Şimdi Ara

KLİMA USTALARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
16.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2009 fiat bravo aracım var. klima kompresörü rölantide iken tam çalışmıyor bir çalışıyor bir duruyor.(2-3 sn aralıklarla kesik kesik çalışıyor)zannedersem bu normal değil. ayrıca soğutması da iyi değil. gazı değişti bakımı yapıldı klimanın ama iyi soğutmuyor. sorunu tam tespit etseler yaptıracağım ama tahmini cevap veriyor ustalar deneme yanılma yöntemi yani. servis hiç uğraşmıyor direk kompresör değiştir dedi. ustalar kompresör sağlam diyor ne yapacağımı bilemedim doğrusu...gaza basınca kesik çalışma olmuyor kompresör sürekli çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efelerr -- 29 Nisan 2013; 1:05:23 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    2009 fiat bravo aracım var. klima kompresörü rölantide iken tam çalışmıyor bir çalışıyor bir duruyor.(2-3 sn aralıklarla) zannedersem bu normal değil. ayrıca soğutması da iyi değil. gazı değişti bakımı yapıldı klimanın ama iyi soğutmuyor. sorunu tam tespit etseler yaptıracağım ama tahmini cevap veriyor ustalar deneme yanılma yöntemi yani. servis hiç uğraşmıyor direk kompresör değiştir dedi. ustalar kompresör sağlam diyor ne yapacağımı bilemedim doğrusu...

    Gaz problemi olmadığını varsayarak;

    Öncelikle kondenseri iyice temizlettirin, klima performansına bakın aynı ise;

    Motoru çalıştırın kompresör kasnağına bakın(klima kapalı iken) normalde kayış dıştaki kasnağı avare olarak döndürüyor ancak içteki göbeğin dönmüyor olması lazım. Motor çalışır vaziyette iken klimayı açın(fan hızıda son kademede olsun) kompresör kasnağına bakın şimdi göbeğin de dönüyor olması lazım. Eğer kesintili bir dönme veya anormal bir durum varsa klima kompresör kasnağına baktırın. Bunun dışında evaporatör sıcaklığını ölçen bir sensör vardır(klima sondası veya evaporatör sondası diye bilinir) bu parçayıda kontrol ettirin.

    Kompresör en pahalı parça olduğundan en son bakılacak parça olmalıdır. Cevabınızı bekliyorum. Saygılar...
  • teşekkürler cevap için. söylediklerinizi dikkate alacağım...
  • gaz eksikliği, kompresörün rölantide kesik kesik çalışmasına neden olabilir mi peki. ya da gazı fazlaysa ya da sistem yağzsızsa kesik kesik çalışma olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    gaz eksikliği, kompresörün rölantide kesik kesik çalışmasına neden olabilir mi peki. ya da gazı fazlaysa ya da sistem yağzsızsa kesik kesik çalışma olur mu?

    Gazın eksik veya fazla olması sistemdeki basıncı değiştireceğinden kompresörün çalışma rejimini değiştirir. Kesik kesik çalışmadan kastınız nedir?
  • 3-5 saniye çalışıyor 3-5 saniye duruyor. ama bunu rölantide yapıyor. gaza basınca sürekli dönüyor kompresör.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    3-5 saniye çalışıyor 3-5 saniye duruyor. ama bunu rölantide yapıyor. gaza basınca sürekli dönüyor kompresör.

    1- Öncelikle klima kavramasına giden kabloyu ölçtürün elektrik kesildiği için mi kompresörü bırakıyor yoksa kavramanın kendisi mi arızalı o zaman anlaşılır. Kasnak arızalı ise onarım yapılabilir veya değiştirilir.

    Ancak elektrik kesildiği için kavrama bırakıyor ise önce ECU'ya baktırın. Burada da sorun çıkmazsa;

    2- Klima sondasına ve basınç müşürlerine baktırın. (Kasnağın devreye girip çıkma durumunu kontrol eden elemanlardan birkaçıdır)

    3- Kompresörü dinletin.(Sorunun burada olduğunu düşünmüyorum)

    4- Sorun bulunduktan sonra doğru miktarda gazı tekrar bastırın.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    gaz eksikliği, kompresörün rölantide kesik kesik çalışmasına neden olabilir mi peki. ya da gazı fazlaysa ya da sistem yağzsızsa kesik kesik çalışma olur mu?

