Şimdi Ara

DSG şanzıman problemleri(Doğuşun yanıtı 25te) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.950
Cevap
27
Favori
176.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlerleyen dönemde VW CC almayı planlıyorum sıfır veya 2. el olarak... Şu an güncel şanzıman sorunları VW CC 1.4 tsı 160 lık araçta da varmı acaba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    daha dün konya vw bayi gökmende servis çalışanı arakdaşımla bu konuyu konuşuyorduk... dsg şanzımanı 2. el almayacaksın sıfır alıp 2 yıl kullanabilirsen sıkıntısız kullanıp satacaksın dedi...
    tsi motorun 122 hp olanı alacaksın diğerlerine bulaşmayacaksın dedi...
    tdi motorun 105 hp ve 140 hp olanları alacaksın 170 hp olana bulaşmayacaksın dedi...
    1.6 102 hplik motoru gözün kapalı alacaksın dedi

    servis çalışanı bunları diyorsa vardır bir dert

    bunun sebebi de şu...dsg 250 nm tork dan fazla üretilen araclarda kullanılamıyor. yani aşırı gücü kaldırmıyor. 1 ay kadar önce 1.2 tsi dsg 7 seat aldım 105 beygir ve 175 nm tork üretiyor . almadan önce çok araitırdım. genelde- nm üreten araçlarda problem var . yani sınıra çok yakın olanlarda. aracımı almadan önce başka otolara baltım , tesadüfen semelik arkadaşımın eniştesi doğuş grupda üst düzey yönetici çıktı. onunla görüştüm.özellikle corsalardaki şamzuman probleminden bahsetti ve seat ibiza . almamı tavsiye etti. daha sonra mez servisindede eski bi ahbabımız çıktı. onunlada görüştümoda ik çıkan 2006-2008 arası araçlarda çok sorun yaşandığını ama yapılan değişikliklerle bunun en aza indirgendiğini söyledi. gönül rahatlığı ile aracımı kullanmamı tavsiye etti.
    bu iş biraz da baklentilerle sınırlı tabii. 1.2 motordan ralli performansı beklemiyeceksin. gerçi otobana çıkınca 1.6 lar yanıma yaklaşamıyor . ama bu performansı sürekli kullanırsan mezarını kemdi ellerinle kazarsın dsg nin. servisteki arkadaş ta doğuştaki de dsg de tek problemin şanzumandan tıkırtı gelmesi olduğunu bunun da kullanılan teknoloji açısından normal olduğunun söyledi. hatta bana dşnletmek için deneme sürüşüme çıktık beraber. bozuk yolda (yola göre)yüksek suratte seyrederken teybi kapatıp camları açtık duvar yanından geçerken "bak bu tıkırtı" dedi ama ben duyamadım. şanzuman yıprandıkça biraz daha artabileceğini söyledi...
    auymadığım sesin biraz artmasının karşılığında, başka hiç bir sistemde göremediğim kesintisiz vites geçişi, 0 güç kaybı .
    siz karar verim gerisine




  • Yaklaşık 60-70bin km DSG araç kullandım ben 6ileride 7ileride hepsi caddyidi ben hep memnundum benden sonra alanlarda birgüne birgün demedi şurdan şu hatayı verdi diye 3tanesini tanıgımız görüştügüm kişilere sattık diger 3tanesini bilmiyorum ama türk insanı mantıgıyla sorun çıksa mutlaka arardılar zira ampul dahi bozuldugunda arayanları bilirim ben.

    DSG yi ikinci elde cayır cayır satıyoruz galerici olarak ben ve arkadaşlarım ama forumda saçma sapan şeyler konuşuluyor.

    Bir problem yok degil var lakin servislerde birçogunu çözmek için çabalamakta.

