Şimdi Ara

iett yeni otobüsler otomatikmiş. dsg, mmt, 6r, mcp lerdeki sorunlar ve çıkan masraflar yapaymı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
2.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mmt corollamı 2 hafta önce sattım ve yeni sıfır araç alacağım. malum dizel olsun, az yakan otomatik olsun diye dsg, mmt, 6r, mcp gibi otomatik dizellere bakıyorum. ve hepinizin malum olduğu, bu otomatiklerdeki baskı balata bitmesi, yokuşlarda ısınma sorunu, mekatronik gibi çıkabilecek ve başımızı ağrıtacak, en önemlisi cebimizden milyarları götürecek arızalar korkutuyor.

    dün yeni farkettim. iett nin yeni otobuslerinden birine binmiştim. en ön koltuktaydım. koca otobus otomatikmiş. belkide 100 kişi vardı otobuste ve yokuşlarda, şoforü takip ettim, sağ ayak sadece fren gaz kullanıyor. yok kaydırır, yada balata bitirir gibi kaygısı yok. otobus gram kaymıyordu kalkışlarda.

    ayrıca bunlar ticari araçlar. az yakma, çok çok uzun vadeli kullanma, ve sorun masraf çıkarmama mantığı ile alıyor ve kullanıyor insanlar. demekki bunlardaki otomatik şanzıman, az yakıyor, sorun çıkarmıyor ve yüzbinlerce km yapıyor.

    eeeee bu teknolojiyi, bizim ufacık 1500 kiloluk arabalarımızda neden kullanmıyorlar. bilinçli olarak yapılan ve servislere tamir için para kazandırmak için mi bu arıza çıkarma olasılıkları yüksek otomatikleri kullanıyorlar???







  • İstanbullulara aciyorum yeni yeni geliyor sehirlerine otomatik vitesli araclar, ilk geldigimde sasirmistim otobuslerin vitesli oldugunu gorunce, bir de soforler hayvan gibi degistiriyordu yolculari umursamadan. İzmirde model unuttum 20 yila yakindir otomatik olup hala kullanilan otobusler var.

    Tam otomatik denen otomatik vitesler bakımları yapıldığı ve gereksiz bir şekilde yüklenilmediği taktirde motor omru ile es deger omurlu olabilir, dedemin 2000 model otomatik civic'ini son derece haşin kullansak da bakimlari sanayide otomatikten anlamayan bir usta tarafindan yapilsa da azicik sarsintili olmasi disinda isini gayet guzel yapiyor . belediye otobuslerinde de ona gore vites kullanilmistir daha fazla tork kaldirabilen vs vs, yokuslarda da kullanmak icin hill holder vardir muhtemelen o otobuslerde, tork da yuksek oldugundan kotarıyordur, enistenin 5 kusur litre otomatik jeepi dimdik yokusta azicik kaydirmazdi ve 1999 model falandi.

    Sizin sanssizliginiz belki de piyasadaki en kotu otomatik vites kutusuna sahip arabayi almis olmaniz sanirim, toyotaya hic yakismayan bir vites o, 2005 corolla sahibiydim ayni kasanin mmt dizeli ile benzinli tam otomatigi arasinda kiyaslanamaz fark vardi.

    Benim aklıma dizel tam otomatik olan i30 geliyor mesela. Ama tam otomatik de az yakmaz. Seçim yapmanız gerekli, bir de cvt sanzumanlı dizel varsa onlara bakın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 31 Mayıs 2013; 10:00:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • o otobüslerde kullanılan klasik tork konvertörlü otomatiktir, balata bitme derdi yoktur sizde ondan alın iszde sorunsuz binin. Tabi şehi,r içinde 1-2 litre fazla yakmayı ve performansın törpülenmesini göze alarak.
  • yanlış olmasın. bu otobuslerdeki otomatikler, klasik tork konvektörlümü? bunu nasıl tercih ederler? akonomik değilki? çok tüketiyor bunlar.
  • Gunde 500 600 km yapan ve en onemli unsurun saglamlik ve sorunsuzluk oldugu tasitta yakit hesabi mi yapilir?