    Evet gaz dolumu fabrika verisinden fazla doldurulmuş ise kesik çalışma olur.Genel de ustalar standart olarak örneğin 1,6 motor bir araç klima sistemine çoğu araç için 600-900 gr gaz basmaktadırlar.
    Fazla basılan gaz sıkıştırmayı erken başlatacağı için rölantide iken motor klima kompresörünü çevirmek için yeterli gücü üretemediğinden (kompresör kasılması) stop etme eğilimine girmektedir bu durumu algılayan araç ECU'su Klima kompresörünü devreden çıkarıp tekrar devreye sokmaktadır.Ancak siz motora gaz verdiğinizde yeterli güç mevcut olduğundan klima kompresörünün direncini yendiği için klima devrede kalmaktadır.

    Örneğin Tempra 1,6 için 900 gr r134A fabrika verisidir.

    Ancak yeni nesil otomobillerde klimalar soğutma işini başta soğutma gazı olmak üzere gerek kompresör yapısı gerek fan ve kondenser yapısı itibari ile aynı işi 400-450 gr gaz ile yapabilmektedir.

    Aşağıdaki tabloda sizin aracınızın modeli olmayabilir örnek olarak verilmiştir.

    FIAT ARAÇ KLİMA GAZ MİKTARLARI

    MODEL YIL GAZ KOMPRESOR YAG
    BARCHETTA 1996-06 R-134a600gr - PAG - ISO 100 - 160 cc +- 10
    BRAVA / BRAVO 1995-02 R-134a637 +- 12gr DENSO PAG - ISO 100 - 160 cc +- 10
    BRAVA / BRAVO 1995-02 R-134a650 +- 25gr HARRISON V5 PAG - ISO 125 - 236 cc
    BRAVA / BRAVO 1998-02 R-134a650 +- 25gr SCROOL SCS08 PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    BRAVA / BRAVO 1999-02 R-134a650 +- 25gr TV 14SC PAG - ISO 100 - 150 cc +- 20
    CINQUECENTO 1991-97 R-134a700gr - PAG - ISO 46 - 100 cc
    CINQUECENTO SPORTING 1994>98 R-134a550gr - PAG - ISO 46 - 100 cc
    COUPE 1,8 1996>00 R-134a740gr - PAG - ISO 100 - 160 cc +- 10
    COUPE 16 V 1994>97 R-134a732 +- 12gr - PAG - ISO 100 - 135 cc
    COUPE 20V 1996>00 R-134a500gr - PAG - ISO 100 - 150 cc +- 20
    CROMA 1994>97 R-134a1100gr - PAG - ISO 100 - 135 cc
    CROMA (2005>) 2005>07 R-134a630 +- 40gr - PAG - ISO 46 - 120 cc+- 15
    IDEA 2003>07 R-134a500 +- 40gr - PAG - ISO 46 - 130 cc
    MAREA / MARENGO 1996>03 R-134a600 +- 25gr TV 12SC PAG - ISO 100 - 150 cc +- 20
    MAREA / MARENGO 1996>03 R-134a600 +- 25gr 7SB16 PAG - ISO 100 - 120 cc +- 15
    MAREA / MARENGO 1996>03 R-134a600 +- 25gr SCROOL SCS08 PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    MAREA / MARENGO 1996>03 R-134a600 +- 25gr SANDEN SD7V16 PAG - ISO 46 - 135 cc
    MULTIPLA 1,6 1999>07 R-134a650gr - PAG - ISO 125 - 265 cc
    MULTIPLA 1,6 1999>07 R-134a850gr - PAG - ISO 125 - 300 cc
    MULTIPLA 1,9 JTD 1999>07 R-134a650gr - PAG - ISO 100 - 130 cc
    PALIO 1997>01 R-134a750gr - PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    PALIO 2002>07 R-134a625 +- 40gr - PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    PALIO WEEKEND 2000>01 R-134a750gr - PAG - ISO 100 - 107 cc +- 7
    PALIO WEEKEND 2002>07 R-134a625 +- 40gr - PAG - ISO 100 - 107 cc +- 7
    PANDA (2003>) 2003>07 R-134a500 +- 40gr - PAG - ISO 46 - 130 cc
    PUNTO 1993>99 R-134a675 +- 25gr - PAG - ISO 100 - 150 cc +- 20
    PUNTO 1100 1993>99 R-134a650 +- 25gr - PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    PUNTO 1,4 TURBO 1993>99 R-134a675 +- 25gr - PAG - ISO 100 - 150 cc +- 10
    PUNTO II 1,2 1999>07 R-134a550 +- 25gr - PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    PUNTO II 1,8 16V 1999>07 R-134a550 +- 25gr - PAG - ISO 100 - 80 cc +- 20
    GRANDE PUNTO 2005>07 R-134a500gr - PAG - ISO 46 - 130 cc
    SEICENTO 1997>07 R-134a500 +- 25gr - PAG - ISO 46 - 100 cc
