Şimdi Ara

Tekerleğe aktarılanda kayıp güç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
1
Favori
13.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, motorun hesaplanan gücü 108 bg, ölçülen gücü 98 bg fakat tekerleklere aktarılan güç 72 bg çıkmış...

    tamam motor %91 çıkyor ama tekerleğe aktarılan güçteki fark niye bu kadar yüksek?

    Bu kadar kayıp olması normal midir?



  • Bahsettiğiniz sıfır araba mı. Yoksa 2. el araba mı. Güç aktarımıda kayıp oluşması normal. Dişlilerin durumuna göre kayıp yüksek veya düşük olur. Ama mutlaka kayıp olur.
  • Çok alakasız olacak belki ama oturduğumuz ev 130 m2 olarak geçmekte, kullanılabilirlik kendim dijital ölçer ile ölçtüm 96 m2 çıktı. Projede 130 m2 görünüyor, kullanılabilirlik 100 m2 bile yok.

    Arabaların büyük kısmında da tam gücü yolda hissedemezsiniz. Jant, lastik yol durumu etkili.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 meriva, 140.000 de bir araç.. Nerdeyse %30 kayıp olması sorunmudur sizce?
  • Ölçülen zaten hep teker gücüdür. Motor gücünü bilgisayar aktarma elemanlarındaki kayıpları önceden belirlenmiş bir katsayı ile çarparak bulur.
    Bu kayıplar aracın aktarma tipine göre, önden veya arkadan çekiş olmasına, manuel veya otomatik olmasına göre değişir.

    Kabaca kayıplar % 20 sayılır. Bu kayıplar arkadan çekişli olanlarda ve otomatik olanlarda görece daha fazladır.

    Sizin testte de sanırım % 36 alınmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    Çok alakasız olacak belki ama oturduğumuz ev 130 m2 olarak geçmekte, kullanılabilirlik kendim dijital ölçer ile ölçtüm 96 m2 çıktı. Projede 130 m2 görünüyor, kullanılabilirlik 100 m2 bile yok.

    Arabaların büyük kısmında da tam gücü yolda hissedemezsiniz. Jant, lastik yol durumu etkili.

    balkonlarıda kattınızmı hesaba.o kadar fark olmaması lazım
  • Otomobilin aktarma organlarında kayıp olması gayet doğaldır. Otomobiller için tekerlekte elde edilen güç (Wheel Horsepower / WHP) , motordan elde edilen güçten daha önemlidir. Çünkü aslı önemli olan kayıplar çıkarıldıktan sonra kalan tekerlek beygir gücüdür. Bunun için tekerlek beygir gücüne ''True HP'' de denir.

    Bu kayıplar çok değişkendir. Binek araçlarda manuel şanzımanda yaklaşık %16-20 kayıp oluşurken, otomatik şanzımanda kayıp %20-25 arasıdır.

    Sizin aracınızda biraz fazla çıkmış.


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Ölçülen zaten hep teker gücüdür. Motor gücünü bilgisayar aktarma elemanlarındaki kayıpları önceden belirlenmiş bir katsayı ile çarparak bulur.
    Bu kayıplar aracın aktarma tipine göre, önden veya arkadan çekiş olmasına, manuel veya otomatik olmasına göre değişir.

    Kabaca kayıplar % 20 sayılır. Bu kayıplar arkadan çekişli olanlarda ve otomatik olanlarda görece daha fazladır.

    Sizin testte de sanırım % 36 alınmış.




    Otomobil üreticileri tarafından kataloglarda belirtilen motorun beygir güçleri tekerlekten ölçülüp bir katsayı ile çarpılmaz. Motor bir dinanometreye bağlanır ve sadece motorun beygir gücü ölçülür. Burada asıl amaç motorun map karşılaştırmasını yapabilmektir.

    Bu dinamometre ile ölçümde, test bize iki değeri verir. Birincisi motorun torku, ikincisi ise motorun devri. Zaten bu ikisini bildiğimizde motorun beygir gücünü hesaplamak sadece verileri bir denkleme koymak kadar kolaydır.

     Tekerleğe aktarılanda kayıp güç


     Tekerleğe aktarılanda kayıp güç


     Tekerleğe aktarılanda kayıp güç




  • Bahsettiğim kişilerin otomobillerini götürüp yaptırdığı, konuyu açan arkadaşın yaptırdığı ve sonuçlarını paylaştığı şekliyle dyno testi idi.

    Motorun , motor test labaratuvarındaki testi tabi ki yaklaşık olarak salt motor gücünü verir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Bahsettiğim kişilerin otomobillerini götürüp yaptırdığı, konuyu açan arkadaşın yaptırdığı ve sonuçlarını paylaştığı şekliyle dyno testi idi.

