Şimdi Ara

Esp sadece virajda mı devreye girer? Yoksa...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
3.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar esp hakkında sorularım olacak.
    Esp virajlarda stabilite bozulunca devreye giriyor mesela ayağımız frende olsa da olmasada esp devreye girer mi?
    İkincisi karlı buzlu çamurlu yollarda araç patinaj yaptığı zamanda aracın daha rahat ilerlemesini sağlayabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1)Girer

    2)Genelde yeni araçlarda anti-patinaj sistemi ve esp beraber çalışır , onun için karlı havalarda kalkışta problem yaşanıyorsa ESP kapatılır , çünkü patinaja düşünce motor gücünü keser bu sistem ...
  • Soyle dusun sistemi: saga dogru virajda araba sola savruluyor.arabanın sag tarafı kalkar sol tarafı asagı iner.esp o sırada sol tarafı da kaldırarak aracı dengeler.o yuzden karlı buzlu yollarda kapatılması onemlidir.esp acıkken karda kayarsa toparlayamazsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani Ankara da kar yağdığı havalarda ESP yi kapatacakmıyız ???
  • Bircok aracda esp kapatilmiyor. Kar ve buzda dezavanataj mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    Soyle dusun sistemi: saga dogru virajda araba sola savruluyor.arabanın sag tarafı kalkar sol tarafı asagı iner.esp o sırada sol tarafı da kaldırarak aracı dengeler.o yuzden karlı buzlu yollarda kapatılması onemlidir.esp acıkken karda kayarsa toparlayamazsın

    hocam top gearın videosu vardı adamlar abs esp tcs deniyolardı hepsini de kar üstünde yaptılar esp kar üstünde de neredeyse normal yola yakın stabilite sağladı video ekleyemiyorum mobilim çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virajlara tehlikeli girildiginde, ani
    Direksiyon hareketinde, kaygan yuzeylerde. Esp devreye girer, patinajda ise asr devreye girer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl ya. ESP tanıtım videolarının çoğunda araçlar ıslak, karlı ya da buzlu yollarda gidiyorlar.
  • Esp'nin kapatılamadığı bir çok araç var, ayrıca kapatmaya da gerek yok.Öyle olsa tüm araçlarda off-on tuşu bulunurdu .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LanciaDeltacı -- 8 Kasım 2013; 13:23:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumenu

    Virajlara tehlikeli girildiginde, ani
    Direksiyon hareketinde, kaygan yuzeylerde. Esp devreye girer, patinajda ise asr devreye girer.

    hocam izninizle bir soru daha sormak istiyorum.
    Esp tekerlere bizim çok hissedemediğimiz bir kuvvet yada çekiş düzeni için birşeyer uyguluyor.
    Peki esp direksiyona da müdahale ediyor mu? Yani hissedilebilir şekilde direksiyonu sağa yada sola kıvırmak için güç uyguluyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evvela

    Yani Ankara da kar yağdığı havalarda ESP yi kapatacakmıyız ???

    Elbette hayır iki şeyi birbirine karışmasın , esp ve kalkış kontrol yeni arabalarda aynı düğme ile kontrol ediliyor , durdun ama kardan kalkamıyorsun araba patinajda yapmıyor esp dolayısyla anti patinaj aktif olduğu için , esp yi kapatıp patinaj çeke çeke kalktın gidiyorsun esp yi gene acman lazım , ESP her hava koşulunda faydalıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    Soyle dusun sistemi: saga dogru virajda araba sola savruluyor.arabanın sag tarafı kalkar sol tarafı asagı iner.esp o sırada sol tarafı da kaldırarak aracı dengeler.o yuzden karlı buzlu yollarda kapatılması onemlidir.esp acıkken karda kayarsa toparlayamazsın

    sen yanlis gibisin abi. sanirim citroenin hydroactive sisteminden bahsediyorsun sanirim.
    esp tamamen teker uzerine calisir. abs fren sistemi ile herbir tekeri ayri ayri kontrol edebilme yetisi vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara'da kar yağdığında -eğer ilk kalkışta değilseniz- kapatmanızı önermem. Düz yolda dahi aracın dikey olarak hareketini kontol eder ve sağlar bu sistem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teqali

    Bircok aracda esp kapatilmiyor. Kar ve buzda dezavanataj mi

    Bildiğim kadarıyla...