    SIENA 1997>03 R-134a750gr - PAG - ISO 100 - 107 cc +- 7
    STILO 2001>07 R-134a500 +- 40gr - PAG - ISO 46 - (1)cc
    STRADA 1997>01 R-134a750gr - PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    TIPO / TEMPRA 1987>93 R-134a900 +- 50gr SANKYO MIN - ISO 100 - 135 cc
    TIPO / TEMPRA 1987>93 R-134a900 +- 50gr HARRISON V5 MIN - ISO 100 - 236 cc
    TIPO 1994>95 R-134a730gr SANDEN PAG - ISO 46 - 240 cc
    TIPO 1994>95 R-134a730gr HARRISON V5 PAG - ISO 125 - 263 cc
    TEMPRA 1994>97 R-134a730gr SANDEN PAG - ISO 46 - 240 cc
    TEMPRA 1994>97 R-134a730gr HARRISON V5 PAG - ISO 125 - 263 cc
    TEMPRA 1994>97 R-134a730gr SANDEN PAG - ISO 46 - 240 cc
    TEMPRA 1994>97 R-134a730gr HARRISON V5 PAG - ISO 125 - 263 cc
    ULYSSE (94>2002) 1994>02 R-134a975 +- 25gr - PAG - ISO 46 - 135 cc
    ULYSSE (2002>) 2002>06 R-134a600 +- 25gr - PAG - ISO 46 - 135 cc
    DOBLO / STRADA 2002>07 R-134a625 +- 40gr - PAG - ISO 46 - 80 cc +- 20
    DUCATO / TALENTO 1994>02 R-134a850 +- 50gr - PAG - ISO 100 - (1) cc
    DUCATO / TALENTO 1994>02 R-134a1000 +- 50gr - PAG - ISO 100 - (1) cc
    DUCATO (2002>) 2002>06 R-134a820 +- 60gr - PAG - ISO 100 - (1) cc
    DUCATO (2002>) 2002>06 R-134a1000 +- 40gr - PAG - ISO 100 - (1) cc
    FIORINO 1997>01 R-134a1gr - PAG - ISO 46 - 150 cc +- 10
    SCUDO 1996>07 R-134a985 +- 25gr - PAG - ISO 46 - 135 cc
  • ilginiz için teşekkürler. en kısa zamanda söylediklerinizi de dikkate alarak çözüm bulmaya çalışacağım. sonucu buradan paylaşırım. aynı sorunu yaşayacak arkadaşlara yardımcı olmak anlamında...
  • sorun en sonunda çözüldü. ülkemin güzel ustaları sayesinde 6 ay cebelleşmiştim bu sorunla. sorun çok basitmiş soğutmaması gazın yanlış basılmasından kompresöründe kesik kesik çalışması(rölentide) rölentinin düşük olması imiş. bu kadar basit bir olay. ama servsi dahil bulamadılar çok ilginç dimi. hatta servise kalsa kompresörü değiştirecekler. 1500 tl gibi bir rakam. komik değil mi. usta var , usta var ,bunu anladım iyice...
  • 2009 model fiat bravonun klima gaz miktarını nereden öğrenirim. yukarıdaki tablo güncel değil. 2002 var en son.
  • Benim 2009 model i20 aracimda iyi sogutmamaya basladi uflemede sikinti yok.araci sifir aldim 4senede klima gaz bitermi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. 2006 1.3 multijet 90 hp grande punto aracımın dijital klimasından yaz-kış verim alamıyorum. Soğutma modunda iken 15 dakika kadar sonra buzlanma yapmaya başlıyor.Fan sesine bakarsanız tam güç çalışıyor gibi ama hava üflemesi azalıyor ve kesiliyor.Kompresörü devre dışı bırakıp sadece fanla çalıştırınca 5 dakikada buz çözülüyor ama içerisi tekrar ısındığından kompresörü tekrar açınca buzlanma yine oluyor. Otomatik 24 derecede bile bunu yapıyor. İşin garibi klimanın ısıtma fonksiyonu da problemli.Fan sesine bakınca gürül gürül çalışıyor sanıyorsunuz elinizi fan üzerine getirince çok az hava üflediğini görüyorsunuz. Klima gazı, filtreler, klima buzlanma sensörleri ve hatta 2 kez kompresör değişti çözüm bulamadım. Nasıl çözebilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba @curie de ki ayni sorun bendede var arac punto evo 2011model .. kilima bir sure sonra buz tutuyor ufleme kesiliyor fan sesi devam ediyor. Kilimayi bir sure kapatinca normale donuyor fakat buzlaninca sorun tekrarliyor ne yapmak lazim kafayi yicem filitreler degisti gazi yenilendi fakay sorun devam ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birumit

