Şimdi Ara

Alfa Romeo 147 kullanıcısı var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar uzun zamandır dusunuyorum ve Alfa Romeo 147 1.6 ve 1.6 twin spark almayı düşünüyorum kullanan veya daha önce bu araca sahip olan kişilerden yorumlarını istiyorum.
    Sorunsuzluk, dayaniklilik konusunda durumu nedir aracın?

    Yakıt durumu nasıldır?

    Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • sürüş pozisyonu, iç malzeme kalitesi, motor sesi ve yol tutuşu çok iyidir. 6 aya yakın kullandım bu aracı hiç pişman olmadım. şehir içi 10 litre yakar haberin olsun.
  • Hemen meslektaşımı çağırayım..
  • Alırken on takıma varyatör une baktirin,varyatör komple 580 tl,tamir (uzun ömür lü olmaz) 45 tl, bu parça önemli. Motor sogukken dizel gibi ses yapıyor sa bozuk tur bujileri sorun 8 buji var takımı 280 tl uzun ömürlü bujiler bunlar. Triger 3 yılda bir yada 60 binde değişir bilginiz olsn triger kopma vakaları hoş değil, bunlara baktıkdsn sonrs araç temizse alınır birdaha başka arabaya binilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alıcağın araç kesinlikle bakımlı olmalı ve kesinlikle alfa ustasına ekspertiz yaptır alfa 147 kronik olan bi kaç problemi vardır

    -ön takım ses gelmesi
    -varyatörün önmürünü bitirmesi
    -cam açma kapama tuşları biraz narindir onları kontrol etmende fayda var.
    -torpido mandalının yerinde sağlam olması
    şimdilik aklıma gelenler bunlar onun haricinde motoru uzun ömürlüdür yeterki bakımları yapılsın daha fazla sormak istediğiniz bişey olursa yardımcı olmaya çalışırım....vet147 arkadaşımda kesinlikle bi kaç bişey eklicektir saygılar :)
  • Bir araba için
    "... yeter ki bakımları düzgün yapılsın"
    "... yeter ki anlayan bir ustaya götürülsün"
    ifadeleri kullanılıyorsa o araba problemlidir, uzak durun.

    147 de bu kategoride bir araç.
    Farklı zamanlarda 3 arkadaşım büyük bir zevkle aldı, pişmanlık ve acı içerisinde sattılar.
    Haa sürüş sevki Maseratiler'le, Bugatti'lerle yarışır o ayrı.
  • Bir ara ben de heveslenmiştim, vazgeçtim. İlgili arkadaşı çağırayım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi we[AGRA] -- 25 Ekim 2013; 10:09:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan kullandığım araçtan problemsizlik olarak memnunum sadece konfor ve sürüş zevki konusunda memnun değilim, sanırım bu aracı almak büyük bir risk olur gibi duruyor.
  • Yaklaşık 2 yıl 35 bin km 2004 model mk1 147 kullandım söylenmiş ama yine de söyleyeyim,

    ön takıma dikkat edilmeli araba çok güzel yol tutuyor ama çok fazla çukurlara girmeye bozuk yollara gelmiyor ha öyle hemen dağılacak diye de düşünmeyin ama bir ford kadar da kötü şartlara dayanmaz<.

    Varyatör ün durumunu kontrol edin çok çok önemli olmasda can sıkabiliyor komple değişimi 600-700 tl civarı. aracın önden kazası olup olmadığına baktırın sağlam bir ustaya bu araçlar önden
    hasar alırsa dikiş tutturamayabiliyor bir daha. kesinlikle kilometresinin düşürülüp düşürülmediğini kontrol edin ettirin, servis bakımlı ise servis kayıtlarından değilse son muayene kağıdını
    bulabiliyorsanız ordaki km yi kontrol edin oda yoksa aracın iç döşeme yıpranmasına göre tahmin yürütün.şöyle ki; aracı aldıktan sonra bir hafta sonra oto sanayide çalışan yan komşum aracı gördü
    bir de ona kontrol ettirdim herşeyine baktı en sonunda tek söylediği km sini kafana takma bunlarda çelik motor var taş gibidir hiç bişey olmaz düşürürüz öyle satarsın rahat rahat.(tabii ki böyle bir
    küçük hesaba girecek adam değilim size örnek olması için bu sadece).

