Şimdi Ara

Radyatör - Yakıt Tüketimi ilişkisi ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
3.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Önbilgi: 1999 Model Omega B 2.5 V6 Sahibiyim. Aracımdan çok memnunum, bakımları hep düzenli yapıldı ve yapılmaya devam ediyor. ("Ne işin vardı Omega'ya biniyorsun" kafasındaki insanlara cevaben)

    İlk şikayetim aracın ısıtmasının yeterli olmamasıydı. Malum havalar soğuk ve en acil olarak çözülmesi gereken sorun ısıtma sistemi. Klimayı açtığımda araçta hafif titreme oluyordu. Bunun yanında klima ısıtma yapmıyordu. Üfleme ayarı 1-2-3 seviyelerinde hafif bir sıcaklık hissediliyor ancak seviyeyi artırdığımda asla sıcak hava içeri gelmiyordu. Ümraniyede Opel'den iyi anlayan ve bilinen bir servise aracımı gösterdim. Radyatörün tıkanmış olabileceğini, temizlenebilirse temizleneceğini, olmazsa parça değişimi yapılması gerektiğini söylediler. Ayrıca bunun yanında bu haliyle aracın normalin dışında yakıt tüketeceğini de söylediler. Sizlerin yorumu nedir ? Radyatör ve yakıt tüketimi arasında ben (acemi olarak) bir bağ kuramadım.

    Bir fikriniz varsa paylaşmanızı rica ederim.







  • Dogrudan bir bag yok.

    Tikali olabilecegi ifade edilen radyatoru, kalorifer radyatoru olarak kabul ediyorum.

    Fakat kalorifer radyatoru sokumune girismeden kontrol edilebilecek birkac nokta var.Kalorifer radyatoru sokumu zahmetli olacagindan bu basit kontrolleri once yapmak faydalidir.

    1-Motor harareti yukseliyor mu? Yani ibre ortaya veya hic olmassa 70-80e kadar geliyor mu?
    2-Omega'yi birebir bilmiyorum fakat motordan kalorifer devresine gelen hortum tertibatinda bir manuel vana veya muslik var mi? Varsa, acik mi?
    3-Kalorifer ufleme hizini yukseltince oluklardan hava gelisi hissedilir sekilde yukseliyor mu? Cevap, hayir veya eh-uh ise polen filtresi ve/veya hava emis kanallari temizligi gerekebilir, ozellikle surekli agac alti yerlere park ediyorsaniz.
    4-Otomatik veya manuel olsun, dashborad'daki isi ayar dugmesi kalorifer radyatorundeki ayar musluguna dogru olarak kumanda ediyormu? Bu da kapali veya kapaliya yakin bir konumda sikismis olabilir. Bazi araclarda bu muslugu gormek/ulasmak radyatoru sokmeden mumkun, Omega'yi bilemeyecegim. Otomatik klima ise kalorifer radyotor muslugunu ceviren elektrik motoru da devredisi veya arizali olabilir.
    5-Bunlarin hepsi ok ise buyrun kalorifer radyotorunu sokun derim.

    Slm.




  • aynı durum bende de vardı 1 ay önce.ustam hortumların iki ucunu açtı su fışkırttı borunun içerisine.borunun diğer ucundan kahverengi pis su aktı.sonra mis giibi ısıtmaya başladı.bu olaya şöyle karar verdi.araba sıcakken kaloriferiaçtı.dediki çok çok a da olsa sıcaklık var.kalorifer boruları tıkalıdır dedi.ve gerçekten 15 dk da halletti şimdi mis.benim araç 2000 model omege 2.5.ayrıca son dönem arabanın rolantisinde ıslık gibi bir ses geliyordu.herhalde kayışlar filan ıslanmıştır demiştim fakat hiç geçmedi ayrıca aracın çalışma sesi degişti.3 gün önce götürdüm ustama devir daim motoru dedi.3 saatte degiştirdi devir daimi.birde aracın su deposunu filan çıkarıp yıkadı.şimdi araç okadar rahatladı ki anlatamam.çalışması ilk günkü halini aldı.ha yakıt degerleri degiştimi daha gaz bitmedi bitince yazarı.SONUÇ.hemen radyatöre atlamayın borulara baktırın büyük ihtimal çözülür




  • Arkadaslar tekrar merhaba, radyator degisimi olarak bir servis bana 600 TL. Masraf cikarmisti. Bende yaptirmadan once iyice arastirdim, sizlerden aldigim bilgilerin isiginda da hareket ederek sanayide radyator isinden iyi anlayan bir ustaya gittim. Once bi calistirdi ufleme seviyesini artirdi olayi anladi. Motorum ideal calisma isisina cok gec ulasiyordu ve klima isitmiyordu. Usta araci bana 1 saat birak hallederim dedi. Dedigi gibi biraktim. 1 saat sonra geldigimde islemleri bitirmisti. Radyatoru yerinden cikarip temizlemisler. Parcadan cikan camuru ve pisligi gosterdi gozlerime inanamadim desem yeridir. Toplam maliyeti 50TL. Oldu ve su an kalorifer harika calisiyor. Motorum ideal calisma sicakligina tam zamaninda ulasiyor. Ustanin dedigine gore ideal calisma sicakligina cok gec ulastigi icin yakit tuketimi asiri olmus. Bugun bos depoyu tam doldurdum ve onumuzdeki gunlerde yakit tuketimini test edecegim. Temizlenen radyator 1-2 gun arabaya kotu kokular verebilir dedi ki hakli da cikti, ne zaman calistirsam midemi bulandiriyor kokusu. Bende durum simdilik boyle. Benzer sorunlar yasayan arkadaslara umarim yardimci olur bu konu.

