Şimdi Ara

Motorlu Taşıt vergilendirmesi ile ilgili imza kampanyası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
3
Favori
1.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar change.org'da bir imza kampanyası açtım motorlu taşıtlarla ilgili vergilendirme sisteminin emisyona göre yapılması ile ilgili. Desteklerinizi beklerim.

    http://chn.ge/16mnvqT



  • Emisyona Göre Alınsa , Günümüzdeki İle Eş Değer Getiri Getirecek Şekilde Değişecektir Yani Gene Bişi Fark Etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParsKUKRER

    Emisyona Göre Alınsa , Günümüzdeki İle Eş Değer Getiri Getirecek Şekilde Değişecektir Yani Gene Bişi Fark Etmez.
    Devlet ne yapar,eder yine eşek yüküyle vergi almasını bilir halktan. Tek gelirleri otomotiv sektörü neredeyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aleksandar Kolarov -- 12 Eylül 2013; 10:26:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aleksandar Kolarov

    Devlet ne yapar,eder yine eşek yüküyle vergi almasını bilir halktan. Tek gelirleri otomotiv sektörü neredeyse.

    Alıntıları Göster
    bunun tam olarak bizden alınan para ile alakası yok. amaçlanan şey ülke ekonomisi ve çevre öncelikli. çok yakan düşük hacimli yerine az yakan büyük hacimlinin avantajlı olması gerekir en azından. bu sadece MTV olarak bakılması ilk alım vergisinden de bahsediyorum ayrıca. bizim cebimize yansıyacak olan şey daha sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aleksandar Kolarov

    Devlet ne yapar,eder yine eşek yüküyle vergi almasını bilir halktan. Tek gelirleri otomotiv sektörü neredeyse.

    Alıntıları Göster
    almanya gibi olur o zaman

    1-Yol Vergisi
    Benzinle çalışan otomobillerde Her 100 cc için 2 Euro ödenir.
    Dizel motorlu otomobillerde Her 100 cc için 9,50 Euro ödenir.

    yani benim 1.5 dCI var ise 142.5 euro

    birde karbon vergisi var
    Karbon vergisi adı altında CO2 salınımı 120 gr/km altında olan otomobiller karbon vergisi ödemez(2014 yılında 110 gr/km olacak). üstü her gram CO2 için 2 euro ödenir.

    benimki 130 gram

    130-110= 20 gram fazla

    her gram için 2 euro
    yani 20x2=40 euro



    sonuç: 142.5 + 40 = 182.50 euro
    buda şuanki döviz ile (182.50 x 2.7 = 492.75 lira dönemlik)

    Yaş, kasko değeri vb gibi etmenler önem arzetmez. Yalnız aracın yaşı ne kadar genç olursa CO2 salınımı az olacağından vergiside az olur.

    şuan ödediğim bir dönem için 413,50 TL ... ve yaşlandıkça bu fiyat düşer fakat bu almanyadaki sisteme göre düşmez ...

    benzinli araçlar için belki güzel olabilir ama dizel için kötü bir vergilenme sistemi ... bu yüzden desteklemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Juhziz- -- 12 Eylül 2013; 10:43:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Juhziz-

    almanya gibi olur o zaman

    1-Yol Vergisi
    Benzinle çalışan otomobillerde Her 100 cc için 2 Euro ödenir.
    Dizel motorlu otomobillerde Her 100 cc için 9,50 Euro ödenir.

    yani benim 1.5 dCI var ise 142.5 euro

    birde karbon vergisi var
    Karbon vergisi adı altında CO2 salınımı 120 gr/km altında olan otomobiller karbon vergisi ödemez(2014 yılında 110 gr/km olacak). üstü her gram CO2 için 2 euro ödenir.

    benimki 130 gram

    130-110= 20 gram fazla

    her gram için 2 euro
    yani 20x2=40 euro



    sonuç: 142.5 + 40 = 182.50 euro
    buda şuanki döviz ile (182.50 x 2.7 = 492.75 lira dönemlik)

    Yaş, kasko değeri vb gibi etmenler önem arzetmez. Yalnız aracın yaşı ne kadar genç olursa CO2 salınımı az olacağından vergiside az olur.