    bir de baktığınız her aracın yağını kontrol edin eğer yarım litreden fazla eksiği var ise şüphelenin ve öncesinde sahibine bunlar yağ yakıyomuş doğru mu diye sorun eğer hemen işportacı misali "olur mu abicim ben 10.000 km dir
    aynı yağlayım bir gram eksiltmedi diyorsa hemen uzaklaşın o araçtan hayır gelmez size eğer araç sahibi 4000 km gibi biraz eklemek gerekiyor gibi/yakını bir şeyler söylerse o gerçek bir alfa
    kullanıcısıdır ve motora güvenebilirsiniz.

    döşeme; şu sarımtırak taba rengi dedikleri süet gibi duran iç döşemelisinden kendi tavsiyem kesinlikle almayın siyaha dönüyor zamanla iğrenç görünüyor,mümkünse deri koltuklu olanlarına yönelin mk2 lerde çok
    olmasa da mk1 lerde full donanımlı ve temizlerini bulabilirsiniz.ha deri koltuklu alacaksanız sunroof suzlara bakmayın bile araç zaten biraz basık bide deri koltuk yazın sunroof suz sıkıntı olabilir, hoş
    kliması çok iyi çalışıyor 2 dk da soğutuyor ama klima dan uzak duran biri iseniz kesinlikle gerekli sunroff. sigara içen biri iseniz sunroof sayesinde çok çok iyi koku alan kişiler dışında
    aracınızda sigara içildiğini kimse anlamayabilir çünkü arka tarafını yarım kaldırsanız bile deli gibi kokuyu çektiği için aracınız tertemiz kalır tavan döşemesi hep temiz kalır.

    ve muhakkak kendinize güvendiğiniz bir alfa ustası edinin,bu araçları her usta bilmiyor yapamıyor spesifik ve özel araçlar olduğu için örneğin rastgele bir markanın onca yıllık ustasına gidip
    varyatör ün ne olduğunu sorun ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    son olarak fiyatı ile alınabilecek en güzel,donanımlı,konforlu(göreceli) ve güvenli aracı aldığınızı unutmayın.Alfa yı hor kullanmadan iyi bakarsanız o da sizi memnun eder ama ikinci el piyasası maalesef pek iyi değildir alırken uygun almalısınız yoksa pişman olabilirsiniz. Ben aldığım araca 3000 tl müzik tesisatına harcamıştım ve aracı bu masrafım dahil sadece 1000 tl zararlar sattım ve hiç üzülmedim aldığım keyif yetti de arttı bana.




  • Selamlar,

    2007'de sıfır olarak aldığım 147 mi 2 hafta önce yeni araç aldığım için sattım. 6 sene boyunca çoğunlukla keyifle bindiğimi söyleyebilirim. Alfa Romeo'lar 2. el alındığı sürece bence çok mantıklı bir seçim çünkü benzeri kalitede araçlara göre 2. elde çok değer kaybetmiş oluyor. Sürüş keyfi zaten genel kabul gördüğü gibi oldukça iyidir. Benim sorun yaşadığım kısımlar ise yedek parçada orijinal parça bulmak zor bulursan da beklemek gerekebiliyor. Satmadan 6 ay önce sürücü tarafı gölgeliğim arızalandı ama benim araca uygun renk ne yetkili servislerde ne de sanayideki özel servislerde hiçbir yerde bulunamadı. Başka renk de taktırmak istemedim o şekilde sürekli gölgelik açık şekilde gezmek zorunda kaldım 6 ay boyunca. 6 sene de toplamda 2 defa yolda kaldım. (Trigger ve sağ tekerlek ön takımlarından kaynaklı problemler yüzünden). 2 kere kaza yaptım (çok önemli olmayan maddi hasarlı kazalar) birinde 30 gün diğerinde 45 gün yetkili servisde kaldı araç (yurtdışından parça beklendi). Tabi 6 senede birçok araba da bu problemler yaşanabilirdi. Sadece diğer markalarda bu kadar uzun parça beklemek zorunda kalınmazdı diye düşünüyorum. Diğer eksileri de, süspansiyonlar sert olduğu için en ufak çukuru içerde hissettirmesi ve motor teknolojisi eski kaldığı için yeni nesil 1.6 motorlara göre çok yakması diyebilirim. (6 yıl boyunca toplamda ortalama 8.5 litre civarı yaktı) Artılarına gelince bunca yıla rağmen dış tasarımı ve iç tasarımı (tabi ekran olmaması hariç) bence halen bir çok yeni üretilmiş modelden başarılı. Yol tutuşu ve sürüş keyfi kendisinin 3-4 katı fiyatlardan başlayan araçlarla kapışır. İşçilik çok başarılı olmasa da konsolda ve temas edilen diğer malzemeler de eskime yıpranma çok az oldu veya hiç olmadı diyebilirim.

