Şimdi Ara

TTNET Fibernet Saçmalığı???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar.

    Yeni taşındığım 0 binada ttnetin fiber altyapısı olduğunu görünce başta çok sevinsemde bu durum işkence olmuş durumda.Şubat ayından bu yana sıfır binadaki hat açılmıyor.yerleşim yerinden uzak olmamama rağmen durum bu.

    Neyse biçok uğraşların sonucunda dün modem kurulumu için geldiler.ADSL olsa istemezdim ama fiber olduğu için kursunlar bakalım dedim.Tekrar hatırlatıyorum binaya fiber kablo giriş yapmış,bina içerisinde pano kurulmuş durumdadır.Yalnız fiber kablonun ucu aşağıdaki fotolardaki gibi BOŞTADIR.Cat6 kablolar ise binanın çatısına kadar çekilmiş durumda.

    Saçmalık noktası şurda başlıyor.Bana getirdikleri Tılgın 1311 model router (kendileri modem desede buna aslında bi router) buna duvardan gelen cat5 kabloya baktığımda sadece 2 kablo ile hat geliyor (1 ve 8) ve yukarı doğru buatın içini açtığımda isebinanın telefon tesisatının kullanıldığını farkettim.bu nasıl bi saçmalıktır???bu konu hakkında detaylı bilgisi olan arkadaşlar varmıdır aramızda?Binada hazır bulunan fiber-cat6 altyapı yerine neden bakır kablo kullanımını zorluyorlar?ve bu işin değiştirilmesi için nereye başvurmak gerekir ne yapmak gerekir.4440375 deki işbilmez robotlar ordusu haricinde!!!!


     TTNET Fibernet Saçmalığı???


     TTNET Fibernet Saçmalığı???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WoXeD -- 16 Ekim 2012; 13:32:56 >







  • turuncu fiber kablonun bittiği kısımı tam olarak cihazla birlikte çekip yükleye bilirmisin. bu şekilde bağlantıyı ilk kez görüyorum.normalinde router a cat6 bağlanması gerekirdi.
  • 2 kere aynı fotoyu eklemişim şimdi düzelttim.fiberin ucu boşta görüldüğü gibi.ve nasıl yaptılarsa sadece 2 kablodan tılgın a cat5 ile baglantı yaptılar.telefon hattı açılmadığından sistem ne derece çalışıyor test edemiyorum.ama bu çok saçma bi bağlantı değilmi?
  • Fiberi'in ucu o kutuya girmesi lazım. Cat5 ve Cat6 ile de apartman içindeki hanelere router'a bağlanacak. En azından Superonline böyle yapıyor. TTNET'in ki "çakma" fiber. Sebebi zaten anlattığın tespitler ve fotoğraf. Bina içindeki hanelerin kutuya ulaşması için Cat kabloları yerine bakır kablolarla VDS2 modemi kullanıyorlar normalde. Sizin apartmana Cat kablosu çekip Tılgın Router verdilerse hala bakır kabloları kullanmaları resmen saçmalık tabii ki. En azından Tılgın'da RJ-11 jakı yok diye biliyorum çünkü.
  • rj11 ile bağlı değil zaten rj45 ile 1 ve 8 nolu uçlardan 2 kablo ile giriş yapmışlar modeme.bu şekilde çalışırmı ondan bile emin değilim.telefonun açılması için uğraşsamda benim numaramı girince arıza kaydı bile açamıyorlar.aldıkları her kuruş haram zıkkım olsun bu firmaya başka hiçbirşey söylemiyorum.Sueronline hat döşüyor şu sıra eğer evime gelene kadar bunlar bu işi düzgün şekilde halledemezlerse iptal edeceğim.bu durumun düzeltilmesi için ne yapabilirimm?donanımhaberin iletişimde olduğu müşteri temsilcesi vs yokmudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WoXeD -- 16 Ekim 2012; 13:08:47 >
  • 4440375'tekiler zaten sadece TTnet'in müşteri hizmetleri. İşi yapanlar ise Turk Telekom çalışanları ve TTnet müşteri hizmetlerinin bir şeyden anladığı yok. Aslında tek TTnet değil, Biri de DSmart da. Müşteri Turk Telekom sistemine arızayı belirtip arıza kaydını bırakıyor. Turk Telekom çalışanları da başlarından savmak için çözülmüştür deyip kapatıyor kaydı. Ama müşterinin sorununun çözüldüğü yok.
    Sizin durumunuzda ise, acaba o fiber kutu aktifleştirilmiş mi? Aktif değil diye eski telefon hattına takıp iş yapmak istemiş olabilirler ama garip durum. Madem aşağıdan her daireye kadar CAT kablo çekmiş, bu kabloların eksiz ve tek parça olması lazım. Hani buat içinde falan da bu kabloyu yine tek parça kalın kablo görmen lazım.
    Eve gelen ya da Turk Telekom müdürlüğündeki elemanlarla tanış ol, arkadaş ol derim; yoksa kolay kolay bir halt yiyemeyebiliyor bunlar.