    Lütfen kimse alıntı yapmasın kişisel görüşümdür bu benim kimseyi ilgilendirmemeli yoksa konu amacından sapar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo



    Öncelikle mcp şanzımanı defalarca test ettim, kullandım. Hakkında söylediğim her şeyin arkasındayım.
    Sonra ben cvt şanzımana kötü demedim. fordun 1.6tdci 2005-2007 focus ve cmax larda kullandığı cvt ler sorunlu dedim. Bu araçlarla ilgili otosan ücretsiz şanzıman revizyonu yapmış, sonrasındada kullanımdan kaldırmıştır.
    mesajımı dikkatli okumadınız sanırım "1.2 1.4 1.6 yüz'lü tork değerlerine sahip araçlarda uzun süre sorun çıkarmıyor" sorun yüksek torklu araçlardaki cvtler audi ve preminyum diğer markalarda lastik kasnak yerine, zincir kasnak kullanılıyor yüksek torka dayanabilmeleri için. Ancak maliyetlerinden ve büyüklüğünden dolayı düşük hacimli araçlarda kullanılamıyor...

    son cümlenize katılmıyorum. Otomatik araç cahili çok yersiz bir iddiadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 28 Ağustos 2012; 18:15:34 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    olayın hukukla uzaktan yakından alakası yok...

    güç verilmez, alınır..

    bizim salak diye tanımladığımız amerikada ki gelişmişlik seviyesine bakarmısın ki adamlardaki bir dergi (yanlış hatırlamıyorsam) lexus için virajda arkayı bırakıyor dedi, kazaya sebebiyet verebilir dedi..fakat bunu yazdığında henüz hiçbir araç kanıtlanmış bir şekilde böyle bir duruma karışmamıştır, yani ortada ıspatlanan bir durum da yoktu, ve adamlar 3.5 attı ve o modeli geri çağırdı...

    bakın bu açıklamayı yapan resmi bir kuruluş değil, özel bir yayın organına bağlı bir dergi..düşünebiliyormusun basının gücünü...adamlar lexus a geri çağırma yaptırıyor..

    veya geçenlerde açılan cherokee cherokee konusunu hatırlayın..teknikens vald diye bir dergi direkt olarak "almayın" dedi, chrysler ilk başta palazlandı-dayılandı, aa teknikens vald kıçına o kadar güceniyordu ki hodri meydan kardeşim dedi, testi 3 kez daha chryslerin gözetiminde denedi ve adamlar kıçlarına baka baka gitti.

    burada olsa ve x dergisi y markası için böyle bir yazı yazsa ne olur...veya y markasını da geç tutsa herhangi bir dergi tutsa 7 ileri dsg için birazcıcık olumsuz bir şekilde bir yazı yazsa ne olur?

    veya bizdeki bir dergi tutup cherokee için almayın dese ne olur..

    ben size söyleyeyim..

    1-doğuş oto başta olmak üzere vw veya chrysler tutar o dergiyi sürüm sürüm süründürür...
    2-biz burada birbirimizi yeriz..forumun %40 ı o dergiyi japonculukla-almancılıkla-amerikancılıkla suçlar, diğer %40 ı suçlayanları fanatiklikle suçlar, %20 si ise konuya akşamları boş vaktini doldurmak için takılır..ve bu sırada vw veya chrysler bırakın geri çağırmayı, dergidekileri muhattap bile alıp "gelin bakalım şunu birde beraber bakalım" demez.

    1. maddeyi boşverin, o hukuk sistemini ilgilendirir, devreye avukatlar bilirkişiler..vs ler girer bir şekilde çözülür..

    ama 2. madde önemli bizim için..

    çünkü 2. madde aslında bizden bi halt olamayacağımızın ıspatıdır..

    çünkü biz toplum olarak medyaya "sen eğer benim çıkarlarım için değil de, birilerinin çıukarları için yayın yaparsan bende senden hiçbir yayın almam, batar gidersin" fikrini veremediğimizi, akabinde de, "bak kardeşim biz medyayı adam ettik, onlar doluya boşa yazmıyor, biz de onların yazdıklarının arkasındayız" fikrini vermemediğimizin göstergesidir o 2. madde.

    yani uzun lafın kısası yok bize 10 yıl garanti maranti

    veya daha amiyane tabirle;

    bu kafayla gidersek askere...






