Şimdi Ara

Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
3
Favori
6.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ufak çaplı bir araştırma yaptım Mercedes'in sitesinde.

    C serisinin teknik özellikleri bölümünde arka süspansiyon için ''Multi-link(Bağımsız Süspansiyon)'' ifadesi yer alırken A serisi için ''Control arm and trailing arm(Kontrol Kollu Arka Süspansiyon)'' ifadesi yer alıyor.

    Bu konu hakkında kesin bilgisi olan var mıdır? Malum, arka süspansiyon çeşidi forumda uzun zamandır tartışılan bir konu.

    Zaten malzeme kalitesi ve işçiliği sıkıntı olan A serisinde Mercedes bir de tam bağımsız süspansiyon kullanmamış mı acaba?

    A

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    C

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması







  • O kadar iyi yol tutuyor ki gerek görmemişlerdir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    O kadar iyi yol tutuyor ki gerek görmemişlerdir
    Önemli şeyler değil.

    Konu geometri ve kinematik ile alakalı, terminoloji meselesi değil. Yol şartlarıyla fiziğin koyduğumuz isimlerden haberi bile olmaz. Mühendis serbestlik derecesini (degree of freedom) göz önüne alır. Yani bu mekanizmalarda derecelendirilen bir şeydir. (http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/1845/mod_resource/content/0/ch2/2-1_2.htm)

    Haliyle bu "bağımsız süspasiyon" ("yoksa değil mi") tabirleri subjektif olmaya mahkum. 70'lerde "live axle" düzene de bağımsız süspansiyon deniliyordu. Asıl önemli olan her şartta en uzun süreyle dört tekerleği de yerde tutabilmesi. Bunu becerdikten sonra da en uygun kinematikle bunu yapabilmesi. Bağımsz süspansiyon tasarlayıp süspansiyon yüksekliğini 10 santime indridiktien sonra tabirsel bir bağımsızlığın da kıymeti soru işaretidir.




  • Golf'e 2 farklı süspansiyon gelmeden önce firmalar arabalara yaprak yay koysa kimsenin haber bile olmazdı. Şimdi ise kimse neyin ne olduğunu bilmeden bağımlı bağımsız muhabbeti yapar oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Golf'e 2 farklı süspansiyon gelmeden önce firmalar arabalara yaprak yay koysa kimsenin haber bile olmazdı. Şimdi ise kimse neyin ne olduğunu bilmeden bağımlı bağımsız muhabbeti yapar oldu.

    E ne güzel işte, geç ve yanlış bir biçimde de olsa bilinçlendi insanlar.

    Hiç olmazsa artık alıcıların aklına ''bağımlı mı bağımsız mı?'' diye sormak geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Golf'e 2 farklı süspansiyon gelmeden önce firmalar arabalara yaprak yay koysa kimsenin haber bile olmazdı. Şimdi ise kimse neyin ne olduğunu bilmeden bağımlı bağımsız muhabbeti yapar oldu.
    kendi sınıfında ve 1.5-1.6 dizel grubunda sadece BMW 1'de çok kollu süspansiyon var, gerisi torsiyon çubuğu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Ufak çaplı bir araştırma yaptım Mercedes'in sitesinde.

    C serisinin teknik özellikleri bölümünde arka süspansiyon için ''Multi-link(Bağımsız Süspansiyon)'' ifadesi yer alırken A serisi için ''Control arm and trailing arm(Kontrol Kollu Arka Süspansiyon)'' ifadesi yer alıyor.

    Bu konu hakkında kesin bilgisi olan var mıdır? Malum, arka süspansiyon çeşidi forumda uzun zamandır tartışılan bir konu.

    Zaten malzeme kalitesi ve işçiliği sıkıntı olan A serisinde Mercedes bir de tam bağımsız süspansiyon kullanmamış mı acaba?

    A

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    C

     Mercedes A serisinde arka süspansiyonların bağımsız olmaması


    A sınıfında kullanılan süspansiyon da bağımsız.

    Bağımsız olması ayrı, multilink olması ayrı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Golf'e 2 farklı süspansiyon gelmeden önce firmalar arabalara yaprak yay koysa kimsenin haber bile olmazdı. Şimdi ise kimse neyin ne olduğunu bilmeden bağımlı bağımsız muhabbeti yapar oldu.