    Bir arkadaşımızın bahsettiği gibi esp ve asr aslında ayrı sistemler. Fakat mantıkları bir bşrine benzediğinden yeni araçlarda tek özellik olarak birleştirilmiş durumdalar.

    Esp/asr bunlar genel anlamda karda , kaygan zeminde virajda vs faydalı sistemler.

    Ama bazen özel durumlar oluyor. Örneğin karlı bir yolda dura kalka zar zor yokuş tırmanmak zorunda kaldınız. Farkettiyseniz genelde bu durumlarda tek teker patinaja kalır; diğeri ya dönmez ta az döner.

    Eğer asr/esp açıksa dönen tekeri diğerine eşitlemek için yavaşlatır. Halbuki oradan çıkabilmenizin tek ilacı o dönen tekerdir. Karı kazar yola veya kara göre az daha iyi bir zemine ulaşır.

    İşte böyle spesifik durumlarda asr/esp kapatılması lazım olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıdaki arkadasın soyledigi gibi esp sadece patinaj yapılarak aracı kaldıgı yerden kurtarmak icin kapatılır.Karda buzda yagmurda yada kuru zeminde bile saniyede onlarca kez aracın direksiyon yonunu,hızını vb seyleri denetler ve gerekiyorsa tekerleklere fren uygular.
    Bahsedilen video bu izleyin her zaman acık olması gerektigini anlarsınız.
    http://www.youtube.com/watch?v=wR1SSxpKitE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bey_Efendi


    quote:

    Orijinalden alıntı: mumenu

    Virajlara tehlikeli girildiginde, ani
    Direksiyon hareketinde, kaygan yuzeylerde. Esp devreye girer, patinajda ise asr devreye girer.

    hocam izninizle bir soru daha sormak istiyorum.
    Esp tekerlere bizim çok hissedemediğimiz bir kuvvet yada çekiş düzeni için birşeyer uyguluyor.
    Peki esp direksiyona da müdahale ediyor mu? Yani hissedilebilir şekilde direksiyonu sağa yada sola kıvırmak için güç uyguluyor mu

    bildiğim kadarıyla esp direksiyona etki etmez , tekerler ve direksiyon açı sensörlerinden aldığı dataları yorumlayarak. Aracı dengede tutmak için otomatik olarak fren veya gaz yapar.
  • Esp her şartta devreye girebilir. Düz yolda olabilir virajda. Abs sensörlerinden tekerleklerin dönüş sayılarını dikkate alır bir anormallik olduğu anda kontrollü frenlemelerle aracı çizgisine alır. Düz yolda giderken su birikintisine hızlı girerseniz esp devreye girebilir ya da gidiş geliş bir yoldasınız. Dikkatsizlikle aracın sağ tarafını asfalttan çıkarıp mıcıra soktunuz. Yüksek süratte tekerlekler arasında dönüş farkı yaratıcağı için kontrolü kaybedersiniz. Esp varsa kontrolü sağlamanıza yardımcı olur.

    http://www.youtube.com/watch?v=zIJHLumWVbY
  • anlaşılan buzlu karlı çamurlu yollarda kalkış için çekiş kontrol ya da patinaj önleyici gerekli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karlı havada asr patinajı önlemek isteyecegi için aracı yerinden kaldırmanız hada hafif rampa yolda ilerlemeniz zor olacaktır.Asr nin kapatılması şart.Esp fizik kuralları içerisinde her koşulda görevini yerine getirir.Buradaki ince detay sürücünün çevirdigi direksiyonun yönü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nıghtman -- 8 Kasım 2013; 14:37:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    Esp'nin kapatılamadığı bir çok araç var, ayrıca kapatmaya da gerek yok.Öyle olsa tüm araçlarda off-on tuşu bulunurdu .

    Benim araçta kapatma tuşu var.Tuşa basıyorum Asr/Esp off yazıyor sonra 40km/h geçince otomatik devreye giriyor.Niye böyle bişey yapmışlar anlayamıyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.