Şimdi Ara

...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
197
Cevap
10
Favori
290.704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu uzun izolasyon burun olayını resimleyen bir şey buldum daha kolay anlaşılması için ekliyorum

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
    K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

    http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_reference/1034_03.html

    sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

    http://www.meteor.com.ua/main.php?w=denso_new_eng&num=K20R-U




    Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

    Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


    Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



    şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

    tekrar teşekkür ederim




  • yazılımcı online elindekibujinin harflerinin anlamları şunlar .(bunları ancak katalogu tam olarak inceledikten sonra bulabildim , her üretici farklı kodlama kullanmakta,bu harfler sadece DENSO bujileri için geçerlidir)

    K20R-U buji analizi;

    U =U-groove ground electrode (tırnak aralığı için) boşluk için sayı olmalı sizde yok görünüyor
    K=14 mm diş ölçüsü, 16mm lokma anahtarı ölçüsü,ISO standartı
    20=ısı aralıgı (9 en düşük HOT PLUG, 37 en yüksek COLD PLUG) 20 ortalarda ancak hot plug sayılabilir buna daha yakın
    R=resistor
  • vallh,i şu iridyumu o kadar övmüş ki benim de dikkatimi çekti.<Teknik olarak hiçbir kusur bulamadım.Tüm problemleri çözmüş görünüyor ve 100000 km veriyorlar .Bence çok fazla bu sayı bu zamana kadar motorun başına elli tane şey gelebilir.Her 10 bin km de bir söküp incelemek lazım.
    Benim edindiğim intiba sizin aracınıza sallama bir buji takmışlar hiçbir özelliği yok , takanların detaylı bilgisinden ziyade tecrübeye göre takdığına kanaat getirdim .Birşeyler atlamış olabilirim ama bizim de tecrübemiz var , kataloga bakıp kabaca bir çözüm yapmışlar .Madem bu şekilde bakıyorlar iridyum daha iyi bir seçim olacak sizin aracınız için kataloga bakayım

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
    K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

    http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_reference/1034_03.html

    sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

    http://www.meteor.com.ua/main.php?w=denso_new_eng&num=K20R-U




    Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

    Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


    Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



    şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

    tekrar teşekkür ederim




  • hocam acayip uğraşıyor araştırıyorsun zahmet veriyorum sanada nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum

    Ben geçen bosch u aldığımda FR78 diye bi kod ile veridler bende demin böyle bi kod aradım densonun listedinde ama bulamadım meğer her markanın kendi stadandardıymış

    Bugün kitapcığa bakayım ben tam motor modeline ve KW sına göre buji alayım. yada dediğim gibi belki servise uğrarım.

    her servis başka marka buji ya da yağ değişimi yapıyor , EReğlide hep mobil 1 kullanıyordu toyota motor yağında burdakiler Shell helix kullanıyorlar mesela. EReğlide denso taktılar burdakiler ne takıyor acaba ya da piyasadan alacan dışardan neyse 15:00 da sınavım var sınav çıkışı gidip bi araştırma yapayım piyasayı kokliyim ne var ne yok nerde ne var

    Şimdi biraz ders çalışayım yardımların için çok çok çok teşekkür ederim. Kaçtane mesaj attın benim için okudun öğrendin numaralarını falan teşekkür ederim




  • yazılımcı iridyum senin bujinin elleniği IK20 görünmekte, para işlerinden hiç anlamam, o yüzden kararını sen vereceksin.Değer mi değmez mi?

    anlatılan iridyum olayı bujide son nokta gibi görünmekte, ama bazen reklamlar yanıltıcı olabliyor.Teorik olarak açıklamalar çok mantıklı ve tüm basit problemleri çözecek gibi anlatılmış .En doğru yorumu kullanıcılar yapacaktır.Ancak rolantideki misfire olayını çözdüğü belirtiliyor.Referans kataloguna güvenmek lazım ,aracınız eğer bakımlı ise katalogu izlemekte fayda var .
    Birde okuduklarım arasında bakım aralığını uzatmak için toyotanın seçiminden vefinasörlüğünden bahsedilmiş.Toyotayalı mühendislere güvenenler için IRIDYUM diyorum.Ancak satınlama olaylarında ''para konuşur'' derler .