    Özetle 147 ve Alfa Romeo sefası da cefası da ortalamanın üzerinde olan araçlar. 20.000 - 30.000 TL aralığınca bir araç almayı düşünen ve yakıt çok önemli bir alım kriteri olmayan, arabasını sadece ulaşım aracı olarak görmeyip arada duygusal bağ kuran herkese 147'yi tavsiye edebilirim.




  • Mart sonu Nisan başı gibi aldım aracı. 2008 model kırmızı 147. Aldığımda 119 bindi suan 130 bin.

    Aldığımda on takımdan ses yoktu. Amortisorlerin değişmesi lazım dediler ama götürür 1 sene daha dediler. Periyodik bakım, triger, baskı balata, arka denge kolu değişti alırken sahibinden dustuk bu bakımları ve uygun fiyata geldi bize.

    Suan periyodik bakımı geldi. Ama sanziman ve motor ust kapağından yag kaçakları var. Varyator de sabah soğukta(Kayserideyim) ilk çalıştığında 1-2 sn ses çıkarıyor. Tam bozulmadı ama değiştirebilirim. Bujilerinde değişmesi lazım.

    Aracı alırken Alfa Servisi'ne goturdum ama ya o zaman bu sorunlar yoktu ya da söylemedi bilmiyorum.

    Bu araçlarda 120 hp yi sağlayan varyatordur. Bu acıdan önemli. Yoksa performans dusuk olur.

    Sürüş zevki bambaşka. Ama performansı beni pek tatmin etmiyor. Zira hep dizel turbolu araçlar kullandım. Torku çok dusuk geliyor.

    Bujiler değişince ve varyator tamiri ya da degisim sonucu performans ne olur göreceğim.

    Ha ama bu fiyatlara bu kadar dolu arac bulabilir misiniz sanmam. 1.9 jdtm motor da alabilirsiniz Torku ve performansı harikadir. Ama en kötü 2.0 TS alırsanız performansı cok daha iyidir 1.6 ya gore

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeş bu yaz ortasında iş yeri arkadaşım aldı,147 ama öncelikle şunu söyleyim araç iç döşeme sarı kremimsi renk konsol kullanılan plastik malzeme çok zayıf ve kalitesiz geldi.benim şahsi görüşüm iç döşemeye kalitesiz malzeme kullanılan aracın mekanik sistemi nasıldır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Bir araba için
    "... yeter ki bakımları düzgün yapılsın"
    "... yeter ki anlayan bir ustaya götürülsün"
    ifadeleri kullanılıyorsa o araba problemlidir, uzak durun.

    147 de bu kategoride bir araç.
    Farklı zamanlarda 3 arkadaşım büyük bir zevkle aldı, pişmanlık ve acı içerisinde sattılar.
    Haa sürüş sevki Maseratiler'le, Bugatti'lerle yarışır o ayrı.

    Dayı sen şakamısın Allah aşkına
    Üç arkadaşına heralde Alfa diye Lada satmışlar ya bunlar araba kullanmasını bilememişler yada sen kandırıldın.
  • alacaksan mümkünse alfa forumlarından al aracını öyle bulamazsan iyi araştırıp al yukarıda bakman gerekenleri söylemişler zaten,1.6 twinspark mükemmel motordur sesi de harikadır,sürüş zevkine diyecek yok zaten klasik alfa aracı satmak için almıyorsan,senin için otomobil sadece ulaşım aracı değilse al
  • alfa44romeo kullanıcısına yanıt
    Baya komik birine benziyosun..

    Fikrin varsa söyle, yoksa boş konuşmadan uza..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Bir araba için
    "... yeter ki bakımları düzgün yapılsın"
    "... yeter ki anlayan bir ustaya götürülsün"
    ifadeleri kullanılıyorsa o araba problemlidir, uzak durun.

