Şimdi Ara

Dreamcast

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
1.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dreamcast Sega'nın son oyun konsoludur. Online oyun hizmetini ilk veren oyun konsoludur. CD-ROM yerine GD-ROM kullanmaktadır. Ancak oyun geliştirmenin zor olması nedeniyle Playstation 2'nin gelmesinin ardından satış rakamları düşmüş ve üretimi durdurulmuştur.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Dreamcast



    Dreamcast Sega'nın son oyun konsoludur. Online oyun hizmetini ilk veren oyun konsoludur. CD-ROM yerine GD-ROM kullanmaktadır. Ancak oyun geliştirmenin zor olması nedeniyle Playstation 2'nin gelmesinin ardından satış rakamları düşmüş ve üretimi durdurulmuştur.Konu başlıkları [gizle]
    1 Teknik spesifikasyonlar
    1.1 İşlemci
    1.2 Grafik Motoru
    1.3 Memory
    1.4 Ses Motoru
    1.5 Depolama
    1.6 Input/Output
    1.7 Boyutu
    1.8 Networking
    2 Kaynakça

    Teknik spesifikasyonlar [değiştir]
    İşlemci [değiştir]
    SH-4 RISC CPU ile 128 Bit FPU fonksiyonlu, 3D grafik ölçüm (işleyen frekans: 200 MHz, 360 MIPS, 1.4 GFLOPS)
    Grafik Motoru [değiştir]
    PowerVR2
    CLX2, 7.0 Mil poligon/saniye uç performans, Trilinear filtering desteği. Aktüel maksimum oyun performansı (with full textures, lighting, gameplay, etc...) 3-5 Mil poligon/saniye.
    Tile Based Deferred Rendering eliminates overdraw by only drawing visible fragments. This makes required fillrate almost independant from scene depth complexity, thus making up for a low, compared to other 6th generation consoles, nominal fillrate of 100 MPixels/s.
    Memory [değiştir]
    Main RAM: 16 MiB 64 Bit 100 MHz
    Video RAM: 8 MiB 4x16 Bit 100 MHz
    Ses RAM: 2 MiB 16 Bit 66 MHz
    VQ Tekstür Kompresyon [1]
    Ses Motoru [değiştir]
    Yamaha AICA Sound Processor: 22.5 MHz 32-Bit ARM7 RISC CPU: 45 MHz [2], 64 channel PCM/ADPCM sampler (4:1 compression), XG MIDI support, 128 step DSP
    Depolama [değiştir]
    Yamaha GD-ROM Drive: 12x maximum hız (Constant Angular Velocity)
    GD-ROM: Holds up to 1.2 GB of data[kaynak belirtilmeli]. bir normal CD-ROM, 700 MiBs alır.
    Visual Memory Unit ("VMU") 1 Mbit (128 KiB) çıkarılabilir depolama aygıtı ve 4x memory cardları (4 zamanlı pekçok datayı alır).
    Input/Output [değiştir]
    Inputs: USB-like "Maple Bus". 4 portlu destek aygıtları, bu gibi dijital ve analog kontrolleri, direksiyon kullanımı, joystickleri, klavyeleri vd. destekler
    Color Output: Approx. 16.78 million colors (24 bit)
    Boyutu [değiştir]
    189 mm x 195 mm x 76 mm (7 7/16in x 7 11/16in x 3in)
    Ağırlık: 1.9 kg (4.2 lb)
    Renk: Beyaz. Bazı yeni modellerde siyah.
    Networking [değiştir]
    Modem: taşınabilir; Orijinal Asya/Japonya modeli 33.6 kbit/s; 9 eylül 1999'da 56 kbit/s modem piyasaya çıktı.
    Broadband: bu adaptörler ayrı olarak kullanılabilir ve taşınabilir modem yerine geçer.
    HIT-400: "Broadband Adapter", daha genel model, Realtek 8139 çipli ve 10 - 100 Mbit hızlarını destekler.
    HIT-300: "Lan Adapter", bu versiyon bir Fujitsu MB86967 çipli ve yalnız 10 - Mbit hızlarını destekler.