    Merhaba @curie de ki ayni sorun bendede var arac punto evo 2011model .. kilima bir sure sonra buz tutuyor ufleme kesiliyor fan sesi devam ediyor. Kilimayi bir sure kapatinca normale donuyor fakat buzlaninca sorun tekrarliyor ne yapmak lazim kafayi yicem filitreler degisti gazi yenilendi fakay sorun devam ediyor

    Buzlanmadan kastınız nedir?
    Aracın içerisindeki klima radyatörü buz tutuyor ise, radyatörden yeterli miktarda hava geçmiyor demektir. Bunun nedeni, puntolarda klasik olan, araç içindeki klima radyatörünün gerisinde yer alan polen filtre kapağının yerinden çıkıp radyatörden geçecek olan havanın aracın içine vermesidir.
    fan sesi gelip üfleme yok ise nedeni budur ama klimayı kapatıp açınca tekrar hava çıkışı gelmemesi gerek. Polen filtresi kapağı eliniz ile kontrol edip kapalı olduğundan emin olun. Ön yolcu tarafında sol iç kısımda yer alır.
    video falan çekip koyarsanız daha net bilgi veririm.
    Sizin bir mesaj üstteki punto sahibinin yazdığı problem bahsettiğim polen filtre kapağı sorunudur. Bende yaşadım, kapağa alttan bir civata atıp işi çözdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 4 Temmuz 2016; 0:51:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: birumit

    Merhaba @curie de ki ayni sorun bendede var arac punto evo 2011model .. kilima bir sure sonra buz tutuyor ufleme kesiliyor fan sesi devam ediyor. Kilimayi bir sure kapatinca normale donuyor fakat buzlaninca sorun tekrarliyor ne yapmak lazim kafayi yicem filitreler degisti gazi yenilendi fakay sorun devam ediyor

