Şimdi Ara

Motor çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya devam ediyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
83.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıkta da belirttiğim gibi aracımın elektrik işlemlerini yaptırdım dün, fakat bugün çalıştırdığımda akü lambasının hafif bir şekilde yanık olduğunu gördüm. Elektrikçiyi aradığımda akü şarj oluyor dedi. Doğru mudur sizce ? sıkıntı yaşar mıyım tereddütte kaldım arkadaşlar. Araç 1998 model uno 70 s



  • v kayışı kopmuştur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    v kayışı kopmuştur...
    Hocam biraz açabilir misiniz size zahmet ilk aracım olduğu için bu konularda iyi değilim. V kayışı kopması nedir ? sorun yaratır mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spawn1990

    Hocam biraz açabilir misiniz size zahmet ilk aracım olduğu için bu konularda iyi değilim. V kayışı kopması nedir ? sorun yaratır mı ?

    V kayışı kopsa devri daim pompası da devre dışı kalır. Araç hararet yapardı bence. Hatta yağ pompası bile durabilir eğer v kayışıyla bağlıysa. Sorun ya akünüzde ya da alternatörde(eskilerin yanlış tabiriyle şarj dinamosu) olabilir. Veya konjektör adlı bir parça var alternatörde. Emin olmamakla beraber sanırım alternatörün ürettiği elektriğin gerilim- akım ını ayarlıyordu. Ve aküyü besliyordu. Eğer o bozulmuşsa akünüz şarj olmaz zaten. Lambası yanar. Tanıdık bu şekilde yolda kalmıştı Fiat marea'yla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 25 Eylül 2013; 10:44:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: spawn1990

    Hocam biraz açabilir misiniz size zahmet ilk aracım olduğu için bu konularda iyi değilim. V kayışı kopması nedir ? sorun yaratır mı ?

    V kayışı kopsa devri daim pompası da devre dışı kalır. Araç hararet yapardı bence. Hatta yağ pompası bile durabilir eğer v kayışıyla bağlıysa. Sorun ya akünüzde ya da alternatörde(eskilerin yanlış tabiriyle şarj dinamosu) olabilir. Veya konjektör adlı bir parça var alternatörde. Emin olmamakla beraber sanırım alternatörün ürettiği elektriğin gerilim- akım ını ayarlıyordu. Ve aküyü besliyordu. Eğer o bozulmuşsa akünüz şarj olmaz zaten. Lambası yanar. Tanıdık bu şekilde yolda kalmıştı Fiat marea'yla.
    Teşekkür ederim hocam en iyisi bir elektrikçiye göstermek yolda kalmayalım da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spawn1990

    Hocam biraz açabilir misiniz size zahmet ilk aracım olduğu için bu konularda iyi değilim. V kayışı kopması nedir ? sorun yaratır mı ?

    Alıntıları Göster
    lamba yanıyorsa akü şarj etmiyordur... normal bir araçta dinamoya bağlı kayışın kopması sonucu akü şarj ışığı yanar...

    sizin aracınızdada eğer herşey normal ise kayış kopmuştur akü şarj olmaz... kaputu açın bakın dinamoya bağlı kayış kopmuşmu ?

    ışık neden yanar ?

    1-kayış kopmuştur dinamo şarj etmiyor (kaputu aç kayışa bak) hangi kayış diye sormana gerek yok bütün kayışlar bak... motorun ya sağındadır ya solunda...

    2-akü zayıf gözlerinde sorun var şarj alıyor ancak tam dolmuyor değiştirilmesi lazım (aküyü doluma ver gözleri açsın şarjda iken gözlere bak kaynama varmı yada voltmetre kablolarının birini göze digerini + yada - uca değdir voltaj ölç... kaç göz varsa 12 volta böl ölçeceğin voltaj...

    3-dinamoda sorun var aküyü şarj etmiyor ( araç çalışır vaziyette dinamonun uçlarını voltmetre ile ölç... )

    4-sigorta kutusunda sorun var ışık gereksiz yere yanıyor ( sigorta kutusuna giden kablolarla oyna ışık sönüyormu)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    lamba yanıyorsa akü şarj etmiyordur... normal bir araçta dinamoya bağlı kayışın kopması sonucu akü şarj ışığı yanar...

    sizin aracınızdada eğer herşey normal ise kayış kopmuştur akü şarj olmaz... kaputu açın bakın dinamoya bağlı kayış kopmuşmu ?

