok yapılmıyo istediğin kadar seri vites değiştir sadece yan taraftaki normal aracın gaza biraz abanmasına bakar arka plakayı okuman. Gelipte birazdan vites değiştirmeyi bilmiyosun falan deme

    Canim kardesim. Gec kaldi hizlanmak icin. Cesur da donmedi virajlari. Yoksa gecemeyecegimi biliyorum :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adam basmamıştır belki,niye heyecan yaptın anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    adam basmamıştır belki,niye heyecan yaptın anlamadım

    Basmayan adam oyle hizli gitmez. O kadar da acemi yerine koymayin hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. soru seviye ölçme sorusu
  • Ben multijetten tokat yememek için hangi yağı kullanmalıyım? Kanola yağı 5 beygir veriyormuş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Ben multijetten tokat yememek için hangi yağı kullanmalıyım? Kanola yağı 5 beygir veriyormuş?

    Gaçarın yok oğlum. Aklını alacam aklını :))
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.