  • estağfurullah ben de senin sayende DENSO yu öğrendim ,araştırmadan olmuyor bu işler


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    hocam acayip uğraşıyor araştırıyorsun zahmet veriyorum sanada nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum

    Ben geçen bosch u aldığımda FR78 diye bi kod ile veridler bende demin böyle bi kod aradım densonun listedinde ama bulamadım meğer her markanın kendi stadandardıymış

    Bugün kitapcığa bakayım ben tam motor modeline ve KW sına göre buji alayım. yada dediğim gibi belki servise uğrarım.

    her servis başka marka buji ya da yağ değişimi yapıyor , EReğlide hep mobil 1 kullanıyordu toyota motor yağında burdakiler Shell helix kullanıyorlar mesela. EReğlide denso taktılar burdakiler ne takıyor acaba ya da piyasadan alacan dışardan neyse 15:00 da sınavım var sınav çıkışı gidip bi araştırma yapayım piyasayı kokliyim ne var ne yok nerde ne var

    Şimdi biraz ders çalışayım yardımların için çok çok çok teşekkür ederim. Kaçtane mesaj attın benim için okudun öğrendin numaralarını falan teşekkür ederim




  • performans bujisi için aracınızın modifiye falan olması lazım.Anladığım kadarı ile orjinali ile oynamamışsınız.Ben katalog bujinizi kullanmanızı öneririm.Eğer Cold plug seçimi yaparsanız bu sefer rolantide tutuk çalışabilir, soğuk havalarda çalışma problemi olabilir.Şu iridyum buji işine bakın fiyatını öğrenebilenler varsa ben de merak ettim.Fark aşırı değilse güzel çözüme benziyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Aracım 2001 accent 1.5 gls 102hp.. 52binde bakımda buji ve buji kabloları değişmişti.. şu an 58bin küsürde ve 1,5 yıl geçti.. yarın nasipse 6 yıllık nerdeyse bitik aküyü değiştirmeye gittiğimde servise bujileri de baktıracam.. benim aracıma performans için performans bujisi iyi gider mi? aracım kalkışta epey atak.. ben de bu işleri seviyorum biraz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yazılımcı iridyum senin bujinin elleniği IK20 görünmekte, para işlerinden hiç anlamam, o yüzden kararını sen vereceksin.Değer mi değmez mi?

    anlatılan iridyum olayı bujide son nokta gibi görünmekte, ama bazen reklamlar yanıltıcı olabliyor.Teorik olarak açıklamalar çok mantıklı ve tüm basit problemleri çözecek gibi anlatılmış .En doğru yorumu kullanıcılar yapacaktır.Ancak rolantideki misfire olayını çözdüğü belirtiliyor.Referans kataloguna güvenmek lazım ,aracınız eğer bakımlı ise katalogu izlemekte fayda var .
    Birde okuduklarım arasında bakım aralığını uzatmak için toyotanın seçiminden vefinasörlüğünden bahsedilmiş.Toyotayalı mühendislere güvenenler için IRIDYUM diyorum.Ancak satınlama olaylarında ''para konuşur'' derler .