  • VW en azından 1.6 araca 1.4 motor takıp farkedilince mahkemeye ver demiyordur...
    http://forum.donanimhaber.com/m_65112330/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    burada söylenen örneklerde de zaten bu anlattıklarınız var.
    Bakın dikkatinizi çekti mi münferit saçma salak tek mesaj yok konuda.
    insanlar olumlu olumsuz paylaşımlarını söylemiş.
    Örneğin ben duyduklarımdan sonra her konuda dsg önerilerine aynı yaklaşımda bulundum,zira sorun çıkarabilen bir şanzıman olduğu gerçeği var ortada.
    Fakat dış ülkelerde firma bunu 10 yıl garantiyle güvence altına almış.
    Neden benim insanım buna layık değil?
    Şahsen samimi söylüyorum dış ülkelerdeki gibi bir garanti sistemini bizde devreye soksa çifte standart uygulamasa doğuş;ben otomatik araç alacak her tanıdığımı vw plazalarına götürürüm.
    Zaten eğer böyle bir garanti sunulsa DSG şanzımanlar kendi sınıfında rakipsiz hale gelir,hızı gücü ortada..
    Sizin de bir hukukçu olarak bu konuda devreye girmeniz ve insanımıza uygulanan çifte standardı gündeme getirmeniz doğru olur,ben fanatiğim diyerek dsg nin arkasında durmanız değil.
    Ve bu konuda devreye girdiğinizde koskoca bir forumu arkanızda bulursunuz,zira bu olay vw veya doğuş düşmanlığı değil,bizzat bu araçları çokça tercih eden insanımıza hizmet etmek olur.
    Ben bu konuyu sırf insanlar deneyimlerini paylaşsın diye açtım,zira bakın birçok farklı görüş geliyor.
    En ilginci de 0 al garantisi bitince sat mevzuatı.
    Tamam iyi hoşta sattığın insanda problem çıkarsa onun hali ne olacak?
    Ama düzgün 10 sene bir garanti verilse ne insanlar arabasını satma yoluna gidecek,ne de alan kişinin kafasında soruişaretleri olacak,bir yerde milli servet cebimizde kalacak.
    Ben araç önerirken hangi marka olduğuna bakmaksızın "parasının karşılığını veren" modeli öneririm.
    Mesela şimdi lancia delta öneriyorum.
    Niye?
    sırf paranın karşılığı mevzuatı var işin içinde.
    Full donanım 55 bin liraya üstüne sorunsuz şanzıman ve motor 120hp güç alabiliyorsun.
    Ha belki dsg nin hızına yetişemez,belki yanından geçemez.
    Ama gönül rahatlığıyla binip kullanabiliyorsun.
    Yani ben keyif alıyorum ne olursa olsun kardeşim mantalitesiyle elin adamı hareket etmiyorsa bunun bize dayatılması,sen keyif alıyosun garantisini de almayıver denmesi hoş değil,insanımızı hakir görmektir bir yerde.
    40k ya kendini kanıtlamış hitler golf alınıyor en çok önerdiğim araçlardandır.
    30 40k aralığında tank gibi jetta alınıyor(yenisini beceremediler açık söylüyorum) bu aralıktaki her karşılaştırmada önerdiğimi görürsünüz.
    Benim altımdaki corollaya da 10 çeker o jetta samimi söylüyorum bunu.
    CC önermiyorum da s60ı öneriyorum.
    Niye?
    E tık dememiş powershift şanzıman veriyor,ötekinde de garanti var ama dsg çok sorun çıkarıyor.
    Üstüne bir de çarpışma testinde darmadağın oluyor,s60 tank gibi kalıyor.
    Şimdi ben italyancı mı oldum,isveççi mi oldum?Veya vw düşmanı mıyım?
    İlgisi yok.
    Yani işin özü caponculuk alamancılık italyancılıktan değil,paranın karşılığını verme üzerine olmalı.
    Dsg de aynen parasının karşılığını vermeli,insanlar gönül rahatlığıyla binip garantilerinin keyfini sürmeliler.
    Öyle 2+2 3+1 falan değil 10 yıl garantiyi sunacak ki dış ülkelerdeki gibi biz de çıkıp eleştirmeyeceğiz.
    Dava bu yani,bizim insanımız çifte standardı hak etmiyor.
    Ha şunu da ekleyeyim;bunu yapan sadece doğuş mu?Asla.
    Ben mercedesini de bmw sini de aynı şekilde eleştirdim eleştiririm.
    Opel servislerindeki durumu da aynı şekilde yerden yere vurdum vururum.
    Benim insanım enayi yerine konacak insan değildir.
    Hem avrupadakinden amerikadakinden fazla para vereceğim,hem de onların aldığı standartlara ulaşamayacağım.
    Niye?onlardan neyim eksik?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 28 Ağustos 2012; 19:50:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karantina61

