Şimdi Ara

Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.239
Cevap
62
Favori
172.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 08/09/2016 Güncelleme

    Başlıklı mesajın hangi firma şebekesinden gönderildiğini tespit etmek için mesajın sonundaki BXXX formatındaki kodu aşağıdaki listeden arayabilirsiniz: https://www.btk.gov.tr/uploads/pages/numara-tasinabilirligi-yonlendirme-kodlari/bxxx.pdf

    Başlıksız mesajın hangi firma şebekesinden gönderildiğini tespit etmek için numarayı aşağıdaki linkten sorgulayabilirsiniz (Mobil, sabit, 0850 farketmiyor): https://www.turkiye.gov.tr/btk-numara-tasima

    15/12/2016 Güncelleme

    12/12/2016 tarihinde yürürlüğe giren BTK düzenlemesi uyarınca, gönderilen her başlıklı (alfanümerik) sms'in içeriğinde gönderici operatörü (veya toplu sms firmasını) tanımlayacak bir kod bulunacak. BXXX şeklindeki bu kodlar numara taşıma yönlendirme kodu olup aslında arka planda yıllardır kullanılıyor. Mesajın içeriğinde görünür hale gelmesinin faydası, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın mesaj içeriğinden aracı hizmet sağlayıcı toplu sms firmasını anında tespit etmesini sağlayıp süreci hızlandırmak.

    BXXX kodlarının tam listesi:https://www.btk.gov.tr/nts/BXXX.pdf

    Listedeki firmaların adres, telefon, ticaret sicil bilgilerini bulabileceğiniz site:http://yetkilendirme.btk.gov.tr/Yetkilendirme/isletmeci-arama.xhtml

    Şikayet konusuna aracı hizmet sağlayıcı olarak bu bilgileri girebilirsiniz.

    LÜTFEN DİKKAT

    Bankalardan gelen sms şifreleri 6 hanelidir. BXXX kodları, bazı banka sms'lerinde şifrenin hemen sonrasına denk geliyor. Hesaplarınızın bloke olmaması için lütfen dikkat edin.


    29/02/2016 Güncelleme

    Ticaret İl Müdürlüğü'nde soruşturmaları yürüten bir üyemizin ricası doğrultusunda, işlemlerin hızlı yürütülebilmesi için tespit edebildiğim firmaları ve bunların ticaret sicil bilgilerini veritabanı haline getirdim. Soruşturmaların yavaş işlemesinin en büyük nedeni iletileri gönderen aracı firmaların tespitinin zor olması. Elime bilgiler geçtikçe veritabanını güncelleyeceğim. Sizlerden ricam gelen sms'lerin ve çağrıların ekran görüntüsünü burada paylaşmanız.

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oD8MeWAQM7ncejkBpMLSGQLW7qiAT_k804NJSrlCq3Q/pubhtml

    2012 yılından önce Türk Telekom ve/veya TTNET aboneliği olanlar lütfen aşağıdaki metni her iki firma için ayrı ayrı BTK üzerinden göndersinler. Elinizdeki tüm kanıtları (isminizle hitap eden dolandırıcı mesajları, bulunduğunuz ilçedeki firmaların mesajları, diğer iss'ler tarafından isminizle hitap edilen çağrıların ses kayıtları) lütfen şikayetinize ekleyin. Bu işin cılkı çıktı artık. Milyonlarca abonenin isim, cep telefonu, adres, kullandığı tarife ve taahhüt bilgileri hatta TC kimlik numaraları elden ele dolaşıyor. Bunun tek sorumlusu Türk Telekomünikasyon AŞ ve grup şirketleridir. 2010'lu yıllarda Türk Telekom sistemine girebilen tüm bayi, taşeron ve bunların elemanları bu firmanın bütün abone bilgilerine ulaşıp dış ortama kaydetmiş ve dolandırıcılara kadar satmıştır.(bkz. 2011/DK-14/659 https://www.btk.gov.tr/File/?path=ROOT%2f1%2fDocuments%2fKurul+Karar%c4%b1%2f2011%20DK%2D14%2D659.pdf) Bayi ve taşeronlardan ana firma sorumludur.

    Türk Telekomünikasyon AŞ şikayet metni
    quote:

    Türk Telekomünikasyon AŞ, Türk Ceza Kanunu 136. maddesi ile 5809 Sayılı Kanun 50 ve 51. maddelerine aykırı olarak aboneliğime ait tüm kişisel bilgilerimi (isim, cep telefonu, adres dahil), tanımadığım firmalara hatta dolandırıcılara satmıştır. Cep telefonu numaramı Türk Telekom sistemine kaydettikten sonra kendi ismimle hitap edilerek tanımadığım onlarca firmanın (özellikle de ilgili telefon hattının bulunduğu ilçedeki firmaların) ticari ileti tacizine maruz kalmaktayım. Kanunlara göre suç olmasına rağmen ilgili firma tarafından satılan veritabanı vasıtasıyla tarafıma ticari iletişim ve hatta dolandırıcılık faaliyeti yapılmaya devam edilmektedir. Sözkonusu kişisel bilgilerimin Türk Telekom ve grup şirketleri tarafından satıldığına dair kanıtlar ekte sunulmuştur. Belirttiğim kanun maddelerinin gereğinin yapılmasını önemle talep ederim.