    ışık neden yanar ?

    1-kayış kopmuştur dinamo şarj etmiyor (kaputu aç kayışa bak) hangi kayış diye sormana gerek yok bütün kayışlar bak... motorun ya sağındadır ya solunda...

    2-akü zayıf gözlerinde sorun var şarj alıyor ancak tam dolmuyor değiştirilmesi lazım (aküyü doluma ver gözleri açsın şarjda iken gözlere bak kaynama varmı yada voltmetre kablolarının birini göze digerini + yada - uca değdir voltaj ölç... kaç göz varsa 12 volta böl ölçeceğin voltaj...

    3-dinamoda sorun var aküyü şarj etmiyor ( araç çalışır vaziyette dinamonun uçlarını voltmetre ile ölç... )

    4-sigorta kutusunda sorun var ışık gereksiz yere yanıyor ( sigorta kutusuna giden kablolarla oyna ışık sönüyormu)

    Alıntıları Göster
    her araçta devir daim ile şarj dinamosu kayışı aynı değildir...

    benim sahip oldugum daha önceki ve şimdiki toplamda 4 araçtada dinamonun kayışı ile vantilatör kayışının alakası yok... arkadaşın kafasını karıştırmayalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    her araçta devir daim ile şarj dinamosu kayışı aynı değildir...

    benim sahip oldugum daha önceki ve şimdiki toplamda 4 araçtada dinamonun kayışı ile vantilatör kayışının alakası yok... arkadaşın kafasını karıştırmayalım...
    Teşekkürler bilgi için içim rahat etmedi bugün götüreceğim inşallah elektrikçiye bi kontrol ettireyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    her araçta devir daim ile şarj dinamosu kayışı aynı değildir...

    benim sahip oldugum daha önceki ve şimdiki toplamda 4 araçtada dinamonun kayışı ile vantilatör kayışının alakası yok... arkadaşın kafasını karıştırmayalım...



    Sonuç olarak alternatöre bağlı tek kayış yapmazlar. O kayış ya devri daim ya da yağ pompasına da bağlıdır. Ki arıza gösteriyor ki büyük ihtimalle alternatörde sıkıntı var. Eski fiatların kronik problemi konjektör arızası zaten. Devri daim pompasını orada sadece ufak bir bilgi olarak verdim. Genel olarak sıkıntı alternatör-akü ekseninde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    her araçta devir daim ile şarj dinamosu kayışı aynı değildir...

    benim sahip oldugum daha önceki ve şimdiki toplamda 4 araçtada dinamonun kayışı ile vantilatör kayışının alakası yok... arkadaşın kafasını karıştırmayalım...



    Sonuç olarak alternatöre bağlı tek kayış yapmazlar. O kayış ya devri daim ya da yağ pompasına da bağlıdır. Ki arıza gösteriyor ki büyük ihtimalle alternatörde sıkıntı var. Eski fiatların kronik problemi konjektör arızası zaten. Devri daim pompasını orada sadece ufak bir bilgi olarak verdim. Genel olarak sıkıntı alternatör-akü ekseninde.

    Alıntıları Göster
    Akünüz şu anda şarj olmuyor. Eğer belli bi devirin üzerine çıkınca akü lambası sönüyor ve akü şarj oluyorsa %90 alternatör (şarj dinamosu) nun kömürü bitmiştir. Sanayide modele göre sadece kömürü değiştirip 50-100 liraya kurtulabilirsiniz. Yetkili servis ise 300-500 tl arası ücret karşılığında parçayı değiştirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Akünüz şu anda şarj olmuyor. Eğer belli bi devirin üzerine çıkınca akü lambası sönüyor ve akü şarj oluyorsa %90 alternatör (şarj dinamosu) nun kömürü bitmiştir. Sanayide modele göre sadece kömürü değiştirip 50-100 liraya kurtulabilirsiniz. Yetkili servis ise 300-500 tl arası ücret karşılığında parçayı değiştirir.