  • binanın fiber bağlantısı aktif mi peki ?
    santaldekilere bir sorsan iyi olur bence.
  • fber kablonun ucunda bi ışık yok (z5500 den tecrübeyle bi ışık olması gerektiğini düşünüyorum ) müşteri hizmetlerine zor bağlanırken santrale nasıl ulaşabirim telefonla hiçbifikrim yok.2-3 yardımcı olan arkadaş vardı 555 li numaralarda onlarında çok bi bilgisi yok.benim tahminim bağlantıyı yaptıklarını sanıyorlar.çünkü müşteri hizmetleri hattınız hazır kullanabilir konumda diyor ama hat çalışmıyor.ne çevir sesi geliyor nede dışardan aranınca düşüyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoXeD

    fber kablonun ucunda bi ışık yok (z5500 den tecrübeyle bi ışık olması gerektiğini düşünüyorum ) müşteri hizmetlerine zor bağlanırken santrale nasıl ulaşabirim telefonla hiçbifikrim yok.2-3 yardımcı olan arkadaş vardı 555 li numaralarda onlarında çok bi bilgisi yok.benim tahminim bağlantıyı yaptıklarını sanıyorlar.çünkü müşteri hizmetleri hattınız hazır kullanabilir konumda diyor ama hat çalışmıyor.ne çevir sesi geliyor nede dışardan aranınca düşüyor...

    öyleyse tekrar arıza kaydı bırakıcaksınız.
  • kaç tane arıza kaydı bıraktım sayısını hatırlamıyorum...böyle rezil bir firmanın ortalıkta en değerli markayım diye gezmeside ayrı bir saçmalık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoXeD

    kaç tane arıza kaydı bıraktım sayısını hatırlamıyorum...böyle rezil bir firmanın ortalıkta en değerli markayım diye gezmeside ayrı bir saçmalık

    Müdürlük yakın mı peki size ? gidip bir danışsanız .
  • ttnet yeni bir teknoloji geliştirmiş belliki :) 2 tel kablodan fiber ! dünya çapında imkansızı başarmış size verilen modeme kullancı adı şifre vs. girdinizmi ? girilmiş ise adsl veya vdsl sinyalinde inernet verilmiş olabileceğini tahmin ettim. modem vdsl mi Router mı ? modem bağlantı resmini ( bağlantı girişleri be arayüzde ) bir yükle bakalım ne yapmışlar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _A_N_I_L_ -- 16 Ekim 2012; 15:01:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    quote:

    Orijinalden alıntı: WoXeD

    kaç tane arıza kaydı bıraktım sayısını hatırlamıyorum...böyle rezil bir firmanın ortalıkta en değerli markayım diye gezmeside ayrı bir saçmalık

    Müdürlük yakın mı peki size ? gidip bir danışsanız .

    mesai saatleri arasında oraya gitmem mümkün değil zaten çalışıyorum sonuçta ve sürekli sistemlerle ilgilenmem gerekiyor yerime bakacak biride yok....