    Hergun yuzlerce durakta durup kalkis yapan bir tasitin sanziman saglamligi yakittan cok daha onemli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    yanlış olmasın. bu otobuslerdeki otomatikler, klasik tork konvektörlümü? bunu nasıl tercih ederler? akonomik değilki? çok tüketiyor bunlar.

    %15-20'lık fazla tüketimin çokmu önemli? Sonuçta en az 80-100 yolcu taşıyor, bir seferinde 150-200 TL kadar para topluyor.

    Bir de hususi araçlarda fazla tüketimi göze alıp herkes otomatik vites alıyor. Akşama kadar İstanbul trafiğinde boğuşan iett şoförleri için de %20'lik fazla tüketim fazla görülmemeli.
  • Konu magara olmus. Yaklasik 10 senedir otm. vitesli mercedes otobusler iettde var. Biraz arabanizdan inerseniz otobuslerin nasil oldugunu daha iyi anlarsiniz.

    Konuya donecek olursak, evet sanzimanlar klasik tork konvertorlu. Ama bu tork konvertorleri normal binek araclarda bildiginizden cok daha buyuk ve dayanikli.

    Makine muhendisi doktorali arkadasim, tork konvertor sisteminin hidrolik oldugunu, hidrolik bir sistemi istediginiz kadar dayanikli yapabileceginizi soylemisti. Butun mesele maliyet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de araclar zaten en dandik mazotla calisiyor. iett bu mazotu ihaleyle toptan aliyor. Sen ben gibi 4.20 TL'den almiyor. %20 fazla yaksa nolur, yakmasa nolur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    yanlış olmasın. bu otobuslerdeki otomatikler, klasik tork konvektörlümü? bunu nasıl tercih ederler? akonomik değilki? çok tüketiyor bunlar.

    %15-20'lık fazla tüketimin çokmu önemli? Sonuçta en az 80-100 yolcu taşıyor, bir seferinde 150-200 TL kadar para topluyor.

    Bir de hususi araçlarda fazla tüketimi göze alıp herkes otomatik vites alıyor. Akşama kadar İstanbul trafiğinde boğuşan iett şoförleri için de %20'lik fazla tüketim fazla görülmemeli.

    %15-20 fazla tüketim, tabiki o şoförlerin konforundan önemli değil. hiçbirşey insan sağlığından önemli olamaz.

    ancak burası türkiye. taksicileri bilirsiniz. istanbul trafiğinde sağlıklarını kaybediyorlar resmen. ancak hiçbiri otomatik almıyor. ömürlük klasik otomatiklerden. sırf %20 fazla tüketim olmasın diye. adamın plakası 1-1,5 trilyon ama almıyor.

    ülkemiz insanı böyle.

    ancak otobüslerde bu anlayışın kırılmasına sevindim açıkçası.




  • Izmirde eski ikaruslarin disinda o eski dandik sanoslar bile otomatik vites sehir trafiginde soforlerede yazik manuel vitesle

     iett yeni otobüsler otomatikmiş. dsg, mmt, 6r, mcp lerdeki sorunlar ve çıkan masraflar yapaymı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeNGeSiZ_1925 -- 31 Mayıs 2013; 10:33:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İstanbullulara aciyorum yeni yeni geliyor sehirlerine otomatik vitesli araclar, ilk geldigimde sasirmistim otobuslerin vitesli oldugunu gorunce, bir de soforler hayvan gibi degistiriyordu yolculari umursamadan. İzmirde model unuttum 20 yila yakindir otomatik olup hala kullanilan otobusler var.