    TTNET AŞ şikayet metni
    quote:

    TTNET AŞ, Türk Ceza Kanunu 136. maddesi ile 5809 Sayılı Kanun 50 ve 51. maddelerine aykırı olarak aboneliğime ait tüm kişisel bilgilerimi (isim, cep telefonu, adres dahil), tanımadığım firmalara hatta dolandırıcılara satmıştır. Bu suç, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun 21.12.2011 tarih ve 2011/DK-14/659 sayılı kararı ile de tespit edilmiştir. Cep telefonu numaramı TTNET sistemine kaydettikten sonra kendi ismimle hitap edilerek tanımadığım onlarca firmanın (özellikle de ilgili internet hattının bulunduğu ilçedeki firmaların) ticari ileti tacizine maruz kalmaktayım. Kanunlara göre suç olmasına rağmen ilgili firma tarafından satılan veritabanı vasıtasıyla tarafıma ticari iletişim ve hatta dolandırıcılık faaliyeti yapılmaya devam edilmektedir. Sözkonusu kişisel bilgilerimin Türk Telekom ve grup şirketleri tarafından satıldığına dair kanıtlar ekte sunulmuştur. Belirttiğim kanun maddelerinin gereğinin yapılmasını önemle talep ederim.


    25/10/2015 Bilgilendirme

    Sonunda cezalar kesilmeye başladı. 1 Mayıs'tan sonra ilk ceza Kayseri'de 7 firmaya kesildi.
    http://www.aa.com.tr/tr/turkiye/izinsiz-smse-ilk-para-cezasi/451702


    08/09/2015 Önemli Bilgilendirme

    Aşağıda yazan idari yaptırımların yanında kişisel bilgilerin hukuka aykırı olarak kaydedilmesi ve satılıp ele geçirilmesi TCK'ya göre hapis cezası gerektiriyor. Bu da demek oluyor ki mesajları gönderen toplu sms firmalarının yetkililerine ceza davası açılabilir.

    quote:

    Madde 135 - (1) Hukuka aykırı olarak kişisel verileri kaydeden kimseye bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası verilir.
    Madde 136 - (1) Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişi, iki yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.


    03/09/2015 Önemli Bilgilendirme

    TİSS'de şikayet konusu olarak "Ticari ileti onayım olmadan gönderilmektedir." kısmını mutlaka işaretleyin.

    Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik 9/3 maddesi uyarınca sms ile gönderilen reklamları reddetmek için ücretsiz sms numarası verilmek zorunda. (İzinsiz gönderilen mesajları reddetmek zorunda değilsiniz, gelen her mesajı şikayet edin ki cezaları katlansın. Ceza yiyince siz istemeseniz bile bilgilerinizi silecekler ) Kişisel bilgi hırsızı toplu sms firmalarının uydurduğu smsiptal.com, iptalsms.com ve türevi sitelerin hiçbir yasal dayanağı yok. Bu şekilde link verilmiş mesajları şikayet ederken "Ticari iletide ret bildiriminin yapılmasına ilişkin teknik bir imkan sunulmamıştır" kısmını da işaretleyin.

    En önemlisi de, "Diğer" yazan kısma şu ibareyi ekleyin: "Aracı hizmet sağlayıcı tarafından TCK 135 ve 136. maddelere aykırı olarak kişisel bilgi hırsızlığı ile oluşturulmuş veritabanı kullanılmaktadır, ilgili yönetmeliğin 9/3 maddesi uyarınca aynı iletişim yoluyla ret imkanı sunulmamış olup verilen bağlantının hiçbir işlevi yoktur."

    31/07/2015 Güncelleme
    Ticari İletişim Ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik 15/07/2015 tarihinde yürürlüğe girmiş.http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/07/20150715-4.htm
    Yürürlükteki yöntemelikte, daha önce yayınlanan taslağa göre tacizcilerin lehine bazı değişiklikler yapılmış. Şikayet süresi 6 aydan 3 aya indirilmiş, yine de makul bir süre. Taslakta abonelik, üyelik sözleşmelerinden ayrı bir şekilde onay alınması gerekirken mevcut yöntemelikte reddetme imkanı sunulması kaydıyla abonelik ve üyelik sözleşmesinde onay alınabileceği belirtilmiş. Bir diğer önemli husus ise 1 mayıs öncesi oluşturulan veritabanları. Taslakta doğrudan mal ve hizmet temini sırasında ve ticari ileti gönderilmesi amacıyla oluşturulan veritabanları onaylı sayılırken, mevcut yönetmelikte ticari ileti amacı kaldırılmış olup sadece mal ve hizmet temini sırasında alınması yeterli olmakta. Bu da önceden müşterisi olduğumuz fakat reklam ile ilgili hiçbir şekilde iznimizi almayan firmaların cezadan yırtması anlamına gelmekte.

    13/07/2015 Güncelleme
    Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, online şikayet sistemi çalışmalarını tamamlayarakhttp://tiss.gtb.gov.tr sitesini hizmete sokmuş. TC kimlik numaranız, doğum yılınız ve sms doğrulaması için cep numaranızı girerek kolayca şikayette bulunabilirsiniz. Sistem tam oturmadığı için sıklıkla hata veriyor fakat belli aralıklarla tekrar denemenizi tavsiye ederim. Bilgi için @abseyhan'a teşekkürler.

