Şimdi Ara

DİZEL AVEODA TİTREME PROBLEMİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar çoğunuzun bildiği üzere 2012 model 1.3 LTZ Sedan kullanıcısıyım. Aracı kullanmaya başlayalı yaklaşık 10,5 ay oldu toplamda 20 500 km yaptım. İstanbul Avrupa yakasında oturuyorum ve hergün en az 50 km yol yapıyorum. Şimdiye kadar Z rotu haricinde can sıkıcı hiçbirşey yaşamadım diyebilirim. Ancak 3-4 gündür 1800 - 2000 devirlerde 5. ve 6. viteste özellikle 90 - 100 - 110 la cruse controlle giderken araçta titreme meydana geliyor. Önce balanslarda bir sıkıntı var diye düşünüyordum ama direksiyonda titreme olmuyor.

    Titreme olduğu zaman debriyaja bastığımda titreme kayboluyor, özellikle cruse controlle giderken ve hafif yokuş çıkarken oluyor. şimdiye kadar 5. ve 6. vites dışında titreme hissetmedim. Kullanılan yakıttan olduğunu düşünmüyorum açıkcası, aracı aldığımdan beri 33 kere yakıt aldım bunların ilk 5' i Opetten diğer tamamı Shellden, V-Power Euro Dizel, ayrıca aldığım yerlerde hep aynı yerler.

    Sizde bu tür sıkıntılar yaşadınız mı? Sabahtan beri internette bu konuyu araştırıyorum. Chevroletclüptr sitesinde buna benzer sıkıntılardan bahsetmişler, orayada yazdım. Bu konu hakkında bilgisi olan varmı?

    Aracımı 1500 - 2000 devir arasında sakin kullanırım. Ben sıkıntının bundan olabileceğini düşünüyorum. Çok düşük devirden (çiğ mazot) dolayı enjektörler tıkandıysa yada tıkanmak üzereyse acaba bu sıkıntı olabilir mi?

    Cevap yazan ilgilenen herkese şimdiden teşekkürler.

    Saygılar







  • ya benim anlamadığım manuel viteste nasıl cruise kontrol oluyor ?

    şimdi örneğin 120 ye sabitledin gidiyorsun. dik bir yokuş geldi araba çıkamıyor vites düşürmesi lazım otomatikte vitrs düşürüp devam etmiyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: This Time

    ya benim anlamadığım manuel viteste nasıl cruise kontrol oluyor ?

    şimdi örneğin 120 ye sabitledin gidiyorsun. dik bir yokuş geldi araba çıkamıyor vites düşürmesi lazım otomatikte vitrs düşürüp devam etmiyor mu ?

    120 sabitleyip gitmedim hiç, ama 95 - 100' e sabitleyip gittiğim çok oldu.

    Bilirmisiniz bilmiyorum ama İstanbul - Ankara otobanında Dilovası' ndaki rampayı, uzun bir rampadır. Oraya 100' le Cruse ile girdiğim çok oldu hiç şaşmadı manuel cruse.

    Ancak yine aynı yolculuklarda, Gemlik - Bursa arasındaki Dürdane rampasına eğer 100' le falan 1900 - 2000 devirlerde giriliyorsa, rampanın ucuna doğru cruse' yi bozmanız gerekiyor.

    Ancak teknik olarak açıklayacak kadar bilgim yok maalesef.

    Saygılar




  • Gelelim bu başlığı açma sorunuma;

    Bu konuyu açtığımdan beri, aracımı bilerek biraz daha yüksek devirde kullanmaya özen gösteriyorum.

    Ayrıca yaşadığım sıkıntının kurumlanmadan, tıkanmadan, çiğ mazottan olabileceğini düşündüğüm için pazar günü otobanda yaklaşık 10 dakika 4 000 - 4 500 devirlerde falan kullandım.

    İşin açıkcası şimdilik aynı sıkıntıyı yaşamıyorum. Ancak daha çok erken. Biraz daha belkide sene sonuna kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca, dar bir dönüş sırasında b sütununun "bence" görüş alanının dar olması sebebiyle sağ maşpiyeli sürttürdüm bunun yapılması için Aralık ayında aracımı servise götüreceğim, orada da enjektörlere ve DPF' ne baktırmayı düşünüyorum.

    Yaşadığım tecrübeleri daha sonra tekrar sizinle paylaşırım.

    Bu arada chevroletcluptr forumunda bu sorunu ciddi ciddi yaşayan ve aracını 3 defa servise çektiren arkadaşın aracına da en son enjektör temizliği, hava filtresinin değişimi gibi şeyler yapmışlar.