    İlerleyen dönemde VW CC almayı planlıyorum sıfır veya 2. el olarak... Şu an güncel şanzıman sorunları VW CC 1.4 tsı 160 lık araçta da varmı acaba...

    Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bence bu konuda insanlar birlik içinde hareket etmeli.
    DSG şanzımanlara fazladan para veriyoruz ve dış ülkelerdeki gibi garanti almak hakkımız bir yerde.
    500den 50si problem yaşamış düşüncesiyle değil dışarda neden 10 yılı veriyorsun da bana 2 yıl veriyorsun mantalitesiyle hareket etmek bence daha uygun olur.
    Ayrıca jaguarı severim,ama kronik sorun çıkarsa ona da acımam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 28 Ağustos 2012; 20:52:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bence bu konuda insanlar birlik içinde hareket etmeli.
    DSG şanzımanlara fazladan para veriyoruz ve dış ülkelerdeki gibi garanti almak hakkımız bir yerde.
    500den 50si problem yaşamış düşüncesiyle değil dışarda neden 10 yılı veriyorsun da bana 2 yıl veriyorsun mantalitesiyle hareket etmek bence daha uygun olur.


    Golf 7 ciksin alim sonra birlikte hateket hederiz

    Bir daha vw araba almam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo



    Öncelikle mcp şanzımanı defalarca test ettim, kullandım. Hakkında söylediğim her şeyin arkasındayım.
    Sonra ben cvt şanzımana kötü demedim. fordun 1.6tdci 2005-2007 focus ve cmax larda kullandığı cvt ler sorunlu dedim. Bu araçlarla ilgili otosan ücretsiz şanzıman revizyonu yapmış, sonrasındada kullanımdan kaldırmıştır.
    mesajımı dikkatli okumadınız sanırım "1.2 1.4 1.6 yüz'lü tork değerlerine sahip araçlarda uzun süre sorun çıkarmıyor" sorun yüksek torklu araçlardaki cvtler audi ve preminyum diğer markalarda lastik kasnak yerine, zincir kasnak kullanılıyor yüksek torka dayanabilmeleri için. Ancak maliyetlerinden ve büyüklüğünden dolayı düşük hacimli araçlarda kullanılamıyor...

    son cümlenize katılmıyorum. Otomatik araç cahili çok yersiz bir iddiadır.

    hocam tamda dediğin gibi işte bendeki 2006 yüksek torklu ve 6 senedir kullanıyorum tık yok otm. kullanmayı bilmek lazım her adam otomatik kullanamaz.




  • Kuru Kavrama DSG nin kavrama sistemi debriyaj kiti gibi set halinde değiştirilebiliyor..

    genelde problemler kavramadan mı çıkıyor, öyleyse vites kutusunda sorun yok ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Kuru Kavrama DSG nin kavrama sistemi debriyaj kiti gibi set halinde değiştirilebiliyor..

    genelde problemler kavramadan mı çıkıyor, öyleyse vites kutusunda sorun yok ?

    Benim dsg anketinden ve iki senelik forumlardan kullancı takibi neticesi edindiğim bilgi;

    7 ileri dsg (kuru derler ama değildir, yağ değişimi 60-70 binde birdir) 250 nm üzeri tork üreten, özelliklede dizel araçlarda, yoğun trafikte kullanımda 30 ila 50 binde kavrama aşındırdığı, titreme yaptığı, değişim yapılması gerektiği sinyali verdiği ve değiştirildiğidir.