    E ne güzel işte, geç ve yanlış bir biçimde de olsa bilinçlendi insanlar.

    Hiç olmazsa artık alıcıların aklına ''bağımlı mı bağımsız mı?'' diye sormak geliyor.

    İyi de burada önemli olan süspansiyon sisteminin işini ne kadar iyi yaptığı değil midir? Mühendisler bunun hesaplamasını yapıp da bir şeye karar veriyorlar sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Golf'e 2 farklı süspansiyon gelmeden önce firmalar arabalara yaprak yay koysa kimsenin haber bile olmazdı. Şimdi ise kimse neyin ne olduğunu bilmeden bağımlı bağımsız muhabbeti yapar oldu.

    E ne güzel işte, geç ve yanlış bir biçimde de olsa bilinçlendi insanlar.

    Hiç olmazsa artık alıcıların aklına ''bağımlı mı bağımsız mı?'' diye sormak geliyor.

    İyi de burada önemli olan süspansiyon sisteminin işini ne kadar iyi yaptığı değil midir? Mühendisler bunun hesaplamasını yapıp da bir şeye karar veriyorlar sonuçta.

    Alıntıları Göster
    İsterse önlerde de kullanmasın Mercedes Mercedes'tir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    İsterse önlerde de kullanmasın Mercedes Mercedes'tir.

    Şu mantıktan vazgeçin artık.
    Mercedes,mercedes standartlarını karşılayan otomobildir.
    A serisinin önünde yıldız olmasına rağmen iç mekanı rakipleri kadar kaliteli değil mesela.
    Ayriyeten yol tutuş tartışılmış,aracın yol tutuşu giulietta ya da 1 serisi kadar olmasa da gayet iyi,alt kompakt sınıf golften de iyi belirteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar


    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Golf'e 2 farklı süspansiyon gelmeden önce firmalar arabalara yaprak yay koysa kimsenin haber bile olmazdı. Şimdi ise kimse neyin ne olduğunu bilmeden bağımlı bağımsız muhabbeti yapar oldu.

    E ne güzel işte, geç ve yanlış bir biçimde de olsa bilinçlendi insanlar.

    Hiç olmazsa artık alıcıların aklına ''bağımlı mı bağımsız mı?'' diye sormak geliyor.

    İyi de burada önemli olan süspansiyon sisteminin işini ne kadar iyi yaptığı değil midir? Mühendisler bunun hesaplamasını yapıp da bir şeye karar veriyorlar sonuçta.

    Orası öyle tabiki de, ama dediğim gibi yanlış bir biçimde de olsa bilinçlenme iyidir.

    Forumda 1.4 TSI Golf ve 1.6 TDI Golf'ün tümseklerde verdiği tepkiyi gösteren bir fotoğraf vardı.TDI top gibi sekmişti resmen süspansiyon yüzünden.

    O fotoğrafı görüp de 1 kişi bile süspansiyonları detaylamasına inceleyip bunu araç tercihine yansıttıysa kardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    İsterse önlerde de kullanmasın Mercedes Mercedes'tir.

    Şu mantıktan vazgeçin artık.
    Mercedes,mercedes standartlarını karşılayan otomobildir.
    A serisinin önünde yıldız olmasına rağmen iç mekanı rakipleri kadar kaliteli değil mesela.
    Ayriyeten yol tutuş tartışılmış,aracın yol tutuşu giulietta ya da 1 serisi kadar olmasa da gayet iyi,alt kompakt sınıf golften de iyi belirteyim.

    Benim için bahse konu mantık sadece Premium markalar için geçerli bunların başını da Mercedes çeker. Misal Mercedes ile Volvo kıyaslansa bu cümleyi kurmam kıyaslarım, ,incelerim.
    Ama fiyatları şişire şişire, opsiyonsuz arabaya 3-4 ay sıra bekletip sahiplerine Premium zannettiren VW ile Mercedes kıyaslanıyorsa kimse kendini kandırmasın, markalar bazında da herkes haddini bilsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Beyler konuya damlayan mercedes a ve vw golf'ü hiç ortada yokken karşılaştıralamaz deyip konunun amacını saptırmaya çalışan kişileri ciddiye almamanızı öneriyorum.

    Bu insanlar sadece tüm gün boyunca bilgisayar başında oturup arabaları uzun süre tecrübe etmeyi bırakın, yanından bile geçmemiş, kendi egosunu tatmin etmeye çalışan, dikkat çekmek isteyen otomobil cahili insanlar malesef.

