Şimdi Ara

Focus 1.6 115 Ti-Vct LPG uyumu hk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
11.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,

    2006 Focus 1.6 115 hp Ti-Vct LPG li araç almak üzereyim, nette biraz araştırma yaptım kafam tam rahat değil, alacağım araç 120.000km de 60.000 de iken LPG takılmış, acaba bu aracı LPG ile kullanan arkadaşlar herhangi bir sorun yaşadılarmı, Subab erimesi vs. gibi sorunlar olabiliyormuş, bu arada aracın LPG markası BRC

    kullanan arkadaşardan tavsiye bekliyorum.

    Saygılarımla



  • güncel
  • güncel
  • Bu motora LPG takılabiliyor ama özellikle yüksek devir kullanımında (4000+ devir) sübap erimesi problemi olduğunu okumuştum 1-2 yerden.

    Hocam bence LPG'li araç alacaksan, böyle soru işaretleri olan araçlar yerine 1.6 Hitler motorlu Octavia, Jetta, Golf veya LPG uyumu konusunda soru işareti olmayan bir araç tercih etmek daha mantıklı.
  • 4000+ devir çevirmem muhtemelen, acaba ileride ciddi bir sıkıntı açarmı,
  • Daha önce aynı aracı kullanırken lpg taktırıcaktım ve çok fazla araştırmıştım motorun yapısı ile lpg uyumunu.

    Focus Ti-Vct motorlarda silindirler farklı şekilde çalışıyor. Normal araçlarda 1-2-3-4 olarak çalışırken Focuslarda 1-3 , 2-4 şeklinde çalışıyor. Silindir yapısının farklı olması aracın lpg de belli bir devirden sonra uzun kullanımda alaşım olan subapların ısınmasına neden oluyor. Bu yüzden bir çok kişi subaplarda sorun çıktığında aracın subaplarını çelik olanlar ile değiştiriyor.

    Yani aracınızda Lpgden kaynaklı bir sorun çıksa dahi size yeni çelik subapların maliyeti 500 Tl yi geçmez. Şu durumda Focus a lpg takarken korkulacak bir durum da kalmıyor bence. Ama aracın km yüksek yine de ben olsam daha düşük km deki araçlara bakardım. Lpg takıldıktan sonra 60 bin km bir de dikkatli kullanılmadıysa masraf açmaya yaklaşmış demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Daha önce aynı aracı kullanırken lpg taktırıcaktım ve çok fazla araştırmıştım motorun yapısı ile lpg uyumunu.

    Focus Ti-Vct motorlarda silindirler farklı şekilde çalışıyor. Normal araçlarda 1-2-3-4 olarak çalışırken Focuslarda 1-3 , 2-4 şeklinde çalışıyor. Silindir yapısının farklı olması aracın lpg de belli bir devirden sonra uzun kullanımda alaşım olan subapların ısınmasına neden oluyor. Bu yüzden bir çok kişi subaplarda sorun çıktığında aracın subaplarını çelik olanlar ile değiştiriyor.

    Yani aracınızda Lpgden kaynaklı bir sorun çıksa dahi size yeni çelik subapların maliyeti 500 Tl yi geçmez. Şu durumda Focus a lpg takarken korkulacak bir durum da kalmıyor bence. Ama aracın km yüksek yine de ben olsam daha düşük km deki araçlara bakardım. Lpg takıldıktan sonra 60 bin km bir de dikkatli kullanılmadıysa masraf açmaya yaklaşmış demektir.

    tavsiyeniz için tşk, tam karar veremedim bakalım bugün yarın bir karar vereceğim,




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.