Şimdi Ara

Sedona 331 - Canonndale Quick 5

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • En son kararim 331'di taki cannondale'I gorene kadar. Simdi tam bir ikilemin ortasindayim.
    Simdi ben bisikleti asfaltta kullanacagim. İstanbul'da kullanacak olmam beni on amortisore ikna etti ama ardindan rotalarima baktigimda e-5, d100 karayolu gibi cukurun, engebenin en az oldugu yollar cogunlukta.
    Hidrolik frenle ilgili cekincelerim var.
    Yazin hedefim bir cikista 100km civari yapmak. Nispeten uzun yol sayilir. Buna gore bir seyler dusunuyorum.
    Spor amacli aliyorum bisikleti. Hele o bisiklet turlarinda gordugum yariscilara fazlasiyla ozeniyorum


    Tam bir ikilemdeyim. Aralarinda 100 tl fark var. Temel farklari soyle;
    1- Sedona'da kilitlenebilir on masa var Cannondale sabit masa.
    2- Sedona'da hidrolik fren var( hic kullanmadim, acikcasi biraz korkuyorum) Cannondale v fren

    Genel Ozellikleri:
    Sedona 331(1200 Tl):
       Kadro:SEDONA 331 DOUBLE BUTTED 6061 ALU.
       Maşa:RST NEON ML
       Arka Vites:SHIMANO ACERA, RD-M360-L
       Ön Vites:SHIMANO, FD-M191
       Vites Kolları:SHIMANO, SL-M310
       Fren:SHIMANO, M395 HIDROLIK
       Zincir:YABAN S8C
       Ayna Kol:SHIMANO, FC-M311
       Pedal:WELLGO
       Jantlar:SDN 2800
       Lastikler:SCHWALBE ROAD CRUISER KEVLAR GUARD 28"X1,40
       Furş:NECO
       Sele Borusu:RACEFACE RIDE 31,6 375mm
       Sele:SEDONA
       Ruble:SHIMANO, CS-HG31-8 11-32T
       Gidon:RACEFACE RIDE
       Gidon Boğazı:RACEFACE RIDE XC
       Ön göbek:SHIMANO, HB-RM35
       SELE KELEPÇESİ:TRANZ-X
       Arka göbek:SHIMANO, FH-RM35
       PARK AYAGI:TRANZ-X ARKA
       VİTES SAYISI:24
       ELCİK:VELO
       Rotor:SHIMANO, SM-RT54

    Cannondale Quick 5(1300 Tl):
    KULLANICI TIPI:YOL  
    KADRO:Quick, Butted 6061 Alloy, Save  
    ÖN AMORTİSÖR:Cannondale Quick, 6061 Alloy, 1-1/8" Steerer  
    ARKA AKTARICI:Shimano Altus  
    ÖN AKTARICI:Shimano M191, 31.8 Clamp  
    VİTES KOLLARI:Shimano M310, Rapidfire Plus  
    RUBLE:Sunrace CSM668, 11-32, 8-Speed  
    ZİNCİR:KMC 8-Speed  
    AYNAKOL:Shimano M131, 48/38/28  
    ORTA GÖBEK:Shimano  
    FREN ÖN / ARKA:Cannondale C4 Mini V  
    FREN KOLLARI:Cannondale C3 w/ Kraton  
    ARKA GÖBEK:Cannondale C4  
    ÖN GÖBEK:Cannondale C4  
    GİDON:Cannondale C4, 6061 Alloy, 25mm Rise, 640mm  
    BOYUN:Cannondale C4, 31.8, 12°  
    FURÇ TAKIMI:Tange SI  
    SELE:Cannondale, Quick Ergo Performance  
    SELE BORUSU:Cannondale C4, 6061 Alloy, 2 Bolt, 27.2 x 350mm  
    JANT:Cannondale C4, Double Wall, 32 Hole  
    JANT TELLERİ:Stainless, 15G  
    LASTİK:Kenda Kwick Trax, 700 x 32C  
    RENK:BEYAZ, YEŞİL  
    JANT EBATI:28"  
    VİTES SAYISI:24  
    MATERYAL:Alu  

