Şimdi Ara

Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı).

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.958
Cevap
72
Favori
326.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı).
    Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CallBabun -- 28 Kasım 2018; 9:0:22 >



  • Sevgili arkadaşlar

    Kısa kısa burada yazılanlar ile ilgili yaşadıklarımı ve bilgilerimi paylaşmak istiyorum

    Bir çok insan, 6 ayda bir servise uğranmaz ise araç garanti dışı kalır demiş.Bunun nedeni araç yeniydi, motor yeniydi bu nedenle kontrol amaçlı olarak 6 ay da bir çağırıldı. Ben yılda bir kere gittim.Arabam 2014 model, iki farklı servise uğradım hiç birisi de neredesin bir yıldır demedi. Hatta arabaya bir şeyler yüklemek isterken multimedya sistemini kilitledim. Kullanıcı hatası olmasına ve servise yılda bir kere uğramama rağmen 3500 tl lik üniteyi garanti kapsamında değiştirdiler.

    Hatta arabayı satın aldığım zaman bayiden çıkarken rvm ışığından dolayı araba arıza verdi.Taşıma sırasında sensörde bir sıkıntı olmuş.

    Tamiri 3 haftayı bulacak gibi gözüküyordu. Mazda plakası ruhtası çıkmış aracı bizden geri alarak bize sıfır başka bir araç verdi. Yani adamlar kafadan en az 5 bin lira zarar ettiler.

    Gelelim yakıt tüketimine. Bunu başkası yazsa bende inanmazdım. Bir gün sultanbeyli yanyoldan benzin alıp hemen teme çıktım. Temden e5 pendik e indim.oradan tuzla marinaya gittim. Trafik akıcıydı 90 ile gittim genelde. Yakıt tüketimim 4.3 litre . Aynı yolun dönüşünde ise 5.7 litre yaktı. Normalde ise istanbul içi ortalamam şu 7.9 litre.

    Uzun yolda yazın 40 derecede bile 5.9 civarlarında yakıyor.

    Gelelim salak capon bir turbo yapamadı gitti olayına.

    Avrupalı ve abd li araç alırken ilk oralarak bizdeki gibi turbo mu turbo mu diye bakmıyor. Gücü ne, fiyatı ne kadar,emisyon değeri nedir,konfor güvenlik garanti vs... onlara bakıyor. Eğer turbolu motor kadar gücü üretebilmiş isen,turbolu motordan daha az çevreyi kirletiyorsan daha ucuz olup daha fazla özellik sunuyorsan avrupa da tercih edilirsin ki bunu you tube da yayınlanan gavur testlerinden de görebilirsiniz.

    Peki neden mazda kafayı bu kadar bu işe yordu.(dizelinde zaten turbo var. Galiba yeni kasa cx9 a turbo benzinli skyactiv koydular aracın yapısı nedeniyle)

    2019 yılında avrupa birliğinde yeni emisyon yasaları devreye giriyor. Bir çok firma (opel vw peugeot renault fiat) motorlarını revize etmek ya da üretimden kaldırmak zorunda kalacaklar.( en son vw açıklaması: küçük hacimli motorları geliştirmenin sonuna geldik emisyon tuturmada zorlanıyoruz)Bu nedenle bir çok firma 1.0 motorları 2019 dan itibaren üretmeyecek. Hatta ne kadar doğru bilmem reno dizeli komple üretimden kaldıracak.Hatta emisyon konusunda o kadar hassaslar ki norveç 2025 de fosil yakıtlı araçların kullanımı yasaklacak.

    Peki beceriksiz japonlar ne yapacak?

    Mazda skyactiv 2 yi 2019 a yetiştiriyor. Ortalama yakut tüketimi 100 km de 3.8 litre . Bunun emisyon değerini düşünsenize. Hem turtbolu araç kadar performans sun, hem daha ucuz ol , hem daha havalı konforlu güvenli ol. Ama bu yetmez. Toyota dan teknoloji transfer edip 2021 de hibrit skyctiv2 li araçları satacak. Yani o kadar iddialı adamlar.

    Toyota da bu motora o kadar güvenmiş durumda ki abd pazarı için üretilen yarislere mazdanın motorunu takacak. Yani dünya bu yöne doğru giderken biz hala ben 1 saniye daha hızlıyım senden muhabbetindeyiz. Sanki normal trafikte bir saniyelik farkı anlıyoruz.

