Şimdi Ara

308 vs Astra J

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. yaklaşık 3 aydır Peu-308 e-Hdi 112hp Auto6r kullanıcısıyım. geçen hafta kuzenime ankaradan Astra J 1,6 Benzinli Edition (baz donanım) araç aldık ve diyarbakıra kadar yani yaklaşık 1000km boyunca tek şoför olarak geldim. en azından uzun yol yaptığım için birkaç değerlendirmede bulunabilirim diye düşünüyorum, karşılaştırmalı olarak tabi.

    öncelikle yol sesi konusunda şunları söyleyebilirim. Astra C sınıfı için yeterince sessiz bir araç. özellikle temiz asfaltta yol sesi pek dikkatinizi çekmiyor ama bozuk asfaltta belirgin bir şekilde hissediyorsunuz. bu konuda 308 bir adım daha önde, kabin içi ses düzeyi astra'ya göre daha az. ama 308'in de arka süspansiyonları çukurlarda biraz sesli çalışıyor. kısacası iki araç yol sesi konusunda benzer ve başarılı.

    yol tutuş konusunda gerçekten güven verici bir araç astra. gerçi bu konuda bir sürücünün yanılması çok kolaydır. örneğin yumuşak süspansiyona sahip bir araçta viraja giren sürücü virajı konforlu bir şekilde alınca aracının iyi olduğunu düşünebilir ama biraz sınırları zorladığında küçük kaymalarla karşılaşabilir. emanet arabayla pek zorlamak mümkün olmuyor tabi. 308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.

    ergonomi konusunda astra tam bir felaket. benim kullandığım araç baz model olduğu için mi acaba merak ediyorum. koltuklar hiç rahat değil, bel destek ayarının olmaması (veya ben bulamadım) aracı on sene önceki arabalar düzeyine geriletmiş koltuk tasarımı ve rahatlığı konusunda. Astra yanında 308 bu konuda çok çok ilerde. 308'in koltukları ve sürüş pozisyonunu deneyenler ne demek istediğimi anlayacaklardır. Astra'daki plastik direksiyon da sürüş keyfini azaltan en büyük sebeplerden biri. sadece baz donanım olan Edition'da böyle, diğerlerinde deri direksiyon var. baz donanımdaki direksiyon o kadar ince ki sürekli eliniz rahat etsin diye oynatıyorsunuz ordan buraya şuraya kaydırıyorsunuz elinizi. baz donanım da olsa bu konu gerçekten rahatsız edici.

    astra'nin kliması mükemmel derecede soğutuyor. manuel klima var baz donanımda, çok hızlı şekilde devreye giriyor ve resmen buz üflüyor. üstelik yüksek hızlarda pek fazla sürüş keyfini etkilemiyor. şehir içinde her araba gibi performansı belirgin olarak azaltıyor. 308 klima konusunda astra kadar iyi değil. tabi ki soğutuyor ama öyle dondurucu bir soğuk değil, içeriyi yaşanabilir kılıyor diyeyim. tabi bu bazı insanlar için bir avantaj da sayılabilir zira motordan aldığı enerji az oluyor ve klimadan kolay etkilenen, rahatsız olan insanlar bu klima ile daha barışık olabilir.

    ses sisteminin gayet yeterli olduğunu söyleyebilirm. özellikle 308 ile karşılaştırınca bass ağırlıklı müzik dinlemek isteyenlerin daha çekici bulacağı çok açık.

    opel'in senelerdir kullandığı 1,6 115hp benzinli motor var aracın üzerinde. tabi ki 1,6 hdi 112hp ile performans konusunda karşılaştırınca biraz geride kalıyor ama kesinlikle bu araç için yeterli bir motor bence. yokuşlarda mantıklı vites seçimleri yapınca asla bayılmıyor. ayrıca benim gibi eski kafalar, benzinli motorların homojen tork dağılımını sevenler için iyi bir motor da denebilir. yerleşmiş bir teknoloji olması, arıza oranlarının az olması ve düşük maliyetle giderilebilmesi bu motorun olumlu tarafları. tek olumsuz tarafı LPG uygulandığında magnezyum süpapların ilerde erime yapması. erime olunca çelik süpap takılıyor ve bu sorun tarih oluyor.