    Vw güçlendirilmiş bir kavrama ürettiği iddiasında, onu göreceğiz. (manuel araçlardaki baskı balata)

    Fakat kit halinde ucuza bulunabiliyor, çok fazla dsg yan sanayi parça var piyasada. (diğer otomatik şanzımanlarda yan sanayi pek yok)

    250 nm tork altı araçlarda ve özellikte bu eşikten aşağı seviyede uzak araçlarda daha sıkıntı duymadım.,

    Edit: düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 28 Ağustos 2012; 21:52:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    burada söylenen örneklerde de zaten bu anlattıklarınız var.
    insanlar olumlu olumsuz paylaşımlarını söylemiş.
    Örneğin ben duyduklarımdan sonra her konuda dsg önerilerine aynı yaklaşımda bulundum,zira sorun çıkarabilen bir şanzıman olduğu gerçeği var ortada.
    Fakat dış ülkelerde firma bunu 10 yıl garantiyle güvence altına almış.
    Neden benim insanım buna layık değil.


    Kısırdöngü içerisine girmeyelim istiyorum. Burada da insanlar görüş paylaşıyor ama "gel bana anlat ne olmuş" "bir özet geç" desem kim cevap verebilir ?

    Onun için anket dedim. Sonuçta bir printer çıktısı alınır ;

    Al arkadaş; 500 kullanıcı var 50 si ürününden şikayetçi denilir.

    Müracaat konusunda bir yöntem belirlenir ve talepte bulunulur. Diyelim rededildi, aracı bozulan bir arkadaş bilgi ve belgelere istinat eden bir dava açar, biraz ses getirilir, garanti konusunda bizede bir güzellik yapabilirler. "Olay hukuki değil" yaklaşımı doğru değil. Tamamen hukuki ve doğru şekilde işletilebilecek hukuki mekanizmalar ile garanti süresi uzatılır.


    "Vw fanatikliği" esprili bulduğum için arasıra telaffuz ettiğim bir sıfat, ciddiye alınacak bir yanı yok. Aklıma estikçe tekrarlayabilirim. Fakat vw araçları seviyorum, yadırganmaması gereken bir durum bu. Sizde jaguar seversiniz.



    Olayin hukuki olmadigi konusunda israr ediyorum. Cunku hukuk bireysel sekilde olayi cozer, dava acmaya vakti, parasi, sinir sistemi yeten birisi acar ve kazanir. Gerisi ise ayni tas ayni hamam kalir. Hukuk tutupta "butun dsg ler 5-10..vs yil garanti altina alinacak" gibi bir karar veremez. Bu karari ya firma (dogus) ya da bizlet verdiririz. Bu sebepten dolayi dava acmak bireysel bir harekettir ve sivri sinek avlamaya esdegerdir. Ama boykot edip firmanin satislarini %30-40 oraninda dusutup adamlari 10 yil garanyi vermeye zorlamak ise batakligi kurutmaktir...

    İddia ediyorum dogusun satislari %30 dussun, dogus bu durumu arastirmak icin eski vw sahiplerini ara ve neden tekrar vw tercih etmediklerini sorar. Bu sorulardan yarisi "yurtdisindaki bazi ulkelerde dsg 10 yil garantiyle geliyor, siz burada bizi adam yerine koymuyorsunuz" dese, emin olun ertesi gun gelir 10 yil garanti.

    Ben buna benzer bir olayi hondaya yaptim ve 1.6 dizel accord gelip gelmeyecegini, hondanin rakipleri karsisinda ozellikle dizel d segmenti konusunda cok yetersiz kaldigini belirten bi mail attim. Ertesi gun aradilar size garantili lpg li accord verelim dediler... Eee tek bir kisi yapinca bu kadar oluyor...benzer bir maili 1000 kisi atsa o dizel motor( earthdreams) civicten once accorda gelir...

    Yani ozetle bireysel olarak hicbirsey cozulmez. Hukukta bireyin sorununu cozer, genel icin degisen birsey olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    burada söylenen örneklerde de zaten bu anlattıklarınız var.
    insanlar olumlu olumsuz paylaşımlarını söylemiş.
    Örneğin ben duyduklarımdan sonra her konuda dsg önerilerine aynı yaklaşımda bulundum,zira sorun çıkarabilen bir şanzıman olduğu gerçeği var ortada.
    Fakat dış ülkelerde firma bunu 10 yıl garantiyle güvence altına almış.
    Neden benim insanım buna layık değil.