    Konuyu açtığımdan bu mesaja kadar geçen süreçte, mesajı okuyan 66 kişiden kimsede böyle bir sorun oluşmamışsa ve hiç cevap alamamışsam demekki kendi sürüş tarzımı sorgulamam lazım. Demekki az yaktıracağım diye aracıda ölü devirde kullanmamak gerekiyor.

    Neyse olayın felsefesine girmeden önce, şu sorunla alakalı elle tutulur daha ciddi kanıtlar bulmam lazım.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MICROBE

    Gelelim bu başlığı açma sorunuma;

    Bu konuyu açtığımdan beri, aracımı bilerek biraz daha yüksek devirde kullanmaya özen gösteriyorum.

    Ayrıca yaşadığım sıkıntının kurumlanmadan, tıkanmadan, çiğ mazottan olabileceğini düşündüğüm için pazar günü otobanda yaklaşık 10 dakika 4 000 - 4 500 devirlerde falan kullandım.

    İşin açıkcası şimdilik aynı sıkıntıyı yaşamıyorum. Ancak daha çok erken. Biraz daha belkide sene sonuna kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca, dar bir dönüş sırasında b sütununun "bence" görüş alanının dar olması sebebiyle sağ maşpiyeli sürttürdüm bunun yapılması için Aralık ayında aracımı servise götüreceğim, orada da enjektörlere ve DPF' ne baktırmayı düşünüyorum.

    Yaşadığım tecrübeleri daha sonra tekrar sizinle paylaşırım.

    Bu arada chevroletcluptr forumunda bu sorunu ciddi ciddi yaşayan ve aracını 3 defa servise çektiren arkadaşın aracına da en son enjektör temizliği, hava filtresinin değişimi gibi şeyler yapmışlar.

    Konuyu açtığımdan bu mesaja kadar geçen süreçte, mesajı okuyan 66 kişiden kimsede böyle bir sorun oluşmamışsa ve hiç cevap alamamışsam demekki kendi sürüş tarzımı sorgulamam lazım. Demekki az yaktıracağım diye aracıda ölü devirde kullanmamak gerekiyor.

    Neyse olayın felsefesine girmeden önce, şu sorunla alakalı elle tutulur daha ciddi kanıtlar bulmam lazım.

    Saygılar

    ben aveo konularını gezmeye devam ediyorum :)

    sürekli aşırı sakin kullanımlarda dizelde kurum sorunu olabiliyor, arada bir devri alıp pisliği atmak lazım :) Bir mühendis olarak benim mantığıma yatan bir konu ama bilgi bana değil yaklaşık 1 milyon km dizel C sınıfı araba kullanma tecrübesi olan dayıma ait.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nomadmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: MICROBE

    Gelelim bu başlığı açma sorunuma;

    Bu konuyu açtığımdan beri, aracımı bilerek biraz daha yüksek devirde kullanmaya özen gösteriyorum.

    Ayrıca yaşadığım sıkıntının kurumlanmadan, tıkanmadan, çiğ mazottan olabileceğini düşündüğüm için pazar günü otobanda yaklaşık 10 dakika 4 000 - 4 500 devirlerde falan kullandım.

    İşin açıkcası şimdilik aynı sıkıntıyı yaşamıyorum. Ancak daha çok erken. Biraz daha belkide sene sonuna kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca, dar bir dönüş sırasında b sütununun "bence" görüş alanının dar olması sebebiyle sağ maşpiyeli sürttürdüm bunun yapılması için Aralık ayında aracımı servise götüreceğim, orada da enjektörlere ve DPF' ne baktırmayı düşünüyorum.

    Yaşadığım tecrübeleri daha sonra tekrar sizinle paylaşırım.

    Bu arada chevroletcluptr forumunda bu sorunu ciddi ciddi yaşayan ve aracını 3 defa servise çektiren arkadaşın aracına da en son enjektör temizliği, hava filtresinin değişimi gibi şeyler yapmışlar.

    Konuyu açtığımdan bu mesaja kadar geçen süreçte, mesajı okuyan 66 kişiden kimsede böyle bir sorun oluşmamışsa ve hiç cevap alamamışsam demekki kendi sürüş tarzımı sorgulamam lazım. Demekki az yaktıracağım diye aracıda ölü devirde kullanmamak gerekiyor.

    Neyse olayın felsefesine girmeden önce, şu sorunla alakalı elle tutulur daha ciddi kanıtlar bulmam lazım.