    Değerli forum üyeleri,

    1 Mayıs 2015 tarihi spam tacizlerinden kurtulmak isteyen bizler için önemli bir gün. 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve bu kanunların uygulanmasına yönelik BTK tarafından hazırlanan Pazarlama Amaçlı Haberleşmelere İlişkin Usül ve Esaslar ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik bu tarihte yürürlüğe girecek. Öncelikle şunu belirteyim, bu bahsettiğim iki yönetmelik şu an taslak aşamasında. Anlaşılan yarın bu haliyle yürürlüğe girecekler.

    BTK sadece elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren (gsm/telekom, internet, uydu/kablo tv) işletmeciler ile ilgilenmektedir. Bu işletmeciler Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik hükümlerine tabi değildir. Bunlar için BTK'nın Pazarlama Amaçlı Haberleşmelere İlişkin Usül ve Esaslar hükümleri uygulanır. Abonesi olduğunuz operatörlerin gönderdiği reklamlar ile ilgili şikayet yeri BTK'dır. Diğer tüm firmalar (banka, otel, sigorta vs.) için şikayet yeri ise İl Ticaret Müdürlükleri'dir.

    Kanun ve yönetmeliklerin linklerini aşağıya koyuyorum. Önemli maddeleri sıralayacak olursak:
    quote:


    Elektronik Haberleşme Harici Ticari İşletmeler İçin Hükümler

    Ticari elektronik ileti, alıcıya ancak önceden onayı alınmak kaydıyla gönderilebilir.

    Kutlama ve temenni gibi hizmet sağlayıcının imajını artırabilecek iletiler ile onay alma amaçlı gönderilecek iletiler, ticari elektronik ileti kapsamındadır.

    Alıcılar diledikleri zaman, hiçbir gerekçe göstermeksizin, ticari elektronik iletileri almayı reddedebilir. Ret hakkının kullanılmış olması verilen onayı bütünüyle geçersiz kılar.

    Hizmet sağlayıcı, alıcının ret bildirimi için iletide, müşteri hizmetleri numarası, kısa mesaj numarası veya yalnızca ret bildirimine özgülenmiş bir URL adresi gibi erişilebilir iletişim adresini vermek zorundadır. İleti; kısa mesaj, elektronik posta, arama, faks gibi hangi yöntemlerle gönderildiyse, ret bildirimi de kolay ve ücretsiz bir şekilde olmak üzere aynı yöntemle sağlanır.

    Ret bildirimi imkânı gönderilen her bir ticari elektronik iletide yer alır.

    Onay, abonelik sözleşmesi, satış sözleşmesi ve üyelik sözleşmesi gibi herhangi bir sözleşmeye dâhil edilmeden ayrı bir şekilde alınır. (Elektronik haberleşme işletmecileri hariç)

    İş ortakları, iştirakler veya üçüncü kişiler gibi açık olmayan ibareler kullanılarak genel nitelikte onay alınamaz. Bu gerçek veya tüzel kişiler onayda ayrı ayrı gösterilmek zorundadır.

    Elektronik Haberleşme İşletmecileri İçin Hükümler

    İşletmeciler tarafından bir mal ya da hizmetin sağlanması (sözleşme/taahhütname yapılması vb.) sırasında;
    a) Abone ve/veya kullanıcıların iletişim bilgilerinin (numara tahsis edilmesi, e-posta adresi alınması vb.) temin edilmesi,
    b) İspat yükümlülüğü işletmecide olmak üzere abone ve/veya kullanıcılara bilgilendirme yapılması ve ret imkânı sağlanması halinde aynı veya benzeri mal ya da hizmetlerle ilgili pazarlama ve tanıtım amaçlı haberleşme yapılabilir.

    İşletmeciler tarafından, bu Usul ve Esaslar kapsamında yapılacak haberleşmeler için izin vermeyen ya da daha önce verdikleri izni geri alan abone ve/veya kullanıcılarla otomatik arama makineleri, fakslar, elektronik posta, kısa mesaj gibi elektronik haberleşme vasıtalarının kullanılması suretiyle pazarlama veya cinsel içerik iletimi gibi maksatlarla haberleşme yapılabilmesi için izin alınır.
    İşletmeci, bu maddenin birinci fıkrası kapsamında alınacak izinler için abone ve/veya kullanıcılarla yılda en fazla iki defa iletişime geçebilir.


    Bu tarihten önce oluşturulan veri tabanları ile ilgili de önemli maddeler var. Bu veritabanları, ancak kullanıcının yazılı, elektronik veya sözlü onayının alınmış ve bunun hizmet sağlayıcı tarafından ispat edilebilir olması kaydıyla onaylı olarak değerlendirilir. Aksi takdirde cezai hükümler uygulanır.
    Piyasada elden ele dolaşan ve onaylı diye satılan dataların ispat edilebilirliği olmadığı için teorik olarak hepimizin bu tacizcilerden ve özellikle de dolandırıcılardan kurtulması gerekiyor. Bu yasa ve yönetmelikler tamamen uygulanırsa hepimiz bunlardan kurtuluruz.