    şuan bu benim bölgedeki işlere bakan ekibin şefine ulaşmayı başardım ki öncedende konuşmuştuk.Bağlantıyı yapan arkadaşa ulaştırdı beni. gpon sistemde bi sıkıntı olduğunu söyledi,bende binadaki fiberin mdu swich e takılı olmadığını söyledim tekrar.oda hemen gidip bakıp tekrar arayacağını söyledi.2 kablo olayınıda sordum,evin içerisinde 4 kablolu tesisat olması gerektiğini eğer yoksa cat6 kablolarla taşıma yapıldığını,bizim binamızda 4 kablolu sistem olduğu ve dağıtım kutusu yeni olduğundan bu şekilde bir bağlantı yaptıklarını (rj45 üzerindeki 1,2,3 ve6. bacakları kullandıklarını) ,eğerki 2 kablo ile yapılmış bir bağlantı varsa (ki modemin içinden çıkan cat5 kablosu bu ) bunun hatalı bi bağlantı olduğunu ve düzelteceklerini söylediler.Şimdi tekrar aramasını bekliyorum arayan kişinin.telefonunuda kaydettim vallahi çekeceği var elimden olana kadar ararım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WoXeD -- 16 Ekim 2012; 15:10:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _A_N_I_L_

    ttnet yeni bir teknoloji geliştirmiş belliki :) 2 tel kablodan fiber ! dünya çapında imkansızı başarmış size verilen modeme kullancı adı şifre vs. girdinizmi ? girilmiş ise adsl veya vdsl sinyalinde inernet verilmiş olabileceğini tahmin ettim. modem vdsl mi Router mı ? modem bağlantı resmini ( bağlantı girişleri be arayüzde ) bir yükle bakalım ne yapmışlar :)

    kullanıcı adı ve şifremi alamadımki daha telefonu açamadılar modem diye verdikleri tılgın 1311 bi router.wan bacağından giriş yapıyoruz.ama bence aşağıdaki fiberin ucunu swich e takınca olay halolacak gibi geliyor.en kötü ihtimalle o cat6 kablolar evin içine çekilecek çatıdan.ki bence böyle olması en güzeli zaten diğer ihtimali benim aklım almıyor şirketin 2 farklı metroetherneti var 2 sinide bu şekilde kurdum ve çalışıyor




  • ozaman hattın açmaya niyetleri yok 1si fiberi bağlayacağlar 2.si cat6 yı daireye cekecekler ve wan portuna takılacak. bunu bilerekmi milmeyerekmi yapıyorlar anlamadım

    Bende gecen hafta vdsl2 e başvurdum salaklar adsl modem bağlamışlar birde not düşmüşler modeme sinyal gelmiyor diye :) sokaktaki çocuk bile internet bağar bunları özenle seçmişler. daha adsl le vdsl i ayıramıyorla fiberi unut sen :)
  • valla kafamı attırırlarsa mdu nun kendime ait olan cat6 çıkışına gider bağlarım modemi bağlantı odası zaten yan oda.evde repeater da var siyali bi daha yükseltirim hiç tanımam
  • Arar inşallah.
  • TTNET'in birçok farklı fiber altyapı uygulamasına rastlamıştım, ama böylesini ilk kez duyuyorum. Binada MDU cihaz var, bina içinde cat6 kablo çekilmiş. Normalde bu cat6 kablonun evin içine girip router cihazın WAN portuna bağlanması lazım. Ama bu örnekte, TTNET'in en yaygun "fiber" uygulaması olan bina girişine kadar fiber kablo, oradan evlere mevcut telefon tesisatı üzerinden dağıtım modeli uygulanmış. Ama bu da tuhaf bir şekilde yapılmış. Kabinden sonra mevcut telefon tesisatı üzerinden devam, sonra bir aşamada cat5 kabloya 2 uç üzerinden yama, sonra sadece iki ucu kullanılan cat5 kablonun ucuna RJ45 jack takıp evin içindeki router cihazın WAN portuna bağlama... Bu şekilde çalışmaz ki, verdikleri Tilgin cihazın DSL özelliği yok. Bu sistemin çalışması için cat5 kablonun RJ11 jack ile DSL özelliği olan bir cihaza bağlanıyor olması lazım. Bina içerisinde MDU cihaz ve cat6 kablolama varken neden bu karmakarışık işlere giriştikleri de ayrı bir muamma.

    Evimin olduğu sitede aylar önce fiber internet altyapı çalışmaları (aynı site içerisinde bile farklı uygulamalar mevcut) tamamlanmış ve Türk Telekom/TTNET görevlileri bilgi vermek için bir hafta sonu site yönetim binasında toplantı düzenlemişti. Altyapıdan sorumlu Türk Telekom görevlileri yarım yamalak bir şeyler söyleyip, sorulara doğru düzgün cevap vermeden işimiz var diyerek gittiler. Geriye TTNET'in Tivibu pazarlamaya çalışan elamanları kaldı. Konuşmalar "Youtube hızlı açılacak mı, Tivibu kotadan yer mi, Zeki Müren de bizi görecek mi" muhabbetine dönünce ben çıktım. Sonrasında hiçbir yetkiliye ulaşamadım, öğrenmek istediğim hiçbir konuda bilgi sahibi olamadım. Bu konuda öğrenebildiğim her şeyi DH forum konularından öğrendim.

