Şimdi Ara

Otobüs minibüs kamyon vb. neden benzinle çalışanı yapılmaz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
18.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlık açık? Cevapları bekliyorum. Uzun süredir merak ediyorum bu sorunun cevabını. Google amca bilmiyor.



  • Dizel motorda daha cok sıkıstırma ve daha az devir oldugu icin daha yuksek tork alinabiliyor tasarrufta cabasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çünkü bu araçlar para kazanmak için kullanılıyor adı üstünde ticari. düşünsene bugün istanbul-antalya otobüs bileti 75 lira. eğer benzinli olsaydı otobüsler 130-140 liraya giderdik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RAN99 -- 17 Eylül 2012; 20:00:58 >
  • Yakıt çekiş gücü ve dayanıklılık
  • Minibüsleri benzinli motorlar götürebilir ama belli bir ağırlıktan sonra benzinli motorun
    ürettiği çekiş yetmez. Benzinli motor ürettiği gücün 1.5 katı NM çekiş üretir.

    Örnek; Dodge Viper: 8.300 cc - 500 Beygir - 750 NM (Benzinli) YÜKSEK DEVİR
    Herhangi bir kamyon: 9.000 cc - 300 Beygir - Min. 1200 + NM (Dizel) DÜŞÜK DEVİR

    Bir başka açıdan bakarsak dizel motorlar demiryolunda çelik tekerlekli lokomotifi götüremez.
    Trenleri ancak gücünü dizel jeneratör ya da harici güç kaynağından alan elektrik motoru hareket ettirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullitt68

    Minibüsleri benzinli motorlar götürebilir ama belli bir ağırlıktan sonra benzinli motorun
    ürettiği çekiş yetmez. Benzinli motor ürettiği gücün 1.5 katı NM çekiş üretir.

    Örnek; Dodge Viper: 8.300 cc - 500 Beygir - 750 NM (Benzinli) YÜKSEK DEVİR
    Herhangi bir kamyon: 9.000 cc - 300 Beygir - Min. 1200 + NM (Dizel) DÜŞÜK DEVİR

    Bir başka açıdan bakarsak dizel motorlar demiryolunda çelik tekerlekli lokomotifi götüremez.
    Trenleri ancak gücünü dizel jeneratör ya da harici güç kaynağından alan elektrik motoru hareket ettirir.

    Alakası yok
    benzinli motor daha fazla devir çevirir, haliyle vites oranları sayesinde tekerlekte yüksek tork üretilebilir. tork - hp birbirine vites oranları sayesinde dönüştürülebilen değerlerdir.
    Kullanılmamasının nedeni ise yüksek km'lerde dayanıklılık, dizel motorun basit yapısı ve yakıt ekonomisidir.




  • Şimdi Benzinli bir motorun dizel motorundan daha fazla tork ürettiğinimi söylüyorsunuz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Şimdi Benzinli bir motorun dizel motorundan daha fazla tork ürettiğinimi söylüyorsunuz :)

    Yazdığımı okursanız öyle birşey demediğimi anlardınız. Bakın ne demişim yukarda "vites oranları sayesinde tekerleklere tork aktarabilir" demişim.
    Benzinli motor devir çevirebilme özelliğini kullanarak, aktarma organları sayesinde tekerlere istenildiği kadar tork aktarabilir.
    Hiç traktörleri düşündünüz mü?
    70 hp lik azıcık torklu motorları ile pulluk çekip, tonlarca yüklü römorkları çekebiliyorlar? o traktöre günlük hayatta kullanılan araçlara benzer oranlara sahip vites kutusu takılırsa yerinden kalkmaz.
    Tork tork deyip duruyorsunuz da torku sadece dizel motorlar üretiyor diye bir kaide yok. arada vites kutusu, diferansiyel var.
    Okumadan, okuyup idrak etmeden, bilmeden konuşmasak iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Eylül 2012; 3:18:08 >