    147 de bu kategoride bir araç.
    Farklı zamanlarda 3 arkadaşım büyük bir zevkle aldı, pişmanlık ve acı içerisinde sattılar.
    Haa sürüş sevki Maseratiler'le, Bugatti'lerle yarışır o ayrı.

    Bahsettiğiniz 3 arkadaşınızın yaşamış olduğu pişmanlık ve acıyı merak ettim. 3 yıl kullandım, rutin bakımlar hariç servise girmedi. Büyük bir zevkle aldım, büyük bir zevkle kullandım ve ilana koyduktan 3 saat sonra kendimi noterde buldum. Üstelik piyasa fiyatına. İkinci el alırken zaten uygun fiyata aldım, (neredeyse sıfırdı araç), satarken de zarar ettiğimi düşünmüyorum. Her aracın alıcısı vardı. Arkadaşlarınızın araçlarının ne durumda alındıklarını ve satarken ne durumda olduklarını merak ettim.




  • Hocam yeni gördüm , arkadaşlar zaten gerekli olan şeyleri söylemişler.

    Yarın bende yazarım şimdi kısaca , triger ne zaman değişmiş , varyatör nasıl , alt takımdan ses geliyor mu? Olumluysa alın zira motor,aktarma organları olarak uzun ömürlü araçlardır. Elektronik olarak sorunlu araçlar değillerdir . Cam açma ünitesini , güneşlik benim aracımda olmayan fakat duyduğum sıkıntılardan biri alırken kontrol ettirin. 70 binde seceresini bilmediğiniz araç alcağınıza "alfisti"den olsun 120 binde bakımları eksiksiz olan araçlara yönelmenizi tercih ederim.

    Ben aracımı mayıs 2011 den beri kullanıyorum , bej alfatex döşemeye sahibim ve bende kirlenme siyahlaşma vs olmadı henüz. 2006 model aracım bu arada.
    Şimdilik kısaca bu kadar yazayım yarın devam ederim.
  • 3 yıl yaklaşık 64 bin km. kullandım ve geçen Mart ayında sattım.

    Eksi yönleri:
    1. Devirli bir araba, 100'le giderken 3000 devirde gidiyor. Tabi bu motor sesini icine alma hususunda olumsuz
    2. Diger 1.6'larla hemen hemen aynı yaksa da koktuklar, göstergeler, direksiyon ve hissi vs sportif olduğu icin basmaya teşvik ediyor. bu nedenle yakıt tüketimi yükselir :)
    3. Yalıtımı güncel 0 km Focus/Golf/Astra seviyesinde degil
    4. Varyator dedikleri basit bir parça var. Motora ekstra 15 hp veriyor. (Bunsuz 147'ler 105 hp'dir, dikkat edin). Bu parça 60-70 bin km sonra ses yapıyor. Ses söyle, sabahları ilk çalıştırmada 1-1,5 sn "girrrrr" diye dizelimsi bir ses çıkarıyor. Sonra kayboluyor. Sesi duymak haricinde herhangi olumsuz bir etkisi yok. Çözümü, 30 tl civarı yaglaniyor (geçici çözüm), veya triger degisimi zamanı kayısla beraber değişiyor. Yukarıda 600-700 demişler ancak o fiyat komple triger değişimi ile beraber olmasın? civarı)
    5. Alt takımlar soguk havada gacirti yapıyor, 500 m gidince ses gidiyor.
    6. 2001 yılında ilk çıktığında Avrupa,da yılın en iyi aracı seçildi ama EuroNcap'ten 3 yıldız aldı. Sonrasında iyileştirmeler oldu ama tekrar EuroNcap'e sokulmadı.
    7. İç trimdeki tıkırtı gıcırtı sesleri.

    Olumlular;

    1. Devirli araba (hem olumlu hem olumsuz) 7000 devir çeviriyor
    2. Koltuklar, göstergeler, aynalar, tasarım vs. herşeyi ile Sportif
    3. Cok seri.
    4. Model yılına gore cok iyi bir donanıma sahip. Kadife döşeme (Alfatex diye geçer), cruise control, Esp, dijital klima, arka koltuklarda klima çıkışı, arka koltukların orada dahi airbag vs..
    5. Mükemmel motor sesi
    7. Efsane kasa 96-97 corolla fiyatına boyle gösterişli bir arac alıyorsunuz .