    Benimle paylasimda bulunan arkadaslara cok tesekkur ederim. Ilk arabam ve ne yapmam gerektigini bilmiyordum. Sonuc olarak sunu da anladim ki sanayide bir tanidik ustanizin olmasi sizi kazik yemekten oldukca kurtarabiliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tadano

    Dogrudan bir bag yok.

    Tikali olabilecegi ifade edilen radyatoru, kalorifer radyatoru olarak kabul ediyorum.

    Fakat kalorifer radyatoru sokumune girismeden kontrol edilebilecek birkac nokta var.Kalorifer radyatoru sokumu zahmetli olacagindan bu basit kontrolleri once yapmak faydalidir.

    1-Motor harareti yukseliyor mu? Yani ibre ortaya veya hic olmassa 70-80e kadar geliyor mu?
    2-Omega'yi birebir bilmiyorum fakat motordan kalorifer devresine gelen hortum tertibatinda bir manuel vana veya muslik var mi? Varsa, acik mi?
    3-Kalorifer ufleme hizini yukseltince oluklardan hava gelisi hissedilir sekilde yukseliyor mu? Cevap, hayir veya eh-uh ise polen filtresi ve/veya hava emis kanallari temizligi gerekebilir, ozellikle surekli agac alti yerlere park ediyorsaniz.
    4-Otomatik veya manuel olsun, dashborad'daki isi ayar dugmesi kalorifer radyatorundeki ayar musluguna dogru olarak kumanda ediyormu? Bu da kapali veya kapaliya yakin bir konumda sikismis olabilir. Bazi araclarda bu muslugu gormek/ulasmak radyatoru sokmeden mumkun, Omega'yi bilemeyecegim. Otomatik klima ise kalorifer radyotor muslugunu ceviren elektrik motoru da devredisi veya arizali olabilir.
    5-Bunlarin hepsi ok ise buyrun kalorifer radyotorunu sokun derim.

    Slm.

    Tesekkur ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldıran

    aynı durum bende de vardı 1 ay önce.ustam hortumların iki ucunu açtı su fışkırttı borunun içerisine.borunun diğer ucundan kahverengi pis su aktı.sonra mis giibi ısıtmaya başladı.bu olaya şöyle karar verdi.araba sıcakken kaloriferiaçtı.dediki çok çok a da olsa sıcaklık var.kalorifer boruları tıkalıdır dedi.ve gerçekten 15 dk da halletti şimdi mis.benim araç 2000 model omege 2.5.ayrıca son dönem arabanın rolantisinde ıslık gibi bir ses geliyordu.herhalde kayışlar filan ıslanmıştır demiştim fakat hiç geçmedi ayrıca aracın çalışma sesi degişti.3 gün önce götürdüm ustama devir daim motoru dedi.3 saatte degiştirdi devir daimi.birde aracın su deposunu filan çıkarıp yıkadı.şimdi araç okadar rahatladı ki anlatamam.çalışması ilk günkü halini aldı.ha yakıt degerleri degiştimi daha gaz bitmedi bitince yazarı.SONUÇ.hemen radyatöre atlamayın borulara baktırın büyük ihtimal çözülür

    Tesekkur ederim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_


    quote:

    Orijinalden alıntı: yıldıran

    aynı durum bende de vardı 1 ay önce.ustam hortumların iki ucunu açtı su fışkırttı borunun içerisine.borunun diğer ucundan kahverengi pis su aktı.sonra mis giibi ısıtmaya başladı.bu olaya şöyle karar verdi.araba sıcakken kaloriferiaçtı.dediki çok çok a da olsa sıcaklık var.kalorifer boruları tıkalıdır dedi.ve gerçekten 15 dk da halletti şimdi mis.benim araç 2000 model omege 2.5.ayrıca son dönem arabanın rolantisinde ıslık gibi bir ses geliyordu.herhalde kayışlar filan ıslanmıştır demiştim fakat hiç geçmedi ayrıca aracın çalışma sesi degişti.3 gün önce götürdüm ustama devir daim motoru dedi.3 saatte degiştirdi devir daimi.birde aracın su deposunu filan çıkarıp yıkadı.şimdi araç okadar rahatladı ki anlatamam.çalışması ilk günkü halini aldı.ha yakıt degerleri degiştimi daha gaz bitmedi bitince yazarı.SONUÇ.hemen radyatöre atlamayın borulara baktırın büyük ihtimal çözülür

    Tesekkur ederim

    Herkese heyırlı cumalar. Benim de 88 model omega aynı. Radyatör büyük olduğu için ve de vantilatör fanı kranka bağlı olduğu için motor geç ısınıyor haliyle kalörifer de zor ısıtıyor. Ayrıca bir anlamadığım bir husus şu: Motor sıcakken kaloriferi açtığımda hararet göstergesi bayağı aşağı düşüyor. Ben de daha 4 ay oldu omegayı alalı. Çok memnunum. Uğraşıp öğreneceğiz artık.

    Çok soğuklarda öne gazete koyuyorum. Şu bir gerçek ki motor sıcak olduğu zaman yakıt tüketimi daha az olur. O bakımdan radyatörün sıcaklığı ile motor sıcaklığı arasındaki bağlantı yakıtı etkiliyor haliyle. Allah'a emanet olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZNGN 61 -- 16 Temmuz 2013; 8:52:30 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.