Şimdi Ara

Uçak Teknisyenliği mi yoksa Uçak Müh. mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
19.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu alanda lise okuyan bir gencim.Ailem illaki 4 yıllık üni okuyacaksın diyor.Acaba lise sonrası işemi gireyim yoksa müh. mü okuyayım?



  • Sorduğunda soru olabilirsen ol Uçak Mühendisi Teknisyen olursan kılavuza göre parça söküp takarsın. Mühendis olursan Kılavuz yazarsın en ufak fark bu
  • olabilirsen ol ama zordur o bölüm
  • teknisyen ve mühendislik aynı kelimede kullanma bile. sorman hata, mühendislik tabii ki
  • Teknisyenliği arkadaşlar öldürmüş adeta, teknisyenlik de çok iyidir, mühendisten çok fazla şey bilirler, elleri daha yatkındır, hatta teknisyenler olmasaydı bu uçak-bakım sektörü bu kadar ilerlemezdi muhtemelen. Fakat günümüzde maalesef emeğin karşılığını alamıyorsun, o yüzden mühendislik oku. Hem daha az çalışırsın, hem de çok daha kolay yükselirsin.
  • Mühendislik diyen arkadaşlar.Maalesef mühendisliğin puanı yüksek.Ve ben de kendime pek güvenmiyorum.Yoksa ben de daha rahat şartlarda daha rahat bir şekilde çalışmak isterim.
  • Teknisyenlik diye kendini asla küçük veya hor görme, bu durumdan ötürü de üzülmene hiç gerek yok. Teknisyenler şu an, bütünün en değerli parçalarından, yurtdışında da oldukça iş fırsatları yüksek. Buradaki mühendis maaşını, İngiltere ve Amerika gibi ülkelerde okullarda kazanabilirsin
  • ucak.muh.cok zor bir bolum.arkadasim itude ama.cikimca is bulabicekmi orasi mechul cunku turkiyede ne boeing var nede airbus zaten thyde calisan teknisyenler ucak muh ile ayni .parayi aliyor neredeyse yani bosuna zorlanacagina hemde meslek liselisin daha kolay girersin.teknisyenlige ama muh zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igetsky

    ucak.muh.cok zor bir bolum.arkadasim itude ama.cikimca is bulabicekmi orasi mechul cunku turkiyede ne boeing var nede airbus zaten thyde calisan teknisyenler ucak muh ile ayni .parayi aliyor neredeyse yani bosuna zorlanacagina hemde meslek liselisin daha kolay girersin.teknisyenlige ama muh zor

    +1

    insanlar türkiyedeki uçak mühendislerinin amm, srm gibi kitapları yazıp uçak tasarladıklarını sanıyor. yaptıkları şey masa başında kağıtlara onaylandıklarına dair damga vurmak.
    bu arada uçak teknisyenliği de yabana atılacak bir meslek değil. yardımcı teknisyenlik sürecinde her mesleğin çıraklık süreci gibi zorluklar var elbet ancak teknisyen sıfatını aldıktan sonra herşey değişiyor. çok iyi maaş bir maaş da bununla birlikte tabi. üstelik amerikadan avrupaya her yerde iş garantisi olan ve iyi bir maaşı olan bir meslek. kendi fikrime gelirse, uçak mühendisliğini tuttursam bile okumam, direk teknisyenliğe giderim. 4+1 yıl daha eziyete gerek yok.




