Şimdi Ara

Nasıl Frenleme Yapıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
2
Favori
2.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar hem araç hem de kendi güvenliğimiz için frenlemeyi nasıl yapıyorsunuz. Misal:

    100km hızla giderken ileride durmak için önce frene basıp aracı iyice yavaşlattıktan sonra tam debriyaj ile mi duruyorsunuz yoksa;

    o hızda tam debriyaj + fren ile mi duruyorsunuz?

    Hangisi daha güvenli ve daha sağlıklı, tecrübeliler buyursun efendim.



  • durma anına kadar debriyaja basılmaz teorik olarak
  • Diyelim ki 5.viteste 100 km/h hızla gidiyorum, aracın hızı 30-40 km/h'e düşene kadar frene basarım daha sonra debriyaja basıp boşa atarım.
  • Otm veya manuel farketmez vites düşürürüm frene yardımcı olsun diye. Durmaya yakın debriyaj + fren kullanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba durmaya yakın debriyaja basarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Çok mesafe yok ardınızda zaten vites düşürmek için debriyaj yapılacak tekrar düşürülen vitesin konumuna çıkana dek zaten durmak gerekecek yani işe yaramayacak. Mesafemiz çok değil çünkü.

    Bu durumda en sağlıklısı hangisi olacak. 5. viteste sürekli frene son anda tam debriyaja mı yoksa tam debriyaj + fren yaparken de vitesi 2'ye alma mı?
  • Ayrıca bazı videolarda (uzman tv gibi) ve şu yazıda debriyaj+fren daha sağlıklı deniliyor.

    http://www.notdenizi.com/arac-nasil-durdurulur-17843/

    Biz hep önce fren son anda debriyaj olarak alıştık ve öyle öğrendik. Bu bilgiler bana tuhaf geldi o yüzden sizlere soruyorum arkadaşlar.
  • panik frende debriyaj+dip fren
    onun harici bişe olmadıkça 4/3/2 diye vites düşürürüm; balatalar 40binde değişti..
    tam otomatik vites araç kullanırken,kendimi frenlere eziyet edermiş gibi hissediyorum..
    bu demek değil ki frene acırım;clioyla fren diski közlediğim de olmuştu; tam mangallık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 22 Ağustos 2013; 14:36:08 >
  • yavaşlamak için yüksek hızdaysam sadece fren, durmak içinse debriyaj fren kullanırım. debriyaja basınca sonuçta motorun itici gücü devre dışı kalıyor
  • Panik fren dışında debriyaj + fren yapmak gereksizdir.

    Normal yavaşlarken mevcut bulunduğum viteste rölanti devrine kadar viteste kalırım (ya da kompresyondan da faydalanmak istersem 1-2 vites düşürürüm), sonrasında debriyaja basar vitesimi boşa alırım.
  • sonradan debriyaj daha mantikli eger ani hiz yapmicaksak. ani hiz yapicaksak debriyajla frene basip vites dusurup hizlanilabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bulunduğum viteste devir 1500 e düşene kadar fren sonra vites düşürürüm , yine aynı devire gelen kadar fren sonra yine vites düşürürüm. vites boşta asla fren yapmayın çok tehlikeli ani frenlerde kayar vurursunuz anlamazsınız bile.
  • Acil durmam gerekiyorsa ikisine de kutuklerim ama sakin freni once yavaşlar sonra debriyaj fren yapabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyelim ki hızınız 90-100km arası ve 200-300m sonra vitesi 1'e ya da 2'ye atmanız gereken bir yer olacak. Hız yüksek mesafe kısa. Bu durumda nasıl yaparsınız frenlemeyi?

    Tam debriyaj + fren ve istenilen hıza düşüldüğünde (örneğin 10km) direkt vitesi 2'ye ya da 1'ye atarak mı devam edersiniz?

    Yoksa illaki önce fren yavaşladıktan sonra da vites değiştirmek için debriyaj mı yaparsınız?
  • debriyaja ve frene neredeyse aynı anda basarım..
  • Vites düşürerek motor freni kullanırım , sonrasında hızım 20 km civarına geldiği zaman debriyaj yaparım..
  • uçanninja kullanıcısına yanıt
    Ben her zaman debriyaj ve frene aynı anda basarım. Frene basınca eğer tekerler kilitlenirse araba stop edebilir fren tutmaz başıma gelmişti buz üstünde tekerler kilitlendi otobüs biçiyordu beni az daha, eski arabam 98 accentti ondan alıştım. Önümdeki arabanın önüne bakarım. Arkamdaki arabanın takip mesafesini de sürekli gözetlerim.
  • frenle vites düşürmeyi birlikte yaparım..

    bir ayak makul bir basınçla frene basarken, diğer ayak debriyaja basar, vites küçültülür, debriyaj kavramaya getirilir.. bu şekilde yavaşlarım..

    acil frenlemede el alışkanlığından vitesi hep 2'ye düşürürüm.. 100-120 ile gidiyor olsam dahi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duruma ve mesafeye göre değişir. Değişmeyen tek şey frenleme yaparken vitesi mutlaka küçültürüm. Bir kavşağa yaklaşıyorsam veya kırmızı ışık yanmışsa mutlaka kompresörle yavaşlarım, son ana kadar frene ihtiyaç kalmazsa basmam, eğer gerekirse ayarında basarım, en son noktada da debriyaja basarım ve dururum.
  • djoz kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin yaptığınız balataları bitirir. Yokuşta kavrama ile aracı tutmak ne kadar sakıncalı ise bu durum da o kadar sakıncalıdır.

    Bu yüzden en güvenli ve sağlıklı şekilde frenlemeyi bulmaya çalışıyorum : )
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.