    Tam otomatik denen otomatik vitesler bakımları yapıldığı ve gereksiz bir şekilde yüklenilmediği taktirde motor omru ile es deger omurlu olabilir, dedemin 2000 model otomatik civic'ini son derece haşin kullansak da bakimlari sanayide otomatikten anlamayan bir usta tarafindan yapilsa da azicik sarsintili olmasi disinda isini gayet guzel yapiyor . belediye otobuslerinde de ona gore vites kullanilmistir daha fazla tork kaldirabilen vs vs, yokuslarda da kullanmak icin hill holder vardir muhtemelen o otobuslerde, tork da yuksek oldugundan kotarıyordur, enistenin 5 kusur litre otomatik jeepi dimdik yokusta azicik kaydirmazdi ve 1999 model falandi.

    Sizin sanssizliginiz belki de piyasadaki en kotu otomatik vites kutusuna sahip arabayi almis olmaniz sanirim, toyotaya hic yakismayan bir vites o, 2005 corolla sahibiydim ayni kasanin mmt dizeli ile benzinli tam otomatigi arasinda kiyaslanamaz fark vardi.

    Benim aklıma dizel tam otomatik olan i30 geliyor mesela. Ama tam otomatik de az yakmaz. Seçim yapmanız gerekli, bir de cvt sanzumanlı dizel varsa onlara bakın derim.

    mmt ile ilgili yaşadığın tek sorun, baskı balatanın bitmesi oldu. 70 bin km de ve 110 bin km de 2 defa baskı balata değişti. toplam 3 bin lira.

    ancak sizin önerdiğiniz tarzda klasik otomatik almış olsaydım, 100 km de ortalama 3 litre fazla tüketecektim (katolok değerleri: i 30 7,2 litre, auris 4,9 litre). yaklaşık 110 bin km de, fazladan 3300 litre mazot tüketecektim. buda 14 bin lira gibi bir rakam. yani 3 bin lira baskı balata masrafı çıkınca 11 bin liram cebimde kaldı.

    siz parayı kolay kazanıyorsanız i 30 lırsınız. ama ben kolay kazanmıyorum. bu ülkede, araç alırken, benim için en önemli etken, yakıt ekonomisi.




  • Ben simdi bu verdiginiz tepkiyi anlamadim. Sorunsuz vites sormussunuz, ben de o tarz otomatik ve dizel ornek verdim ve daha fazla yakar diye de belirttim. Siz ise hemen para kolay kazanılıyora gecmissiniz, size al diyen olmadi ornek verdik sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İstanbullulara aciyorum yeni yeni geliyor sehirlerine otomatik vitesli araclar, ilk geldigimde sasirmistim otobuslerin vitesli oldugunu gorunce, bir de soforler hayvan gibi degistiriyordu yolculari umursamadan. İzmirde model unuttum 20 yila yakindir otomatik olup hala kullanilan otobusler var.

    Tam otomatik denen otomatik vitesler bakımları yapıldığı ve gereksiz bir şekilde yüklenilmediği taktirde motor omru ile es deger omurlu olabilir, dedemin 2000 model otomatik civic'ini son derece haşin kullansak da bakimlari sanayide otomatikten anlamayan bir usta tarafindan yapilsa da azicik sarsintili olmasi disinda isini gayet guzel yapiyor . belediye otobuslerinde de ona gore vites kullanilmistir daha fazla tork kaldirabilen vs vs, yokuslarda da kullanmak icin hill holder vardir muhtemelen o otobuslerde, tork da yuksek oldugundan kotarıyordur, enistenin 5 kusur litre otomatik jeepi dimdik yokusta azicik kaydirmazdi ve 1999 model falandi.

    Sizin sanssizliginiz belki de piyasadaki en kotu otomatik vites kutusuna sahip arabayi almis olmaniz sanirim, toyotaya hic yakismayan bir vites o, 2005 corolla sahibiydim ayni kasanin mmt dizeli ile benzinli tam otomatigi arasinda kiyaslanamaz fark vardi.

    Benim aklıma dizel tam otomatik olan i30 geliyor mesela. Ama tam otomatik de az yakmaz. Seçim yapmanız gerekli, bir de cvt sanzumanlı dizel varsa onlara bakın derim.