    308 otomatik dizel ile 4,1 ortalama ile geldiğim yolu astra ile 6,6 litre ortalama ile geldim. ancak sanıyorum yol bilgisayarında bir sapma olabilir çünkü ankara'da ve malatyada fulledim depoyu ve hesaplamayı kendim manuel olarak yapınca 6,3 gibi bir değer gördüm. bu değer 100-120 aralığında gerçekleşti ve ben makul olduğunu düşünüyorum.

    güvenlik bu aracın ve opel'in başarılı olduğu konulardan biri çünkü baz donanım ile üst donanımların hepsinin güvenlik ekipmanları aynı. eksik bir şey yok diyebiliriz.

    bir de forumda takırtı tukurtu kulübü var bildiğimiz üzerine :) araç daha bin km olmadan bazı yerlerinden ses vermeye başladı. şahsen zerre önemsemem bu tür şeyleri ama bazı arkadaşlar için önemli. sürücü emniyet kemerinin çıktığı yer hafif vızıldıyor. A sütunu ciddi anlamda ses yapıyor ama parmakla dokununca ses bir anda kesiliyor. tahminim basit bir şey olduğu yönünde, kolayca çözülür gibi.

    son olarak fiyata gelelim, 41500e (mtv ve kasko hariç) mal oldu araç. C sınıfı arabaların bu kadar pahalı olduğu bir dönemde bu fiyat aracı alınır kılıyor. hatta bırakın C sınıfını artık eli yüzü düzgün bir B sınıfı bile 40bin liranın altında değil. piyasada parasını hakeden ender araçlardan. Opel ilerde 1,6 motoru kullanmayı keserse ikinci eli çok yükselecektir çünkü LPG uyumlu son jenerasyon gibi görünüyor (süpap handikapını saymazsak)

    +++ ları
    güncel ve beğeni tooplayan kasa, güvenlik konusunda eksik olmaması, fiyat-ekonomik kullanım olanakları

    ---leri
    ergonomiden yoksun sürüş pozisyonu, sürüşü kolaylaştıran donanım eksiklikleri (sensörler vs)

    başka merak edilen?







  • opel Peugeot bin çeker...bendede astra var..hız konusunda olsn rahatlıkta olsn asra 1 numara..1.4 cc 120 hp ..210 kmh yapıyor ve saatlerce böle gidiyorum 308 le 200 ü gör 10 dk sonra motoru havaya uçar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knnkya

    opel Peugeot bin çeker...bendede astra var..hız konusunda olsn rahatlıkta olsn asra 1 numara..1.4 cc 120 hp ..210 kmh yapıyor ve saatlerce böle gidiyorum 308 le 200 ü gör 10 dk sonra motoru havaya uçar..

    Opelin motoruna neler demişin yapma be arkadaşım, sen çok dizi izliyorsun bizi kandırmaya çalısıyorsun. Sen bir peugeotta bin sür sonra tekrar konuşalım tek opel binip yorum yapmak olmaz




  • çok bilgilendirici bir mukayese olmuş. baz donanm seviyesi de olsa astra j nin artık son günlerini yaşayan 308 den üstün olmayışı dikkat çekici.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knnkya

    opel Peugeot bin çeker...bendede astra var..hız konusunda olsn rahatlıkta olsn asra 1 numara..1.4 cc 120 hp ..210 kmh yapıyor ve saatlerce böle gidiyorum 308 le 200 ü gör 10 dk sonra motoru havaya uçar..

    Hayırdır 210 ile saatlerce takıldığınıza göre nascar pilotu falanmısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escala

    quote:

    Orijinalden alıntı: knnkya

    opel Peugeot bin çeker...bendede astra var..hız konusunda olsn rahatlıkta olsn asra 1 numara..1.4 cc 120 hp ..210 kmh yapıyor ve saatlerce böle gidiyorum 308 le 200 ü gör 10 dk sonra motoru havaya uçar..

    Hayırdır 210 ile saatlerce takıldığınıza göre nascar pilotu falanmısınız?

    1.4 motor ile bunların hepsine yaptığına emin misin forumdaş, ne motormuş PSA grubunun motorlarını eziyormuş ama sadece sözde ezer.
  • İki araç arasında kalanlar için çok faydalı bir yazı olmuş.Astradaki koltuk rahatsızlığı konusuna ben de katılıyorum.Eklemek istediğim bir kaç şey var;iki aracında direksiyonları park manevralarında biraz sert kalıyor güncel diğer modellere göre.Ama astra nın direksiyonu yüksek hızlarda sertleşiyor ve güven veriyor,308 de bu güven astradaki kadar yok.
  • quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.

    neden? 308 ile takla mı attınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.

    hocam burası herkesin fikrini ve yorumlarını belirttiği bir forum. beğendiğiniz ve beğenmediğiniz yönleri siz de söyleyebilirsiniz. hoşunuza giden bir şey olmadığında tabi ki okumak zorunda değilsiniz, kimse sizi buna zorlayamaz. ama dikkat çekmek adına verilen bir emeği küçültmeye çalışmak çocukluk gibi kalıyor. gerçi sanal ortam olunca insan karşısında kim olduğunu da bilemiyor :)
  • Elinize sağlık güzel bir izlenim yazısı olmuş.


