Şimdi Ara

Kilometre hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
3.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımı 2 ay önce aldığımda kilometre 44küsür bindeydi birkaç gündür dikkat etmemiştim ama bugün aracın km'sinin 49800 küsür gösterdiğini fark ettim yani 50 bin bakımı umduğumdan çok daha erken geldi.Evden işe işten eve daimi şehiriçi kullanıldı ama imkansız benim 6000 km yapmış olmam bir yandan da merak ettim bu km neye göre değişiyor kriteri nedir?Gittiğimiz yolu hesap etmiyordur illaki bilgisi ve ya fikri olan?



  • km sayacın digitalse tekere takılan bir sensor sayesinde degişiyor diye biliyorum.

    teker ordan geçtiyse tekerin capı kadar yol almıs demektir buna gore hesaplanıyor sanırım.

    ama yanlış bir hesap olacıgını pek sanmam.
  • kilometre sayacı çekiş olan tekerleklerin dönüş sayısına göre ölçüm yapar...yani orjinal lastiğin dönüş çapı atıyorum 1.70 metre ise lastik 100 kere döndüğünde araba 170 metre gitmiş olur..dolayısıyla ister elektronik iste klasik km sayacı olsun bu değeri baz alır..fakat bunu baz alırken arabanın viteste olması şarttır..yani boşta çalışan bir motorda çekiş tekerleklerini ne kadar döndürürseniz döndürün km yükselmez..fakat arabayı lifte alıp vitese takmak suretiyle gaz verirseniz çekiş tekerlekleri döndükçe km yükselir...yani siz ben 6000 km yapmadım diyorsanız bu doğrudur ki bu en az 7 depo benzin demektir ki buradanda hesap yapılabilir..eğer bu kadar km imkansız diyorsanız km göstergesinde bir arıza vardır...mekanik göstergeler birbirine geçme dişlilerden oluşur(bu düzenek şu resmi evraklara basılan tarih kaşelerine benzer) eğer dişlilerde bir arıza varsa örneğin en son metre dişlisi 1 tam dönüşte 1 km arttıracağına 2 km arttırıyor olabilir..dijital km ise yine bir ayar sorunu vardır....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    kilometre sayacı çekiş olan tekerleklerin dönüş sayısına göre ölçüm yapar...yani orjinal lastiğin dönüş çapı atıyorum 1.70 metre ise lastik 100 kere döndüğünde araba 170 metre gitmiş olur..dolayısıyla ister elektronik iste klasik km sayacı olsun bu değeri baz alır..fakat bunu baz alırken arabanın viteste olması şarttır..yani boşta çalışan bir motorda çekiş tekerleklerini ne kadar döndürürseniz döndürün km yükselmez..fakat arabayı lifte alıp vitese takmak suretiyle gaz verirseniz çekiş tekerlekleri döndükçe km yükselir...yani siz ben 6000 km yapmadım diyorsanız bu doğrudur ki bu en az 7 depo benzin demektir ki buradanda hesap yapılabilir..eğer bu kadar km imkansız diyorsanız km göstergesinde bir arıza vardır...mekanik göstergeler birbirine geçme dişlilerden oluşur(bu düzenek şu resmi evraklara basılan tarih kaşelerine benzer) eğer dişlilerde bir arıza varsa örneğin en son metre dişlisi 1 tam dönüşte 1 km arttıracağına 2 km arttırıyor olabilir..dijital km ise yine bir ayar sorunu vardır....



    Vites bosta olsa da kilometre sayaci islemeye devam ediyor. Tekerlekteki sensor zaten tur sayisini sayiyor surekli, vitesin bosa atilmasi ile ne ilgisi oldugunu aciklayabilir misiniz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    kilometre sayacı çekiş olan tekerleklerin dönüş sayısına göre ölçüm yapar...yani orjinal lastiğin dönüş çapı atıyorum 1.70 metre ise lastik 100 kere döndüğünde araba 170 metre gitmiş olur..dolayısıyla ister elektronik iste klasik km sayacı olsun bu değeri baz alır..fakat bunu baz alırken arabanın viteste olması şarttır..yani boşta çalışan bir motorda çekiş tekerleklerini ne kadar döndürürseniz döndürün km yükselmez..fakat arabayı lifte alıp vitese takmak suretiyle gaz verirseniz çekiş tekerlekleri döndükçe km yükselir...yani siz ben 6000 km yapmadım diyorsanız bu doğrudur ki bu en az 7 depo benzin demektir ki buradanda hesap yapılabilir..eğer bu kadar km imkansız diyorsanız km göstergesinde bir arıza vardır...mekanik göstergeler birbirine geçme dişlilerden oluşur(bu düzenek şu resmi evraklara basılan tarih kaşelerine benzer) eğer dişlilerde bir arıza varsa örneğin en son metre dişlisi 1 tam dönüşte 1 km arttıracağına 2 km arttırıyor olabilir..dijital km ise yine bir ayar sorunu vardır....