    Alıntıları Göster
    Bendede tempra var şarj dinamosunun kırmızı + ucu çürümüş hafif hafif temazsızlık yaptığından lamba kızarıyordu kabloyu temizleyip yeniden bağladık düzeldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZoomStar

    Bendede tempra var şarj dinamosunun kırmızı + ucu çürümüş hafif hafif temazsızlık yaptığından lamba kızarıyordu kabloyu temizleyip yeniden bağladık düzeldi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu arada benim aracın akü ışığı artık çalışır vaziyetteyken yanmıyor ? kendiliğinden gitti.
  • spawn1990 kullanıcısına yanıt
    Araç çalışır vaziyette iken akü lambası yanıyorsa şarj dinamosunun içindeki ışık diyotu arızalıdır. V kayışı ile falan alakası yok. Akünün suyu ile de alakası yok. Yukarıda arkadaşlar biraz uçmuşlar.

    Diyot aküye giden akımı kaçırdığından akünüz tam şarj olmuyor, dikkat edin yolda kalmayın. Takviye kablosu bulundurun. Şarj dinamosunun bakımını da bir an önce adam akıllı bir elektrikçiye yaptırın. Diyot 15TL falan. 30-40TL civarıda işçilik alırlar, halledersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Araç çalışır vaziyette iken akü lambası yanıyorsa şarj dinamosunun içindeki ışık diyotu arızalıdır. V kayışı ile falan alakası yok. Akünün suyu ile de alakası yok. Yukarıda arkadaşlar biraz uçmuşlar.

    Diyot aküye giden akımı kaçırdığından akünüz tam şarj olmuyor, dikkat edin yolda kalmayın. Takviye kablosu bulundurun. Şarj dinamosunun bakımını da bir an önce adam akıllı bir elektrikçiye yaptırın. Diyot 15TL falan. 30-40TL civarıda işçilik alırlar, halledersiniz.


    Daha önce elektrikçiye götürmüştüm sinyaller, dörtlüler yanmıyordu sigortalar yanmış onları falan değişti. Ondan sonra araba çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya başladı bi kaç gün böyle sürdü sordum elektrikçiye önemli birşey değil dedi kendini şarj ediyor dedi bir kaç güne geçer dedi. Harbiden geçti şuan bi sıkıntı yok araba çalıştığında akü lambası yanmıyor normale döndü. Zaten içim rahat etmedi gittim elektrikçiye sıkıntı yok dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spawn1990

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Araç çalışır vaziyette iken akü lambası yanıyorsa şarj dinamosunun içindeki ışık diyotu arızalıdır. V kayışı ile falan alakası yok. Akünün suyu ile de alakası yok. Yukarıda arkadaşlar biraz uçmuşlar.

    Diyot aküye giden akımı kaçırdığından akünüz tam şarj olmuyor, dikkat edin yolda kalmayın. Takviye kablosu bulundurun. Şarj dinamosunun bakımını da bir an önce adam akıllı bir elektrikçiye yaptırın. Diyot 15TL falan. 30-40TL civarıda işçilik alırlar, halledersiniz.


    Daha önce elektrikçiye götürmüştüm sinyaller, dörtlüler yanmıyordu sigortalar yanmış onları falan değişti. Ondan sonra araba çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya başladı bi kaç gün böyle sürdü sordum elektrikçiye önemli birşey değil dedi kendini şarj ediyor dedi bir kaç güne geçer dedi. Harbiden geçti şuan bi sıkıntı yok araba çalıştığında akü lambası yanmıyor normale döndü. Zaten içim rahat etmedi gittim elektrikçiye sıkıntı yok dedi.

    Elektrikçi arkadaş çok kesin konuşmuş ama bence yanılıyor. Sizin aracınızın şarj dinamosunun ışık diyotu ölmek üzere.

    Peki nedir diyot? Diyot elektrik akımını tek yönlü ileten devre elemanıdır. En önemli özelliğide kendini hemen bırakmamasıdır. Yani sigorta gibi değildir. Sigorta nasıldır? Ya vardır sağlamdır, ya da atmıştır. Ama diyot öyle değil. Yavaş yavaş arıza yapar. Sizde de ilk evresini geçirmiş. Elektriği tek yönlü değil de 2 yönlü geçirmiş. Ardından direncini tekrardan arttırarak düzelmiş. Ama tekrar bozulacak, emin olabilirsiniz.