    Astra nın lastiklerini aracı teslim aldıktan sonra kontrol ettiniz mi, bir de lastikler ne marka biliyor musunuz?


    Astra J de pürüzsüz asfalttan kaba asfalta geçildiğinde kabin gürültüsünde ciddi bir artış olmaması lazım çünkü, 2011 Cosmo Astra kullanıyorum, fabrika çıkışı lastikler Goodyear E.Grip ti şimdiyse Michelin P3, değişken asflat kalitesine bağlı yol sesi konusunda her zaman memnundum araçtan bu yüzden soruyorum onun dışında 308 daha sessiz de olabilir elbet, 2008 de kullanmıştım bir kez, kaliteli zarif ve geniş bir araçtı ama ses düzeyi pek aklımda kalmadı..
  • 308 çok başarılı bi araç.

    Bakalım yenisi nasıl olucak
  • Astra da koltuk aracın donanımına göre farkedebilir ama benim kullandığım modelin koltukları ve sürüş pozisyonu çok iyi.308 kullanmadım, Astra nın kliması Antalya sıcağında diğer kullandığım araçlara göre çok çok kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sigmaPI

    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.

    neden? 308 ile takla mı attınız?

    308 le takla attım yazdığımı göremiyorum ? İkisini de kullandım arada ki fark büyük çok büyük. Kullanın ikisini de ondan sonra konuşuruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.

    hocam burası herkesin fikrini ve yorumlarını belirttiği bir forum. beğendiğiniz ve beğenmediğiniz yönleri siz de söyleyebilirsiniz. hoşunuza giden bir şey olmadığında tabi ki okumak zorunda değilsiniz, kimse sizi buna zorlayamaz. ama dikkat çekmek adına verilen bir emeği küçültmeye çalışmak çocukluk gibi kalıyor. gerçi sanal ortam olunca insan karşısında kim olduğunu da bilemiyor :)

    Estağfurullah amacım yoltutuş hakkındaki yorumlarınızdı onu merak ettim o konuda da hem fikir değiliz. Karşımdakini küçültmeye çalışmak falan hoş tabirler değil.




  • opel candir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykpnrgz -- 20 Temmuz 2013; 18:22:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Astra da koltuk aracın donanımına göre farkedebilir ama benim kullandığım modelin koltukları ve sürüş pozisyonu çok iyi.308 kullanmadım, Astra nın kliması Antalya sıcağında diğer kullandığım araçlara göre çok çok kötü.

    Astra J nin kliması aslında oldukça iyi ama özellikle Nissan ve Toyota nın klimaları kadar verimli değil.
  • kusura bakmayın ama bu forumdaki fransız eleştrileri cidden çok sevimsiz, sene olmuş 2013 bilip bilmeden konuşan çok insan var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.

    Astra ve 308 in profesyonel ve nesnel şekilde uzmanlar tarafından yapılmış esc testleri linklerde mevcut.Bence siz bunları izleyin,sonra da okumaya devam edin..

    http://www.youtube.com/watch?v=6MOP53Duz2U

    http://www.youtube.com/watch?v=AoQOTpCaEMk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    quote:

    308'in de yol tutuş konusunda benzer durumda olduğunu söylemek güç değil.


    Gerisini okumadım.

    Astra ve 308 in profesyonel ve nesnel şekilde uzmanlar tarafından yapılmış esc testleri linklerde mevcut.Bence siz bunları izleyin,sonra da okumaya devam edin..

    http://www.youtube.com/watch?v=6MOP53Duz2U

    http://www.youtube.com/watch?v=AoQOTpCaEMk

    Esc testiyle bitmez bu yol tutuşu aracında esp olan zaten şöyle yol tutuyor böyle yol tutuyor der yüksek hızlarda direksiyon tepkisi rüzgardan etkilenme virajda sallanma yüksek hızda kasis karda tırmanış bir sürü etkeni var Astra bu konuda ün yapmıştır focus la birlikte




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.