Şimdi Ara

TOMTOM Harita güncelleme işkencesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
29.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şirketimizdeki şoförlerin yararlanması için her ne hikmetse (kendi kullandığım da dahil olmak üzere diğer bütün cihazlar Garmin) 2 sene önce bir Tomtom via 125 alınmış. "Abi şunun güncellemesini yapar mısın" diye cihaz masama geldi bugün. Mytomtom denen zımbırtıyı yükledim, cihazın updateini yaptı fakat harita hala 2011 haritası. Sonra baktım ki kod girilmesi gerekiyormuş, kutunun içindeki kodu yazdım fakat süre doldu tarzı birşey dedi bana tomtom. Yani 100 küsür TL istiyorlar yeni harita için.

    100 küsür TLye yeni harita almak yerine gidip Garmin cihaz almak çok daha mantıklı olacağı için bir şekilde bir yerlerden Turkey_905_4754.rar adlı dosyaya ulaştım. Fakat cihazın içindekilere hiç bir şekilde ulaşamıyorum. My computerda hiç bir şey gözükmüyor. Tomtom'un sitesinden Home adlı bir programda yapılması gerekenleri okudum fakat elimdeki cihaz home kullanmıyor. My documents'ta tomtom diye bir folder yok. Kısacası cihazı çöpe atmaktan başka çare yok gibi gözüküyor.

    Bir fikri olan var mı?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juzam
    Tomtom via 125 .....

    Hocam PM attım, özel mesaj...

    Ve bildiğim kadarıyla TOMTOM'un ücretsiz harita güncelleme süresi 2 yıl...
    Bu konuda @DD2admin adlı arkadaşımız daha iyi bilgi verir.

    Anladığım kadarıyla zamanında Hewlett PAckard'ın yaptığı taktikle ürün pazarlıyorlar: 100 liraya yazıcı sat, tonerine 120 TL iste!

    Ürünleri ucuza veriyorlar, 2 yıl sonunda da harita satışından para akmaya başlıyor. Hani mutlaka makul bir ücreti olsun da dediğiniz gibi 100 TL gibi rakamlar da fahiş yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juzam

    Şirketimizdeki şoförlerin yararlanması için her ne hikmetse (kendi kullandığım da dahil olmak üzere diğer bütün cihazlar Garmin) ......

    Bu arada bir şey daha sorayım, merak ettiğim için bunu soruyorum:
    GARMIN cihazlarla ilgili hiç sıkıntı yaşadınız mı? Memnuniyet düzeyi nasıl?

    Bizdeki durumu paylaşayım:
    Bizim kurumdaki araçların biri hariç geri kalanında IGO yazılımlı (yani WinCE işletim sistemli) ve Başarsoft haritalı cihazlar var. Yalnızca bir tane GARMIN'imiz var, eski Nüvi 200 modeli 3,5".

    Yani arada sırada IGO+WinCE tabanlı cihazlarda sıkıntı çıkabiliyor, çakmak gözü şarj adaptörüni takmayı unutunca pil bitip cihaz defalarca kuralsızca kapanınca yazılım çökebiliyor, bazen uydudan uyanınca yazılım tıkanabiliyor ve RESET atmak zorunda kalıyoruz. Üstelik bu cihazları alalı 1 yıl ya oldu olmadı...

    Ama 4 yıllık GARMIN (Linux işletim sistemi sanırım) cihaz o kadar kez pili bitip kuralsızca kapanmıştır, ama bir kez bile yazılım zarar görmedi. Hala taş gibi. Bir kez bile "RESET" atmaya ihtiyaç olmadı. Yani stabilite açısından mükemmel cihaz. Bakın alalı yıllar olmuş, cihazın harita güncelleme hizmeti var mı yok mu bilmiyorum, cihaz ilk elime geçtiğinde BAYTEKİN'e e-posta gönderip cihazımın marka-modelini söyleyip ücretsiz güncellemesi var mı diye sordum. Benden seri numarasını istediler ve sisteme işleyip yıllar sonra ücretsiz harita güncellemesi yapabilmemizi sağladılar. Şimdi ücretsiz BAŞARSOFT harita güncellemesi yapıp kullanmaya devam ediyoruz.

    Kendim IGO+Wince6.0 cihaz kullanıyorum, hani hız kamerası ekleme-çıkarma, elle POI ekleme gibi ihtiyaçlarım olmasa direk GARMIN alıp onu kullanacağım.




  • IGO program olarak iyiydi Windows Mobile zamanında kullanmıştım. Fakat piyasadaki pirana navitech cart curt marka ne idüğü belirsiz cihazlara güvenmediğimden tercih etmedim. Geriye 2 alternatif kalıyor bu durumda ve ikisi de işinin ehli. Tomtom cihaz hiç kullanmadım ama istediği kadar iyi olsun, bedavadan pahalı harita güncellemesi yüzünden kesinlikle uzak duracağım. Zaten sağdan soldan okuduğum kadarıyla harita olarak da başarsoft'un epey gerisindeymiş. Seneler önce nüvi 200W almıştım hediye ettiğim arkadaşım hala sıkıntısız ve sorunsuz şekilde kullanıyor. Kendim 1410 kullanıyorum, ekran kaydırmada illallah ettiren dokunmatiği dışında 10 numara cihaz. Ücretsiz güncellemeler devam ettiği ve kalite düşmediği sürece Garmin'den başka cihaz almam da önermem de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Juzam -- 25 Mart 2013; 13:40:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juzam

    ....


