Şimdi Ara

EL ALETLERİ TAVSİYELERİ - İNCELEMELERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
12
Favori
42.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düzeltme: Bu başlık altında, aracımı kendim tamir edebilmek için aldığım, alacağım ürünleri listeleyerek, incelemelerde bulunacağım. Sanayide düzgün usta bulamadığım için aracımı kendim tamir etmeye çalışacağım. Benim gibi düşünenler için kaynak niteliğinde olacağını düşünüyorum. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kestamit -- 16 Aralık 2012; 16:00:57 >



  • Çeyreklik lokma takımı, düz, yıldız, iç altıgen bits uçları, wd-40, kap gres (1 kg 10 TL civarı PO'da), cleaner sprey, üstübü, multimetre, fazlasıyla yeterli olacaktır. Basit krikolarla arabayı kaldırmak çok tehlikelidir. Lastik değiştirme gibi aracın altına girilmeyen işlemler dışında kesinlikle kullanmayınız. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Çeyreklik lokma takımı, düz, yıldız, iç altıgen bits uçları, wd-40, kap gres (1 kg 10 TL civarı PO'da), cleaner sprey, üstübü, multimetre, fazlasıyla yeterli olacaktır. Basit krikolarla arabayı kaldırmak çok tehlikelidir. Lastik değiştirme gibi aracın altına girilmeyen işlemler dışında kesinlikle kullanmayınız. Saygılar.

    Lastik değiştirmek için olan krikolar çok dengesiz oluyor. Haklısınız. Benim yukarıda yazdığım kriko 49cm kadar kaldırabiliyor. Lastik değiştirmek için olanlar 50tl ye bulunur ama onunla sehpaları bile yerleştiremem. 2 sehpayı aracın altına koyduktan sonra krikoyu hafif salıp, aracı sehpaların üzerine oturttuktan sonra krikoyu da aracın altında bırakacağım. Bu sayede 3 noktadan desteklenmiş olacak. Olması gereken de bu şekilde kullanmak. Uzun tip krikolar 450-500tl den aşağı bulunmuyor malesef.

    1/2" lik 10mm den 32mm ye kadar kısa lokma ucu aldım. Yanlızca 29-28-26-25 eksik. Onları da en kısa sürede toparlayacağım. (6 köşeli) + 2 adet 30cm 1/2" uzatma ve 1 adet 3/8" 25cm uzatma var ulaşması zor yerler için. Ayrıca çanta tipi 3/8 lik lokma seti de sürekli araç üzerinde taşıyorum.

    Şu anda elimdekiler bunlar;

    #############################################################################
    65 parça 3/8 ve 1/4 lük takım şöyle birşey: (45TL)

     EL ALETLERİ TAVSİYELERİ - İNCELEMELERİ

    #############################################################################

    122 parça bits uç takımı (daha çok küçük şeyler için)

     EL ALETLERİ TAVSİYELERİ - İNCELEMELERİ

    #############################################################################

    41 Parça allen (6 köşe), Torx ve 12 köşe M tipi uzun ve kısa bits seti. (30-40TL arası) Şunun aynısından:

     EL ALETLERİ TAVSİYELERİ - İNCELEMELERİ

    #############################################################################

    21 Parça Ekstra kombine anahtar takımı (6-32mm) (110TL)

     EL ALETLERİ TAVSİYELERİ - İNCELEMELERİ

    #############################################################################

    İç, dış düz sekman pensesi, yan keski ve 40-200 NM arası 1/2" tork anahtarı edinmiş bulunuyorum. Ayrıca multimetre, ingiliz anahtarı, pense, çeşitli tornavidalar da ufak bir çanta içerisinde araç üzerinde taşıyorum.

    Almam gereken birkaç şeyden sonra kısmetse araca girişeceğim. Aldığım marka çoğunlukla fiyatından ötürü rico oluyor. Kalitesi nasıl diye soracak olursanız şöyle söyleyebilirim; Krom kaplı olmayan bits uçlar hemen paslanmaya başlıyor. Ayrıca bazı lokmalarda ve uzatmaların iç kısımlarında pas izlerine rastladım. Şimdiye kadar 41 parçalık setten sadece Torx 55 bitini kullandım (kalın bir uç) ve ucu hafiften yamuldu. İş görmeye iş görür ancak çok kaliteli birşey beklemeyin derim. Uzun süre kullanmaya pek gelecek gibi durmuyor. Yine de fiyatına göre fena sayılmaz. Tayvan ve çin de fason üretilip, TR de rico adı altında satılıyor. Evladiyelik birşey beklemek doğru olmaz.

    Aks bilyalarını ve diferansiyeli değiştireceğim ancak akslar için molibdenli gres kullanmak gerektiğini okudum. Civatalar için loctite ve diferansiyel kapağı için sıvı conta gerekecek. Volan taşlanacağından gene loctite ve tork anahtarını da burada kullanmayı planlıyorum. İşlemler sırasında foto çekebilirsem burada paylaşacağım.