  • Amerika da benzinli otobüs ve tırlar mevcut. Benzinlinin torku yetmez diye birşey yok. Ayrıca torkun ne olduğunu bildiğini zannedip tork tork diyenler, bir zahmet tork değerinin, devir sayısı verilmeden bir anlam ifade etmediğini öğrensin artık. Dizel motor 3000 devirde 1000nm tork üretirken, benzinli motor 6000 devirde 500 nm tork üretiyorsa; araya devri yarı yarıya düşürecek bir dişli sistemi konularak, benzinlinin devri 3000e düşerken, torku 2 katına çıkarılabilir. Türkiye de benzinli otobüs ve tır kullanılmasını isterdim. Bu sayede lpg ile hem çevreci olurdu hem de yağ yakanların dumanını solumak zorunda kalmazdık. Her duman atan otobüs, kamyon gördüğümde camı kapatmak zorunda kalıyorum. Gürültüsünü hiç söylemiyorum bile..
  • Küçükken bu Bluebird'lerle az seyahat etmedim.Hepsi de benzinliydi.Daha sonradan dizele çevrildiler.

     Otobüs minibüs kamyon vb. neden benzinle çalışanı yapılmaz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 20 Eylül 2012; 11:06:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Amerika da benzinli otobüs ve tırlar mevcut. Benzinlinin torku yetmez diye birşey yok. Ayrıca torkun ne olduğunu bildiğini zannedip tork tork diyenler, bir zahmet tork değerinin, devir sayısı verilmeden bir anlam ifade etmediğini öğrensin artık. Dizel motor 3000 devirde 1000nm tork üretirken, benzinli motor 6000 devirde 500 nm tork üretiyorsa; araya devri yarı yarıya düşürecek bir dişli sistemi konularak, benzinlinin devri 3000e düşerken, torku 2 katına çıkarılabilir. Türkiye de benzinli otobüs ve tır kullanılmasını isterdim. Bu sayede lpg ile hem çevreci olurdu hem de yağ yakanların dumanını solumak zorunda kalmazdık. Her duman atan otobüs, kamyon gördüğümde camı kapatmak zorunda kalıyorum. Gürültüsünü hiç söylemiyorum bile..

    ABD'de benzinli otobüs veya kamyon olabilir. Yakıt pahalı değildir. Benzinli motor da otobüsü veya kamyonu götürür. Hatta geçmişte TSK'da cemse kamyonlar vardı. Hepsi benzinli motor ile çalışırdı. Yıllarca kullanıldılar.

    Günümüzde tüm otobüslerin, kamyonların ve iş makinalarının diesel olmasının sebebi tamamen ticari kaygı yüzünden. 2 sebebi var.

    1. Diesel yakıt benzinden daha ucuz.

    2. 1 litre motorin, bir litre benzindan daha fazla dayanabiliyor.

    14000 cc motora ve 400 beygir gücüne sahip Mercedes Travego 17 SHD bir otobüs 100 km'de yaklaşık 30 ile 33 litre arasında motorin yakıyor. (10 numara yağ konulmadığı zaman). Aynı cc ve beygir üreten benzinli bir motor heralde 100 km'de 40 litre filan yaktırırdı. Tam miktarı bilemiyorum.




  • Tork falan hikaye, benzinle çalışan otobüs, kamyon vs'nin yaygın olmamasının sebebi tamamen duygusal.

    Amerika'da benzinli tırlar ve otobüsler vardır.
    Otobüs karavanların da büyük çoğunluğu benzin ile çalışır.
    Ama orada da artık azalıyor.

    Ülkemizde, Avrupa'da yok. Çünkü benzin pahalı, menzil daha kısa vs.vs.
  • quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: bullitt68

    Minibüsleri benzinli motorlar götürebilir ama belli bir ağırlıktan sonra benzinli motorun
    ürettiği çekiş yetmez. Benzinli motor ürettiği gücün 1.5 katı NM çekiş üretir.

    Örnek; Dodge Viper: 8.300 cc - 500 Beygir - 750 NM (Benzinli) YÜKSEK DEVİR
    Herhangi bir kamyon: 9.000 cc - 300 Beygir - Min. 1200 + NM (Dizel) DÜŞÜK DEVİR

    Bir başka açıdan bakarsak dizel motorlar demiryolunda çelik tekerlekli lokomotifi götüremez.
    Trenleri ancak gücünü dizel jeneratör ya da harici güç kaynağından alan elektrik motoru hareket ettirir.


    Alakası yok
    benzinli motor daha fazla devir çevirir, haliyle vites oranları sayesinde tekerlekte yüksek tork üretilebilir. tork - hp birbirine vites oranları sayesinde dönüştürülebilen değerlerdir.
    Kullanılmamasının nedeni ise yüksek km'lerde dayanıklılık, dizel motorun basit yapısı ve yakıt ekonomisidir.