    Bırakın onlar kendi çapında takılsın, onlara verilecek en güzel cevap bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Beyler konuya damlayan mercedes a ve vw golf'ü hiç ortada yokken karşılaştıralamaz deyip konunun amacını saptırmaya çalışan kişileri ciddiye almamanızı öneriyorum.

    Bu insanlar sadece tüm gün boyunca bilgisayar başında oturup arabaları uzun süre tecrübe etmeyi bırakın, yanından bile geçmemiş, kendi egosunu tatmin etmeye çalışan, dikkat çekmek isteyen otomobil cahili insanlar malesef.

    Bırakın onlar kendi çapında takılsın, onlara verilecek en güzel cevap bu.

    Alıntıları Göster
    Hocam multi-link'in kontrol kollu süspansiyondan farkı nedir peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto


    yoldan geçerken burger kingden sonra doğuşa uğra,audi plazaya.
    aynen şöyle sor:
    Abe ben a3 alicam şimdi,bu paraya golf de var abe neden golf değil de a3 alem de.
    Liseli diye dalga geçmezlerse eğer Sana güzelce açıklama yaparlar,beni yorma canımsın.
    Selametle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 11 Mayıs 2013; 20:34:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto


    yoldan geçerken burger kingden sonra doğuşa uğra,audi plazaya.
    aynen şöyle sor:
    Abe ben a3 alicam şimdi,bu paraya golf de var abe neden golf değil de a3 alem de.
    Liseli diye dalga geçmezlerse eğer Sana güzelce açıklama yaparlar,beni yorma canımsın.
    Selametle.

    Alıntıları Göster
    Tam bağımsız mı, yarı bağımsız mı bilmem ama AMG paket alırsanız yoldaki en ufak bir taşı bile omurganızda hissediyorsunuz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto


    yoldan geçerken burger kingden sonra doğuşa uğra,audi plazaya.
    aynen şöyle sor:
    Abe ben a3 alicam şimdi,bu paraya golf de var abe neden golf değil de a3 alem de.
    Liseli diye dalga geçmezlerse eğer Sana güzelce açıklama yaparlar,beni yorma canımsın.
    Selametle.

    Alıntıları Göster
    Seviyeyi dusurmeye gerek yok. Bakkal agziyla konusuyorsun. Abe falan ne demek? Verecek bir cevabin yoksa sus bari... Cevap vermek istemiyorsan muhattap olmazsin. Ama boyle gereksiz sacma sapan cevaplara gerek yok.




  • Merhaba arkadaşlar dizel araç alıcam. mercedes A serisi Yeni 180 CDI Style (ortalama yakıt tüketimi 4.0), veya volvo v 40 D2 veya D2 premium (ort yakıt 3.6) almayı düşünüyorum inceleyip araştırmaya çook detaylı vaktim olmuyor. Ama kabaca bu iki araç arasında kaldım ha belki bir de audi a3 olabilir. Fiyatlar yakın birbirine.Bana seçim konusunda yardımcı olabilirseniz çok memnun olucam. FİKİRLERİNİZİ VE BAHSİ AÇIYORUM!:) (sonradan satarsam ikinci el piyasası koşullarını da hesaba katın lütfen)
    YARDIIIIIM!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Seviyeyi dusurmeye gerek yok. Bakkal agziyla konusuyorsun. Abe falan ne demek? Verecek bir cevabin yoksa sus bari... Cevap vermek istemiyorsan muhattap olmazsin. Ama boyle gereksiz sacma sapan cevaplara gerek yok.
    Ben de bu cok kollu arka suspansiyon-multi link-bagimsiz arka suspansiyon denkeminin isinden cikamadim acikcasi...

    Mesela, guncel Hyundai i30-Kia Cee'd-Alfa Giulietta da da bagimsiz suspansiyon var dedigimde itirazlar gelmisti... bunun dogrusu nedir cidden ?
  • Vw alanların çoğu,küçükken yıldız çaldığı için mercedesiler tarafından dövülenlerden oluşuyor heralde
    Adamlar boeingle paraşütü karşılaştırıyor.

    Evet yamaç paraşütüyle de uçarsın ama boeingle kıtaları aşarsın...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.