Şimdi Ara

Markalara Göre Süspansiyon Sistemleri hakkında Bilgiler.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
12.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.

    Ben süspansiyon olayına biraz takık biriyim.
    D sınıfı bir araç alıyorsunuz. Üretici kasa salınımlarını azaltmak için araca haklı olarak sert süspansiyon koyuyor,
    siz de her çukurda, her kasistte saydırıyorsunuz.
    Bu özellikle İstanbul gibi sürekli kasist, çukur vs gibi problemler sık karşılaşılan şehirlerde ciddi sıkıntı bence.
    Bu özellik bir deri vites topuzu, bir hafızalı koltuk vs olup olmaması gibi bir özellik değil,
    aracın kimliği ile ilgili bir özellik.

    Şöyle bir paradoks'ta var üreticiler güvenlik için sert süspansiyon koyuyor,
    ama benim gibi aracını yüzde 90 şehir içinde kullananlar ise bu sert süspansiyona katlanmak zorunda kalıyor.
    Sadece konfor da değil, her çukurda, kasistte aracın kokpit dahil ciğerleri sökülüyor neredeyse.

    Bence ilk sunulması gerek özellik yumuşatılabilir, sertleştirilebillir süspannsiyon yapısı.

    Benim bildiğim sistemler şunlar..

    Opel - FlexRide,
    VW - DCC
    Alfa Romeo - DNA
    Mercedes - Airmatic
    Citroen - Hidroaktif Süspansiyon
    Bmw 5 serisinde havalı süspansiyon sunuyor sanıyorum...


    Diğer markalardaki süspansiyon sistemleri ile ilgili bilgisi olan,
    ya da bu sistemleri aktif olarak kullanan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırlarsa araç tercihlerinde önemli bir rehber olabilir diye düşünüyorum.



  • Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.
  • Ford - Control Blade : İlk defa Focus1'de kullanılan ve patenti Ford'a ait olan bağımsız arka süspansiyon sistemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.

    C5te hydractive olmadan da araç çok konforlu kardeşim bilgine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Citroén'in üstüne daha iyi bir süspansiyon sistemi görmedim. Mercedes S serileri bile bir ara kullanmış.

    Çukura gir, viraja gir araç içinde hiç hissetmiyorsun.

    Bunu bire bir test ettiniz mi dostum, gerçekten böyleyse gidip C5 alasım geliyor ama, sevmiyorum ne içini ne tasarımını her araçta bir kusur bırakıyorlar illaki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.

    1.6 lt exculisive modelinde standart

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Eski kasa C5'teki süspansiyon sistemi muazzamdı.Keşke yeni yeni kasada 1.6'da opsiyonel sunulsaydı.

    1.6 lt exculisive modelinde standart


    Bu arabada standart yanii,yakıt durumu filan nasıl acaba.Fiyatı da uygun.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-2011-citroen-c-5-1.6-exclusive-paket-otomatik-vites-156-hp-114886582/detay


  • C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee





    Etkileyici.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • buralarda bir konu vardı
    gerçekten yararlı ve acıklıyıcı bılgılr mevcut göz gezdirin derim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/mpage_1/key_kamber+egrisi/tm.htm


    iyi ve konforlu bir sistem cok kol baglantılı
    ornegin mercedes w140 kasada kullanılan sistemler gerçekten iyidir. yaglı tıp olanlar

    airmatic olanlar bir bozulursa yanı körüklü sistemler bozulursa cok can yakar asırı pahalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WARNİNG -- 11 Mart 2013; 20:49:10 >
  • Sehir ici konfor istiyorsan D sinifiyla isin ne? Accent alacaksin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fıat yeni dobloda tam bağımsız süspansiyon kullanıyor ve sanırım marea'nında tam bağımsızdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.
  • Laguna ııı 2009 model

    Sert süspansiyon bozuk zeminlerde çok rahatsız edici.

    Yolun en küçük ayrıntısını dahi hissettiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.

    Elegance versiyonlar biraz daha yumuşaktır hani tam anlamıyla sudaki gemi gibi yaylana yaylana gidersin.Avangarde ise yol tutus ve konforun orta noktası gibi çok daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.

    Elegance versiyonlar biraz daha yumuşaktır hani tam anlamıyla sudaki gemi gibi yaylana yaylana gidersin.Avangarde ise yol tutus ve konforun orta noktası gibi çok daha iyi.

