Şimdi Ara

MOTOR KULLANIM VE BAKIMI??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar,bu topiği benim gibi motor kullanmaya yeni başlayacak veya başlamış olan kişiler için açmak istedim.
    motorun (çin malı olsa bile) bizi biraz uzun süre idare edebilmesi için,motoru kullanırken yapılması ve yapılmaması gereken şeyler,bakımının nasıl yapılması gerektiği konusundaki görüşlerinizi yazarsanız acemiler için faydalı olur.

    hem benim için çok faydalı olur hem de bilmeyen arkadaşlarımız varsa onlar için de faydalı olcağını düşünüyorum

    yorumlarınızı bekliyorum,şimdiden teşekkürler...



  • ben yaklasik 4 aydir yamaha ybr 125 kullaniyorum (ilk motorum), kullanirken, ozellikle on ve arka freni ayni anda kullanmaya dikket ediyorum ki bunun en saglikli yontem oldugunu soylediler. Bir de, kask ile ilgili birsey soyleyecegim, 85 YTL ye safebet marka kask aldim (ilk kaskim, kaziklanmis olabilirim) biraz hizli gidince, olanca ruzgar kafamin icinde esmeye basliyor, bu her kaskta yasanir mi?
  • saol kardeş yorumun için. frenle ilgili dediklerin mantıklı geldi bana.hani birine yüklenmek çabuk aşındırabilir.
    walla kask hakkında da bi bilgim yok
  • birine yuklenme cabuik asinir diye degil de, sadece on frene basarsan motorun arkasi havaya kalkar ve ucarsin, sadece arka frene basarsan, arka hemen kayar ve yan yatarsin oysa her ikisine de dengeli bicimde basmak sanirim en sagliklisi. Burada disk fren asinmasin daha pahali veya balata asinsin daha ucuz cunku mantigi cok hem de cok yanlis. Burada hayatimiz onemli, bir fren ugruna cebimizden cikacak 50-100 YTL nin hic onemi yok.
  • evet doğru.ben yanlış yorumlamışım:))
  • Disk frende de balata vardır.
  • Çin maLı aLacaksan iyi bakacaksın motoruna uzun omurLu oLmasını istiyosan bakımLarını eksiksiz yapacaksın yag'ını zamanı geLmeden değiştireceksin vsvs. Rodaj doneminde ( İlk 1000 km ) ani kaLkışLardan ve motoru zorLamaktan kaçın , sakin sakin kuLLan motoru uzun yoLa çıkma hava sogutmaLıysa en azından bi 500-600km icinde. Tabii bunLarı yapabiLirsin ama motorun ömrünü azaLtacagın aşikar. 800km civarında bakımına git , 500km de yagını deiştir.
  • çok teşekkürler saol,dikkate alcam kesinlikle
  • dis frende de balata vardir....yorumu beni adeta yerin dibine soktu:)
    utandim valla.
    neyse, ogrenmis oldum, saol:)
  • slm arkadaşlar bende de mondial 125mt var.Şimdilik bi sorun yok.Bikaç defa çalışmamazlık yapmıştı o sorunu da hallettik.Tek sorun ön disk hafif eğri.o yüzden ön teker biraz sıkıştırıyor.Zamanla aşınca düzelir.1100 km ye geliyor.İlk konan yağlar adi oluyo çin motorlarında.O yüzden 500 km yi geçirmeyin ilk yağ değişimini.
  • 125 mt kaç km de bir yağı değişmesi lazım.
  • ARKADAŞLARR yeni motor alinca 400-500 km ye kadar 50-60 basın dıolar dogrumu bılen varmı??????
  • Arkadaşlar,

    İlk olarak yanlış yazılmış olan bir şeyi düzelteyim.

    Devrim 1972 yanlış bilgi vermemeni, verdiğin bilgilerin insan hayatı ile ilgili ise kesinlikle vermemeni senden rica ederim.

    Şimdi yazacaklarım çok önemlidir. Aşağıda yazdıkların trafik kuralları içinde, güvenli sürüşte uygulanması gereken işlemlerdir. Gösteriler, pist yarışı, enduro, motokros yarışlarında uygulanan başka teknikler vardır ve aşağıda yazdıklarımdan farklı olabilir. Unutmayın bunu profesyoneller başka maçlar için yapmaktadırlar. Trafikte fren, sizi güvenli bir şekilde durdurmak için kullanılır

    Şimdi işin teknik yönü:
    1. Motosiklet bisiklet değildir. Kullanırkende bisikletten kalan düşüncelerinizi atın.
    2. Fren işlemi aslında hızı, yer ile sürtünme kuvvetini kullanarak ısı enerjisine dönüştürmektetir.
    3. Bu işlem için sürtünme (Traction) en önemli konudur.

    4. Ön fren ile hiç bir motosiklet normal hız ve koşullarda takla atmaz. Ön tekerleğin kayması mümkündür ama takla atması için çok farklı bir sebep olması gerekir. Ağırlık, lastik ve asfalt koşullarında bu derece sürtünme pek mümkün olmamaktadır.