    Not: Telefondan yazdim. Tum yazim ve imla hatalarindan dolayi ozur diliyorum. Okudugunuz icin tesekkur ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hocam bugün inceledim uzun uzun, disk frenden korkmasam benim için de muazzam tercih 331. Donanım kadro falan muazzam gerçekten. Ben de şehir bisikletlerinde ikilemdeyim. Beşiktaş' ta bike&outdoor mağazasında sağolsunlar çok iyi ilgilendiler. Disk fren korkumu bir nebze aldılar. Kolay kolay bozulmaz ve maliyeti de (331 üzerindeki set) çok fazla değil 45$' a bir sene sonra yenileyince bir şey kalmaz dediler.

    Görebilme şansınız varsa mutlaka gidin bakın. İyi markalar genelde arka attırıcıdan öne doğru kullanılan kompanentleri oldukça düşük tutuyor. Benzer bütçe ile merida ile sedona kıyaslanırsa 331 - crossway 40, sedona çok daha albenili. Donanım olarak da bayağı bir iyi. Açıkçası bütçe 1000-1100 civarı ise en optimum marka sedona. Daha iyi markalı bisikletlerin 1000 liralık modelleri gerçekten sedona kadar kaliteli durmuyor. Merida, Giant, Cannondale gibi bisiklet almak için en az 1500 TL civarı bütçe ayarlamak gerek diye düşünüyorum.
  • Carraro 224 alıp geri kalan bütçeye diğer ekipmanları al.

    http://www.bisikletcim.com/carraro-sportive-224-28-bisiklet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-19232E7C9 -- 22 Mayıs 2013; 23:40:19 >
  • lapierre cross 100

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 331 iyidir

    seçim biraz da şöyle tembel sınıfta çalışkan olmak istersen 331 iyi sınıfta tembel olmak istersen cannondale
  • Cannondale ismi yeter bi kere :-)

    Ayrıca Cannondale fiyatı fazla geldi bana. Bikaç ay önce araştırdığımda yüzde 10 mağaza indirimiyle birlikte 1100 civarındaydı Delta'da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • City sport 40 veya 30 a bak derim. Bunlar gereksiz pahalı. Ekipmanlara harca parayı. 331 disk yerine v olsa 10 numara gerçi ama disk işte. v fren, hafif kadro, kilitlenen sağlam bir maşalı bisiklet tercih edin. Dağ bisikleti alacak olsan giant falan bak derim ya da çok uzun tur yapacaksan surly araştır fakat onun dışında ithal pek gerekli değil bence. Ha kampanya olur tanıdık olur ucuza bulursun o ayrı. Fakat aynı bisiklete fazla para vermektense aksesuarlara fazla para ayırmak daha mantıklı.eldiven gözlük, kask, suluk suluk kafesi pompa çanta bagaj ayna tamir aletleri falan derken çok para bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedona 331 bence çok iyi bir bisiklet. Canondale donanım olarak oldukça düşük. Bu seviyede Canondale isminin çok büyük bir fark yaratacağını sanmıyorum. 331 sorunlu bir bisiklet olsa markasından dolayı Canondale alınır derim. Ama 331 bildiğim kadarıyla sıkıntısız bir model. Canondale quick 5 hiç kullanmadım ama fiyat farkı verip almaya değeceğini pek düşünmüyorum.
  • Carraro Sportive 224 ve salcano sport cityleride dusunmeye basladim. Simdi bu bisikletlerle 331 arasinda kadro haricinde fark var mi? En azindan aralarinda 300-400 lira fark var. V frene daha olumlu bakiyorum.
    Cidden kafam karisti. Zaten parasal sikintilarim var birde bisiklet secimimi degistirmek uzereyim. Simdi sikintim su; ben biraz daha bekleyip 331'I alabilirim veya onumuzdeki hafta carraro veya salcano alabilirim. Benim istedigim bir alayim en az 4 yil gotursun beni. Cunku sonuc olarak baba eline bakiyorum bir gelirim yok. Seneye universiteye gidecegim en azindan elim is tutana kadar baska bir bisiklet alamam veya komponet degistiremem.
    Tavsiyelerinizde bunlarida goz onunde bulundurursaniz cok sevinirim.