    45 50 ytl falan ise alırımda bunu aşarsa almam biraz zorlaşır Bide aracın 80 bin bakım geldi ben 82 bine yaklaştım yazın genel bakıma girecek 80 bin ağır bakımmış öyle deidler tüm filtreler falan herşey değişiyormuş 350 400 tutar gibi tahmin ediyorum. Ama yağını falan her 6 ayda bir değiştiririm.

    fakat buji için 100 bin km çok büyük bri rakam ya insanın içi rahat etmez değiştirir bi 20 bin km sonra performnası çok emrak ettim doğrusu fiyatı uygun ise alacağım. rolantide benim hafif titreme oluyor birde mesela araba dururken gaza basayım 3 bin derivre kadar çıakrayım gazdan ayağımı çekeyim devir saati hızla düşüyo araç baya bi titreyip devir saati sonra yükselip rolanti devrini buluyor. Buda normal mi yoksa buji eskiliğinden kaynaklanan bir sorun mu


    Birşey daha soracayım, Ben birz sert araba kullanırım hızlı falan giderim, bu tgiger kayışı değiştikten sonra motorun üst kapağında uzn vade de yağlanma görmeye başladım nedendir acab. Ani durup kalkmalardan kaynaklanabilir mi. Ayrıca akümde geçen sen değişti ama hep eskisi gibi üstü beyaz beyaz oluyor sanki dışarı su atıor gibi. Bir anormalliğin şaretcisimidir




  • vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.

    şu anda racımda bulunan buji budur,

    http://aa.bosch.de/aa-tr/tr/static/produkte/zuendkerzen/super4/aufbau.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 12:19:42 >
  • o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.





    Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

    Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti




  • ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
    konu basit,
    kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
    Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
    Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.





    Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

    Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
    konu basit,
    kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
    Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
    Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.





    Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

    Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti





    hocam güzel açıklamışsınız sağolun. Bosch un sitesinde de dördü birden çakar demiyorda, yanmama gibi bir sorununuz olmaz anlamında bir açıklama var. Sizin dediğiniz gibi.



    />


    Ateşleme olasılığı

    Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.

    Geliştirilmiş ivmelenme
    Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

    Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı

    />


    Buji tırnak aralığı

    Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / yakıt karışımını ateşler (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.


    faydaları

    Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

    Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği

    Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme

    Genişletilmiş ısı aralığı
    Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 13:26:26 >




  • evet aynen benim düşündüğümü yazmışlar.Ben de kendimi test etmiş oldum böylece.Çünkü teorisinine ters birşey olmaması lazım.Herkez ohm kanununu bilir.Voltaj üretici farklı bir şey vermediğine göre tırnak sayısının fazlalığı ateşlememe olasılığını düşürmekte.Bilmemiz gereken kıvılcım daima sivri köşelerden zıplama yapar .Yani her zaman en kısa mesafeyi gözler .Çünkü mesafe artınca kıvılcımın atlaması için gereken voltajın artması lazımdır.
    Önüne çok küçük de olsa kurum , yağ ,karbon birikintisi gelen buji tırnağı bunu atlamak için başka bir yer aramaya başlar ,işte burada dier bir tırnak varsa ve onun önünde bir pislik veya birikinti yoksa oradan ateşleme yapar.Yine bunu en iyi anlamanın yolu manyatolu çakmağınıza araştırmacı gözüyle bakmanızdadır.O incecik uzanısı olan iletken ucun yanına elektrik iletebilen bir cımbız uzatın ,çakma anında en kısa yol olan uzattığınız cisme atlama yapar ve çarpılırsınız.Voltajın ne kadar yüksek olduğunu çarpılınca anlayacaksın


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
    konu basit,
    kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
    Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
    Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.





    Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

    Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti





    hocam güzel açıklamışsınız sağolun. Bosch un sitesinde de dördü birden çakar demiyorda, yanmama gibi bir sorununuz olmaz anlamında bir açıklama var. Sizin dediğiniz gibi.



    />


    Ateşleme olasılığı

    Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.

    Geliştirilmiş ivmelenme
    Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

    Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı

    />


    Buji tırnak aralığı

    Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / yakıt karışımını ateşler (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.


    faydaları

    Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

    Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği

    Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme

    Genişletilmiş ısı aralığı
    Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur.