    Vites bosta olsa da kilometre sayaci islemeye devam ediyor. Tekerlekteki sensor zaten tur sayisini sayiyor surekli, vitesin bosa atilmasi ile ne ilgisi oldugunu aciklayabilir misiniz?


    burada bir kavram kargaşası oldu sanırım...tekerlekler yerle temas ederken boşta tekerlek döndüğünde elbet km olarak yansıyacaktır..benim dediğim farklı birşey...
    arabayı lifte kaldırın ve içine oturun..çalıştırın..boşa alıp gaza basın....çekiş olan tekerleklere bakın...dönmeyeceklerdir...şimdi 1.vitese takın..normal kalkıyormuş gibi debriyaj-gaz-kavrama yapın..tekerleklerin döndüğünü görürsünüz..hatta 2-3-4 ve 5 vites gidebilirsiniz..yanlız 1 den sonrasını liftte denemeyin...araba aşırı sallanacağından liftten düşebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 13 Haziran 2006; 20:41:01 >




  • İki ayda 6000 km günde ortalama olarak 100 km yapar ya da arkadaşın bahsettiği gibi depo hesabıyla 8-9 depo ortalama yakar.Ancak veriler uçuk iki ayda taş çatlasa 4-5 depo benzin alınmıştır ve de her gün 100 km devirmeme imkan yok büyük ihtimalle göstergede bi arıza var yada dişlide sensörde artık her neredeyse bi göstermek gerekir ama diyelimki göstergede bozukluk çıktı o zaman ne yapmak gerekir.Bu hem iyi hem kötü iyi tarafı demekki araç 50binin altında kötü tarafı ise orijinal km nin kaçta olduğunu bilemeyeceğimizden 50 bin bakımına girilecek olması.Yarın bi ölçüm yapıp deneyeyim evle işyeri arası mesafede bir yanlışlık varsa belli olur umarım daha doğrusu.
  • aslında bunun iyi bir tarafı var...eğer km fazla yazıyorsa araç orjinal km sinden düşük olmalı..yani fazla kullanılmamış demektir..fakat işin bi de felaket tarafı var..sizi strese sokmak istemem ama arabanın km ile oynanmış olma ihtimali de devreye giriyor ki bu ikinci el bir araba ise....km ile oynama esnasında göstergeye hasar verilmiş olabilir...bunu hiç birimiz istemeyiz ama bu ihtimalde var..durduk yere km göstergesi yanlış göstermez...yani 50 bin bakımının erken gelmesinden daha ciddi bir sorunla karşı karşıya olabiliriz...arabayı güvenilir bir yerden mi aldınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    aslında bunun iyi bir tarafı var...eğer km fazla yazıyorsa araç orjinal km sinden düşük olmalı..yani fazla kullanılmamış demektir..fakat işin bi de felaket tarafı var..sizi strese sokmak istemem ama arabanın km ile oynanmış olma ihtimali de devreye giriyor ki bu ikinci el bir araba ise....km ile oynama esnasında göstergeye hasar verilmiş olabilir...bunu hiç birimiz istemeyiz ama bu ihtimalde var..durduk yere km göstergesi yanlış göstermez...yani 50 bin bakımının erken gelmesinden daha ciddi bir sorunla karşı karşıya olabiliriz...arabayı güvenilir bir yerden mi aldınız?



    Valla işin aslı ben de yukarıdaki mesajımda aklıma geldi ama yazmak istemedim aracı bir galerici arkadaş vasıtasıyla bayan bi doktordan aldık 2. sahibi benim çok ufak bir ihtimal kmsi ile oynanmış olması ama bu zamanda insan kime güveneceğini şaşırıyor yine de zannetmem dostum ya kadın işi gücü bırakıp km'si ile oynamaz ama benim aklıma gelen acaba hor kullanılmış bi araçmıydı alırken aklıma geldi ama sormak ayıp olur dedim doğrudürüst pazarlık bile yapamadım acaba önceki sahibi araba kullanmayı bu arabada mı öğrendi bence bu da problem bir de bayan olunca aracı zorlamış olabilir ama km ile oynayacağını sanmam.




  • bayan km işinden anlamazda aradaki "galerici" olayı başlı başına bir mide bulandırıcı olay..herkes bayandan araba aldığında temiz araba aldığını zanneder ama en kalifiye bayan bile biz erkeklerden daha salla pati araba kullanır...o yüzden bayandan araba aldım olayını bir geçelim biz
  • elektronik göstergelerde 1 dakikada km yi düşürüyorlarmış diye forumda okumuştum.Arkadaşlar bu iş gerçekten bu kadar kolay mı? Yani üreticiler buna niye engel olmuyorlar(eğer doğruysa)?
    Bİrde km si düşürülmüş aracı nasıl anlayabiliriz?(direksiyon pedal koltuk yıpranması dışında çünkü onlar çok kesin bilgi vermiyor)
    saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: diskriminant

    elektronik göstergelerde 1 dakikada km yi düşürüyorlarmış diye forumda okumuştum.Arkadaşlar bu iş gerçekten bu kadar kolay mı? Yani üreticiler buna niye engel olmuyorlar(eğer doğruysa)?
    Bİrde km si düşürülmüş aracı nasıl anlayabiliriz?(direksiyon pedal koltuk yıpranması dışında çünkü onlar çok kesin bilgi vermiyor)
    saygılar