    Evet Elegance bir mercedesim oldu, dediğim gibi 120'yi geçtikten sonra Mercedes'mi kullanıyorum, yoksa Şahin'mi inanın o kadar riskli.
    Belki abartılı gelecek size ama arabanın önü resmen geziyor, hak getire ani bir manevra filan gerekse mümkün değil o kafa toplanmaz.
    Ufacık bir rüzgar etkisinde araç bariyerlere doğru çekiyor, direksiyonu sert, ama şehir içinde lunapark gibi, çok keyifli.
    Dediğin gibi Avantgarde aslında bu ikisinin birleşimi sayılır 245 taban lastik, daha alçak yapı, nispeten daha sert süspansiyon yol tutuşu bi nebze iyileştirmiş ama
    W203 sahipleri genelde rüzgarda gezmeden şikayetçiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    C5'in havalı süspansiyonunun sertlik ayarı var mıydı? Ben sadece yüksekliği ayarlanıyor diye biliyorum.

    Sertlik ayarı yükseklik ile orantılı. En alçak mod sert oluyor. Orta mod yani şehir içi ve genelde en çok kullanılan mod tamamen yumuşak ve sarsıntı yok denecek kadar az. Bir üst arazi diye tabir edilen yüksek ve dağlık yollar için olan mod çok sarsıntılı. Servis modunu zaten yazmaya gerek yok, o da sarsıntılı ve sert.

    Mercedes Elegance serisininin süspansiyonunu şehir için tam manasıyla harikaydı ama gel gelelim uzun yola çıktığında
    bu yumuşak süspansiyon tamamen handikaba dönüp, arabayı bir oraya bir buraya savurup duruyor ve gerçekten güvensiz.

    Bunu uzun yolda sert ve alçak, şehir içinde hafif yüksek ve yumuşak hale getirebilmek harika bi olay bence.
    Şehir içi performansından memnunsunuz yani değil mi?
    Passat'ta bile nefret ettim ben süspansiyonlardan, 10 cmlik çukurda uçurumdan düşer gibi sarsılıyor araç berbat bi duygu bu.
    Aradığım Mercedes kadar yumuşak, yeri geldiğinde Bmw kadar iyi yol tutan bir süspansiyon...

    Bu Citroen'de var diyorsunuz anladığım kadarıyla, bu video bana her zaman abartılı gelmiştir.
    Tecrübe eden arkadaşın biri, hiç bir etkisini görmediğini bilakis arabanın savrulduğunu filan yazmıştı benimde beklentilerim boşa çıktığını düşünmüştüm.

    Siz buluşmalara filan gelmiyor musunuz?
    Aracınızı da getirseniz test etsek harika olurdu gerçekten.

    Elegance versiyonlar biraz daha yumuşaktır hani tam anlamıyla sudaki gemi gibi yaylana yaylana gidersin.Avangarde ise yol tutus ve konforun orta noktası gibi çok daha iyi.

    Evet Elegance bir mercedesim oldu, dediğim gibi 120'yi geçtikten sonra Mercedes'mi kullanıyorum, yoksa Şahin'mi inanın o kadar riskli.
    Belki abartılı gelecek size ama arabanın önü resmen geziyor, hak getire ani bir manevra filan gerekse mümkün değil o kafa toplanmaz.
    Ufacık bir rüzgar etkisinde araç bariyerlere doğru çekiyor, direksiyonu sert, ama şehir içinde lunapark gibi, çok keyifli.
    Dediğin gibi Avantgarde aslında bu ikisinin birleşimi sayılır 245 taban lastik, daha alçak yapı, nispeten daha sert süspansiyon yol tutuşu bi nebze iyileştirmiş ama
    W203 sahipleri genelde rüzgarda gezmeden şikayetçiler.

    Hmm ben W211 E-Class için dedim bunu da C-Class'ta tabi biraz daha zayıf olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Sehir ici konfor istiyorsan D sinifiyla isin ne? Accent alacaksin

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Laguna ııı 2009 model

    Sert süspansiyon bozuk zeminlerde çok rahatsız edici.

    Yolun en küçük ayrıntısını dahi hissettiriyor.



    En makbul süspansiyon odur işte.

    Yolda ne var ne yok hepsini hissedeceksin.

    Çukura giriyorsun ama içeride tık yok.Nasıl bi konfor anlayışıdır?

    Süspansiyon ruhtur.Yolun tamamı içeride olmalı.

    Konfor istiyorsak evde uzanırsın koltuğa,yatağa oh mis!!
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.