  • Simdi diyorsun ki
    Maalesef mühendisliğin puanı yüksek.Ve ben de kendime pek güvenmiyorum.Yoksa ben de daha rahat şartlarda daha rahat bir şekilde çalışmak isterim.
    ulkemizde ucak teknisyeni adi altinda egitim veren en iyi okul anadolu universitesi. 4+1 yil okuyup teknisyen lisansina sahip oluyorsun. Bu lisans senin herseyin oluyor hayatin boyunca. Muhendislerin bu lisansi alma sanslari yok. o yuzden kazandiklari maas teknisyenin yaklasik %40 i kadar. Soyle soyliyim kendini yetistirmis bir ucak teknisyeni, ucus saatleri ve yurtdisi gorevleri HARIC 2500-3000 Euro maas alir, buna ucus saati ucreti ve yurtdisinda gorevdeyse alacagi harcirahi eklersen gunluk 75 Eurodan 2250 euro eder. Yani ucus saati basina alacagi para HARIC eline temiz 5000 euro civari para gecer. Buna ek kalacagin oteller Hilton, Sheraton, Marriot gibi 5 yildizli otellerdir. Kahvalti ucretsiz. Yani yurtdisindayken neredeyse aksam yemegi haric hic bir masrafin olmaz ve eline temiz 5000 euro aylik para gecer. Muhendissen masa basinda oturur, is kartlari hazirlarsin, suya sabuna dokunmazsin, pislenmezsin, yag kir olmaz ustun basin ama alacagin para da ona gore olur. Kendni geistirmis bir muhendisin alacagi en iyi maas 2500 eurodur. ucus parasi almazlar, yurtdisi gorevlerine cok gitmezler. Ucak teknisyeni sirketine gore senede 2-3 ayini yurtdisinda gecirir. muhendis ise sansi varsa senede en fazla 1 ay yurtdisina gidebilir o da belki. karar senin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: letsgotr

    Simdi diyorsun ki
    Maalesef mühendisliğin puanı yüksek.Ve ben de kendime pek güvenmiyorum.Yoksa ben de daha rahat şartlarda daha rahat bir şekilde çalışmak isterim.
    ulkemizde ucak teknisyeni adi altinda egitim veren en iyi okul anadolu universitesi. 4+1 yil okuyup teknisyen lisansina sahip oluyorsun. Bu lisans senin herseyin oluyor hayatin boyunca. Muhendislerin bu lisansi alma sanslari yok. o yuzden kazandiklari maas teknisyenin yaklasik %40 i kadar. Soyle soyliyim kendini yetistirmis bir ucak teknisyeni, ucus saatleri ve yurtdisi gorevleri HARIC 2500-3000 Euro maas alir, buna ucus saati ucreti ve yurtdisinda gorevdeyse alacagi harcirahi eklersen gunluk 75 Eurodan 2250 euro eder. Yani ucus saati basina alacagi para HARIC eline temiz 5000 euro civari para gecer. Buna ek kalacagin oteller Hilton, Sheraton, Marriot gibi 5 yildizli otellerdir. Kahvalti ucretsiz. Yani yurtdisindayken neredeyse aksam yemegi haric hic bir masrafin olmaz ve eline temiz 5000 euro aylik para gecer. Muhendissen masa basinda oturur, is kartlari hazirlarsin, suya sabuna dokunmazsin, pislenmezsin, yag kir olmaz ustun basin ama alacagin para da ona gore olur. Kendni geistirmis bir muhendisin alacagi en iyi maas 2500 eurodur. ucus parasi almazlar, yurtdisi gorevlerine cok gitmezler. Ucak teknisyeni sirketine gore senede 2-3 ayini yurtdisinda gecirir. muhendis ise sansi varsa senede en fazla 1 ay yurtdisina gidebilir o da belki. karar senin

    +1 daha
    hocam bu arada teknisyen misin ?