    Saygılar

    ben aveo konularını gezmeye devam ediyorum :)

    sürekli aşırı sakin kullanımlarda dizelde kurum sorunu olabiliyor, arada bir devri alıp pisliği atmak lazım :) Bir mühendis olarak benim mantığıma yatan bir konu ama bilgi bana değil yaklaşık 1 milyon km dizel C sınıfı araba kullanma tecrübesi olan dayıma ait.

    cevap için teşekkür ederim, yoksa bu sayfada kenidimi böyle terk edilmiş, yalnız hissediyodum, yağmurlu bir istanbul günü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MICROBE


    cevap için teşekkür ederim, yoksa bu sayfada kenidimi böyle terk edilmiş, yalnız hissediyodum, yağmurlu bir istanbul günü


    abi selam,

    cumartesi aracı test ettim, aveo takımına da yazdım ztn.

    Aracı beklerken servisten bir ustaya senin durumu sordum, dedim böyle böyle. Hemen "aşırı sakin, devirsiz mi kullanıyor sürekli" diye sordu. Evet cevabımın akabinde, "arada bir bassın, pisliği atsın, yoksa uzun vadede ancak serviste temizlenecek hale gelir" dedi.

    bilgine,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nomadmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: MICROBE


    cevap için teşekkür ederim, yoksa bu sayfada kenidimi böyle terk edilmiş, yalnız hissediyodum, yağmurlu bir istanbul günü


    abi selam,

    cumartesi aracı test ettim, aveo takımına da yazdım ztn.

    Aracı beklerken servisten bir ustaya senin durumu sordum, dedim böyle böyle. Hemen "aşırı sakin, devirsiz mi kullanıyor sürekli" diye sordu. Evet cevabımın akabinde, "arada bir bassın, pisliği atsın, yoksa uzun vadede ancak serviste temizlenecek hale gelir" dedi.

    bilgine,



    Eyvallah kardeş sağolasın, bende dün servisteydim, onlar bensiz deneme sürüşüne çıktılar. Murphy kanunları gereğince tabiiiki onlarda sıkıntı olmadı

    Neyse düşünmen yeterdi, bencede artık kayserili tüccar misali sinekten yağ çıkartmaya gerek yok.

    Ancak şunuda söyleyeyim, yaklaşık 3 haftadır vitesleri 2500' ün altında değiştirmiyorum, aracıda minimum 2000' de kullanıyorum sorun yok, ancak sarfiyat 6' nın altına inmiyor.

    Saygılar




  • Evet arkadaşlar konuyu açtığım 20 Kasım' dan bugüne kadar aracımı biraz daha yüksek devirde kullanıyorum ve biraz daha fazla yüksek devirde vites değitiriyorum. Yani yaklaşık 2300 - 2500 devirlerde vites değiştirip, 1900 - 2100 devirlerde aracımı kullanıyorum. O günden bu güne kadar aynı sıkıntıyı tekrar yaşamadım.

    Belki Enjektörlerde falan tıkanma varsa onu attırırım diye, bir kere otobanda 4000 devirlerde yaklaşık 10- 15 dakika falan aracı zorladım.

    Ayrıca, geçen zaman içinde aracın selonoit valfinden tutunda DPF sine kadar herşeyi serviste kontrol ettirdim. (Yani ben kontrol edin dedim de onlar baktımı bilmiyorum)

    Sonuç olarak aynı sıkıntıyı tekrar yaşamadım. Heee aracı bu devirlerde kullanınca da işin açıkçası 0,3 - 0,5 lt civarı fazla yakıyor. Ancak daha büyük sıkıntıları çekmektense bu göze alınabilir.

    Demek ki neymiş, az yaktıracağım diye çok da deviri düşürmemek gerekiyormuş.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cossie

    Ben 1.3 LS dizel aracımda garantiden motor kulağını değiştirttim stop ederken bile titremiyor gibi artık. Köprüden geçerken motor sesi viiiuuuiiiuuuiiiuuu diye dalgalanma yapıyor mu?

    Hayır yapmıyor, ama aynı sıkıntı yine olmaya başladı. şimdi bayram tatilinde uzun yol yapacağım, ilk defa enjektör temizleyici koyacağım ve deneyeceğim, tatilden dönüşte hala aynı şeyi yaparsa servise götüreceğim, söylediğiniz iyi oldu bunu bilmek güzel servise gidersem bende söylerim, teşekkürler.
  • Kaptanın seyir defteri.

    Ramazan bayramı tatili bitti, son zamanlarda yine hafif bir titreme hissediyordum araçta, özellikle 4. viteste ve cruse controlle giderken.