    Bende biraz net konuştum ama bilgim olduğumdan net konuşuyorum. Dediğim gibi aracınızdan takviye kablosunu eksik etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: spawn1990

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Araç çalışır vaziyette iken akü lambası yanıyorsa şarj dinamosunun içindeki ışık diyotu arızalıdır. V kayışı ile falan alakası yok. Akünün suyu ile de alakası yok. Yukarıda arkadaşlar biraz uçmuşlar.

    Diyot aküye giden akımı kaçırdığından akünüz tam şarj olmuyor, dikkat edin yolda kalmayın. Takviye kablosu bulundurun. Şarj dinamosunun bakımını da bir an önce adam akıllı bir elektrikçiye yaptırın. Diyot 15TL falan. 30-40TL civarıda işçilik alırlar, halledersiniz.


    Daha önce elektrikçiye götürmüştüm sinyaller, dörtlüler yanmıyordu sigortalar yanmış onları falan değişti. Ondan sonra araba çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya başladı bi kaç gün böyle sürdü sordum elektrikçiye önemli birşey değil dedi kendini şarj ediyor dedi bir kaç güne geçer dedi. Harbiden geçti şuan bi sıkıntı yok araba çalıştığında akü lambası yanmıyor normale döndü. Zaten içim rahat etmedi gittim elektrikçiye sıkıntı yok dedi.

    Elektrikçi arkadaş çok kesin konuşmuş ama bence yanılıyor. Sizin aracınızın şarj dinamosunun ışık diyotu ölmek üzere.

    Peki nedir diyot? Diyot elektrik akımını tek yönlü ileten devre elemanıdır. En önemli özelliğide kendini hemen bırakmamasıdır. Yani sigorta gibi değildir. Sigorta nasıldır? Ya vardır sağlamdır, ya da atmıştır. Ama diyot öyle değil. Yavaş yavaş arıza yapar. Sizde de ilk evresini geçirmiş. Elektriği tek yönlü değil de 2 yönlü geçirmiş. Ardından direncini tekrardan arttırarak düzelmiş. Ama tekrar bozulacak, emin olabilirsiniz.

    Bende biraz net konuştum ama bilgim olduğumdan net konuşuyorum. Dediğim gibi aracınızdan takviye kablosunu eksik etmeyin.


    Teşekkür ederim hocam kulağıma küpe olsun bunlar dediğiniz gibi tekrardan yanmaya başlarsa ışık yanmaya o zaman mecburen gidip yaptırmak lazım yolda kalmadan
  • İyi akşamlar arkadaşlar benzer bir durum kullanmakta olduğum ford fiesta da oluştu.Cumartesi servise gösterdim.Elektrik ustasının izinde olduğunu Çarşamba veya Perşembe aracı tam gün inceleyeceklerini söylediler.
    Aracı bu şekilde kullanmamın bir sorun oluşturmayacağını da belirtmelerine rağmen ben pek rahat değilim.
    Akü takviye kablosunu yarın alacam ama özellikle bir amper değeri ne olmalı ve önereceğiniz kaliteli bir marka varmıdır?
    Şimdiden çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi systemexp -- 7 Aralık 2014; 23:03:33 >
  • Iyi geceler arkadaslar V kayisi takili olmadan araba calisir mi? Calissa beme stop eder mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ryilmaz88gmailcom

    Iyi geceler arkadaslar V kayisi takili olmadan araba calisir mi? Calissa beme stop eder mi ?
    R19 eropam var arabamın aküsü yeni yakın zamanda akü ışığı yanıp sönüyor cukurlara girince yanıp sönüyor bazen yanmıyor bazende yanıyor temassızlık falan mı olabilir bilemedim
  • iclever İ kullanıcısına yanıt
    Eski arabakarda ampulleri de test etmek gerekir. Marştan önce her seferinde yanmıyorsa ampul bozuluyor olabilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.