Şimdi Ara

Indie Game Engine: Voxeliq - Minecraft tarzı blok motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir süredir minecraft tarzı bir block motoru üzerinde çalışıyorum. açıkcası aklımda daha iyi bir fikir olmadığından ve birazda notch java/opengl/lwjgl ile yapmış bakalım ben c#/xna'da yapabilecEk miyim diyerekten başladığım ve o günden beri aralıklarla da olsa üzerinde çalıştığım bir proje.

    Güncelleme: Her ne kadar minecraft gibi bir blok motoru olsa da ve elimde şu anda başka bir proje olsa da (http://forum.donanimhaber.com/m_63659943/mpage_1/f_/key_//tm.htm#63660166 ), bittiğinde minecraft'tan ve türevlerinden farklı bir oynanış fikri var kafamda. Olay ortaya çıkmaya başladığında detaylandıracağım.



    Ekran görüntüleri;

     Indie Game Engine: Voxeliq - Minecraft tarzı blok motoru

     Indie Game Engine: Voxeliq - Minecraft tarzı blok motoru

     Indie Game Engine: Voxeliq - Minecraft tarzı blok motoru

     Indie Game Engine: Voxeliq - Minecraft tarzı blok motoru

     Indie Game Engine: Voxeliq - Minecraft tarzı blok motoru


    Birazda detaylı bilgi aktarayım.

    • Dil & framework; .net 4.0 - c#, xna 4.0
    • Minecraft chunk'ları 1.2 güncellemesinden önce 16x16x128 boyutunda idi (yani 32768 block içermekte - 1.2 yamasıyla birlikte 16x16x256'ya yükselttiler) voxeliq ise şu anda 16x16x128 chunk'lar kullanmakta.
    • minecraft'ta multiplayer modda viewrange default olarak 10 chunk olarak kullanılmıs (3 veya 15 arasında ayarlanabilmekte). voxeliq'de ise view range 10, cache range ise 15 chunk'tır (şu an için).
    • yani voxeliq 961 chunk'ı cacheler ve bunların 441 tanesini ekranda gösterebilir.
    • cache-range içinde ki chunk'lar sadece generate edilir (yani perlin-noise kullanarak terrain şeklillendirilir).
    • view-range içindeki chunklar ise artı olarak ışıklandırılır ve vertex build'ı yapılır.
    • cache-range'de yaklaşık 31.5 milyon block yer almaktadır ki bu durumda yaklaşık hafıza kullanımı (managed) 200mb civarındadır.
    • view-range'de yaklaşık 14 milyon block bulunmaktadır ve toplu olarak sahnede gösterilebilir.
    • infinitive-world desteği vardır (tabiki minecraft'ta olduğu gibi ekstrem değerlerde bir sınırı vardır)
    • gece & gündüz değişimlerini destekleyen, sun-lightning desteği vardır.
    • basit bir pick-axe yani kazma mevcuttur, kazı yapılıp basit binalar inşa edilebilmekte


    Videolar

    Voxeliq IX @ MonoGame (OpenGL) desteği


    Voxeliq VIII - Hız Testi


    Voxeliq VII - Bloom Efect


    mart 2012- gece & gündüz ışıklandırması


    kasım 2011 - ışıklandırma & pick-axe


    techno visualizer - eski bir video


    Daha eski video'lar;

    IV - Infinitive Terrain 2.0


    III - Infinitive Terrain


    II - Kasım 2011 ilk videolardan


    I - Kasım 2011 ilk videolardan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raistlinthewiz -- 25 Temmuz 2012; 12:48:19 >



  • Süper bir şey.
  • Proje ne durumda acaba bayadır ses yok
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.