    Bu aracı satın alırken de 1.5 motorlu mazdanın normal performans sunan bir aile aracı olduğunu unutmamalıyız. Beklentimiz nedir ona göre araç almalıyız.

    İkinci el olayına gelirsek daha önce de yazdım. Aman aman bir değer kaybı yok. 68 bine aldığım araca 3 sene sonra 61 bin veren x marka bayisi çıktı.

    Mazda hep pahalıydı diye yazmışsınız. Mazda pahalıydı tamam ama vw mi ucuzdu. Hani şu bluetooth ön hazırlığını özellik diye satan,hala navigasyonu satamayan(lisans ücreti ödememek için) emisyon özürlü motor ve sıkıntılı vitesi olan 10 yıllık global garantisini bize 2 sene olarak veren vw. Toyota corolla demişsiniz ki aynı zamanda ailemizde toyota yaris aracımız da var. Corolla nın en dolu paketini de biliyorum. Mazda powersense ile hiç bir yönü kıyas bile edilemez

    Bana göre şu an mazdaya ciddi tek rakip honda hb dir. Ailede o araçtan da var.iyi araba yapmışlar. Tabiki mazda kadar dolu ve ekonomik değil ve olamayacak da .

    Kısaca düşüncelerim bunlar. Mazda ülkemizden de çekilmez. Yıllık satış kotalarını tutuluyorlar. Kalitesi düşük servisleri de kapattılar. Yeni bir yapılanma içerisindeler.

    Dünyanın en mükemmel aracıdır demiyorum ama yorum yaparken bazı şeyleri bilerek yorum yapmanın herkes için daha aydınlatıcı olacağını düşünüyorum.
    2 hafta 250 km kullanım gözlemlerimi yazayım almak isteyen arkadaşlara belki faydası olur.
    Aracı 23 bin km'de almıştım. 2015 power sedan.

    öncelikle benim tercih sebebimden başlayayım. mazda firma olarak sorun çıkarmadan kaliteli araba yapmak prensibiyle çalışıyor. motorlarına turbo takmak yerine benzinli motoru daha kullanışlı hale nasıl getiririm konusuna odaklanmış. ülkemizdeki yakıt ve vergi sorunlardan dolayı teknoloji harikası olan skyactive motorların demo versiyonu gibi olan 1.5 ile yetinmek zorunda kalıyoruz. mazda 3'lerin 1. ve 2. nesillerinde kullanılan ford motorları 3.nesilde yerini mazda motoruna bırakınca 3. nesil mazda 3ler tadından yenmez oldu. uzun yıllar sonra göreceğiz ki çok km'li bir çok mazda 3 olacak piyasada. şanzıman konusunda bile sorunsuz tork konvertörlü ile modern çift kavramayı birleştirerek hem sorun çıkarma potansiyelini azaltmış hem de kullanıcı ihtiyacına cevap vermiş.

    Tasarım: Dış tasarım için zaten bir şey söylenmeyeceği açık. Segment ayrımı yapmadan en yakışıklı araba bu diyebilirim. İç tasarıma gelince direksiyon tasarımı gayet güzel ve kullanışlı. Orta konsolda tepeye yerleşmiş dokunmatik ekranı hoş durmuş ve kullanışlı, özellikle elinizin altındaki butonlarla kontrol edebilmek c segment aracın harcı değil normalde. Klima, havalandırma , vites topuzu ve ön kol dayama tasarımı standart diyebilirim diğer markalara göre artısı veya eksisi olduğunu düşünmüyorum.

    Malzeme kalitesi: Kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik C segment bir araç için standartların üzerinde diye düşünüyorum, ben öyle yumuşak sert plastik olayına çok kafayı takanlardan değilim. Genel anlamda torpido kısmı hariç rahatsız eden bir kısmı olmadı. Torpido ne kadar önemli tartışılır ama göze hoş gelmeyen bir torpidosu var.