  • dogru... 4+1 lerdenim lisansim var ucus teknisyenligi yan dal simdilerde, coluga cocuga karistiktan sonra :)
  • Üniversiteyi okuyup teknisyen olmayı tercih et thy gibi şirketler teknisyen arıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zazamunzur

    Üniversiteyi okuyup teknisyen olmayı tercih et thy gibi şirketler teknisyen arıyor

    işe girip aöften okumak daha mantıklı bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LadyZulal

    teknisyen ve mühendislik aynı kelimede kullanma bile. sorman hata, mühendislik tabii ki

    neye gore? diye sorarlar adama. havaciliktan anlayan biriyse tabii :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igetsky

    ucak.muh.cok zor bir bolum.arkadasim itude ama.cikimca is bulabicekmi orasi mechul cunku turkiyede ne boeing var nede airbus zaten thyde calisan teknisyenler ucak muh ile ayni .parayi aliyor neredeyse yani bosuna zorlanacagina hemde meslek liselisin daha kolay girersin.teknisyenlige ama muh zor

    muhendislik icin illa ki airbus ya da boeing ya da herhangi bir uretim yapan sirkette calismak gerekmiyor. bakim kuruluslarinda da muhendis calisiyor. ayrica konu havaciliksa eger muhendisle lisansli teknisyen ayni maasi almaz. Teknisyn muhendisten EN AZ iki kat daha fazla maas alir. bkz onceki mesajlarim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zazamunzur

    Üniversiteyi okuyup teknisyen olmayı tercih et thy gibi şirketler teknisyen arıyor

    teknisyen olmak istiyorsan lisans almaya bak once. lisansin yoksa muhendisten farkin olmaz cok az maasa calisirsin. THY teknisyen almiyor simdilerde. HABOM adi altinda alim yapiyor. HABOMdakiler de teknisyen olarak calisiyor ama sartlari ve imkanlari THY teknisyenlerinden cok daha az. THY teknisyenleri zaten ozel sirkettekilere gore daha az aliyorlar, HABOM cok daha az haklarla calistiriyor, bilgine
  • Mühendislik ile teknisyen arasındaki farkı anlamadıysan kesinlikle mühendislik okumamalısın.. o 4 yıl bitmez şu soruyu sorabildiysen kesinlikle 2 yıllık bölüm olan teknisyenliği seçmelisin bırak mühendis başkası olsun ..
  • Uçak mühendisi olarak Türkiyede ki iş olanaklarını araştır, ne iş yapacağını öğren. Kendine hangisi uygunsa seç. Uçak teknisyenliğini bilmeyen çok fazla insan var ülkemizde. Bu mesleği iki yıllık olarak görenlere çok gülüyorum. Eğer kariyer kaygın yoksa HABOM da başlar civata teknisyeni olursun. Ama eğer kariyer hefelerin ve ideallerin varsa ve iyi paralar kazanmak istersen, gider Anadolu Üniversitesi Havacılık ve uzay bilimleri fakültesi (Bizim zamanımızda shyo idi) uçak gövde motor bakım bölümüne girer 4 yılda mezun olur SHY-66 bakım lisansını alırsın. Özel bir havayolu şirketinde işe başlar, lisansına tip eğtimlerini işlettirirsin ve tecrübe kazanırsın. Avrupa ülkeleri ve diğer pek çok ülkede bu meslek Uçak bakım mühendisiliği olarak geçer. Hoş bunun çokta önemli olduğunu düşünmüyorum. Hiç bir zaman Uçak Teknisyeniyim demekten gocunmadım aksine gurur duydum. Emin ol eğer statü endişen varsa zaten aldığın maaşla bir çok mühendisi kıskandırırsın, ancak bu dediğim şartlar için geçerli.

    Ama ne olursa olsun ister teknisyen ol ister mühendis kesinlikle lisans diplomanı al. Teknik için en doğru adres anadolu üniversitesi. Hey gidi eskişehir hey gidi üniversite günleri...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunabinyay

    Mühendislik ile teknisyen arasındaki farkı anlamadıysan kesinlikle mühendislik okumamalısın.. o 4 yıl bitmez şu soruyu sorabildiysen kesinlikle 2 yıllık bölüm olan teknisyenliği seçmelisin bırak mühendis başkası olsun ..

    Kardeş kusura bakma senin kadar üstün zekalı değiliz ne yapalım işte.Bari konuyla ilgili bizi biraz bilgilendir de cahil kalmayak
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.