  • değiştirdim bujileri makinemdeki piller resim çekmeye yeterse çıkanların resimi çekip koyacağım. Toyota servisinde değiştirdim. 40 küsür tuttu içinde işçilik de var işçilik çok alıyor bu servisler ya yoksa bujiler 20 milyon

    Adamla baya muhabeet ettikde dedi performans kaybının nedeni 80 bin bakımı gelmiş dedi bunda tüm filitreler değişecek dedi buji falanda değişior istersen yazın yaptoracakmışsın oazman değiştitirz dedi ben yok deidm şimdid eğiştirelim. Sonra dedi baskı balatanında zamanı gelmiş dedi onuda değiştirirsen iyi olur dedi.

    Bujiler değiştikden sonraki izlenimlerim aracımda gözle görülür şekilde performans arttı diyebilirim. Ayrıca açık hava filitresini sordum, dedim ; bunlarda debi metre varmış oksijen sensörü, açık hava filitresi takınca o bozuluyormuş falan dedim yok dedi öyle bişey olmaz dedi bu oksijen sensörünü burdan çıkarır açık hava filitreisnin borusuna takarsın orayı kesip dedi gene ölçer dedi. takılı araçlar var görüyoruz uzun süredir kullanıyorlar hiç bişey olmadı diyor. Sordum siz takarmısınız diye yok biz yapmıyoruz dedi


    birde unutmadan söyliyeyim, 4 başlı falan taktırmana gerek yok hiç dedi. Ondada aynı performansı alırsın bunda da , belki çakma konusunda bir yardımı olur ama boşuna masraf 10 binde bir değişen parça değiştirirsin yenisini takarsın olur biter dedi Orjinal toyota nın bujilerini taktılar tek tırnaklı.




  • en doğrusunu yapmışın sana da bu yakışır.En iyi çözüm en ucuza ancak YETERLİ olandır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    değiştirdim bujileri makinemdeki piller resim çekmeye yeterse çıkanların resimi çekip koyacağım. Toyota servisinde değiştirdim. 40 küsür tuttu içinde işçilik de var işçilik çok alıyor bu servisler ya yoksa bujiler 20 milyon

    Adamla baya muhabeet ettikde dedi performans kaybının nedeni 80 bin bakımı gelmiş dedi bunda tüm filitreler değişecek dedi buji falanda değişior istersen yazın yaptoracakmışsın oazman değiştitirz dedi ben yok deidm şimdid eğiştirelim. Sonra dedi baskı balatanında zamanı gelmiş dedi onuda değiştirirsen iyi olur dedi.

    Bujiler değiştikden sonraki izlenimlerim aracımda gözle görülür şekilde performans arttı diyebilirim. Ayrıca açık hava filitresini sordum, dedim ; bunlarda debi metre varmış oksijen sensörü, açık hava filitresi takınca o bozuluyormuş falan dedim yok dedi öyle bişey olmaz dedi bu oksijen sensörünü burdan çıkarır açık hava filitreisnin borusuna takarsın orayı kesip dedi gene ölçer dedi. takılı araçlar var görüyoruz uzun süredir kullanıyorlar hiç bişey olmadı diyor. Sordum siz takarmısınız diye yok biz yapmıyoruz dedi


    birde unutmadan söyliyeyim, 4 başlı falan taktırmana gerek yok hiç dedi. Ondada aynı performansı alırsın bunda da , belki çakma konusunda bir yardımı olur ama boşuna masraf 10 binde bir değişen parça değiştirirsin yenisini takarsın olur biter dedi Orjinal toyota nın bujilerini taktılar tek tırnaklı.




  • Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..
  • daha önce anlattım , kesin kilometre vermek yanlış bu lastik değil ki.Sehir içinde 20 bin giderse şehir dışında 30 bin gidebilir.Devir ile alakalı buji işi, kilometre ile değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    daha önce anlattım , kesin kilometre vermek yanlış bu lastik değil ki.Sehir içinde 20 bin giderse şehir dışında 30 bin gidebilir.Devir ile alakalı buji işi, kilometre ile değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..





    bence kullanılan benzinin kaliteside önemli sanki
    />




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.