    şuan ödediğim bir dönem için 413,50 TL ... ve yaşlandıkça bu fiyat düşer fakat bu almanyadaki sisteme göre düşmez ...

    benzinli araçlar için belki güzel olabilir ama dizel için kötü bir vergilenme sistemi ... bu yüzden desteklemiyorum


    kendime müslümanım diyorsun yani

    dediğim gibi bu işin bizim cebimize değil insanların araç tercihlerine dolayısıyla milli ekonomiye ve çevreye olan etkisini düşünmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Juhziz-

    almanya gibi olur o zaman

    1-Yol Vergisi
    Benzinle çalışan otomobillerde Her 100 cc için 2 Euro ödenir.
    Dizel motorlu otomobillerde Her 100 cc için 9,50 Euro ödenir.

    yani benim 1.5 dCI var ise 142.5 euro

    birde karbon vergisi var
    Karbon vergisi adı altında CO2 salınımı 120 gr/km altında olan otomobiller karbon vergisi ödemez(2014 yılında 110 gr/km olacak). üstü her gram CO2 için 2 euro ödenir.

    benimki 130 gram

    130-110= 20 gram fazla

    her gram için 2 euro
    yani 20x2=40 euro



    sonuç: 142.5 + 40 = 182.50 euro
    buda şuanki döviz ile (182.50 x 2.7 = 492.75 lira dönemlik)

    Yaş, kasko değeri vb gibi etmenler önem arzetmez. Yalnız aracın yaşı ne kadar genç olursa CO2 salınımı az olacağından vergiside az olur.

    şuan ödediğim bir dönem için 413,50 TL ... ve yaşlandıkça bu fiyat düşer fakat bu almanyadaki sisteme göre düşmez ...

    benzinli araçlar için belki güzel olabilir ama dizel için kötü bir vergilenme sistemi ... bu yüzden desteklemiyorum


    kendime müslümanım diyorsun yani

    dediğim gibi bu işin bizim cebimize değil insanların araç tercihlerine dolayısıyla milli ekonomiye ve çevreye olan etkisini düşünmek lazım.

    Alıntıları Göster
    Milli ekonomi derken milliyetçilik yapmış gibi olmuş. İnsanlar vergiye alıştırılmamalı. Politika sadece ülke ekonomisi deyip vergiye yüklenmek olmamalı. Zaten yakıttan bir sürü vergi alınıyor. Ben insanların istedikleri araçları kullanabilmesinden yanayım. Elbette çoğumuz böyle düşünüyordur. İnsanlara veya çevreye geri dönüşü olsun sistemin sadece ekonomiye değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: portofino

    Milli ekonomi derken milliyetçilik yapmış gibi olmuş. İnsanlar vergiye alıştırılmamalı. Politika sadece ülke ekonomisi deyip vergiye yüklenmek olmamalı. Zaten yakıttan bir sürü vergi alınıyor. Ben insanların istedikleri araçları kullanabilmesinden yanayım. Elbette çoğumuz böyle düşünüyordur. İnsanlara veya çevreye geri dönüşü olsun sistemin sadece ekonomiye değil.

    Alıntıları Göster
    tüm memleketlerde devletin gelir kapısı zaten vergilerdir. milliyetçilik de Atatürkün ilkelerinden birisidir.
    ben 1.5 otomatik benzinli arabamla 9 litre yakarken 2.5 litre turbo bezinli arabamla 11 litre yakıt yakıyordum. ama iki araba arasındaki fiyat uçurumu benim istediğim arabaya binmeme mani. sadece bu yönüyle de bakılabilir.

    eğer kampanya linkine tıklayıp aşağıda yazdığım açıklamaları okursanız daha iyi anlarsınız. tamam yakıttan alınan vergi ile zaten göze alan çok yakan arabaya binebiliyor. ama tersten bakarsanız daha ekonomik ve çevreci olup mevcut vergilendirme yüzünden istediği araca binemeyen de var. mesela toyota prius. yurt dışında 70 küsür bin lira burada 127 bin lira. sebepse 1.8 motor olması. ama gel gör ki araba hibrit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    tüm memleketlerde devletin gelir kapısı zaten vergilerdir. milliyetçilik de Atatürkün ilkelerinden birisidir.
    ben 1.5 otomatik benzinli arabamla 9 litre yakarken 2.5 litre turbo bezinli arabamla 11 litre yakıt yakıyordum. ama iki araba arasındaki fiyat uçurumu benim istediğim arabaya binmeme mani. sadece bu yönüyle de bakılabilir.

    eğer kampanya linkine tıklayıp aşağıda yazdığım açıklamaları okursanız daha iyi anlarsınız. tamam yakıttan alınan vergi ile zaten göze alan çok yakan arabaya binebiliyor. ama tersten bakarsanız daha ekonomik ve çevreci olup mevcut vergilendirme yüzünden istediği araca binemeyen de var. mesela toyota prius. yurt dışında 70 küsür bin lira burada 127 bin lira. sebepse 1.8 motor olması. ama gel gör ki araba hibrit.