    Bayram tatilinden önce Metro Marketten enjektör temizleyici aldım, full depo yakıta karıştırdım kullanırkende biraz daha devirli kullanmaya özen gösterdim. Ne titreme kaldı nede başka bişey. Aracı 2000 - 2500 devir aralığında kullanmak gerek arkadaşlar. Zaten öyle acayip bir fark ta olmuyor işin açıkçası. Bundan önce 6. viteste 1700 - 1800 devirlerde 95 - 100 km hızla İstanbul - Bursa yaparak Bursaya vardığımda 4.2 gösteriyordu gösterge, bu sefer hiç 6. vitese çıkmadan 5. viteste 100 - 105 km lerde aynı yolu gittim kah daha fazla bastım kah düşük hızda kullandım bu seferde 4.3 gösteriyordu gösterge. Değermiymiş tabiikide hayır.

    Tamam biliyorum kataloğu 1750 devirde turbonun açıldığını söylüyor tamam biliyorum 1500 - 1600 devirlerde de araç boğulmadan / teklemeden gidiyor ama ben artık doğru devirin 2000 - 2500 hatta hatta 2200 - 2500 devir olduğunu düşünüyorum.

    34 500 km oldu ee artık bi bildiğimiz vardır değil mi?




  • Valla hocam ben chevrolet ci değilim. Forumda can sıkıntısından girdim baktım. Dizel arabada sürekli olmasa bile haftada bir devirli kullanım şart. Anlatamıyoruz bunu insanlara. Neymiş çok yakıyormuş.

    Titreme probleminiz devam ederse carbon clean e gidebilirsiniz. Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Valla hocam ben chevrolet ci değilim. Forumda can sıkıntısından girdim baktım. Dizel arabada sürekli olmasa bile haftada bir devirli kullanım şart. Anlatamıyoruz bunu insanlara. Neymiş çok yakıyormuş.

    Titreme probleminiz devam ederse carbon clean e gidebilirsiniz. Saygılar

  • Merhaba. Benim aracim lt 1.3. 35.000 kmdeyim. Bilgi olmasi acisindan yaziyorum. Ben de oldukca sakin ve dusuk devirli kullaniyordum aracimi ve yaklasik 30.000 km boyunca hic boyle bir sikinti yasamadim. Daha sonra sizin gibi ben de 2000-2500 devir arasinda kullanmaya basladim. Bu sekilde devirli kullanip fakat yavas hizlanma yapildiginda aracin daha az yaktigini fark ettim. Yani diyecegim odur ki dusuk devirle kullaninca boyle sorun olsaydi benim aracimda mutlaka olurdu cunku ozellikle sehir icinde 1000-1500 devir araliginda kullandim aracimi. Ta ki 30.000 km ye kadar. Sorun baska bir yerdedir gibi geliyor bana. Sonucta aracin pek cok sensoru var ve degisik kosullara gore farkli sekillerde ayarlamalar yapiyor. Hava sicakligi, atmosfer basinci, gittigin devir, gazin durumu vs. pek cok duruma gore bir suru degisken oluyor. Bana kalirsa daha komplike ve zor bir sikinti bu. Gecenlerde ayni sorunu bir arkadasim da yasamisti. Cozumu bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: improvise

    Merhaba. Benim aracim lt 1.3. 35.000 kmdeyim. Bilgi olmasi acisindan yaziyorum. Ben de oldukca sakin ve dusuk devirli kullaniyordum aracimi ve yaklasik 30.000 km boyunca hic boyle bir sikinti yasamadim. Daha sonra sizin gibi ben de 2000-2500 devir arasinda kullanmaya basladim. Bu sekilde devirli kullanip fakat yavas hizlanma yapildiginda aracin daha az yaktigini fark ettim. Yani diyecegim odur ki dusuk devirle kullaninca boyle sorun olsaydi benim aracimda mutlaka olurdu cunku ozellikle sehir icinde 1000-1500 devir araliginda kullandim aracimi. Ta ki 30.000 km ye kadar. Sorun baska bir yerdedir gibi geliyor bana. Sonucta aracin pek cok sensoru var ve degisik kosullara gore farkli sekillerde ayarlamalar yapiyor. Hava sicakligi, atmosfer basinci, gittigin devir, gazin durumu vs. pek cok duruma gore bir suru degisken oluyor. Bana kalirsa daha komplike ve zor bir sikinti bu. Gecenlerde ayni sorunu bir arkadasim da yasamisti. Cozumu bilmiyorum.

    valla bende tam olarak nedir ne değildir bilmiyorum, chevroletclubtr de benzer sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar serviste yazılım güncellemesi yaptırıp enjektör temizletmişler. Banada yazılımdan falan değildir gibime geliyor, yani yazılımdan falan yapmış olsa sıkıntıyı hala yaşıyor olurdum gibime geliyor. Bende şimdilik sıkıntı görünmüyor. Zaten 45 000 km bakımına götürdüğümde ayrıntısıyla anlatacağım. 2000 - 2500 devir ve yavaş hızlanma




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.