    Performans: Ben de dahil herkesin en çok takıldığı nokta bu aracın performansının düşük olduğu. Doğrudur aracın performansı düşük, ışıktan kalkarken turbo araçlar gibi fırlamıyor, rampalarda da onlar kadar seri değil, bayılmalar olabiliyor ama bunu kafaya takmadım hiç. ben bu aracı aldıktan sonra sürüş keyfinden dolayı gaza basasım gelmiyor zaten. araç gitmiyor demek de haksızlık olur, mazda 3'ün basınca gider diye bir iddiası yok zaten. 1.5 lt atmosferik bir motordan bahsediyoruz. Motor sessiz, gaz tepkimeleri yavaş ama hızınızı aldıktan sonra sıkıntı yok. Çok agresif kullanan kişiler için uygun bir araç değil, sakin kullanan kişiler için bu araba.

    Konfor: Araç bana özellikle ön koltuklarda çok konforlu geldi, arka koltuklarda konfor biraz daha azalıyor ama tümsek ve çukur geçişlerini absorbe etmekte gayet başarılı. Yol sesi rahatsız etmiyor. C segment araçlar içinde ortalamada olduğunu düşünüyorum.

    Sürüş Dinamiği: Segmentinde kesinlikle lider. Kullandıkça kullanasınız geliyor, Yola oturuşu ve yoldan çıkmayaşı muazzam. Viraj kabiliyeti üst düzeyde. Şanzıman geçişleri ilk 2-3 viteste hissedilse de hızını aldıktan sonra yağ gibi akıyor. Mazda neden alınmalı sorusuna verilecek ilk cevap.

    Donanım: Power donanım en üst paket olmamasına rağmen rakiplerinin en üst donanımında sunduklarından fazlası var eksiği yok. Diğer markalarda opsiyonel olarak alınan optik ön ve arka park sensörü, gündüz led farları head up display, hız limitleyici, anahtarsız çalıştırma mevcut. Sense ile radara duyarlı özelliklerin de eklenmesiyle gırtlak seviyesini de aşıyor. Power şehir içi kullanım için gayet yeterli ama çok uzun yol yapıp yaptığı yolda da sakin ve konforlu kullanım alışkanlığı olan için sense tercih edilebilir.

    Yakıt: Dizel ve lpg performansı beklememek lazım ama benzinli araçlar içinde en az yakanlardan olduğu kesin. Atmosferik motorlar içinde daha iyisi zaten yok, turbolardan biraz daha fazla yakıyor olabilir ama sadece yakıtı için tercih edilmeyecek kadar değil. 250 kmnin 200'ü dur-kalk'ı bol olan şehir içinde olmak üzere 6.8 ortalamam var. çevre yoluna çıkınca 6'nın altına iniyor. Otomatik bir araç için kesinlikle çok denemez.

    Servis ağı: Otomobil tercihini yılda bir kere uğradığım servise göre seçmek bana her zaman saçma gelmiştir.364 gün o arabanın içine girip servise uğramadan sürüyoruz. 10 bin 20 bin km yapıyoruz. Kalan 1 gün de gülün dikeni olsun o şehirde servis yoksa küçük bir gezi ile en yakın servise götürülebilir. Yol parasını zaten serviste cazip kesilen faturalar karşılıyor. Bakım ücreti segmentindeki rakiplerinin yarısı kadar.

    Sonuç: C segment araç bakanlar için en mantıklı tercihlerden.
    Her sabah arabaya binerken o yüzde oluşan mutluluk ne 2.el piyasasıyla, ne servis ağıyla, ne 1-2 lt'lik yakıt fazlalığıyla değişilmez.En az 70-80 bin para verip aldığımız bir araçta 2.el piyasasına bakmak esnaf mantığıyla açıklanabilir. Kullanıcı odaklı bakıldığı zaman
    bir arabadan konfor, yol tutuş, sorunsuzluk, performans,yakıt tüketimi ve tasarımının güzel olmasına önem verilir. Performans ve yakıt konusunda rakiplerinden geri kalabilir ama o da kişiden kişiye değişir diye düşünüyorum. Ben gideceğim yere şehir içinde 1 dakika, şehirler arası 15 dk erken varmak için tercih yapmadım. Kalan büyük zaman diliminde arabamda iyi ki almışım demek için yaptım.