    tamam, veri gelir kapısıdır, itiraz yok..

    vergi vermeye de kimsenin itirazı yok.

    ama sen hiç bir şey üretme, her şeyi dışarıdan al, sonra 1 alacağın vergiyi 5 olarak al. zengin de fakir de aynı vergiyi verirse olmaz ki.

    cep telefonu, akaryakıt, ötv...

    bunlar ağlatıyor milleti.

    audi A3 fiyatı : 16.970 + vergisi de bu: 28.387

    hak mı bu? araç fiyatından fazla vergi mi olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    tüm memleketlerde devletin gelir kapısı zaten vergilerdir. milliyetçilik de Atatürkün ilkelerinden birisidir.
    ben 1.5 otomatik benzinli arabamla 9 litre yakarken 2.5 litre turbo bezinli arabamla 11 litre yakıt yakıyordum. ama iki araba arasındaki fiyat uçurumu benim istediğim arabaya binmeme mani. sadece bu yönüyle de bakılabilir.

    eğer kampanya linkine tıklayıp aşağıda yazdığım açıklamaları okursanız daha iyi anlarsınız. tamam yakıttan alınan vergi ile zaten göze alan çok yakan arabaya binebiliyor. ama tersten bakarsanız daha ekonomik ve çevreci olup mevcut vergilendirme yüzünden istediği araca binemeyen de var. mesela toyota prius. yurt dışında 70 küsür bin lira burada 127 bin lira. sebepse 1.8 motor olması. ama gel gör ki araba hibrit.




    tamam, veri gelir kapısıdır, itiraz yok..

    vergi vermeye de kimsenin itirazı yok.

    ama sen hiç bir şey üretme, her şeyi dışarıdan al, sonra 1 alacağın vergiyi 5 olarak al. zengin de fakir de aynı vergiyi verirse olmaz ki.

    cep telefonu, akaryakıt, ötv...

    bunlar ağlatıyor milleti.

    audi A3 fiyatı : 16.970 + vergisi de bu: 28.387

    hak mı bu? araç fiyatından fazla vergi mi olur?

    Alıntıları Göster
    Akıllı olan bu sistemdir.
    Çevreyi önemseyen herkesin desteklemesi gereken bir sistem.
    Ayrıca öyle 3.5 litrelik motorlar var ki 1.6'lardan az yakıyor. Bu saçmalığa bir çözüm gerek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    tüm memleketlerde devletin gelir kapısı zaten vergilerdir. milliyetçilik de Atatürkün ilkelerinden birisidir.
    ben 1.5 otomatik benzinli arabamla 9 litre yakarken 2.5 litre turbo bezinli arabamla 11 litre yakıt yakıyordum. ama iki araba arasındaki fiyat uçurumu benim istediğim arabaya binmeme mani. sadece bu yönüyle de bakılabilir.

    eğer kampanya linkine tıklayıp aşağıda yazdığım açıklamaları okursanız daha iyi anlarsınız. tamam yakıttan alınan vergi ile zaten göze alan çok yakan arabaya binebiliyor. ama tersten bakarsanız daha ekonomik ve çevreci olup mevcut vergilendirme yüzünden istediği araca binemeyen de var. mesela toyota prius. yurt dışında 70 küsür bin lira burada 127 bin lira. sebepse 1.8 motor olması. ama gel gör ki araba hibrit.




    tamam, veri gelir kapısıdır, itiraz yok..

    vergi vermeye de kimsenin itirazı yok.

    ama sen hiç bir şey üretme, her şeyi dışarıdan al, sonra 1 alacağın vergiyi 5 olarak al. zengin de fakir de aynı vergiyi verirse olmaz ki.

    cep telefonu, akaryakıt, ötv...

    bunlar ağlatıyor milleti.

    audi A3 fiyatı : 16.970 + vergisi de bu: 28.387

    hak mı bu? araç fiyatından fazla vergi mi olur?

    arkadaşlar açtığım kampanya vergilendirme sisteminin emisyona göre olması hususunda. vergilerin fazlalığı için ayrı bir imza kampanyası açılabilir. beni yanlış anlamayın ben vergilerin meblağı adil diye bir şey demiyorum. miktarı fazla olan bir şey üstüne üstlük mantıksız da demek istiyorum. vergi toplayalım derken halkı daha az çevreci ve de daha çok yakabilen arabalara yönlendiriyor mevcut sistem. ikisi ayrı konular.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    tüm memleketlerde devletin gelir kapısı zaten vergilerdir. milliyetçilik de Atatürkün ilkelerinden birisidir.
    ben 1.5 otomatik benzinli arabamla 9 litre yakarken 2.5 litre turbo bezinli arabamla 11 litre yakıt yakıyordum. ama iki araba arasındaki fiyat uçurumu benim istediğim arabaya binmeme mani. sadece bu yönüyle de bakılabilir.