  • KAYNAK...VİKİPEDİA DAN ARAKLADIM...BUNU NEDEN YAPTIM...VAKİT.....EVELALLAH KRALINI YAZACAK BİLGİMİZ MEVCUT ANCAK O KADAR ARAŞTIRMAK SİLİNİRSE BİR KARDEŞ EKİ EKİ ARAKLAMIŞ DERSE HEBA OLUYOR BU SEBEP ARAKLADIM......VE NOT ...ORJİNAL VİKİPEDİA TR DE YAZAN YAZI DA DREAMCAST E İLK ONLİNE KONSOL DENMİŞ...BU YANLIŞTIR...İLK ONLİNE KONSOL SEGA CHANNEL KARTUŞUYLA BU HİZMETİ VEREN MEGA DRİVE DIR...DREAMCAST İN ÜRETİMİNİN DURMASINDA SEBEP SATIŞLAR DA DEĞİLDİR...SEBEP SEGA NIN MALİ DESTEĞİNİ SAĞLAYANT İSAO OKAWA NIN ÖLÜMÜDÜR...OLAY İNSANLARI BU KONULARA ÇEKMEK..YOKSA KOPYALA YAPIŞTIR YAPTIYSAK KOLAYIMIZA GELMESİDİR BİLMEYİŞİMİZ DEĞİL...NETTE KAYNAK BOL OLAY DOĞRU YORUMU YAPMAKTIR ZAMANINDA ÇOK YAZDIK..YAZMA SIRASI SİZDE..KONU...DREAMCAST.

    http://www.youtube.com/channel/HCYfuK7BEJ7q4




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 20 Nisan 2013; 4:00:02 >




  • gamepade'de takılan kartuş gibi birşey var, gösterge sanırım.. tam olarak ne işe yarıyor?
  • o hafıza kartı...adı vmu....yani visual memory unit...bu cihaza kayıt yapıldığında mini oyunlar küçük resim ve animasyonlar da yükleniyordu pille çalışıyor ve cihazdan ayrı kullanılabiliyor.
  • bence çok güzel bir fikirmiş, keşke yeni konsollarda da bu özellik olsaydı.. en son wii u tablet ile buna benzer konsoldan da ayrı kullanılabilir kumanda fikri çıkardı
  • araştırırsan hep ilk fikirlerin sega kaynaklı olduğunu görürsün..bu konuda nintendo dan daha aktiftir..çok kullanışlı olmasada bizim japonlar için iyi bir düşünceydi....dreamcast in windows tabanlı bir işletim sistemi ve browser i vardı..windows nt....göz ayarı kopya cdlerin veri yoğunluğunun farklı olmasından dolayı göz farklı hareketler yaptığı için bozulurdu...sağlam dreamcast bulmak bu sebeple kolay değildir..youtube a dreamcast yazarak oyunlarını görebilirsin....shenmue gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 25 Mayıs 2013; 3:19:33 >
  • dreamcast ayrıntılı bilgi ve belgeseli seyretmek için...tıkla.

    http://www.youtube.com/watch?v=LMXlyzyyLlE
  • abi sega saturn ve dreamcast benim gibi mega drive'a talim eden, ergenliğe yeni yeni geçen bünyelerin hep iç geçirerek baktığı aletler olmuştur.

    hele bir de konyadaki arcadelere de hep bunları koyuyorlardı,bitiyorduk.

    o nba 2001'de basket atınca ayağa kalkıp alkışlayan seyircilerin vendiği zevki hala nba 2k serilerinden alamadım doğrusu.

    herkes sony sony diyor da, ben gözümü sega ile açtım abi,her zaman yeri farklı olacaktır bende.
  • güzel video sega yetkilisi bile diyor "saturn'ü yanlış zamanda çıkardık ve pahalıydı"
  • eski dönemlerde sega'yla bir şekilde tanışmış biri için sega'nın yeri hep başkadır, sony, microsoft bunun önüne geçemez.. bunu o dönemlerde oyunlarla haşır neşir olanlar bilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WolF-EyE

    eski dönemlerde sega'yla bir şekilde tanışmış biri için sega'nın yeri hep başkadır, sony, microsoft bunun önüne geçemez.. bunu o dönemlerde oyunlarla haşır neşir olanlar bilir

    aynen öyle kardeşim.

    bir de şu neo-geo oyunlarına hastaydım doğrusu(superside kick,turkey asia tournament )

    emulatörünü bulunca hunharca atlamıştım üstüne ;)
  • neo geo oyunları çok güzeldi.. grafik kalitesi olarak hep öndeydi, sanki oyun oynamıyor çizgi film seyrediyormuş gibi sağlam grafik katelisi vardı. bence 2D olayında en üst seviyeydi neo geo oyunları..