    1- Özel mesajlarınıza bakınız, PM attım.

    2- Şu an Türkiye piyasasındaki portatif navigasyon ürünlerin bazıları donanım kalitesi olarak Garmin'e yaklaştı, TomTom'u geçti diyebilrim. Önemli bölümü harita verisi olarak Başarsoft kullanıyor -ki bu ülkemiz için birincil tercih nedenidir. Geriye sadece yazılım ve işletim sistemi kalıyor. Sanırım bu noktada sorun WinCE'den (Microsoft) ziyade daha çok IGO ile alâkalı. Yani öyle her zaman sıkıntı veren bir şey değil ancak uzun süre ve sık kullanan kişiler cihazın kuralsız olarak kapanmasına (şarjı takmayı unuttunuz, cihaz pilde ve pili bitti aniden kapandı) dikkat etmezse ama 10 defa ama 50 defa sonra IGO yazılımı hata verebiliyor. Eskiden IGO8 ve IGO AMIGO uykuya daldma durumunda uyanınca da kilitlenebilirdi. Ancak şu an için son sürümlerden olan IGO PRIMO 2.0.1 son derece stabil, sadece defalarca kuralsız kapanmaya karşı bir hassasiyeti var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 25 Mart 2013; 13:54:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juzam

    Şirketimizdeki şoförlerin yararlanması için her ne hikmetse (kendi kullandığım da dahil olmak üzere diğer bütün cihazlar Garmin) 2 sene önce bir Tomtom via 125 alınmış. "Abi şunun güncellemesini yapar mısın" diye cihaz masama geldi bugün. Mytomtom denen zımbırtıyı yükledim, cihazın updateini yaptı fakat harita hala 2011 haritası. Sonra baktım ki kod girilmesi gerekiyormuş, kutunun içindeki kodu yazdım fakat süre doldu tarzı birşey dedi bana tomtom. Yani 100 küsür TL istiyorlar yeni harita için.

    100 küsür TLye yeni harita almak yerine gidip Garmin cihaz almak çok daha mantıklı olacağı için bir şekilde bir yerlerden Turkey_905_4754.rar adlı dosyaya ulaştım. Fakat cihazın içindekilere hiç bir şekilde ulaşamıyorum. My computerda hiç bir şey gözükmüyor. Tomtom'un sitesinden Home adlı bir programda yapılması gerekenleri okudum fakat elimdeki cihaz home kullanmıyor. My documents'ta tomtom diye bir folder yok. Kısacası cihazı çöpe atmaktan başka çare yok gibi gözüküyor.

    Bir fikri olan var mı?

    arkadaşlar aynı durumu bende yaşıyorum. lütfen biri yardımcı olsun :( cihaza 250 tl zaten verdim... birde 95 tl harita için para istiyorlar. bu nasıl bir mantıktır. cihazla gelen aktivasyon kodu ise hikaye. dolmuş ne demek????? sinirlenmemek elde değil. lütfen bu cihazı nasıl güncelleyebilirim yardımcı olurmusunuz




  • via 135 modelinde ömürboyu ücretsiz güncelleme var. güncellemede çok kolay yapılıyor kod falan istemiyor...
  • Mantık vs ne alaka fiyatı o alıp kuracaksınız yada almadan araştıracaksınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acikcasi bende biktim bu guncelleme sorunundan abicim 100 lira guncellemeye istenirmi nerden alldim sunu birde 250 lira para vermistim zamaninda yeni yollari gostermiyor simdi ne yapicam varmi bi onerisi olan :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de via 125 var. Harita güncelleme sayfasında sorun var. 2 aydır cihazı güncelleyemedim. Sonra da zaman doldu deyip para isteyeceklerdir. Çok pişmanım garmin almadığıma .
  • bendeki TomTom Via 125 için harita buldum ancak güncelleme nasıl yapılır bulamadım. Bilen biri PM atabilir mi?
    Teşekkürler
  • caylak002 C kullanıcısına yanıt
    * email adresiniz ile TomTom hesabi yaratinhttps://www.tomtom.com/tr_tr/account/create.html

    * MyDrive Connect programini indirinhttps://www.tomtom.com/tr_tr/mytomtom/getstarted/deviceselector.jsp

    * Oturum acarak hesabiniz ve cihazinizi eslestirin

    * Ucretsiz guncelleme hakkiniz varsa en son haritayi cihaza yukleyebilirsiniz

    * Etkinlestirme kodunu kullanmadiysaniz, Musteri Hizmetlerini 0 216 282 1601 numarali telefondan arayarak yardimci olmalarini isteyebilirsiniz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.