Şimdi Ara

SAMSUNG RT59QMSW Damper termostadı arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
9.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 4 ay önce aldığım Samsung RT59QMSW modeli damper termostadı ilk aldığımda arızalı çıktı tam olarak soğutma alt bölmede oluşmuyordu parça değişti ama 2 ay sonra bu sefer buzlanma sorunu oluşdu.

    Tekrar servis geldi aynı parça değişti ve şimdi yine buzlanma aşırı soğutma olmaktadır. 3 kez parça değişirse eğer iade işlemi başlatacağım.

    Samsung marka buzdolabı alırken dikkat edin kronik arıza yı sizde yaşayabilirsiniz.

    Şikayetvar daki aynı benzer sorunlar

    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1839327/samsung-buzdolabi-arizanin-giderilmemesi

    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1974990/samsung-buzdolabim-donduruyor/ww7kd

    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1966606/samsung-hatali-urettigi-urunlerinin-arkasinda-durmuyor/hke0i

    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1966215/samsung-sifir-dolabin-sorunu-bitmiyor/hke0i



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi victorist -- 27 Ağustos 2013; 21:50:07 >



  • bende RT63QMSW modelını almayı dusunuyordum QMSW ile devam eden modellerde sorununuzun kronik olma ihtimali çok yüksek anlaşılan.
  • Diğer modellerindede böyle bir sorun mevcut şikayetvar verilerine göre
  • Bende de Samsung RT 58 modeli var. 2. yılında donma sorunu yapmış garantiden arkadaşın bahsettiği parça değişmişti. Garanti bitti yine donma yaptı. Parça değişeceğini bildiğim için 50 TL ye aynı parçadan servisten kendim sipariş ettim kendim değiştirdim çıkarması takması kolay 3 vidası var zaten. Dolap 1 sene sonra yine donma yaptı. Donma yapınca fişi çekip bekliyoruz sonra takıyoruz düzeliyor. Ama belli bir süre sonra yine aynı şekilde donma yapıyor. İnternette ingilizce şikayet konularında da araştırdım, kontrol panelini falan değiştiren bile var bunun için ama sorun düzelmiyor.

    Benim gördüğüm kadarı ile Samsung buzdolaplarının o parçasında mühendislik hatası var. Damper termostat denen parçayı söküp bakarsanız bildğiniz strafor köpüğün içinde soğuk hava kanlaını açıp kapayan bir kapak ve kapağı açıp-kapatan bir motor var. Motorun yanından soğuk hava geçiyor ve yalıtımı yok. Büyük ihtimal kapak açıkken yanı buzluk kısmdan aşağı soğuk hava geçerken bu kısımdaki nem motorun orda donma yapıyor ve bu kapağın tekrar kapanmasını engelliyor. Alt kısım soğududuğunda kapak gelen sinyalle kapanması gerekirken donduğu için kapatamıyor ve aşağı bölüme sürekli soğuk hava girişi oluyor ve bu da alt kısmı buzluğa çeviriyor resmen. Benim fişi bir süre çekip bekledikten sonra olayın düzelmesi ise motor kısmındaki buzun çözülmesi ile alakalı. Tabi nem donunca tekrar aynı sorun yaşanıyor. Bu sorunun çözümü için o kapak kısmının donmasının engellenmesi gerekiyor.

    Sonuç olarak Samsung o parça tasarımını değiştirmediği sürece çözüm yok. Ben kaç defa buzdolabı dolusu sebzeyi çöpe atmak zorunda kaldım. Şimdi servis çağırsam kontrol panelini ve damper termostatı değişitrecekler dünya paraya ama sorun yine çözülmeyecek. Şikayetvar sitesinde aynı sorunu yaşayan onalrca insan var ama firma kılını kıpırdatmıyor bile.

    Aklınızda bulunsun, Samsung buzdolabından uzak durun. Bunu Samsung sempatizanı olarak yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abavf -- 19 Kasım 2013; 15:09:40 >
  • abavf A kullanıcısına yanıt
    hocam bende de samsung rt59ebpn buzdolabı var alt tarafına ne koysam buz tutuyor damperli termostatındadır dediler sen nereden sipariş verdin bu parçayı
  • abavf A kullanıcısına yanıt
    hocam sa. bende de t59ebpn buzdolabım var. alt tarafına ne koysam buz tutuyor. muhtemel damperli termostatında sorun var. siz bu parçayı nereden sipariş ettiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevdum

    hocam sa. bende de t59ebpn buzdolabım var. alt tarafına ne koysam buz tutuyor. muhtemel damperli termostatında sorun var. siz bu parçayı nereden sipariş ettiniz


    Ankara Beşevler metrosuna yakın fevzi çakmak cadedesi üzerinde bir servisleri vardı oraya sipariş vermiştim. şimdi duruyor mu bilmiyorum. daha sonra başka bir arıza için maltepedeki servise gittiğimde parça vermiyoruz kendimiz tamir ediyoruz demişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abavf -- 27 Nisan 2016; 10:22:11 >
  • Konuyu görünce buraya yazmak istedim...

    Samsung RT62 buzdolabımız var. 1 senedir süre gelen bir buzlanma sorunu var. Üst yani buzluk kısmı evaporatör kısmı aşırı buz tutuyor ve aşağı hava akışını engelliyor. Aşağı kısım yani soğutucu bölüm soğumuyor, ekranda da derece kısmı yanıp sönüyor. Buzu eritince 1 hafta normal çalışıyor. Sonra yine aynı oluyor. Bimetal sensörün bozuk olduğunu düşünüp yenisini taktım ama universal tip buldum, kablosunu eskisinin soketine ekleyip taktım. 1 ay problem çıkmadı. Tesadüf mü bilmiyorum; elektrik kesintisi oldu, sonra yine aynı eskisi gibi oldu, 1 haftada buz tutuyor yukarısı. Defrost ısıtıcısını ölçtüm, direnç değeri gösteriyor. Normal çalışıyor gibi. Ama defrost aşamasında voltaj gelmiyor. Sensörler de düzgün çalışıyor gibi, ısıtıp soğutup dirençlerine baktım, normal gibi.

    Acaba damper termostat arızalı olabilir mi?

    Bir de buzdolabının kartını söktüm, ölçtüm baktım. Ekrandan gizli menüden defrost moduna getiriyorum, kartın üzerinde 12V girişli röleye 12V gelmiyor, bu rölenin çıkışı da 230V defrost ısıtıcısını çalıştırıyor. Ama röleye 12V gelmediği için defrost ısıtıcısı çalışmıyor, voltaj gitmiyor. Tabi bunun sebebi nedir onu bilmiyorum. Kartın üzerindeki çip, başka bir noktadan daha bilgi bekliyor sanırım 12V göndermek için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.