Şimdi Ara

Performanslı kullanım hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, aracım max. devre 5800 devirde ulaşıyor ve 7000 devirde devir kesici

    devreye giriyor ulaşabileceği en yüksek hıza en kısa sürede çıkarmak yani en yüksek performansı

    elde edebilmek için 5800 devir de mi 7000 devirde mi vites yükseltmeliyim.

    İşin uzmanlarından görüş bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S£rkAn -- 14 Ocak 2013; 21:55:52 >



  • arabasına göre değişiklik gösterebilecek bir konuda olsa kağıt üzerinde max beygiri verdiği devirde vites yükseltmek mantıklı olanıdır ancak pratik kullanımda kesicide değiştirirseniz daha seri hızlandığını farkedebilirsiniz. ha birde kesiciye fazla girmeyin zira sadece türbütör kapak contası 3 yıl önce 750 tl tutmuştu 106 gti'da

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik araçları devir kesiciye kadar devirlendirdiğinizde en seri gidişi sergiler. Turbo beslemeli araçlarda ise max. hp bandında bulundurduktan sonra vites atmak daha mantıklı ama atacağınız vites aracın yine max. hp bandına düşmelidir eğer max. torkta kalırsa zaman kaybı olabilir bu yüzden max. hp bandından biraz daha yukarı devirlerde vites atmak daha mantıklıdır.

    Mesela bu videomda 4. vitese 150 km/h da atsam hem kesiciye girmezdi hemde 4. vites 4750 devir civarına geliyor zaten max. hp 4900 devirde veriyor bu da aracı performansını görmek için en ideal hız aralığı. Ben aracta 6000 devir gibi vites atsaydım bu seferde araç 4000 devire düşecekti ve max. hp bandından daha uzak olup ivmelenmesi daha yavaş olacaktı.

  • Standart binek arabalarla performanslı kullanım zaman zaman tehlikeli sonuçlar doğurabilir. virajlı eğimsiz yolda ve rampa aşağı yüksek devirli kullanmamnızı tavsiye ederim. Rampa yukarı çıkıyorsanız Allah ne verdiyse.
  • Motorunun verdiği max devirde max ürettiği güce bakıcan,fazlası boşa devir dönmedir,tabi egzantirik yoksa
  • Bi daha ki vites'de max. devir bandına en yakın olacak şekilde vites atmak en iyisidir.

    Atmosferik motorlar'da genelde 6500- 6800 devir aralığında max. hp üretirler. Bu yüzden kesiciye girmeden hemen önce vites değiştirilebilir.

    6800 devirde max. güç üreten aracım , 7000 devirde kesiyor zaten. Fazla'dan 200 devir çevirmenin tek artısı , bi daha ki vites'i biraz daha yüksek devirde tutabilmek.


    Turbo araçlar'da da aynı bu şekilde. Genelde 5500 - 5800 devir civarı max. güç veriyorlar ve 6500 devir civarı genelde kesici.
  • en kısa sürede 0-100 için redline'da atılmalı. max hıza çıkmak için max. hp sini 5800de veriyorsa 6000gibi yükseltilebilir. ayrıca max. torkunu verdiği devir de önemli.
    aracın hp-tork eğrisini görmek lazım. neydi araç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Standart binek arabalarla performanslı kullanım zaman zaman tehlikeli sonuçlar doğurabilir. virajlı eğimsiz yolda ve rampa aşağı yüksek devirli kullanmamnızı tavsiye ederim. Rampa yukarı çıkıyorsanız Allah ne verdiyse.

    neden rampa assagı gaz verilmemesi gerekiyo? guvenlık açısındanmı dediniz yoksa bı zararımı var?
  • Max hp devirinden hemen sonra değiştirmen iyi olur

    Atıyorum gücü 6.000 devirde veriyorsa dahada gaz verirsen motor gücü azalabilir

    Bu örneğe göre'de 6.200-6.300 ideal bana göre zaten dahada bassan motorun boğulduğunu hissedersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05


    +1. çok güzel anlatım ve güzel bir video desteği her şey gayet açık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondaPower

    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05


    +1. çok güzel anlatım ve güzel bir video desteği her şey gayet açık

    Saolun hocam
  • Ben de ayni soruyu kendime sorup kagit kalem aracimin tork egrisi grafigi ve vites disli oranlarini onume koyup her vites icin ayri ayri en verimli vites degistirme devirlerini cikarmistim. Bu konuda benim kadar takintiliysaniz aynisini yapabilirsiniz her vites icin ayri ayri kusuratli bir sekilde vites degistirme devirlerini belirleyebiliyorsunuz.
  • Aranızdan maksimum beygirin verildiği devirde vites değiştirilmeli diyen olmuş, kesinlikle devir kesici devreye girmeden hemen önce değiştirilmeli diyen olmuş açıkçası kafam karışmadı değil ama banada devir kesici devreye girmeden hemen önce redline da vites atıp aracı bi üst vitesite max. beygirin verildiği devirde yakalamak daha mantıklı gibi geldi.

    Bi arkadaşımız max. beygirin verildiği devirden yüksekte vitesi atarsan aracın boşa devir çevirdiğini aracın boğulduğunu hissedersin zaten demiş özellikle buna dikkat etmiştim öyle bişey hissedilmiyo yaklaşık 6800-6900 e kadar araç sanki soluksuz gidiyomuş gibi hissediliyo.

    Daha net anlaşılması için aracın teknik verilerinide koyuyorum.

    http://www.sahibinden.com/otomobil-model-detaylari/hyundai/elantra/1-6-gls/1320324/
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.