    Kısırdöngü içerisine girmeyelim istiyorum. Burada da insanlar görüş paylaşıyor ama "gel bana anlat ne olmuş" "bir özet geç" desem kim cevap verebilir ?

    Onun için anket dedim. Sonuçta bir printer çıktısı alınır ;

    Al arkadaş; 500 kullanıcı var 50 si ürününden şikayetçi denilir.

    Müracaat konusunda bir yöntem belirlenir ve talepte bulunulur. Diyelim rededildi, aracı bozulan bir arkadaş bilgi ve belgelere istinat eden bir dava açar, biraz ses getirilir, garanti konusunda bizede bir güzellik yapabilirler. "Olay hukuki değil" yaklaşımı doğru değil. Tamamen hukuki ve doğru şekilde işletilebilecek hukuki mekanizmalar ile garanti süresi uzatılır.


    "Vw fanatikliği" esprili bulduğum için arasıra telaffuz ettiğim bir sıfat, ciddiye alınacak bir yanı yok. Aklıma estikçe tekrarlayabilirim. Fakat vw araçları seviyorum, yadırganmaması gereken bir durum bu. Sizde jaguar seversiniz.



    Olayin hukuki olmadigi konusunda israr ediyorum. Cunku hukuk bireysel sekilde olayi cozer, dava acmaya vakti, parasi, sinir sistemi yeten birisi acar ve kazanir. Gerisi ise ayni tas ayni hamam kalir. Hukuk tutupta "butun dsg ler 5-10..vs yil garanti altina alinacak" gibi bir karar veremez. Bu karari ya firma (dogus) ya da bizlet verdiririz. Bu sebepten dolayi dava acmak bireysel bir harekettir ve sivri sinek avlamaya esdegerdir. Ama boykot edip firmanin satislarini %30-40 oraninda dusutup adamlari 10 yil garanyi vermeye zorlamak ise batakligi kurutmaktir...

    İddia ediyorum dogusun satislari %30 dussun, dogus bu durumu arastirmak icin eski vw sahiplerini ara ve neden tekrar vw tercih etmediklerini sorar. Bu sorulardan yarisi "yurtdisindaki bazi ulkelerde dsg 10 yil garantiyle geliyor, siz burada bizi adam yerine koymuyorsunuz" dese, emin olun ertesi gun gelir 10 yil garanti.

    Ben buna benzer bir olayi hondaya yaptim ve 1.6 dizel accord gelip gelmeyecegini, hondanin rakipleri karsisinda ozellikle dizel d segmenti konusunda cok yetersiz kaldigini belirten bi mail attim. Ertesi gun aradilar size garantili lpg li accord verelim dediler... Eee tek bir kisi yapinca bu kadar oluyor...benzer bir maili 1000 kisi atsa o dizel motor( earthdreams) civicten once accorda gelir...

    Yani ozetle bireysel olarak hicbirsey cozulmez. Hukukta bireyin sorununu cozer, genel icin degisen birsey olmaz

    imza.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    Olayin hukuki olmadigi konusunda israr ediyorum. Cunku hukuk bireysel sekilde olayi cozer, dava acmaya vakti, parasi, sinir sistemi yeten birisi acar ve kazanir.


    Sayın alikum; böylesi büyük firmalar aleyhine açılan davalar basında yer bulabiliyor. Veya "falanca dava açtı kazandı" şeklinde duyulup emsal karar haline geliyor. Üstelik o mahkeme kararını getirip foruma asmanızda hiç bir yasal engel yok. Adamları cümle aleme film edersiniz, hem de yasalara uygun olarak. Dava hem firma için kötü şöhret, hem fazladan ödenen yargılama gideri, faiz, tazminat vs, hemde yeni açılacak başka davalarn habercisidir. Eğer gerçekten bir sorun var ise izlenecek en güzel en sağlam yöntemdir. Hak ararken yapılan yanlış bireysel girişimler, tartışmalar, ağızdan kaçan bir kötü söz sizi haklıyken boşu boşuna haksız yapar.