    Abonesi olduğunuz elektronik haberleşme işletmecileri ile ilgili şikayetleri BTK'nın tüketici şikayet sisteminden yapabilirsiniz. Gümrük ve Ticaret İl Müdürlüğü'ne yapılacak şikayetler ise şu şekilde olmalı:


    Şikâyet başvuruları, yazılı olarak ıslak imzayla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden güvenli elektronik imza ya da mobil imza yoluyla İl Müdürlüğüne yapılabilir. Şikâyetçi; gerçek kişi ise adı ve soyadı ile imzası ve ikametgâh adresinin; tüzel kişi ise unvanı ve temsile yetkili kişinin veya vekilinin adı ve soyadı, iş adresi ve imzasının başvuruda yer alması gerekir.

    Başvurularda;
    a) Kısa mesaj yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM operatörünün adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın bulunmaması halinde marka ve işletme adı gibi alfanumerik bilgisi, iletinin
    gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir. İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir.
    b) Elektronik posta yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin elektronik posta adresi, şikâyetçiye elektronik posta hizmeti sağlayan işletmenin adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin elektronik posta adresi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir. İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir.
    c) Sesli arama yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM veya sabit hat operatörü adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın alınamaması halinde marka ve işletme adı gibi bilgisi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir.

    Şikâyet başvurusu, ticari elektronik iletinin gönderildiği tarihten itibaren en geç 6 ay içinde yapılır.


    6563 Sayılı Kanun:http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141105-1.htm
    Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik:http://www.gtb.gov.tr/data/553e3ae6f293705e64d07b38/T%20CAR%20%20%20LET%20%20%20M%20VE%20T%20CAR%20%20ELEKTRON%20K%20%20LET%20LER%20HAKKINDA%20%20Y%C3%96NETMEL%20K%20TASLA%20I.pdf
    Pazarlama Amaçlı Haberleşmelere İlişkin Usul ve Esaslar:http://btk.gov.tr/kamuoyu_gorusleri/dosyalar/pahue.pdf

    Eski konu:
    quote:


    Öncelikle bu konu tüm cep telefonu kullanıcılarını ilgilendirdiği için yöneticilerden, üste taşınmasını rica ediyorum.

    Cep telefonlarımıza hemen her gün tanıdığımız veya tanımadığımız firmalardan reklam mesajları gelip duruyor. Marketler, bankalar, elektronikçiler, mobilyacılar, dil kursları, masaj salonları, hatta cinsel ürünler...

    Bu mesajların hepsi, telefon numaralarımızın kayıtlı olduğu bir veritabanından yazılım aracılığıyla toplu olarak gönderiliyor. Ticari amaçla gönderilen toplu mesajlar kendi içinde ikiye ayrılıyor: Başlıklı ve başlıksız.

    Başlıklı SMS, gönderen kısmında alfanümerik (harf, rakam ve sembol) olarak firma isminin (XYZ AS gibi) yazdığı mesajlardır. GSM operatörleri veya bu operatörlerle arabağlantı yapmış olan işletmeciler tarafından gönderilir. Bu işletmeciler, BTK'dan lisans alarak faaliyet göstermekte ve müşterisi olan firmalara fatura kesip devlete KDV ve ÖİV ödemekle yükümlüdür. Yasal olan gönderim şeklidir.

    Başlıksız SMS ise gönderen kısmında sizin, benim gibi bir cep telefonu numarasının (05xx1234567 gibi) yazdığı mesajlardır ve yasadışıdır.

    Gelelim bu firmaların sizin numaranızı nasıl ele geçirdiğine. Abonesi olduğunuz telekom operatörleri ve internet servis sağlayıcılar, alışveriş yaptığınız mağazalar sizden adres ve telefon (özellikle de cep telefonu) bilgisini istiyorlar. Fakat bu bilgileri reklam amacıyla kullanacağına ve 3. kişilerle paylaşacağına dair sizden bir izin almıyorlar. Bilgilerinizi el altından pazarlamacılara satıyorlar. İmzaladığınız üyelik veya abonelik sözleşmelerinde, bilgilerinizin 3. kişilerle paylaşılacağına dair maddeler yer alabilir. Fakat bu işlemden istediğiniz zaman vazgeçme hakkına sahipsiniz. Bu izni vermeseniz bile, gizli tutulması gereken kişisel bilgileriniz pazarlanıyor.

    Yasal olarak gönderilen başlıklı SMS'lerden kurtulma yolu basit. Operatörünüzü arayarak, online işlem merkezi üzerinden veya belli servis numarasına SMS atarak, firmalardan gelen reklam ve tanıtım mesajlarını engellemeniz mümkün. Bu konuda da bazı sorunlar var. Her operatör sadece kendi şebekesi üzerinden gönderilen mesajları engelleyip, diğer operatörlerden gönderilenlere karışmıyor (sonlandırma ücreti almak için tabiki de )

    Başlıksız olarak gönderilen SMS'lerde ise durum farklı. Öncelikle bu sistemin nasıl çalıştığından bahsedeyim. Siz de evde deneyebilirsiniz

    Pazarlama işine giren birkaç uyanık arkadaş, kolay yoldan para kazanma peşine düşer. Önce telekom operatörleri veya mağazalarla para karşılığı anlaşıp müşteri bilgilerini ele geçirmekle işe koyulurlar. Sonra bu bilgiler ile veritabanı oluştururlar. Öyle 3-5 kişi değil, binlerce kişinin bilgilerini ele geçirirler. Bazı durumlarda numaraları il/ilçe bazında ayırırlar. Bu bilgileri kendi aralarında da paylaşıp numara sayısını artırırlar. Hatta isteyenlere bu veritabanını belli bir ücretten satarlar.

