Şimdi Ara

Banka & Kredi Kartı Aidatı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
1
Favori
671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bankalar kredi kartıaidatlarını ödememekte direnirken, hukuk tam tersini söylüyor. TÜDEF Başkanı Ali Çetin, "Kart aidatları yasal değil. Mahkeme kararları tüketici lehine. Hakkınızı mutlaka arayın" diyor.

    Kredi kartıaidatları ile ilgili tartışmalar sürüyor.

    Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Başkanı Ali Çetin de, bankaların aldıkları kart aidat paralarını geri ödemesi gerektiğini açıkladı.

    "Sözleşme haksız"

    Takvim'e konuşan Çetin, bankaların son 1 yılda tüketiciden 3.2 milyar lira kart aidatı tahsil ettiğini belirterek, "Aidatların geri alınamayacağı iddia eden bankalar yalan söylüyor. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin son kararıyla, 10 yıl geriye doğru aidatları alma imkanı doğmuştur. Kanunda zaman aşımı 10 yıldır" dedi.

    Kararın eski kartlar için de geçerli olduğunu ifade eden Çetin, "Kartını daha önce iptal ettirmiş vatandaş, geçmişe dönük ekstrelerini isteyebilir. Eğer banka direnirse banka memuru hakkında yasal işlem yapılır. Çünkü bu suçtur. Tüketici eksterisiyle hakem heyetlerine giderek dilekçe vermeli" diye konuştu.

    Hakem heyetlerindeki davaların 1-3 ayarasında sonuçlandığını söyleyen Çetin, çoğunlukla da tüketici lehine karar çıktığını belirtti. Bankaların sözleşmeleri gerekçe gösterdiğini hatırlattığımız Çetin, şöyle konuştu:

    "Yüksek yargı kararlarında, kanunda haksız şart olmasından dolayı sözleşmenin altına atılan hiçbir imza tüketiciyi zorlayamayacağı belirtiliyor. Çünkü kartı alabilmeniz için size o imzayı attırıyor. Yani şartlı imzalıyorsunuz."

    İzlenecek yol belli

    1- Bankanızın müşteri hizmetlerini arayarak, kesilen kart aidatını ödemek istemediğinizi ve bunun geri verilmesini talep edin. Eğer kabul ederlerse sorun yok. Etmezlerse ikinci maddeye geçin.

    2- Bu kez bankanın hem genel müdürlüğüne, hem de şubenize altta gördüğünüz dilekçeyi gönderin. Dilekçeyi iadeli taahhütlü gönderirseniz alan kişinin imzası da elinize gelecektir.

    3- Dilekçeye rağmen hâlâ aidatınız ödenmemişse hukuk yolunu ya da bankayla görüşme yolunu seçeceksiniz. Bankanızı yeniden arayarak, "aidatı ödemezlerse kartı iptal edeceğinizi" söyleyebilirsiniz. Bu, genellikle sorunu çözüyor. Bankalar ya aidatı veriyor ya da sizinle pazarlığa başlıyor.

    4- Bütün bunlara rağmen aidatınızı hâlâ alamadınız ve sizden kesilmeye devam ediyorsa, bu kez bulunduğunuz ilçedeki kaymakamlığın içindeki hakem heyetlerine gidebilirsiniz. Burada, hazır dilekçelere ekstrenizi de ekleyerek ücretsiz şikayetçi olun.

    5- Hakem heyetlerindeki aidat davalarının çoğunu tüketiciler kazanıyor. Banka, itirazını tüketici mahkemelerine yapıyor. Buradan da genellikle tüketiciler lehine karar çıkıyor.

    6- Eğer kredi kartınız eski ve 10 yıllık kadarsa, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin son kararı gereğince geriye dönük tüm aidatlarınızı isteme hakkınız da var. Birden çok kredi kartınız için aynı işlemleri yapabilir ve hepsinin aidatını geri alabilirsiniz.
     Banka & Kredi Kartı Aidatı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • kesilen ücret
    2013 YILI 1. YARIYIL HESAP İŞLETİM ÜCRETİ
    YALNIZ KırkSekizTL,DoksanDokuzKr.
    TUTAR : -48,99 TL

    şikayetvar.com a yazdığım metin
    eylül ayı ekstremdeki 48.99 TL'lik kart aidatı kesintisinin iadesini talep ediyorum. Garanti Bankası'nı arayarak durumu izah ettiğimde, müşteri temsilciniz mümkün olmadığını Tüketici hakları mahkemesine gidebileceğimi söyledi.

    Oysa ki 6 aralık salı tarihli ve 28134 sayılı resmi gazetede yayınlanan bildiriye göre; Tüketici mahkemeleri tarafından verilen karar ile aidatların haksız şart niteliğinde olup sebepsiz zenginleşme olduğunun sabitlendiği, bu konuda Yargıtay 13.Hukuk Dairesinde verilen kararla söz konusu yıllık kart aidatının 10 yıl geriye dönük olarak tüketiciler tarafından alınabileceği kesinleşmiştir. Bu kararla kartıma 48.99 TL'nin kesinlikle iadesini talep ediyorum.

    gelen cevap
    Müşterimiz Sn. xxxx tarafından iletilen bildirim, bankamızca değerlendirmeye alınmıştır.
    Müşterimiz ile en kısa süre içinde iletişime geçilerek mesajı hakkında yardımcı olunacaktır.

    Değerli Müşterimiz; ürün ve hizmetlerimiz ile ilgili görüşleriniziwww.garanti.com.tr / Haklı Müşteri Hattı sayfasında yer alan İletişim Formu aracılığı ile iletebilir, hafta içi ve cumartesi günleri 09:00-18:00 saatleri arasında 444 0 338 ve ya 0850 222 0 338 numaralı hattımızı arayarak müşteri danışmanlarımız ile görüşebilirsiniz.
    7/24 hizmetinizde olan @garantiyesor ekibine; Facebook (http://on.fb.me/1356rGa) ve Twitter (http://twitter.com/garantiyesor) üzerinden de ulaşabilirsiniz.

    Saygılarımızla,
    T. Garanti Bankası A.Ş

    görüştüğüm numarat
    444 0 338

    iade edilen ücret ücret
    (gizledim) HESAP İŞLETİM ÜCRET İADESİ
    BORÇLU ŞUBE : GÜNEŞLİ
    BORÇLU HESAP : (gizledim) HAKLI MÜŞTERİ HATTI
    BORÇLU IBAN : (gizledim)
    YALNIZ KırkDokuzTL.
    TUTAR : + 49,00 TL
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.