    Buzlanmadan kastınız nedir?
    Aracın içerisindeki klima radyatörü buz tutuyor ise, radyatörden yeterli miktarda hava geçmiyor demektir. Bunun nedeni, puntolarda klasik olan, araç içindeki klima radyatörünün gerisinde yer alan polen filtre kapağının yerinden çıkıp radyatörden geçecek olan havanın aracın içine vermesidir.
    fan sesi gelip üfleme yok ise nedeni budur ama klimayı kapatıp açınca tekrar hava çıkışı gelmemesi gerek. Polen filtresi kapağı eliniz ile kontrol edip kapalı olduğundan emin olun. Ön yolcu tarafında sol iç kısımda yer alır.
    video falan çekip koyarsanız daha net bilgi veririm.
    Sizin bir mesaj üstteki punto sahibinin yazdığı problem bahsettiğim polen filtre kapağı sorunudur. Bende yaşadım, kapağa alttan bir civata atıp işi çözdüm.

    cevabınız için tşkler . polenın yerini biliyorum. kapağı kontrol edildi. hatta polensiz bir süre çalıştırıldı. buzlanma öncesi püfür püfür içerisi. sonrası ses var icraat yok. havanın önü kapanıyor ve çok az üflüyor. bu esnada fanın ve kompresörün çalıştığına şahidiz. üfemenin seside değişiyor. rüzgaz sesine benzer (hani camı 3 cm aralıkta 100 km hızla giderkenki sese benzer rüzgar sesi gibi) sesler geliyor. punto forumunuda yazdım oradaki arkadaşlar kalorifer rezistörü arızası veya klepa arızası denilmekte. (ne demek olduğunu anlamasamda ). bu arada buzlanmadan kasıt görsel olarak gördüğümüz motoru açtığımızda gaz boruları üzeri karlanıyor. bu buzlanma sanırım görmediğimiz torpida altlarına kadar sirayet ediyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birumit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: birumit

    Merhaba @curie de ki ayni sorun bendede var arac punto evo 2011model .. kilima bir sure sonra buz tutuyor ufleme kesiliyor fan sesi devam ediyor. Kilimayi bir sure kapatinca normale donuyor fakat buzlaninca sorun tekrarliyor ne yapmak lazim kafayi yicem filitreler degisti gazi yenilendi fakay sorun devam ediyor

    Buzlanmadan kastınız nedir?
    Aracın içerisindeki klima radyatörü buz tutuyor ise, radyatörden yeterli miktarda hava geçmiyor demektir. Bunun nedeni, puntolarda klasik olan, araç içindeki klima radyatörünün gerisinde yer alan polen filtre kapağının yerinden çıkıp radyatörden geçecek olan havanın aracın içine vermesidir.
    fan sesi gelip üfleme yok ise nedeni budur ama klimayı kapatıp açınca tekrar hava çıkışı gelmemesi gerek. Polen filtresi kapağı eliniz ile kontrol edip kapalı olduğundan emin olun. Ön yolcu tarafında sol iç kısımda yer alır.
    video falan çekip koyarsanız daha net bilgi veririm.
    Sizin bir mesaj üstteki punto sahibinin yazdığı problem bahsettiğim polen filtre kapağı sorunudur. Bende yaşadım, kapağa alttan bir civata atıp işi çözdüm.

    cevabınız için tşkler . polenın yerini biliyorum. kapağı kontrol edildi. hatta polensiz bir süre çalıştırıldı. buzlanma öncesi püfür püfür içerisi. sonrası ses var icraat yok. havanın önü kapanıyor ve çok az üflüyor. bu esnada fanın ve kompresörün çalıştığına şahidiz. üfemenin seside değişiyor. rüzgaz sesine benzer (hani camı 3 cm aralıkta 100 km hızla giderkenki sese benzer rüzgar sesi gibi) sesler geliyor. punto forumunuda yazdım oradaki arkadaşlar kalorifer rezistörü arızası veya klepa arızası denilmekte. (ne demek olduğunu anlamasamda ). bu arada buzlanmadan kasıt görsel olarak gördüğümüz motoru açtığımızda gaz boruları üzeri karlanıyor. bu buzlanma sanırım görmediğimiz torpida altlarına kadar sirayet ediyor..

    Görmeden birşey diyemeyeceğim. Ankara da iseniz bayramdan sonra bakabilirim aracınıza.
  • Cok saolun ama istanbuldayim .. istanbuldayim buralarda iyi bir usta bulmam lazim artikin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birumit -- 5 Temmuz 2016; 15:05:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.