    Not: mobilden yazdim simdiden ozur diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben geçen hafta 331 aldım. Bence disk frenden korkmayın. Ben hem şehiriçinde hem dağ yollarında kullanıyorum. Dağ yolu dediysem yine asfalt yollarda. İnişlerde disk frenin daha verimli olduğunu söyleyebilirim. Disk frenlerin de herhangi bir düşme, çarpma falan olmadığı sürece bir sorun çıkaracağını sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Ben geçen hafta 331 aldım. Bence disk frenden korkmayın. Ben hem şehiriçinde hem dağ yollarında kullanıyorum. Dağ yolu dediysem yine asfalt yollarda. İnişlerde disk frenin daha verimli olduğunu söyleyebilirim. Disk frenlerin de herhangi bir düşme, çarpma falan olmadığı sürece bir sorun çıkaracağını sanmıyorum.

    Benim sikintim bakim yapmak. Eger bu disk fren surekli bakim isteyen bir seyse ki oyle gorunuyor, bana uymaz. Bunun yagi var, temizlemesi var var oglu var.
    Gozum o kadar korkmus durumdaki anlatamam. Ama basa gelince cekilir bir sey. Birde onumuz yaz olunca ugrasacak cok fazla zamanim olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tembelizm


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Ben geçen hafta 331 aldım. Bence disk frenden korkmayın. Ben hem şehiriçinde hem dağ yollarında kullanıyorum. Dağ yolu dediysem yine asfalt yollarda. İnişlerde disk frenin daha verimli olduğunu söyleyebilirim. Disk frenlerin de herhangi bir düşme, çarpma falan olmadığı sürece bir sorun çıkaracağını sanmıyorum.

    Benim sikintim bakim yapmak. Eger bu disk fren surekli bakim isteyen bir seyse ki oyle gorunuyor, bana uymaz. Bunun yagi var, temizlemesi var var oglu var.
    Gozum o kadar korkmus durumdaki anlatamam. Ama basa gelince cekilir bir sey. Birde onumuz yaz olunca ugrasacak cok fazla zamanim olacak.

    Bir de olayın şu yönü var: otomobillerin de frenleri disktir. Ama hiçbir sürücü hafta sonları veya ay sonları arabasını bir kenara çekip disk fren bakımı yapmaz. Çünkü, böyle bir bakıma gerek yoktur. Bisikletteki disklerin de otomobillerden temelde bir farkı yoktur. Yağ kaçağı olmadığı sürece o yağı can sıkıntısından falan değişmeye gerek yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: tembelizm


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Ben geçen hafta 331 aldım. Bence disk frenden korkmayın. Ben hem şehiriçinde hem dağ yollarında kullanıyorum. Dağ yolu dediysem yine asfalt yollarda. İnişlerde disk frenin daha verimli olduğunu söyleyebilirim. Disk frenlerin de herhangi bir düşme, çarpma falan olmadığı sürece bir sorun çıkaracağını sanmıyorum.

    Benim sikintim bakim yapmak. Eger bu disk fren surekli bakim isteyen bir seyse ki oyle gorunuyor, bana uymaz. Bunun yagi var, temizlemesi var var oglu var.
    Gozum o kadar korkmus durumdaki anlatamam. Ama basa gelince cekilir bir sey. Birde onumuz yaz olunca ugrasacak cok fazla zamanim olacak.

    Bir de olayın şu yönü var: otomobillerin de frenleri disktir. Ama hiçbir sürücü hafta sonları veya ay sonları arabasını bir kenara çekip disk fren bakımı yapmaz. Çünkü, böyle bir bakıma gerek yoktur. Bisikletteki disklerin de otomobillerden temelde bir farkı yoktur. Yağ kaçağı olmadığı sürece o yağı can sıkıntısından falan değişmeye gerek yoktur.

    Cidden benim disk fren korkumu yenmemi sağladın, teşekkürler. Bundan sonraki süreçte tercihimi etkileyen tek etmen; maddiyat.
    Maddi durumuma göre bu seçenekleri değerlendireceğim.
    Hepinize çokça teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.