Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1500. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (2 Mobil) - 8 Masaüstü2 Mobil
5 sn
35.051
Cevap
332
Favori
2.217.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14981499150015011502
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezmi33


    quote:

    Orijinalden alıntı: esatgelmedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: cezmi33


    quote:

    Orijinalden alıntı: esatgelmedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Suleyman7272

    Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

    Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

    Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı😀)

    Motor freninden kaynaklı ne sorun yaşadığınızı bilmiyorum ki bu uygulama bizzat otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği bir uygulamadır ve bildiğim kadarıyla doğru uygulandığında hiçbir zararı yoktur. Eğer motor freni diye 110 km hızla giderken arabayı 2. Vitese almaya kalkarsanız hem motora hem de aktarma organlarına zararlı tabii ama motor hacmine göre dizel motorda 3000-3500 dd, benzinli motorda da 5000-5500 dd ye kadar motor freni kullanmanın sakıncası olacağını düşünmüyorum. Aracım 1.4 dizel yarı otomatik ve yokuş aşağı inerken frene dokunduğum anda kendiliğinden 1 vites küçültüp kompresyon ile frene destek olmaya başlıyor. Uzun soluklu inişlerde devir 4000 dd yaklaştığı halde vites yükseltmiyor ve manuel moda almadan benim de kulakçıktan büyütmeme izin vermiyor. Velhasıl kelâm bu konuda size katılmıyorum.

    Benim gözlemim ve bilgim çerçevesinde yazmıştım. Ani triger kopmasına bile sebebiyet verdiği olaylar duydum ondan bildirmek istedim

    Tamamen haksız olduğunuzu iddia edecek bilgi ve tecrübeye sahip değilim ancak şunu söyleyeyim corolla nın trigeri zincir. Kolay kolay kopmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UYGULAMAYA AİT VİDEO
    https://youtu.be/hbegcUE2XQw


    Merhabalar,

    Bu videomda Corolla aracım için özel olarak tasarladığım devrenin (modülün) montaj ve anlatımını yapmaktayım.

    Tasarladığım modül çift ayna (sağ ve sol) için geri viteste zaman ayarlı olarak indirme kaldırma özelliğine sahiptir.
    Aracım 2015 Haziran öncesi üretim olduğundan aynaları elektrikli katlanır özellikli ve aynı modülümün içine entegre ettiğim ayna katlama özelliği ile aynı zamanda aynalarımı otomatikleştirmiş oldum.


    *Modülün özellikleri ise;

    - Geri viteste çift ayna indirme ve kaldırma (iptal özelliği mevcut)
    - Otomatik ayna katlama özelliği (iptal ve yarı iptal özellikli)
    - Çift zaman ayar pot.'u (indirme ve kaldırma süreleri aynı olmayan aynalar için)
    - Zaman aralığını LED ile bildirebilme (üç renk ile)
    - Aktif pasif switch'i (geri viteste aynaların indirilmesini istemiyorsak)
    - Işıklı ve sesli aktif pasif uyarı özelliği
    - Ayar jumper'ları (süre tek/çift, ayna iptal ve yarı iptal için)


    Modülün videoda bahsettiğim veya bahsetmeyi unuttuğum çalışma özelliğini yazarsam;

    Araç içinde ki ayna kontrol takımı tüm özelliği ile çalışmaktadır, modülüm herhangi bir özelliğini iptal etmemektedir.

    Kontağımız kapalı iken modülüm kapılara duyarlı olarak aynaları kapatma ve açma işlemini gerçekleştiriyor. İki adet jumper seçeneği mevcut: bunlardan birisi aynaları tamamen iptal ediyor yani kış aylarında buzlanma riskine karşı aynaların açılıp kapanmasını istemiyorsak bu seçeneği kullanıyoruz. Diğeri ise yarı iptal özelliği, yani kapıları kilitleyince aynaları kapatıp, kapı kilidini açınca aynaları geri açmıyor ve kontağı açınca açılmasını sağlıyor. Bu özellik ile araç içinden bir şeyler almak için kapıları açıp kapatmada aynalarında devamlı katlanmasını engellemiş oluyoruz.

    Kontağımız açık iken; modülüm kapı kilitlerini dikkate almayıp aynaların katlanmasına müdahale etmiyor.
    Eğer switch pasif konumunda ise geri viteste ayna indirme özelliğini devre dışı bırakıyor. Geri viteste aynalarımızı normal kullanmaya devam ediyoruz.
    Switch aktif ise aracımızı geri vitese taktığımızda ayarladığımız süre boyunca aynaları indirme olayını gerçekleştiriyor ve geri vitesten çıkarttığımızda ise geri konumuna getiriyor.


    Geri vites ile ayna indirme/kaldırma özelliğinde birkaç detay daha vardır ve bunlar ise:
    -Otomatik araçlar için D konumundan P'ye geçerken veya tersi durumunda modülüm kısa süreliğine R konumundan etkilenmiyor, 1sn bekleme süresi tanıdım.
    -Geri viteste aynalar indirilmiş iken kontağı kapattığımızda modülüm aynaları eski konumuna geri getiriyor (manuel araçlarda vites R'de iken kontağı kapatma durumuna karşılık)
    -Geri viteste aynalar indirilmiş iken düz geri gelmeler için switch'i pasif konumuna getirince aynalar eski konumuna getiriliyor veya tersi durumunda iken, yani switch pasif konumdayken geri vitese taktığımızda aynalar indirilmediği için kullanmak istediğimizde switch'i aktif yapmamız yeterli, hemen istediğiniz seviyeye indirme olayını gerçekleştiriyor.