    Sonra firmalarla, kampanya duyuruları ve reklamlarını yapmak karşılığında SMS adedine göre belli fiyattan anlaşırlar.

    Daha sonra internetten, toplu SMS gönderme programı satın alırlar.

    Ve en önemli adım: Onlarca sayıda bireysel faturasız GSM hattı alırlar. Bu hatlar genellikle, Turkcell veya Vodafone'dan Avea'ya taşınır. Amaç çok basit, numara taşıma kampanyaları.

    Aldıkları bireysel hatlara 11000 mesaj paketi yaparlar.

    Bu sim kartları GSM modem veya simserver cihazı vasıtasıyla bilgisayara bağlayıp veritabanında kayıtlı olan numaralara toplu olarak SMS gönderirler.

    Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri

    Soldan sağa: GSM modem, 3G usb modem, simserver. Hatları bu cihazlar aracılığıyla bilgisayar üzerinden kontrol ediyorlar.

    Bu numaraları aramakla boşuna uğraşmayın, çünkü telefona değil modeme bağlı olduğu için meşgul çalar. Mesaj göndererek istediğiniz kadar tehdit edin, umursamazlar. Nasıl olsa yerlerini bulamazsınız, yersen! Belki bir gecekondu, belki de bir garajda çalışıyorlar. Merdivenaltı diye tabir ettiğimiz şekil yani.

    Gönderen numarayı akıllı telefonumda engellerim bir daha mesaj gönderemezler diye düşünüyorsunuz şimdi. Keşke öyle olsa. Uyanıklar yakalanmamak için hatları kullan-at yapıyorlar. Bu nedenle de onlarca hat kullanıyorlar. Temmuzdan beri tanımadığım bir sürü firma adına mesaj geliyor, aynı numaradan 2 tane mesaj geldiğini görmedim.

    Müşteri hizmetlerini ararsanız alacağınız cevap şudur: Bahsettiğiniz numaralar bireysel hat olduğu için sistemimiz bu mesajları reklam olarak algılayamamakta, bu nedenle de engelleyememektedir. Bireysel hatlara biz karışamayız, sadece savcılık talebiyle işlem yapabiliriz.

    Maalesef durum böyle. Operatörler, savcılık veya BTK talebi olmadan inceleme yapmıyorlar.

    Peki, yasal gönderim yapmak varken büyük zincir mağazalar bile (Vatan Bilgisayar, Mediamarkt, Saturn, Dominos vs. dediğinizi duyar gibiyim) neden kaçak SMS gönderiyorlar? Ünlü düşünür Cem Yılmaz'ın da dediği gibi tamamen duygusal.

    Hemen başlıklı ticari SMS paketi ile bireysel SMS paketi fiyatlarını karşılaştıralım.

    Turkcell'de taahhütsüz ve ön ödemeli olarak 1000 adet başlıklı toplu SMS fiyatı 110 lira. dediniz değil mi? Diğer operatörlerde de fiyatlar bu civarda. STH operatörleri veya cep telefonu operatörlerinin çözüm ortakları daha uygun fiyata satabiliyor ama aralarında devasa bir fiyat farkı yok.

    Bireysel kullanım için sunulmuş SMS paketlerine gelince, şüphesiz en popüleri Avea'nın 500 (7,8 lira), 5000 (7,8 lira) ve 11000 (10 lira) paketleri.

    11bin tane mesajı 10 liraya göndermek varken, niye bin tane mesaj için 110 lira vereyim, salak mıyım ben? der bu kendilerini uyanık! zanneden arkadaşlar. Ticari mesajlar hem çok pahalıdır, hem de bu mesajları engelleyen abonelere gidemez. Oysa bireysel mesajlar hem çok ucuz, hem de engelleme şansı olmadığı için daha çok kişiye ulaşır. Gerçekten dahi! bu arkadaşlar. Biz nasıl akıl edemedik bunu

    Ama bu dahi! arkadaşların gözden kaçırdığı ufacık! bir sorun var.

    Bireysel cep telefonu hattı aldığınızda imzaladığınız abonelik sözleşmesinde bu hattı sadece bireysel amaçla kullanabileceğiniz, ticari amaçla kullanamayacağınız yazar. Burada tamamen ticari amaç var, hayrına bu mesajları göndermiyorlar, reklam veren firmalardan para alıyorlar yani gelir elde ediyorlar. 30-40 hat satın alarak kendilerini Türkiye'nin 4. GSM operatörü yaptılar birden

    Bu durum ayrıca 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu'nun 60/4 maddesine aykırıdır. İdari yaptırımı vardır.