    Mazda 3 almak cesaret ister çünkü akla ilk başta piyasa servis gibi kriterler gelir veya çevreniz tarafından getirilir o cesareti gösterip alırsanız kafanız rahat eder. Çünkü ucundan kıyısından mazda 3 düşünmüş bakmış ama sonradan piyasa gibi sebeplerle başka tercih yapanlar yolda mazda 3 gördükleri zaman mutlaka acaba alsa mıydım diyecektir. Alan kişilerden nerden bu tercihi yaptım diye pişman olanı duymadım henüz
    Motor soğutma sıvısının soğuk olduğunu gösterir, bir süre sonra motor ısınınca kaybolur. Aracı ilk çalıştırdığınızda mavi ışık sönene kadar beklemenize gerek yoktur, ama soğuk motor katalitik konvertörü ısıtmak için ilk çalışırken yüksek devirde çalışır, yaklaşık 1-2 dakika içinde devir düşer. Devir düşene kadar beklemeniz yeterlidir, en azından ben öyle yapıyordum.
  • Artık satsın bu araba. :) Clio parasına Mazda 3 veriyor adamlar.
  • Pahalı..
  • Umdugumdan cok daha iyi fiyatlandirma.

    Sedan-hatchback farkinin olmamasi ve otomatik sanzimana 2500 TL gibi asiri olmayan fark istenmesi guzel. Mazda Turkiye yillar sonra sasirtabildi beni,bravo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Artık satsın bu araba. :) Clio parasına Mazda 3 veriyor adamlar.

    Eğer fiyatlar doğru ise aynen katılıyorum
  • Fiyatlar çok iyi. Donanımları da görmek lazım gerçi ama en dolusu için 62bin bayağı iyi...
  • Kullandığım araç Mazda3 2010 model, golf 1.4 tsi comfort almanın arifesinde idim, doğuş çalışanıyım ekstra %7 lik indirim alabiliyorum.
    Bu fiyatlar ile Yeni Mazda3'e dönerim, ne zaman geliyormuş araçlar.
  • En çok sorulacak soruyu sorayım. Motorun LPG uyumu hakkında bilgi var mı ?
  • Opsiyonel donanim fiyatlari onemli...Xenon,sunroof,ön park sensoru gibi donanim fiyatlariyla 55.000 Tl olan arac 62-63.000 Tl olur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anaaammm konuya bak önlerden yer alalım . Daha sonra yorum yazacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sedan kırmızı akar inşallah herkes almaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 48 bine ne veriyorlar onu görmek lazım,eğer ortalama bir donanımla geliyorsa çok mantıklı,100 hp corolla veriyorlar bu paraya.
    diğer donanım seçenekleri ve fiyatları da bence makul rakipleri karşısında.
    neticede çok kaliteli bir otomobilden bahsediyoruz.
    Sıkıntı lpg garantisi sunmalı bence mazda kesin olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scan

    En çok sorulacak soruyu sorayım. Motorun LPG uyumu hakkında bilgi var mı ?

    2.0 lara prins kit uygulama yapmış 1.5 larada gelir herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu skyactiv bildiğimiz atmosferik motordur heralde . LPG uyumu vardır yani .
  • ayrıntılı bilgi olursa yazacağım ...

    fakat şuanki fiyatlar için gerçekten uygun .... bu ara sanırsam bunlar benzinli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: scan

    En çok sorulacak soruyu sorayım. Motorun LPG uyumu hakkında bilgi var mı ?

    2.0 lara prins kit uygulama yapmış 1.5 larada gelir herhalde.

    O zaman iyi bir reklam/pazarlama kampanyası ile iş yapar bu araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Fiyatlar çok iyi. Donanımları da görmek lazım gerçi ama en dolusu için 62bin bayağı iyi...

    Mazda donanimlardan kısıp arac getiren bir marka degil ancak bakalim bu sefer nasil olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter26

    Kullandığım araç Mazda3 2010 model, golf 1.4 tsi comfort almanın arifesinde idim, doğuş çalışanıyım ekstra %7 lik indirim alabiliyorum.
    Bu fiyatlar ile Yeni Mazda3'e dönerim, ne zaman geliyormuş araçlar.

    Hocam hangi departmandasın.Yani genel müdürlükte mi yoksa bayide mi??
  • Dereyi görmeden paçaları sıvamayın. Mazda yeni kasayı o paradan SATMAZ.

    Eğer getçekten yukardaki fiyatlardan gelirse MAZDA kendi satış rekorunu 5'e katlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 10 Ekim 2013; 16:23:37 >
  • Dizel+otomatik gibi bir ihtimal var mı?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.