    Motorun , motor test labaratuvarındaki testi tabi ki yaklaşık olarak salt motor gücünü verir..









    Ben sizi doğru anladım. Dyno testindeki durum sizin dediğiniz gibidir. Aksini söylemedim zaten. Ben ek bilgi olarak kataloglarda yazılan değerlerin nasıl bulunduğu belirttim. Dyno testinde bir yanlışlık yok.
  • Ayrıca madem konu motor testinden açıldı, motor test labaratuvarında sonuçlardan sadece iki değer çarpılmaz. O gücün kağıt üzerindeki hesabıdır.

    Ortam sıcaklığı, nem, hava basıncı gibi ortam değişkenleri vs.. de düzeltme katsayıları ile hesaba katılır.
  • Alıntının hemen altına "Bir katsayı ile çarpılmaz" demişsiniz. Ondan yanlış anlaşıldığını düşündüm.
  • Değişkenler ;

    acceleration and deceleration inertia,
    torque,
    volumetric efficiency,
    fuel consumption / fuel flow,
    air consumption / air flow, air / fuel ratios,
    brake specifics,
    engine oil pressure,
    engine oil temperature,
    water and fuel pressures,
    engine manifold pressure,
    inlet air temperature,
    individual cylinder combustion temperatures,
    exhaust gas temperatures,
    engine water temperature.

    >http://sterlingperformance.org/dynamometer-testing/

    Dinamometre türleri :http://www.magtrol.com/motortest/dynamometers.html

     Tekerleğe aktarılanda kayıp güç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanbaran

    Arkadaşlar, motorun hesaplanan gücü 108 bg, ölçülen gücü 98 bg fakat tekerleklere aktarılan güç 72 bg çıkmış...

    tamam motor %91 çıkyor ama tekerleğe aktarılan güçteki fark niye bu kadar yüksek?

    Bu kadar kayıp olması normal midir?



    Bagilardami yaptirdiniz bu check up'i? Ben de ayni teste soktum aldigim araci gecen hafta peugeot 206 1.4 75 hp motor gucu 71 tekere aktarilan guc 55 hp cikti benimde canimi skmisti ayni konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    Çok alakasız olacak belki ama oturduğumuz ev 130 m2 olarak geçmekte, kullanılabilirlik kendim dijital ölçer ile ölçtüm 96 m2 çıktı. Projede 130 m2 görünüyor, kullanılabilirlik 100 m2 bile yok.

    Arabaların büyük kısmında da tam gücü yolda hissedemezsiniz. Jant, lastik yol durumu etkili.

    balkonlarıda kattınızmı hesaba.o kadar fark olmaması lazım

    Arkadaş doğru söylemiş. Hatta az bile demiş. Bizim arsa 150 metrekare idi. Babam 3 katlı bina yaptı. Her kat tek daire. Yok komşu payı, yok yol payı, yok bilmem ne payı deye diye evin yapıldığı alan 90 metrekareye düştü. Evin ön cephesi 10 metre. Arkaya doğru 9 metre. İkinci kattan itibaren 1 metre balkon payı çıktık. Oldu 100 metrekare daire. 50 metresi yolda ve komşu payında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anlhcylmz


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanbaran

    Arkadaşlar, motorun hesaplanan gücü 108 bg, ölçülen gücü 98 bg fakat tekerleklere aktarılan güç 72 bg çıkmış...

    tamam motor %91 çıkyor ama tekerleğe aktarılan güçteki fark niye bu kadar yüksek?

    Bu kadar kayıp olması normal midir?



    Bagilardami yaptirdiniz bu check up'i? Ben de ayni teste soktum aldigim araci gecen hafta peugeot 206 1.4 75 hp motor gucu 71 tekere aktarilan guc 55 hp cikti benimde canimi skmisti ayni konu

    Ankara Erkayada computest yaptırmıştım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanbaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: anlhcylmz


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanbaran

    Arkadaşlar, motorun hesaplanan gücü 108 bg, ölçülen gücü 98 bg fakat tekerleklere aktarılan güç 72 bg çıkmış...

    tamam motor %91 çıkyor ama tekerleğe aktarılan güçteki fark niye bu kadar yüksek?

    Bu kadar kayıp olması normal midir?



    Bagilardami yaptirdiniz bu check up'i? Ben de ayni teste soktum aldigim araci gecen hafta peugeot 206 1.4 75 hp motor gucu 71 tekere aktarilan guc 55 hp cikti benimde canimi skmisti ayni konu

    Ankara Erkayada computest yaptırmıştım..

    Computest'ler arasında da fark olabiliyor. Çoğunun kalibrasyonu yok zaten. Bunu da göz önünde bulundurmak gerekir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.