    bu oyunlardan sonra başka hiçbir konsol çıkmaya bilirdi, biz hiç 3D oyunlarla tanışmamış olabilirdik, yine de bu oyunlarla hiç sıkılmadan oynanabilinirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WolF-EyE

    neo geo oyunları çok güzeldi.. grafik kalitesi olarak hep öndeydi, sanki oyun oynamıyor çizgi film seyrediyormuş gibi sağlam grafik katelisi vardı. bence 2D olayında en üst seviyeydi neo geo oyunları..

    bu oyunlardan sonra başka hiçbir konsol çıkmaya bilirdi, biz hiç 3D oyunlarla tanışmamış olabilirdik, yine de bu oyunlarla hiç sıkılmadan oynanabilinirdi

    aslında fena olmazdı neo-geo kıvamında devam etseydi

    şu anki konsollar da güzel fakat, vay efendim full hd televizyonuydu, yok hdmi kablosuydu detaylar arttıkça insanlar bedenen oyuna yaklaşıyorlar ama ruhen uzağındalar. ben özellikle ps3 döneminde(yeni nesil yani) kendimde bunu gözlemledim.

    grafikler, oynanışlar daha kolay ancak salt zevk alma noktasında kendi açımdan geriye gittiğimi düşünüyorum doğrusu.




  • katılıyorum.. bende 5 yıl kadar ps3 kullandım.. aradaki farkı şöyle özetleyeyim:

    -bahsettiğimiz retro oyunlar grafik olarak tabiki 3D değil, full hd hiç değil.. bir çok şeyi kendi hayal gücümüze göre şekillendirmek durumunda kalıyorduk.. gerçekçilik diye birşey söz konusu bile değildi (mortal kombat hariç) fakat bir oyunu yıllarca oynardık ve hala da oynuyoruz

    -yeni moda oyunlar, grafik olarak süper gerçekçilikte, full HD destekli oyunlardan alınan grafik kalitesi gerçekten çok iyi.. ama bir oyunu 1 veya 2 defa bitirdikten sonra takas veya satarak bir şekilde elimizden çıkarmaya çalışıyoruz. bir-iki yıl önce oynanan bir oyundan kimse bahsetmiyor..

    basit bir örnek; sözlük sitelerine, forumlara, yabancı sitelere bakın. hala data'sı en geniş, gelmiş geçmiş en iyi futbol oyunu olarak sensible soccer'ı gösterirler.. e hani full hd diyorduk, gerçekçilik diyorduk.. bu kadar süper grafiklere sahip oyunlar 3-5 kareden oluşmuş adamcıklara mı yenildiler.. aynen öyle oldu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WolF-EyE

    neo geo oyunları çok güzeldi.. grafik kalitesi olarak hep öndeydi, sanki oyun oynamıyor çizgi film seyrediyormuş gibi sağlam grafik katelisi vardı. bence 2D olayında en üst seviyeydi neo geo oyunları..

    bu oyunlardan sonra başka hiçbir konsol çıkmaya bilirdi, biz hiç 3D oyunlarla tanışmamış olabilirdik, yine de bu oyunlarla hiç sıkılmadan oynanabilinirdi

    +1

    hala telefonumda oynarım bu oyunları





  • hangi emulatörü kullanıyorsun.. bende bir tane neo-geo pocket emualtörü var ama daha denemedim.. ps1 ve gba oynuyorum bu aralar
  • neodroid
  • Eyvallah bir ara bakayım
  • Bu bilgide sadece "oyun geliştirmenin zor olması" bilgisi yanlış... gerisi doğrudur. zor olan sega saturn....
    geliştirmeciler dreamcaste oyun geliştirmeyi "şipşak" diye tanımlar... yani çok basit demek istiyorlar... Dreamcastin tutmamasının neenleri piyasaya sürüşte ve lansmanda yapılan hatalar ve sony firmasının PS1 de oluşturduğu hayran kitlesinin azımsanmasından kaynaklanmata...
    inanılanın aksine ilk etapta piyasaya sürülen tüm konsollar bir günde satılmış stoklar 0a inmiştir. Sega firması yüksek stok yapmanın riskli olduğunu düşünmüştür çünki... Yüksek talebin karşılana bilmesi ancak PS2nin piyasaya sürülüşüne denk gelmiş ve sega bu nokta da gümlemiştir.
    Bence çok hoş konsol...POWER STONE varki hele... süper oyun.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.