Şimdi Ara

Torsiyon Çubuk Sevdası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
3
Favori
26.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezginbur -- 20 Temmuz 2013; 23:44:45 >



  • Güzelim aracı kamyonet moduna sokmak için en güzel çözüm torsiyon. Torsiyon ile aracın arka tarafının yanal esnemelere karşı kolayca sabitleyebiliyorlar, fakat zıplama konusunda dez avantajlı. Kısaca maliyet için böyle yapıyorlar ama bence kullanıcılar bağımsız süspansiyonun maliyetini ödemek için dünden hazır.
  • İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?

    Salaklik baska birsey degil

    B sinifi araca koyarsin anlarim ama c sinifi araca koymak kepazelik baska birsey degil

    Golf'den sogdum sirf bu yuzden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?

    Salaklik baska birsey degil

    B sinifi araca koyarsin anlarim ama c sinifi araca koymak kepazelik baska birsey degil

    Golf'den sogdum sirf bu yuzden

    Opsiyonel bagimsiz suspansiyon olsa alir miydiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    imza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?

    Salaklik baska birsey degil

    B sinifi araca koyarsin anlarim ama c sinifi araca koymak kepazelik baska birsey degil

    Golf'den sogdum sirf bu yuzden

    Opsiyonel bagimsiz suspansiyon olsa alir miydiniz?

    Kesinlikle alırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?

    Salaklik baska birsey degil

    B sinifi araca koyarsin anlarim ama c sinifi araca koymak kepazelik baska birsey degil

    Golf'den sogdum sirf bu yuzden

    Opsiyonel bagimsiz suspansiyon olsa alir miydiniz?

    Kesinlikle alırdım

    Daha once bagimsiz suspansiyonlu arac kullandiniz mi? yani fark o kadae mi cok?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kısmet olmadı bağımsız süspansiyonlu araç kullanmak. Yokmu kullanan, anlatacak olan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    E250 CDI 1.6 vergisiyle satılsaydı 80-90 bin lira olurdu türkiye de. Biz her şeyden önce vergiden kaybediyoruz. Benzin 5 lira oldu milletin umurunda değil 10 lira olsa yemeyip içmeyip yine binecekler. ÜStüne bir de torsiyon çubuklu arabaları dayıyorlar yeme de yanında yat herkes alıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Arkadaşlar bu torsiyon çubuklu arabaları protesto ediyorum. Ne diye tasarımda torsiyon çubuğu kullanıyorlar daha mı konforlu oluyor? Daha mı ucuza mal oluyor da türkyedeki arabaların %50'si torsiyon çubuklu? Bugün saffetin garajını izledim yeni Corolla bile torsiyon çubuklu. Bunun bir açıklaması var mı?

    Salaklik baska birsey degil

    B sinifi araca koyarsin anlarim ama c sinifi araca koymak kepazelik baska birsey degil

    Golf'den sogdum sirf bu yuzden

    Torsiyon çubuklu golfleri eminim sadece Türkiye ye yolluyorlardır. Bunlar nasıl olsa her şeye biner eşşekte olsa binerler diye.
  • X bir arac var bağımsız suspansiyonlu berbat yol tutusu var.

    Y bir arac var torsiyonlu super yol tutusu var.

    Bu araçların ismi lazım degil.

    Gelelim mevzuya evet kaldırılmasa iyiydi. Bizde bilinçli olalım almayalım olsun bitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce üç farklı süspansiyon tipini karşılaştırmış ve imzamdaki ön düzen konusuna eklemiştim. Oradaki mesajımdan kopyalıyorum. Burulma çubuklu yarı bağımsız süspansiyon, aşağıda orjinal ismi ile adlandırılmıştır. (torsion beam)








    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ;
    bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.




    Saygılarımla,

    LionTech16
  • Toyotadaki satış temsilcisine bu corollanın neden hala burulma kirişli süspansiyondan vazgeçmediğini sorduğumda yapılan testler sonucunda konfor ve yol tutuşu en iyi bunda olduğunu söylemişti.
  • LionTech16 kullanıcısına yanıt
    Çok faydalı oldu teşekkürler paylaşımınız için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    90 yıllarda bağımsız süspansiyon diye bir şey yok derken? bence bilgilerinizi tekrar gözden geçirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    90 yıllarda bağımsız süspansiyon diye bir şey yok derken? bence bilgilerinizi tekrar gözden geçirin.

    Bu alıntının geleceğine adım gibi emindim mesajı yazarken, haksız da çıkmadım. Kastettiğim şeyi siz anladınız; bağımsız süspansiyon olmadan da çok iyi yol tutan ve konforlu araçlar mevcut demeye çalışmıştım.

    @gezginbur Yazdığın vergi meselesinin torsiyon çubuğuyla ne alakası var arkadaşım? Burada torsiyon çubuğuyla satılan araba orada da torsiyon çubuğuyla satılıyor. Tutturmuşsun gidiyorsun bir torsiyon çubuğu. Ben diyorum ki adamlar manuel E250 CDI satıyor takılma bu kadar diye, anlayıp da yazdığın şeye bak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    klima ve cruise kontrol hakkındaki düşünceleriniz de aynı paraleldemi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    klima ve cruise kontrol hakkındaki düşünceleriniz de aynı paraleldemi?

    Tabi ki değil. Aslında bir donanım sunuluyorsa elbette birilerinin işine yarıyordur, ama birçoğu "elzem" değil, onu demeye çalışmıştım.
  • Yeni Kasa Accord da varda ne oluyor yok bi süspansiyonda 4 tane şey varmışta yok bağımsızmışta yolda Elektronik sistemi kapattımmı Torsiyon Çubuklu arabadan farkı kalmıyor. C sınıfına koymak zaten aptallık..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.