    Siz her şeye rağmen iki açıdan şanslısınız. Birincisi, her ne kadar ortada bir karmaşa olsa da binada MDU cihaz ve cat6 kablolama mevcut. TTNET'in fibernet diye pazarladığı internet hizmeti genelde T11 kabin modeliyle oluyor ve kabinden evlere dağıtım ne halde olduğu belirsiz bilmem kaç yerinden yamanmış eski telefon tesisatları üzerinden yapılıyor. İkincisi, Türk Telekom'un bölgenizde altyapı ile ilgilenen yetkililerine ulaşmayı başarmışsınız. Biraz başınız ağrısa da, sinirlenseniz de, zaman alsa da sonunda olması gerektiği gibi standart bir fiber internet bağlantınız olacak.




  • hepsinden biarz koymuşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYFTP

    TTNET'in birçok farklı fiber altyapı uygulamasına rastlamıştım, ama böylesini ilk kez duyuyorum. Binada MDU cihaz var, bina içinde cat6 kablo çekilmiş. Normalde bu cat6 kablonun evin içine girip router cihazın WAN portuna bağlanması lazım. Ama bu örnekte, TTNET'in en yaygun "fiber" uygulaması olan bina girişine kadar fiber kablo, oradan evlere mevcut telefon tesisatı üzerinden dağıtım modeli uygulanmış. Ama bu da tuhaf bir şekilde yapılmış. Kabinden sonra mevcut telefon tesisatı üzerinden devam, sonra bir aşamada cat5 kabloya 2 uç üzerinden yama, sonra sadece iki ucu kullanılan cat5 kablonun ucuna RJ45 jack takıp evin içindeki router cihazın WAN portuna bağlama... Bu şekilde çalışmaz ki, verdikleri Tilgin cihazın DSL özelliği yok. Bu sistemin çalışması için cat5 kablonun RJ11 jack ile DSL özelliği olan bir cihaza bağlanıyor olması lazım. Bina içerisinde MDU cihaz ve cat6 kablolama varken neden bu karmakarışık işlere giriştikleri de ayrı bir muamma.

    Evimin olduğu sitede aylar önce fiber internet altyapı çalışmaları (aynı site içerisinde bile farklı uygulamalar mevcut) tamamlanmış ve Türk Telekom/TTNET görevlileri bilgi vermek için bir hafta sonu site yönetim binasında toplantı düzenlemişti. Altyapıdan sorumlu Türk Telekom görevlileri yarım yamalak bir şeyler söyleyip, sorulara doğru düzgün cevap vermeden işimiz var diyerek gittiler. Geriye TTNET'in Tivibu pazarlamaya çalışan elamanları kaldı. Konuşmalar "Youtube hızlı açılacak mı, Tivibu kotadan yer mi, Zeki Müren de bizi görecek mi" muhabbetine dönünce ben çıktım. Sonrasında hiçbir yetkiliye ulaşamadım, öğrenmek istediğim hiçbir konuda bilgi sahibi olamadım. Bu konuda öğrenebildiğim her şeyi DH forum konularından öğrendim.

    Siz her şeye rağmen iki açıdan şanslısınız. Birincisi, her ne kadar ortada bir karmaşa olsa da binada MDU cihaz ve cat6 kablolama mevcut. TTNET'in fibernet diye pazarladığı internet hizmeti genelde T11 kabin modeliyle oluyor ve kabinden evlere dağıtım ne halde olduğu belirsiz bilmem kaç yerinden yamanmış eski telefon tesisatları üzerinden yapılıyor. İkincisi, Türk Telekom'un bölgenizde altyapı ile ilgilenen yetkililerine ulaşmayı başarmışsınız. Biraz başınız ağrısa da, sinirlenseniz de, zaman alsa da sonunda olması gerektiği gibi standart bir fiber internet bağlantınız olacak.


    Eline sağlık

    Zeki Müren'de bizi görecek mi muhabbeti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.