    eğer kampanya linkine tıklayıp aşağıda yazdığım açıklamaları okursanız daha iyi anlarsınız. tamam yakıttan alınan vergi ile zaten göze alan çok yakan arabaya binebiliyor. ama tersten bakarsanız daha ekonomik ve çevreci olup mevcut vergilendirme yüzünden istediği araca binemeyen de var. mesela toyota prius. yurt dışında 70 küsür bin lira burada 127 bin lira. sebepse 1.8 motor olması. ama gel gör ki araba hibrit.




    tamam, veri gelir kapısıdır, itiraz yok..

    vergi vermeye de kimsenin itirazı yok.

    ama sen hiç bir şey üretme, her şeyi dışarıdan al, sonra 1 alacağın vergiyi 5 olarak al. zengin de fakir de aynı vergiyi verirse olmaz ki.

    cep telefonu, akaryakıt, ötv...

    bunlar ağlatıyor milleti.

    audi A3 fiyatı : 16.970 + vergisi de bu: 28.387

    hak mı bu? araç fiyatından fazla vergi mi olur?

    arkadaşlar açtığım kampanya vergilendirme sisteminin emisyona göre olması hususunda. vergilerin fazlalığı için ayrı bir imza kampanyası açılabilir. beni yanlış anlamayın ben vergilerin meblağı adil diye bir şey demiyorum. miktarı fazla olan bir şey üstüne üstlük mantıksız da demek istiyorum. vergi toplayalım derken halkı daha az çevreci ve de daha çok yakabilen arabalara yönlendiriyor mevcut sistem. ikisi ayrı konular.

    Alıntıları Göster
    UPdullah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Akıllı olan bu sistemdir.
    Çevreyi önemseyen herkesin desteklemesi gereken bir sistem.
    Ayrıca öyle 3.5 litrelik motorlar var ki 1.6'lardan az yakıyor. Bu saçmalığa bir çözüm gerek...

    Alıntıları Göster
    imzaladım.. umarım herkes için adil ve mantıklı bir vergilendirme sistemine geçeriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tamam da ne fark edecek?

    Ülkede en çok B yani 101-125 arası emisyon veren araç var tahminim. Kısaca 1.4/1.5/1.6 motora denk geliyor bu. Şimdi ki vergi neyse, o zamanda aynı olacak fiyatlar, mantık değişmeyecek ki.

    Fiyatların düşeceğini sananlar varsa gerçekten iyi niyetliler ama komikler.

    Aksine böyle bir sistemin gelmesi demek, ekstra iş ve ekstra zam demek.

    ben motor hacmine göre değil de emisyona göre alınması durumunda araç fiyatlarındaki uçurumun değişeceğini sanıyorum. komik olduğumu da sanmıyorum.

    ülkedeki b segmenti araçlar için verdiğiniz rakamları biraz araştırın derim ben. benzinli olup da en düşük emisyon olsa olsa B çıkıyor ki o da son model araçlarda. İşte size bir haber

    http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Piyasa/2013/01/29/trafikte-her-100-aractan-51i-12-yas-uzeri

    buradan büyük çoğunluğun dediğiniz emisyonlara sahip olmayacağı çıkar. yani arabaların ne kadarı euro 5 standardında ki?

    inanmıyorsanız aşağıdaki linkten kontrol edin.
    https://bim.sanayi.gov.tr/temp/ARAC_HALK_YENI.aspx

    üşenmezseniz linkini vereceğim dergideki 42. sayfadaki makaleyi bir inceleyin.
    http://vgm.sanayi.gov.tr/Files/Documents/anahtar_ocak_2012-24012012171206.pdf

    öyle olur böyle olur zaten zam olur devlet çakar kazığı demek yerine siz de işin doğru yapılanı talep edin. daha az tüketen arabanın teşvik edilmesinin sağlanması demek hem dışa bağlı enerji ihtiyacımız göz önüne alındığında daha az döviz kaybetmemiz, hem de içinde yaşadığımız çevreyi daha az kirletmemiz anlamına gelir. bazı şeylerin önüne geçilemez ayrıca. Üniversitedeyken Sakıp Sabancı bir konuşma yapmıştı. cep telefonu operatörlüğü konusunun ilk bunların önüne geldiğini ama bizim memlekette cep telefonuna talep olmaz diye düşünüp geri çevirdiklerini sonradan karamehmet'e gittiğini eliyle başına vurarak söylüyordu. yani bizim memlekette olmaz. fazla iş çıkar öyle olur böyle olur demek bence haksızlık.