    İstanbullulara otomatik otobüs nasıl yeni geliyor. Anlamadım. Otomatikten kastınız nedir. Mercedes otobüsler zaten yıllardır otomatik. Vites kolu yerine düğmeler var. Kullanılırken defalarca gördüm. Adam durunca P düğmesine basıyordu. Yürüyeceği zaman yanılmıyorsam D düğmesi vardı. Vites geçişlerinde de zerre sarsıntı olmuyordu. sadece sesinden vitesin değiştiği belli oluyordu.




  • Anadolu yakasından soz ediyorum genel olarak. 3 sene once anadolu yakasinda ha vaalani gibi uzun mesafelere giden otobusler haric hepsi duz vitesti, bagdat caddesinden gecen otobusler bile eski duz vites otobustu, bu sene yeni yeni bu taraflarda otomatik ve klimali otobusler gormeye basliyorum, halk otobusleri yeni gecti otomatige burada. İzmirde duz vites otobuse en son ne zaman bindim hatirlamiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hill Holder denen bir şey var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Gunde 500 600 km yapan ve en onemli unsurun saglamlik ve sorunsuzluk oldugu tasitta yakit hesabi mi yapilir?

    Hergun yuzlerce durakta durup kalkis yapan bir tasitin sanziman saglamligi yakittan cok daha onemli.


    Kesinlikle , yakıtı dert etmesinler bir zahmet . Diğer mekanik aksamlar daha önemli olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Anadolu yakasından soz ediyorum genel olarak. 3 sene once anadolu yakasinda ha vaalani gibi uzun mesafelere giden otobusler haric hepsi duz vitesti, bagdat caddesinden gecen otobusler bile eski duz vites otobustu, bu sene yeni yeni bu taraflarda otomatik ve klimali otobusler gormeye basliyorum, halk otobusleri yeni gecti otomatige burada. İzmirde duz vites otobuse en son ne zaman bindim hatirlamiyorum.

    Anladım. Ama hakikaten şaşırdım. Anadolu yakası üvey evlat gibi kalmış desenize. Biz Avrupa yakasında yıllardır oto vitesli otobüslere biniyoruz. Markası mercedes. Hani şu Yeşil Mercedesler.
  • yeni otobüslerin buyuk kismi yakit olarak dogal gazli. ayrica otobusler alinirken otokar, karsan vb gibi ureticiler ayni zamanda 5 yillik bakim vs gibi hizmetler için de taahhüt verdiler ve ona gore sattilar otobusleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Anadolu yakasından soz ediyorum genel olarak. 3 sene once anadolu yakasinda ha vaalani gibi uzun mesafelere giden otobusler haric hepsi duz vitesti, bagdat caddesinden gecen otobusler bile eski duz vites otobustu, bu sene yeni yeni bu taraflarda otomatik ve klimali otobusler gormeye basliyorum, halk otobusleri yeni gecti otomatige burada. İzmirde duz vites otobuse en son ne zaman bindim hatirlamiyorum.

    Anladım. Ama hakikaten şaşırdım. Anadolu yakası üvey evlat gibi kalmış desenize. Biz Avrupa yakasında yıllardır oto vitesli otobüslere biniyoruz. Markası mercedes. Hani şu Yeşil Mercedesler.

    Evet uvey evlat gibi kaldik. İlk geldigim zamanlar karsiya besiktasa gecmistim 3 sene once bile otobusler mercedes ve otomatikti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Ben simdi bu verdiginiz tepkiyi anlamadim. Sorunsuz vites sormussunuz, ben de o tarz otomatik ve dizel ornek verdim ve daha fazla yakar diye de belirttim. Siz ise hemen para kolay kazanılıyora gecmissiniz, size al diyen olmadi ornek verdik sadece.

    tepki olarak algılamayın lütfen.

    sadece klasik otomatik dizel alıp istanbul trafiğinde ortalama 10-11 litreleri görmek mantıksız geldi. tabiki bunlar subjektif görüşler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.