    Yazdığınız markalar hakkında bilgim var, evet uzun süre kullanmak için uygun değiller. Siz bu aldığınız takımlarla ne yapmak istiyorsunuz, bana çok fazla ve gereksiz geldi. Bende de resimde gösterdiğiniz takımlar var İzeltaş marka dayanıklı ancak çok az kullandığımı hatırlıyorum. Şu an elinizde mevcut değilse satın almayın. Ayrıca ciddi ciddi tamirat yapacaksanız bunlarda çok yetersiz gelecektir.(Tamirden kastım profesyonel olan sanayideki birçok tamircinin yaptığı ayarsız sök tak işleminden bahsetmiyotum.) Saygılar.




  • Aldığım takımları söküp takacağım yere göre seçiyorum. Mesela aksları ve diferansiyel kapağını sökmek için torx bitleri gerekiyor. Aks bilyaları için sekman pensesi gerekiyor. Şaftı diferansiyele bağlayan ve diferansiyeli şasiye bağlayan somunlar için lokma takımı gerekiyor. Ön takım için lokma ve anahtar takımı gerekiyor. Volanı taşlatmak için şanzımanı sökmek gerekiyor, onun için de uzatma uçları gerekecek. Ayrıca volanı tekrar takarken civataların 70NM ile sıkılması gerekiyor. Tork anahtarını bu yüzden aldım. Sadece kendi aracımla ilgilenmek için aldığımdan, günde onlarca araçta kullanmayacağımdan şimdilik bana yeteceğini düşünüyorum. Kaliteli olan takımlarda fiyat 2-3 katına çıkıyor. Üniversite öğrencisiyim ve ancak bu kadar oluyor malesef. Çok zorda kalmadıkça sanayi ustalarının dükkanlarının önünden bile geçmek istemiyorum. En son yaşadığım olaydan sonra ustaya vereceğim parayı bu şekilde takımlara yatırmayı daha doğru buluyorum. Şimdi mesela knipex markasının ürünleri çok hoşuma gidiyor ama 3 te bir fiyatına başka marka almak zorunda kalıyorum. Çünkü sadece knipex in o ürününü almam yetmiyor.Yetersiz kalacağını, ihtiyacım olabileceğini düşündüğünüz takımlar varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Aldığım marka çoğunlukla fiyatından ötürü rico oluyor. Kalitesi nasıl diye soracak olursanız şöyle söyleyebilirim; Krom kaplı olmayan bits uçlar hemen paslanmaya başlıyor. Ayrıca bazı lokmalarda ve uzatmaların iç kısımlarında pas izlerine rastladım. Şimdiye kadar 41 parçalık setten sadece Torx 55 bitini kullandım (kalın bir uç) ve ucu hafiften yamuldu. İş görmeye iş görür ancak çok kaliteli birşey beklemeyin derim. Uzun süre kullanmaya pek gelecek gibi durmuyor. Yine de fiyatına göre fena sayılmaz. Tayvan ve çin de fason üretilip, TR de rico adı altında satılıyor. Evladiyelik birşey beklemek doğru olmaz.



    Hocam az olsun oz olsunda kesinlikle kaliteli olsun.
    Ozellikle allen anahtarlari bir vida sokecekken yalama olamasi cok korkutucu.
    Su an evimde toplasaniz 3 tane tam lokma takimi allen anahtari kurbacik pense vsvs cikar ama en basitinden camurluk altindan 2 vidayi sokerken ecel terleri doktum resmen.Allen siyirdi 10mm lik lokma somunun etrafinda tur atti resmen 2 vida beni ugrastirdi.
    Kalite onemli , 3 kurus fazla olsun omurluk olsun
    Konuyu takipteyim yakinda bende kaliteli takim kurmak istiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Aldığım takımları söküp takacağım yere göre seçiyorum. Mesela aksları ve diferansiyel kapağını sökmek için torx bitleri gerekiyor. Aks bilyaları için sekman pensesi gerekiyor. Şaftı diferansiyele bağlayan ve diferansiyeli şasiye bağlayan somunlar için lokma takımı gerekiyor. Ön takım için lokma ve anahtar takımı gerekiyor. Volanı taşlatmak için şanzımanı sökmek gerekiyor, onun için de uzatma uçları gerekecek. Ayrıca volanı tekrar takarken civataların 70NM ile sıkılması gerekiyor. Tork anahtarını bu yüzden aldım. Sadece kendi aracımla ilgilenmek için aldığımdan, günde onlarca araçta kullanmayacağımdan şimdilik bana yeteceğini düşünüyorum. Kaliteli olan takımlarda fiyat 2-3 katına çıkıyor. Üniversite öğrencisiyim ve ancak bu kadar oluyor malesef. Çok zorda kalmadıkça sanayi ustalarının dükkanlarının önünden bile geçmek istemiyorum. En son yaşadığım olaydan sonra ustaya vereceğim parayı bu şekilde takımlara yatırmayı daha doğru buluyorum. Şimdi mesela knipex markasının ürünleri çok hoşuma gidiyor ama 3 te bir fiyatına başka marka almak zorunda kalıyorum. Çünkü sadece knipex in o ürününü almam yetmiyor.Yetersiz kalacağını, ihtiyacım olabileceğini düşündüğünüz takımlar varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Aks, Diferansiyel, Direksiyon vs bu parçaların işçiliği kaba işçiliktir yani bir elektrik arızası bir elektronik arızası gibi kafa yormayı gerektirmez. Bu nedenle bunlara ait takımları almak gereksiz olur. Ayrıca sanayi bu tür arızaları tamir etmekte iyidir.
    Ben daha çok elektrik aksamına ve elektronik arızalara yönelme taraftarıyım. Bu tip arızaların çözümü daha zordur hassas ekipman gerektirir. Yabancı forumlarda ve bulabilirseniz arabanın tamir kitabında yeterli bilgi bulabilirsiniz. Yabancı forumlarda birçok videoda mevcuttur.
    Elektrik arızaları ile ilgilenecekseniz; kaliteli tornavida seti, gres, kontak spreyi, multimetre, pensampermetre, kargaburun, kaliteli bir yan keski, havya (40 watt) muhtelif kesitlerde kablolar, krokodilli kablo, ekstra multimetre probları yeterli olacaktır. Saygılar.