    Hocam ankarada isen neziroğlu sanırım bir alet getirmiş aracın orijinal km'sini çıkarıyormuş artık neye göre yapıyor ya da ne tip araçlarda yapıyor bilemem bir topicte arkadaşın birisi yazmıştı ama haber asılsız ise o zaman anlamaya imkan yok tanıdıktan almak gerek arabayı biz galerici vasıtasıyla aldık ama galerici benim çocukluktan arkadaşımdır bence ikinci elde yapılacak en güzel iş tanıdıktan ya da güveni tartışılmaz bi adamdan almak.




  • GÜNLÜK YAPTIĞIN KM Yİ BİLMİYORMUSUN? ALDIĞIN TARİHE GÖRE HESAPLA...
    KM SAATLERİNDE OYNAMA YAPILABİLDİĞİ DOĞRUDUR. ANCAK, BU TARZ BİR HATA OLUŞMASI ÇOK DÜŞÜK BİR İHTİMALDİR.... YANİ KM FAZLA YAZMAZ.

    SENİN YERİNE BİR HESAP YAPAYIM İSTERSEN... BU KADAR KM Yİ 60 GÜNDE YAPTIYSAN, GÜNDE ORTALAMA 80-95 KM YAPMIŞ OLMAN LAZIM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: TOTAL_WAR
    Aracımı 2 ay önce aldığımda kilometre 44küsür bindeydi birkaç gündür dikkat etmemiştim ama bugün aracın km'sinin 49800 küsür gösterdiğini fark ettim yani 50 bin bakımı umduğumdan çok daha erken geldi.Evden işe işten eve daimi şehiriçi kullanıldı ama imkansız benim 6000 km yapmış olmam bir yandan da merak ettim bu km neye göre değişiyor kriteri nedir?Gittiğimiz yolu hesap etmiyordur illaki bilgisi ve ya fikri olan?




  • Hocam şu tekerlek hız topiğindeki yazını okudum orada km sayacının tekerlekten değil şanzumandan bilgi aldığını yazmışın bu şehir içi kullanımda daha fazla km göstermesine filan neden olabilirmi şehir içi devamlı dur kalk ankara trafiğinde.Günlük ortalamaya vurursak 50 kmnin üzerine çıkmaz gittiğim yolda.Bu arada km ile oynandığını filan zannetmem.
  • Vites kutusuna bagli olan devir sayaci olmasin? Bu arada bahse konu olan araç dijital gosterge mi? Siz belki de teslim alirken gunluk gostergeye bakip mesela 446.3 rakamini 44630 gibi bir goz yanilmasiyla algilamis olup sonra da en son toplam sayacin 49000 lere geldigini faretmis olamaz misiniz? Yani elektrik veya su sayaçlarini okuyan elemanlar bile hata yapabiliyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    km sayacın digitalse tekere takılan bir sensor sayesinde degişiyor diye biliyorum.

    teker ordan geçtiyse tekerin capı kadar yol almıs demektir buna gore hesaplanıyor sanırım.

    ama yanlış bir hesap olacıgını pek sanmam.


    bunu da ilk defa duydum.km sayacım dijital ,tekerlerimde sensör falan yok.

    km sayacı bilgiyi şanzıman çıkışından alır.

    o zaman boş viteste km sayacının ilerlememesi mi lazım ?

    hayır ,biz boş vitesteyken vitese taktığımızda debriyaj sayesinde ne yaparız,tekerleklerden gelen devri bir kavrama vasıtasyıla motor devrine dönüştürürüz.şanzıman çıkışından kastım motor devri değil,tekerleklerden gelen hızla milin devridir.bu da prizdirek milidir.

    gözümle görmedim,ama mekanizma olarak tahminim prizdirek milinin üzerine bir yansıtıcı karşısına bir fotosel koyarsak bunlar her karşılaşmada devri bildirir,ekü de hesaplar metreye çevirir..




  • siz yaklaşık olarak yarı yarıya kullandığınızı düşünüyorsanız....araç yaklaşık olarak 22500 km fln oluyor eğer aracın üretildiğinden beri bu hata warsa.....
    aracın üzerindeki lasitklerden (henüz hiç değişmemiştir heralde) belki anlayabilirsiniz....23 000 yada 40 000 belli olur heralde yakaşık olarak....servisteki parça değişimi(filtre fln) balata fln....onlardan belli olabilirmi acaba??....gerçi kullanıma bağlı biraz ama belki fikir werir....
    bulunduğunuz yerde kilometre sayaç kontrol tabelası fln warmı???kontrol açısından....
    yada bi tanıdığınızın aracıyla demek lazım aynı kilometremi yazacak......
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.