    @muzaffersan; cam açma kapama tuşundaki sorunu yaşamadım, arkadaşımda da vardı, onun aracında da rastlamadım.

    @nameless34; yağ durumuna katılıyorum. "Gram yağ eksiltmiyor" deniyorsa buna inanmam. Klima konusunda da aynı görüşteyim, kullandıkları klima markasını bilmiyorum ancak gerçekten İzmir sıcağında gayet etkili çalışıyor. Yeter ki gazı zamanında doldurulsun.

    @Totay2010; "Sadece diğer markalarda bu kadar uzun parça beklemek zorunda kalınmazdı diye düşünüyorum." demişsiniz, buna katılmıyorum. Parçanın "spesifik" olmasına göre bekleme durumu değişebilir. Mesela; İşyerinde bir arkadaşın Aveo'suna 45 gün parça beklendi, artık Kore'den mi, Almanya'dan mı geliyor bilemedim. Volvo, Mazda vs. örneklere girersek Alfa'nın bu konuda çok olumsuz olduğunu düşünmüyorum. Açıkçası İzmir Alfa cenneti, Yetkili servisin 1 hafta süre verdiği bir parçayı özel parçacıdan 1 günde getirttim. Hem de orijinal.

    @FatihMehmet*; "Sürüş zevki bambaşka. Ama performansı beni pek tatmin etmiyor. Zira hep dizel turbolu araçlar kullandım. Torku çok dusuk geliyor." demişsiniz. Evet torku düüktür. 146 nm. Ben 147'den sonra Focus'a geçtim 115 bg/270 nm tork. Açıkçası Focus'la herhangi bir 147 ile tabiri caizse "kapışmaktan" çekinirim. Özlüyorum 147'nin performansını. Hayatta baş edemem. Dizelin avantajı alt devirde ortaya çıkıyor. Yakıt olarak; uçuk değerler görmeden performanslı kullanmak mümkün. Ama 147'nin çok iyi devirlenen bir motora sahip olduğunu unutmayalım. Performans isteyen 3000 üstüne çıkar. Bir örnekle durumu daha da açayım.; İzmir'de Balçova-Gaziemir arasında uzun bir otoban rampası var. Yaklaşık 5 km. civarı. Rampanın başında Alfa ile 80 gibi hızdan basmaya başlıyordum (araçta 3 kişiydik), 4ncü vites, 6800 civarı devir, 178 km/h gibi bir değerle o rampayı çıkıyordum, ama Focus'la bunu yapmam imkansız. Taş çatlasa 165, hem de tek kişi!

    @tarals40; iç mekana malzeme kalitesini "kalitesiz" bulmuşsunuz. Görüşlerinize saygı duyarım, ancak bu konuda kıyas yaptığınız aracı merak ettim. Şöyle ki, benim aracım 2004 modeldi. 2004 yılında üretilen herhangi bir C sınıfı araçla yanyana koyup kıyaslama fırsatı buldunuz mu? Bu araç 2001 yılında piyasaya çıkıp 2005 yılında iken makyaj gören bir araçtır. Kalkıp bunu güncel bir Golf'le kıyaslamak uygun olmaz. Golf'ün özellikle son iki kasası kalite anlamında çıtayı belirliyor. Ama 2004 model en dolu bir Golf'le 2004 model 147'yi kıyaslarsanız bana hak verceğinizi düşünüyorum.

    Sonuç olarak, 2nci el alındığında zaten çok uygun fiyata alınan bir araç. Düşük fiyata alındığı için satarken zarar etme durumu kalkıyor. Ben aracı 2010 yılında 16bin km.de aldım, 2013 Mart ayında 80bin km.de sattım. Aldığım fiyata yakın bir fiyatta sattım. İlan sitesine ilanımı koydum, sabah aktif oldu, öğlen Noter'deydim. Gerçek fiyatını verdikten sonra ve en önemlisi araç temiz durumda ise mantıklı süre içerisinde araç satılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 29 Ekim 2013; 8:01:27 >




  • çok benzin harcıyor fakat oğlum aşık arabaya devamlı çocuklar zarar verecek diye aklı arabada ben sevmedim..fort daha iyi bunun gibi takmıyordu çizilecek diye...sonuçta araç..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.