  • merakla takip...
  • Çok güzel konu..Takipteyiz efenim..
  • Güzel ama bu işi yapabilmek için normalin üstünde bi tecrübeye sahip olmalısın.
    Takip
  • hazır setleri nerelerden temin ettiniz?
  • Bence bu işi kriko ile yapmanız çok çok riskli. Lift olmadan sadece kriko ve sehpalara güvenip, ön takımlardan parça söküp, takmaya çalışmak büyük cesaret. Ya sehpalardan biri kayıp araç düşerse ne olacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bence bu işi kriko ile yapmanız çok çok riskli. Lift olmadan sadece kriko ve sehpalara güvenip, ön takımlardan parça söküp, takmaya çalışmak büyük cesaret. Ya sehpalardan biri kayıp araç düşerse ne olacak?

    Hak nasip etti ise mermere geçer dişin etmedi ise muhallebide kırılır dişin
  • sehpaların altına girmenizi kesinlikle çok riskli buluyorum. her alet kendi amacı için kullanılmalı. sehpayı 6 tonluk almanız onun devrilmeyeceği üretim hatası olmayabileceği anlamına gelmiyor. üretim hatası olabilir kayma yapabilir.alet boşalabilir. yukarıda geçen muhallebide diş kırılması sözüne önce eşşeği saglam kazıga baglamak gerek demek istiyorum
  • Arkadaşlar lütfen kendimize fazla güvenip risk almayalım. Daha bir kaç gün önce Elektronik Bölümünde yazan bir arkadaşımızı iş kazası sonucu kaybettik.
    http://forum.donanimhaber.com/m_3899535/mpage_170/f_/key_//tm.htm#69566350
    Yukarıda linkini verdiğim konuda yazılarını görebilirsiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_69701823/tm.htm
  • En uygun fiyat garantisi ilewww.sehrialisveris.com

    Her türlü elektrikli el aletleri hobi el aletleri kaynak makineleri ve aksesuarlar aradığınız herşey bu adreste ..

    Telefonla bilgi alınız




  • süper konu takipteyiz birde sorum olacak şu şarzlı tornavida 14,4 falan yazıyor çeşitli markalar var bilsi olan arkadaş yardımcı olabilir mi, örneğin aynı markanın aynı no da örnek 14,4 daha büyük ve daha küçük olanı var fakat küçük olan 3 kat daha pahalı daha mı güçlü acaba teşekkürler.
  • Takip.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim gibi amatör tamircilerin anahtar ve lokma takımından sonra alacağı üçüncü şey "buji lokması" olmalı bence..

    Renault 12'de sık sık kullanıyorum.. Ama era'ya uyacağını sanmam.. Yeni ve uzun bir lokma şart.. Tabi önce buji ölçüsünü bilmek gerek..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgul2002

    süper konu takipteyiz birde sorum olacak şu şarzlı tornavida 14,4 falan yazıyor çeşitli markalar var bilsi olan arkadaş yardımcı olabilir mi, örneğin aynı markanın aynı no da örnek 14,4 daha büyük ve daha küçük olanı var fakat küçük olan 3 kat daha pahalı daha mı güçlü acaba teşekkürler.

    Küçük olan daha kaliteli olabilir..
    Aynı marka da olsa, iki farklı kalitede üretilip biri amatör seri diğeri profesyönel seri olabilir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.