    Daha bitmedi, reklamını yaptığın firmaya fatura kestin mi sen? Yoksa fatura isteyene bakkaldan veya çay ocağından fiş mi getiriyorsun? Alın size vergi kaçakçılığı. Ne demiştik, ticari olarak toplu SMS gönderen firmalar müşterisine fatura kesip devlete KDV ve ÖİV ödemekle yükümlüdür. Kullanıcıların bilgilerini çalmaları ve taciz etmeleri de cabası.

    Siz izin vermiş olsanız bile, size bireysel hatlardan reklam mesajları gönderemezler!!! Buraya dikkat.

    Yasal mevzuattan bahsettik, gelelim asıl önemli konuya. Bu ahlaksızları nasıl şikayet edebiliriz?

    Sizlere en önemli tavsiyem, gelen mesajları silmeyin. Gönderen numara, tarih, saat, içerik bilgisi şikayet sırasında bize lazım olacak.

    Öncelikle BTK'ya şikayet etmeyi deneyin amahttps://tuketici.btk.gov.tr adresinden değil. Buradan yaptığınız şikayetlerde BTK sadece aracılık yapıp şikayetinizi operatörünüze iletir. 2 kere buradan şikayet ettim. Avea ilkinde güzel ilgilendi ama ikincisinde tersledi beni BTK üzerinden yaptığım şikayetler dikkat çekiyormuş, müşteri hizmetlerini ararsam daha iyi olurmuş. Ben zaten dikkat çekmek için buradan yazıyorum. Müşteri hizmetleri hiçbir şey yapmıyor ki bu konuda!

    Bu nedenle tavsiyem telefon, faks veya bölge müdürlüğüne yakınsanız bizzat başvurmanız. BTK iletişim bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.

    Sonuç alamazsanız, size en yakın Cumhuriyet Savcılığına gidip suç duyurusunda bulunmanız lazım. Fakat bu konunun muhatabı BTK. Savcı dosyayı BTK'ya gönderecek. Savcılık dilekçesi örneğini ilerleyen zamanlarda buradan paylaşacağım. Duyarlı bir vatandaş olarak kendi yazdığım dilekçeyle savcıdan aferin aldım

    Konu çok uzun oldu özür dilerim. Ama herkesin karşılaştığı ve çok rahatsız olduğu bir durum bu. Eğer bizler önemsemezsek bu ahlaksızlar daha çok numara ele geçirip bizi daha çok taciz edeceklerdir.

    Şikayetler sonucu birkaç kişiye ceza kesilirse, bir ihtimal de olsa caydırıcılığı olacaktır, en azından daha sıkı denetim yapılır.

    Şimdilik bu kadar.

    19.01.2013 güncelleme:

    Konu ile ilgili savcılık dilekçesi örneğine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Bu dilekçe sadece bireysel numaralardan reklam gönderen hatların şikayeti içindir. Parantez içindeki ve XX ile gösterilmiş alanları düzeltmeyi unutmayın

    https://docs.google.com/document/d/16TN04-3XsEmpa4cC23IOoV_opdmcvPgQ1gDgWiNvFYM/edit

    Savcılıkta İstenen Belgeler
    1 adet kimlik fotokopisi
    2 nüsha dilekçe
    1 nüsha ek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 25 Mayıs 2018; 10:20:55 >







  • Hergun birileri arıyor. Kart aidatı diyor. Hergun arayıp sigorta yapalım, hergün 10 tane reklam mesajı , bu ülke nereye gidyor. Yemek yiyim diyorsun dısarı cıkıyorsun ayran 5 tl ye satılıyor. Hızmet desene gene 3 kagıt calısıyorsun sıgorta yapmyıor. Ise gırıyorsun 2 ay calıstırıp ısten cıkarıyor. Askere gıdıyorsun en angarya ıslerı sen yapıyorsun. Araba alıyorsun bozuk cıkıyor. Notere gıdıyorsun orda bır ılgısızlık tum mercılerde vrdumduymazlık anlayıssızlık ılgısızlık. en pahalı seylerı kullanıyoruz yasam standartımız surıyeden farkı yok. Vergıler nerye gıdıyor. Herseyın sonu cıkmaz..
    Küfür tam gaz. Bu ülkede işler böyle yürüyor. Dilekçe şikayet o bu bir yere kadar. Şubat ayında x bankasında bulunan hesabımı kapatmak için başvurdum kapattık dediler. Geçtiğimiz P.tesi ne olur ne olmaz diye kontrol ettim açık. Telefon açıp isim, telefon v.s verip kel kafalı yalaka patronları ve onun ispanyol ortakları başta olmak üzere önüme kim geldiyse düm düz gittim. Rahatsız oldularsa savcılığa şikayet edebileceklerini eş zamanlı olarak da benimde kendilerini BDDK ya şikayet edeceğimi bildirdim. Sonuç ? Hesap 24 saat içinde kapatıldı.

