Şimdi Ara

Doblo 1.2 yakıt tüketimi ve gaz yememe sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
12.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Günaydın. Herkese iyi pazarlar dilerim. Sahip olduğumuz 2006 model eski kasa 1.2 8 valf Doblo panelvan aracımızda var olan soruna yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Aracımız şirket aracı. Genel anlamda memnunum. Gerek yakıt tüketimi gerekse pratik ve masrafsız oluşu bizi fazlasıyla tatmin ediyor. Aracımızda Destro marka sıralı lpg sistemi var. Yakıt tüketimi genel olarak karışık 8-10 litre LPG şeklindedir. Benzinde deneme yaptığımızda bu değer şehir içinde 8.5-9 uzun yolda 6.5-7 arasında kalıyor. Çekişi diğer araçlarımıza nazaran hayli zayıf ama, bir yerden biryere ulaşmak istiyorsanız çok ekonomik ve Pratik bir araç.

    Aracımızda önceki sahibi antifriz kullanmadığı için aracın kaloriferi çalışmamakta idi. Bende kendimce aracın soğutma suyuna 3 şişe kireç çözücü döküp kaloriferi temizledim. Tabi, sonunda once kalorifer peteği, sonar sırasıyla üst kapak contası su pompası sırasıyla delindi. dikkat edilmeyen bir anda da araç hararet yaptı ve motor silindir kapağı işlem gördü. diğer parçalarda yenilendi. İşlem güvendiğim ve yıllarca çalıştığım bir özel serviste gerçekleştirdi.

    Sorun bundan sonar başladı. Araç şu anda LPG de uzun yolda 10-12 litre arasında, şehir içinde 15 litre civarında tüketime sahip. Benzinde ise 9-11 çivarında. Defalarca LPG sistemi control edildi. LPG enjektör uçları, gaz beyni, filter v.s. değişti. Sayısız program atıldı. Ofset denilen bir işlem yapıldı. Ama her defasında sonuç daha da kötüleşti. Şu aralar aracımda 1500-2500 devirde hızlanmalarda başgösteren bir tekleme sorunu mevcut. Bu tekleme benzinde hafif belirgin, LPG de ise oldukça belirgin bir hal alıyor. Aracı tamir ettirdiğim yer çözüm bulamadı. Başka ustalarla görüştüm aracınızda sorun yok yapmaması lazım, olur bu kadar LPG dendir Benzindendir gibi cevaplar alıyorum.

    Destro servisine gittiğimde sanki enjektör olabilir ama emin değilim deniliyor. Bir tanesi, motorun yağ doldurma tapasının hemen yanında bir sensöre baktı. Sanırım kam mili (egzantirik mili) konum sensörü imiş. onun fişini çıkardı. Araçta hiçbir değişim olmadı. Teklemesi aynı gaz yemesi aynı. Bu parçan arızalı olabilir dedi.

    İşin özü, aracın 1500-2000 devir bandında hızlanmalarda, kalkışlarda gaz yememe tekleme sorunu neden olabilir? Tekleme 2500 devirden sonar tam gaz hızlanmalarda gerek LPG gerekse benzinde belli belirsiz bir hal alıyor. Ama yüksek devirlerde de mevcut. Bu sorun yaklaşık olarak 8.000km dir giderilemiyor. bu konuda yardımcı olabilir misiniz?







  • Arkadaşlar yardımcı olacak kimse olursa çok sevinirim.
  • kardeş aracın kendi beyninden yapıyormuş ben sana söyliyim... bende de aynı problem var ve bu 1.2 benzinli mtorlar lpg ile tam uyumlu çalışamayıp beyinin çalışmasını etkiliyomuş.. tüp beyni değil aracın kendi beynini ya tamir ettircen yada değiştircen... ama pahalı bi parça sanırım 13001500tl civarında yenisi
  • Kardeş aynı sorun bende de oldu. 4 tane buji ve kablolarını değiştim. Üstüne 1 tane de bobin değiştim. İlk başta sorun gitmedi. Beyindendir dediler ve beklemeye başladık. Hamd olsun beyin değilmiş. Şimdi araba canavar gibi. Bazen çalışmıyodu bazen çalışsa bile tekliyodu ama şimdi düzeldi.
    Boşu boşuna 1000-1500 lira gidecekti.
    Hamd olsun kurtulduk. Şimdi de lpg filtresini değiştim ne olur ne olmaz diye..
  • Sayın tolgakmg, konunun üzerinden çok çok uzun zaman geçmiş ama okuduğumda bire bir dayımın arabasını anlattığını düşündüm. Mavi bir Doblo muydu bu? Eğer aynı araçtan bahsediyorsak hiç uğraşmıycam ama farklı araçlardaki aynı sorundan bahsediyorsak çözüm yolunuzu deniycem. Görür de cevap verirseniz çok mutlu olurum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.