    Not: mahkeme kararı ile "hüküm" altına alınmış bir olgu kanıtlanmış olgudur, sağda solda paylaşmanızda yada ifşa etmenizde hiç bir sakınca yoktur. Ama karar yokken kimseyi itham edemessiniz.

    Bir ekleme daha: Sakın yanlış anlaşılmasın, herkes kendi çözümünü üretmekte, uygulamakta şüphesiz özgürdür. Ben sadece kendi deneyimlerimi aktardım.

    Cok dogru diyorsunuz, hakliyken haksiz duruma dusmek bu isin en buyuk tehlikesi. Ama pratikte de isler dediginiz gibi yurumuyor ne yazikki.

    Simdiye kadar bir cok sektorden bir cok firmanin anasini aglatmis bir tuketici olarak gordugum resim su; firmalarin bircogu "bir soruna kayitsiz kalalim, hukuki yollara basvuranlar olursa hakkini veririz, digerleri ise patirdanir patirdanir durur". Gercekten soyluyorum bakis acisi bu...

    Hatta gecenlerde tuketici hakem heyetinden bir arkadasla bu konunun muhabbetini yaparken o bile benim bu soylediklerimi onayladi...

    Yani dedigim gibi dava acanin sorunu er yada gec cozuluyor ama digerleri patirdandiklariyla kaliyor.

    Simdi lutfen google a girin ve dsg sorun yazin, bakin kac tane sonuc bulacak. Ama sizinde gordugunuz gibi adamlar satislarina catir catir devam ediyor, hemde ayni sartlarda, kendilerinin istedigi sartlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    biz forum yüzeyinde bir birlik oluşturamazken insanların dışarıda toplanıp bu birliği oluşturması takdir edersiniz ki çok ama çok zor.
    Biz bile birlik hareket etsek belki korkuturuz distribütörü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    biz forum yüzeyinde bir birlik oluşturamazken insanların dışarıda toplanıp bu birliği oluşturması takdir edersiniz ki çok ama çok zor.
    Biz bile birlik hareket etsek belki korkuturuz distribütörü.


    Zaten olamadigimiz icin dogus bu halde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Kuru Kavrama DSG nin kavrama sistemi debriyaj kiti gibi set halinde değiştirilebiliyor..

    genelde problemler kavramadan mı çıkıyor, öyleyse vites kutusunda sorun yok ?

    Benim dsg anketinden ve iki senelik forumlardan kullancı takibi neticesi edindiğim bilgi;

    7 ileri dsg (kuru derler ama değildir, yağ değişimi 60-70 binde birdir) 250 nm üzeri tork üreten, özelliklede dizel araçlarda, yoğun trafikte kullanımda 30 ila 50 binde kavrama aşındırdığı, titreme yaptığı, değişim yapılması gerektiği sinyali verdiği ve değiştirildiğidir.

    Vw güçlendirilmiş bir kavrama ürettiği iddiasında, onu göreceğiz. (manuel araçlardaki baskı balata)

    Fakat kit halinde ucuza bulunabiliyor, çok fazla dsg yan sanayi parça var piyasada. (diğer otomatik şanzımanlarda yan sanayi pek yok)

    250 nm tork altı araçlarda ve özellikte bu eşikten aşağı seviyede uzak araçlarda daha sıkıntı duymadım.,

    Edit: düzeltme


    tamamen katılıyorum. 3-4 yıl önce üretilen ve 250 nm tork sınırına yaklaşan araclarda sıkıntı çok.
    en mantıklısı endüşük torku tercih sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    insanlar bilinçlenirlerse o satışlar düşer,ve o garanti gelir emin olun.
    biz forumda tam da bunun için uğraşıyoruz zaten.
    insanların ne aldığını bilmesini istiyoruz.
    Ben örneğin paramı arabaya bağlayacak olsam sorun çıkarması muhtemel bir şanzımana garantisi olsa dahi yanaşmam.
    Birçok insan için de bu böyledir.
    Fakat ülkemizdeki alman markalarına düşkünlük bu satış patlamalarını yaşattığı için maalesef ortak bir bilinç oluşmuyor.
    Bu olay bir volvoda veya alfa romeoda yaşansa kimse kapısından içeri girmez.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.