    Spam atan firmalarda aynı şekilde. Psikopata bağlayıp numarayı satan 2 şirkete ulaştım. Birsi uslu olup numarayı listeden çıkardı. Diğeri "hattın sahibi olduğunuzu nereden bilelim çıkarmıyoruz" dedi ve ardından insan evladının kaldıramayacağı katı açılmamış gün ışığı görmemiş küfürler yedi. 1 saat sonra patronu olacak tasmalı it telefon edip tehdit etmeye yönlendi aynı küfürleri o da yedi. Aynı gün yarım saatte bir şirketlerini arayıp önüme kim geldiyse küfür ettim. Numaramı bir şekilde santrallerinden engellediler başka numaralar ile arayıp sövüp saydım. Sonunda listeden çıkarmayı kabul ettiler. Tacize taciz. Başka yolu yok. Kendileri, anneleri, kardeşleri, karıları, gelinleri, öküzlerinin altındaki buzağıları hakkında gerçekleri ve fantezilerimi öğrenmek istiyorlarsa ben ne yapayım.
    Şu smsler protesto amaçlı falan olsa, biri şehitler ölmez vatan bölünmez gibi bişey yazsa. Tüm seceresi dökülür ortaya içeri alınır para cezasına ble çarptırılır sen devlete karşı mı geliyorsun diye. İş yasa dışı reklam oldu mu pay alan çok tabi. Ne operatörler cezalandırılıyor ne sms atanlar. şikayetler de işe yaramayacaktır zaten.

    Bu iş anca smsin geldiği hat sahibinn uçuk rakamlarla cezaandırılması ile olur. Devlet sms atan numarayı da takip edemiyorum diyorsa, bizim yapacağımız bişey yok oturup düzeni izleyeceğiz artk.
  • TTNET abonelerinin telefon numaralarını dağıtıyor. Eskiden ev arkadaşım adına olan internet hattını o fazla anlaadığı için online işlem merkezine ben kendi telefonumla kayıt olmuştum. Şimdi arkadaşımın ismini sorarak defalarca beni arıyorlar.
  • Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri


    Turkcelle yazdım, yapabilcemiz bişey yok, gönderen şirketle görüşün diyor, ne yapabilirim?
  • Bilgi için teşekkürler. Gayet uzun bir metin olmuş hepsini okuyamadım ama bu reklam engelleme olayı bir tek adam gibi turkcellde var sanırım. Diğer operatörler bu konuda çok ilgisiz. Online işlem merkezlerinde numara engelleme kısımları olması lazım ve engellenecek numara girişinide kullanıcı yapması lazım.

    Aveanınkine bakıyorsunuz engelleme kısmı var bir sürü numara koymuşlar ama engellemek istediğiniz numara listede yok. Vodafoneda bu özellikten eser yok zaten.

    Operatörler çözüm bulmadıkça kaçış yok gibi duruyor. Bedava dk sms internet deyip hemen atlamayarak, üye olunan sitelere tel vermeyerek önlem alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inverness

    Bilgi için teşekkürler. Gayet uzun bir metin olmuş hepsini okuyamadım ama bu reklam engelleme olayı bir tek adam gibi turkcellde var sanırım. Diğer operatörler bu konuda çok ilgisiz. Online işlem merkezlerinde numara engelleme kısımları olması lazım ve engellenecek numara girişinide kullanıcı yapması lazım.

    Aveanınkine bakıyorsunuz engelleme kısmı var bir sürü numara koymuşlar ama engellemek istediğiniz numara listede yok. Vodafoneda bu özellikten eser yok zaten.

    Operatörler çözüm bulmadıkça kaçış yok gibi duruyor. Bedava dk sms internet deyip hemen atlamayarak, üye olunan sitelere tel vermeyerek önlem alınabilir.

    tüm operatörlerde engelleme kısmı kendi gönderdikleri mesajlarla sınırlı. (turkcell sadece kendisi üzerinden reklam gönderen firmaları, vodafone ve avea da sadece kendileri üzerinden reklam gönderen firmaları engelliyor) ve başlıklı mesajları engelleyebilirler. normal cep telefonu numarasından gelenleri reklam olarak algılayamıyor hiçbiri. bu hatları müşteri hizmetlerine bildirseniz de bireysel hat oldukları için savcılık talebi istiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 28 Aralık 2012; 23:09:21 >




  • Çok faydalı olmuş uzun uzun okudum eline koluna sağlık.
    Bence üst konu yapılmalı,Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TOROS RÜZGARI

    Çok faydalı olmuş uzun uzun okudum eline koluna sağlık.
    Bence üst konu yapılmalı,Teşekkürler.

    Desteğiniz için ben teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: TOROS RÜZGARI

    Çok faydalı olmuş uzun uzun okudum eline koluna sağlık.
    Bence üst konu yapılmalı,Teşekkürler.

    Desteğiniz için ben teşekkür ederim.

    Siz ve sizin gibi kardeşlerimizin doğru çözümde bizlere ışık olması dileklerimle;rica ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • okumayın. okumadan silin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    okumayın. okumadan silin


    kinaye yaptınız değil mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    okumayın. okumadan silin


    kinaye yaptınız değil mi

    ben böyle yapıyorum.

    e-postada da spam mail ler için aynısını uyguluyorum.

    herkese tavsiye ederim




  • Bu arada bir öneri yapayım. Eğer firmalar sizden illa cep telefonu numarası isterlerse 053275x vs. ile başlayan, 900lü hatların gsm karşılığı olan sohbet hatlarının numaralarını verin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    okumayın. okumadan silin


    kinaye yaptınız değil mi

    ben böyle yapıyorum.

    e-postada da spam mail ler için aynısını uyguluyorum.