    ayrıca biz talebimizde haklıysak talepte bulunuruz. başımızdakiler bunun da suyunu çıkarır diyerek işe koyulmamak bence asıl komik olan. zaten öleceğiz niye çalışıyoruz demek gibi bir şey.

    ne ise uzun oldu mesele. ama iş hala sadece kendi cebinden bakan arkadaşlar var maalesef. sonra dev gibi arabalara 1.0 motor koyup binerler az vergi öderler. ne güzel.

    2008 yılından kalmış olmasına rağmen buyurun bilimsel bir çalışma daha (vergiler daha sonra değişti malum)
    http://www.yildizymm.com/YILDIZ%20YMM%20INTERNET/YAYINLARIMIZ/MAKALELER/motorlu%20tasitlar.pdf




  • Yalnız devletimiz CO2 salınımı azaldıkça vergiyi arttırabilir.
    CO2 salınımı az ise demek ki bu araç az yakıyor yani yakıttan az vergi kazandırıyor bunu MTV'den çıkarabiliriz diyebilirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing
    Arkadaşım detaylı detaylı yazmaya gerek yok, devlet gelir kapısına kilit vurur mu? Sistem değişir ancak fiyatlar değişmez, aksine yeni sistemle fiyatlara %30, %50 civarında zam bile gelir. Vergiler emisyon olursa ucuzlar, şöyle olursa ucuzlar masallarına çok inanmayın yani, benzin olmuş 5TL hiç birşeyin ucuzlayacağı yok. Kandırmayalım kendimizi.

    Arkadaşım keşke sen de detaylı yazsaydın da benim kulağıma asıl senin dediklerin masal gibi gelmeseydi. devlet gelir kapısına kilit vurur mu? Asıl biz 5 liraya yakıt alıp bunu da daha fazla yakan arabalarda kullanırsak o paralar yurtdışna gittiği ve enflasyon olacağı için devlet o benzinin fiyatını daha da arttırır. zaten büyük hacimli motor alan süper bir kalabalık yok etrafta. sıfır arabaların çoğu sizin de dediğiniz gibi 1.4-1.6 az ya da çok çevreci olsun. yakın fiyatlara 2.0 araba alsa adam devlete giren çıkan da olmaz. hatta bir kaç kuruş daha fazla da oransal olarak kazanabilir.

    ve rica ederim fikri paylaşmıyor bile olsanız. masaldı, kendinizi kandırmayındı gibi iğneleyeci laflar kullanmak, yaaa öyle şey mi olur tarzı şeylerden daha sağlam verilerler sunmak gibi bir şeyler yapabilirsiniz. yapamayacaksanız bu tür yaklaşımlara cevap bile vermem. verdiğm cevaplara sayarsınız.




  • Üretken yatırımlar artmadıkça ne vergi düşer ne akaryakıt fiyatı.üretip ihracat yapmadıkça bunu unutun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    Üretken yatırımlar artmadıkça ne vergi düşer ne akaryakıt fiyatı.üretip ihracat yapmadıkça bunu unutun.
    vergiler belki düşmez ama 1.2 1.4 yerine adam gibi 1.8 2 litre motorlara binebiliriz eğer emisyon sistemi geçerli olursa. her zaman desteklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    vergiler belki düşmez ama 1.2 1.4 yerine adam gibi 1.8 2 litre motorlara binebiliriz eğer emisyon sistemi geçerli olursa. her zaman desteklerim.

    Alıntıları Göster
    Bence sıfır otomobillerde ÖTV aracın giriş fiyatına göre alınsın.. Fakat emisyonun düşük yada yüksek olmasına karşın değişiklik göstersin.

    Mesela Türkiye'ye 30.000 lira ile giriş yapan bir araçtan %30 ÖTV alınsın... Bu aracın emisyon sınıfı A diyelim.. bundan ötürü de %5 avantaj sağlansın

    Aynı şekilde emisyon sınıfı F diyelim.. Bu araçtan %10 daha fazla ÖTV alınsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 13 Eylül 2013; 4:31:57 >




  • imzaladim. millet kendine musluman cebime ne girer ne cikar hesabi yapiyor. kimsenin cevre diye bir derdi yok. Elektrikli araçların önü açılsa kötü mü olur? ibretle takip...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 14 Eylül 2013; 14:23:48 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.