    5. Motosiklet üzerinde dağılabilen ağırlık vardır. Normal hızlarda (Basitçe diyeyem, oranlar az buçuk farklıdır.)%50 ön lastik, %50 arka lastiktedir (Her iki lastikte yere eşit sürtünür). Hızlanmalarda bu ağırlık arkaya doğru transfer olur. Böyleleikle motor gücünü yere daha iyi verir. Ön lastikteki basınç azalır, hatta wheelie dediğimiz hareket bile olabilir.
    Ancak durma hareketinde durum tam tersidir. (Fren değil, durma haraketi) Gaz kestiğinizde bile ağırlık öne doğru transfer olur. Yani asıl yere basan ön lastiktir. Bu sebeple sürtünme bu lastikte fazladır. Amacımız durmak ise bu lastik yerine arkaya uygulayacağımız en ufak baskı arkada az olan sürtünmeden dolayı direkt kayma haraketine dönüşür. Öyse sürtünme ön lastikte ise tüm kuvvetin buraya uygulanması gerekir.

    6. Doğru uygulanış, durma hızından yüksek hızlarda, durma hareketinde ağırlık transferi ön tekerleğe olacağı için mümkün olduğunca limon hareketi ile (Yavaş yavaş artan, tepe noktası ve yavaş yavaş azalan bir güç ile ön freni sıkmaktır.

    7. Arka fren durma hızlarında kullanılır. Durma hızında tüm ağırlık artık eşit dağılmıştır. Ön lastik artık manevra için kullanılmalıdır.

    8. Ekonomik kullanım az fren yaparak değil, herzaman doğru viteste olarak sağlanır. Sizin bahsettiğiniz anlamdaki ön+arka fren kombinasyonu sadece arka balatayı yemenizi sağlar. Güvenli sürüş anlamında ise ön+arka kambinasyonu size çok çok az bir avantaj sağlarken (Çok doğru bir teknik ve hassasiyet ile) buna ayıracağınız konsantrasyon freni daha geç yapmanıza sebep olur. Buda size verdiği fren mesafesi kısalığını yer hatta uzatabilir.

    Bu konuda gelebilecek tüm sorulara açığım.


    Motorun uzun süre sağlam gitmesi konusunda, diğer arkadaşların söylediği gibi bakımlarını zamanında yaptırman, yağına (Motor ve zincir) dikkat etmen en önemlisi. Bunun dışında motorunu kendin yıka, ara sıra kontrol et, ters gelen bir gün önce olupda olmayan bişi var mı diye. Kışın aşırı nemden koru, pas koruyucu ile önemli parçalarını koru, yazın güneşin altında saatlerce bırakma.

    Herşeyden önemlisi o artık senin metal atın. Ona gerekli saygıyı ve sevgini ver. İnan o da bunun karşılığını verecektir.




  • eyvallah @mozel kardeş,çok güzel bilgiler bunlar
  • Evladi gibi bakiyor.Baba mali kulanmayan dedikleri bu olsa gerek(alin teri ile kazanan kendi alip yapan)
  • Teşekkürler @Lord_Diablo

    Bir süre önce motorumu sattığımda ailemden büyük tepki gördüm. "Bu senin çok sevdiğin hobin, sakın bırakma, devam et" dedikleri için dayanamayıp 2 ay içinde yeni bir motor aldım.

    Türkiye'deki en büyük eksiğin eğitim olduğuna inanıyorum. Gerekli kaynaklar az ve kıt olunca da bazı şeyleri kendimiz öğrenmeye, deneye yanıla anlamaya çalışıyoruz. Araştırarak, danışarak, okuyarak, eğitimler alarak bu işi hem uzun yıllar, hem de güvenli bir şekilde yapabiliriz.

    Bu arada hem eagle18 hem de ilgilenenler için
    Resat DD

    Sitesine bakmanızı tavsiye ederim. Benim eğitim aldığım disipline göre fren konusunda biraz farklı düşünüyoruz ama kesinlikle çok büyük bilgiler alabileceğiniz birisidir Reşat Abi...

    Bir de Türkiye'deki ilk eğitimcilerden

    Rahmi the Lama

    Fiyatları bir çok kişi için pahalı gelecektir ancak 20 YTL'lik teori eğitimlerine gitmeniz bile çoğu noktayı anlamanızı sağlayacaktır. Bir yemeğinizden, sinamanızdan ettiğiniz feragat size çok şey kazandıracak.

    PS: Yukarıdaki kişiler ile ticari bağım kesinlikle yoktur. Kişisel olarak aynı yola başvurduğumuz için tanışıyoruz.




  • arkadaş adamlar arabanın giremeyeceği çukurlara motorlarla giriyolar ondan sonra motor çin malı diyorlar ve servisleri şuçluyolar bence motorları insan gibi kullanalım..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.