    NOT: Bu modülümün şu anlık ticari boyutu yoktur. Kendi aracıma hobi amaçlı özel olarak tasarladım, sorunsuzluk ve güvenilirlik açısından deneme sürecindedir.



    Saygılarımla, iyi seyirler.




  • Emre2882 kullanıcısına yanıt
    Muhteşem olmuş, Emre Bey,elinize kolunuza sağlık, yeniden araba yarattınız resmen önceki yaptıklarınızda harikaydı, tebrik ediyorum sizi.
  • MAVİ0967 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maşallahınız var hocam çok güzel işler yapıyorsunuz tebrik ediyorum.
  • Emre2882 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba tekel / fren balataları özel serviste değişirsem garanti de bir sorun olur mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfırı ve makyajlısı 63 bin tl olan aracın 2 3 yaş ve 50bin km dekini 59bin tl ye satan eyyy yurdum insanı



    Sayende sıfır almaya karar verdim

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an bayideyim. Makyajlı kasa dizel otomatikle ilgili bir muhabbet geçmişti. Dizel otomatiğin geçişleri düzeltilmiş diyerek. Aracı test ettim. Bir miktar gelişme var ama yine de yetersiz. Hala geçişler yavaş, araba zor hızlanıyor, geçişler hissediliyor. Velhasıl yine beğenemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ScHeNKii_ScP kullanıcısına yanıt
    sahin50 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre2882 kullanıcısına yanıt
    elinizie sağlık güzel çalışma olmuş bence toyota sizi işe almalı belki bir şeyler kaparda ek donanınm ekler araçlara yoksa bir şey yapıcağı yok gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam kapı gergilerinde 2 kademe var ya, o kademeleri atlarken tak tak diye ses yapıyor ona normal dediler. Ama benim arka kapilarda cıyaklama tarzı ses başladı ona da beyaz sprey yay sürüyorlar ama bir süre sonra yine başlayabiliyor. Gres yağı iyi düşünmüşsünüz sonuç bekliyorum.

    Hocam malasef sıvı gres yağıda fayda etmedi, acaba ilk aldığımda ses vardı da ben mi farketmedim..Şuan size söylenen gibi bana normal gelmeye başladı:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ben farketmemiştim sonra forumda garantiden kapı gergi kolları değişen arkadaşlar olmuştu sesden dolayı, o zaman takmıştım o kademe sesine. Şimdi ön ve arka kapı gergilerinden " gacır gucur" sesler gelmeye başlayınca, o kademe sesinin normal olduğuna kanaat getirdim artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de vardı o kapıdan gelen sesler servise gittiğim de bakım için 10.000 bakımıydı galiba,söyledim servise ne yaptılar bilmiyorum ondan sonra ses kesildi hiç gelmedi bir daha şuan 29.000 km de ses yok.bence servise söyleyin.
  • Arkadaşlar selamlar. 2016 Model makyajlı kasa 1.6 Benzinli Toyota Corolla kullanıyorum. Yakıt değeri çok yüksek. Şehir içi 8.5'ten aşağıya düşmüyor. Aracı satma noktasına geldim neredeyse. LPG düşünüyorum ama emin olamadım. Sizde nasıl yakıt değerleri?
  • RealSchule R kullanıcısına yanıt
    2015 1.33 Life Corolla şehir içi 8.3 klima açık. 5.1-6.1 lt klima açık şehir dışı.

    Ben de lpg olayını düşünüyorum. Tek derdim arkadan sert bir darbede simit tüpün ilk darbeyi alan yerlerden biri olacağı. Arka ikili yatan koltuğun arkasına denk gelecek şekilde oval küçük tank mı taktırsam diye düşünüyorum.
  • RealSchule R kullanıcısına yanıt
    Sehirici daha az yakmaz. Kışın 1lt artabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar bugün 20 bin bakım yaptırdım . Dizel mm 2014 . Dizel enjektör temizleme önerdi yaptırdım . Toplam 641 tuttu. Evde faturayı inceleyince motor yağ sistem temizleme 102 lira diye masraf gördüm . Bu da 640 lira içinden çıktı . Bu motor yağ sistem temizleme her 20 bin bakımda yapılıyor mu merak ettim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RealSchule R kullanıcısına yanıt
    Ş.içi gayet iyi bence 7lt yakacak değil araba az yakıyo benzin pahalı lpg düşünün yada satıp dizel alın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin50

    bende de vardı o kapıdan gelen sesler servise gittiğim de bakım için 10.000 bakımıydı galiba,söyledim servise ne yaptılar bilmiyorum ondan sonra ses kesildi hiç gelmedi bir daha şuan 29.000 km de ses yok.bence servise söyleyin.

    Hocam serviste ne yaptıklarını nasıl öğrenebiliriz?Hangi servis işlem yaptı olmazsa ben oradan bilgi alayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 14981499150015011502
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.