    Buna cevap yazan makine mühendisi arkadaş şuna da cevap versin, niye büyük konteyner gemileri ile tankerler (Boru değil 70 ila
    650 grostonluk araçlardan söz ediyorum) dizel kullanıyor?
    Bazı 10 - 15 metrelik yatlar dışında ben benzinle çalışan deniz aracı görmedim, duymadım. Niye gemilerde ve denizaltılarda kömürden
    sonra benzini denemeden dizele geçilmiş? Mesela gemilerde ve denizaltı gibi ağırın da ağırı araçlar nükleer enerji kullanıyor GÖTÜRSÜN
    diye, saatte 30 - 40 km/s sürat yapıyorlar. Ama nükleer reaktör uçaklarda bi halta yaramıyor, çünkü UÇURMUYOR. Bkz. B 36 model
    uçakta 1950'lerde denendi. Kamyon, otobüs gibi adı üstünde ağır vasıtaları VERİMLİ götürsün diye dizel kullanılıyor. Ben benzinli motorlar
    kamyon ve otobüsleri 'götürmez' derken verim düzgün verim alınamaz demek istedim. Yazıyı boşaltım organınızla değil, göz ve beyninizle okuyun.
    Pekala 1950'lere kadar ağır vasıtalarda benzinli motor kullanılıyormuş. Yalnız yukarıdaki 'Neden deniz araçları dizel kullanıyor?' soruma
    o ODTÜ makine mühendisi arkadaşım cevap verirse sevinirim. Basacaksanız HP, ama taşımacılık yapıp VERİM istiyorum derseniz TORK DEĞERİ.




  • Ben de hep merak etmişimdir, mesaj bulunsun uzun uzun okurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Küçükken bu Bluebird'lerle az seyahat etmedim.Hepsi de benzinliydi.Daha sonradan dizele çevrildiler.

     Otobüs minibüs kamyon vb. neden benzinle çalışanı yapılmaz?


    Canavar gibi giderdi bunlar,askerinin servis araçları olarak kullanılırdı...acaba hala kullanılıyor mu ? Şile'ye bir uğramak lazım,ABD'den bedavaya hibe edilmişti ama benzini canavar gibi içiyorlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Canavar gibi giderdi bunlar,askerinin servis araçları olarak kullanılırdı...acaba hala kullanılıyor mu ? Şile'ye bir uğramak lazım,ABD'den bedavaya hibe edilmişti ama benzini canavar gibi içiyorlardı

    Aynen

    Bizimkiler bunun biraz daha kısasıydı.Şoför ön kapıyı bi kolla mekanik olarak açıp kapatırdı.Otobüsün tam arkada acil çıkış kapısı vardı.Ne otobüslerdi valla o zamanları hatırladım da :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnel

    Başlık açık? Cevapları bekliyorum. Uzun süredir merak ediyorum bu sorunun cevabını. Google amca bilmiyor.

    Ticarette min masraf veya yatırımla max kazanç elde etmek için yapılır. Ağır yük altında çalışan motorlar dizel motorlardir hem %30 daha verimlidir. Nırım basına maliyetleri daha düşürür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vatandaş dizele daha basit yapıda demiş, değil.
    yakıt ekonomikliğinden.
    piston kolları uzun olduğundan dolayı düşük devirde daha çok tork elde edildiği için,
    sürekli düşük devir çevirdiği için de yakıtta tasarrufa gidiyor.
  • Aslında şöyle bir çelişki oluyor. Madem dizel bu kadar verimli ve güçlü, benzinli araçlar neden dizel icad edildiğinde yok olmamış? Benzinli araçların çoktan piyasadan yok olması gerekiyordu. Kesin bir sebebi vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnel

    Aslında şöyle bir çelişki oluyor. Madem dizel bu kadar verimli ve güçlü, benzinli araçlar neden dizel icad edildiğinde yok olmamış? Benzinli araçların çoktan piyasadan yok olması gerekiyordu. Kesin bir sebebi vardır.

    Asıl şuna kafayı yor. Benzin ve motorin gibi iki tane üstün güç üretebilen süper yakıt var iken neden LPG gibi hilkat garibesi bir şey çıkardılar ortaya.

    Sebep: Tamamen duygusal.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.