    herkese tavsiye ederim

    kimse uğraşıp şikayet etmediği için iyice azıttı bunlar. birkaç kişinin canı yanacak ki bu işe bulaşmasınlar. benim buradaki amacım, toplumun bilinçlenmesini sağlamak. yoksa ben de okumadan silerim ama çok rahatsızlık verici bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    okumayın. okumadan silin


    kinaye yaptınız değil mi

    ben böyle yapıyorum.

    e-postada da spam mail ler için aynısını uyguluyorum.

    herkese tavsiye ederim

    kimse uğraşıp şikayet etmediği için iyice azıttı bunlar. birkaç kişinin canı yanacak ki bu işe bulaşmasınlar. benim buradaki amacım, toplumun bilinçlenmesini sağlamak. yoksa ben de okumadan silerim ama çok rahatsızlık verici bir durum.

    haklısın hocam ama dediğin gibi hangi biriyle uğraşacaksın? paso değişiyor numaralar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    okumayın. okumadan silin


    kinaye yaptınız değil mi

    ben böyle yapıyorum.

    e-postada da spam mail ler için aynısını uyguluyorum.

    herkese tavsiye ederim

    kimse uğraşıp şikayet etmediği için iyice azıttı bunlar. birkaç kişinin canı yanacak ki bu işe bulaşmasınlar. benim buradaki amacım, toplumun bilinçlenmesini sağlamak. yoksa ben de okumadan silerim ama çok rahatsızlık verici bir durum.

    haklısın hocam ama dediğin gibi hangi biriyle uğraşacaksın? paso değişiyor numaralar...

    evet onun için kullan-at yapıyorlar. ama hat sahibi kimse idari para cezası ile cezalandırılır. hattı başkası kullanıyorsa da bizi bağlamaz başkasına vermeseymiş hattı adamların aralarında husumet çıkar, karakolluk olurlar sonra da işledikleri suç ortaya çıkar harddisklere ve ekipmanlara el koyulur. gayet mantıklı bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 28 Aralık 2012; 23:43:06 >




  • Fraud sıstemı otomatık kapatıyor spam hat dıye ama dunya kadar hat var sıkayet et et bıtmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faydalı bir konu olmuş, bu konuda tşk ederim. Sonuna kadar okudum yazını, sıkılmadan ve usanmadan. Ayrıca yazının akıcılığı ve latife anlayışın üst düzeyde diyebilirim. Benden de bir aferin

    Konuya gelecek olursak;

    Bana da birçok farklı numaradan msj geliyor. Bunu engellemenin yolunu şöyle buldum;

    Bir siteye üye olacaksam şirket hattımın numarasını veriyorum. Kendi şahsi numaramı bulaştırmıyorum. Şirket hattımında yetkisi sayesinde istediğim zaman msj lara kapatıp açabiliyorum

    Yaşasın fırsatları iyi değerlendirmek




  • simdi baslikli mesajlari nasil engellicez? aveada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: info2

    simdi baslikli mesajlari nasil engellicez? aveada

    Online İşlemlere girin.
    Solda Hat İşlemlerim var oraya tıklayın.
    Alt sıralarda Avea'nın Bilgilendirme Mesajları var oraya gelin.
    2 tane sekme olacak: Avea Tanıtım Mesaj ve Aramaları (Müşteri hizmetlerinin gönderdiği mesajlar) ve Diğer Firmalardan Gönderilen Mesajlar
    Diğer Firmalar sekmesine tıkladığınızda karşınıza liste çıkacak. Soldaki liste izin vermedikleriniz, sağdaki liste izin verdikleriniz. Sağdaki tüm satırları sola taşıyıp kaydedin.

    Yalnız sadece Avea üzerinden gönderilen firma mesajları engelleniyor. Diğer operatörlerde de böyle maalesef. Yani firma Turkcell, Vodafone veya herhangi bir alternatif operatör ile gönderiyorsa bu mesajları, yine geliyor. BTK'nın bu olaya el atması lazım.

    Telefonumuza gönderilen tüm mesajlar, önce operatörümüzün mesaj merkezine gider. Bu mesaj merkezine verilecek bir komutla, nereden gelirse gelsin bütün başlıklı mesajların bize iletiminin engellenmesi mümkün bence. Ama operatörler sadece kendi şebekelerinden gönderilenleri engelleyip, diğer operatörler üzerinden gönderilen mesajlarla uğraşmıyorlar. Bu da vahim bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmet©

    Faydalı bir konu olmuş, bu konuda tşk ederim. Sonuna kadar okudum yazını, sıkılmadan ve usanmadan. Ayrıca yazının akıcılığı ve latife anlayışın üst düzeyde diyebilirim. Benden de bir aferin

    Konuya gelecek olursak;

    Bana da birçok farklı numaradan msj geliyor. Bunu engellemenin yolunu şöyle buldum;

    Bir siteye üye olacaksam şirket hattımın numarasını veriyorum. Kendi şahsi numaramı bulaştırmıyorum. Şirket hattımında yetkisi sayesinde istediğim zaman msj lara kapatıp açabiliyorum

    Yaşasın fırsatları iyi değerlendirmek

    Yorumunuz için çok teşekür ederim. Şimdiki aklım olsaydı sohbet hattı numarası verirdim her yere ama iş işten geçti artık adamların kaçak veritabanına girdik bir şekilde




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.