Şimdi Ara

Otomobil kliması invertörlü sistem midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Biliyorsunuz evlerimizde kullandığımız alışıldık sistem klimalar termostatla belli sıcaklığa ulaşılınca kompresörü devre dışı bırakıp, hava üflemeye devam ediyorlar, içerisi ısınınca tekrar kompresör devreye girip soğuk hava üflemeye devam ediyor.

    İç derece kaça ayarlanırsa ayarlansın üflediği soğukluk aynı derecede, yanılıyor muyum?

    Bir de invertörlü klimalar var, iç ısı hedeflenen dereceye ulaştığında kompresör düşük kapasitede sürekli çalışıyor, bu da enerji tasarrufu ve konfor getiriyor.

    Peki otomobillerde kullandığımız klimalar hangi tip? Ben devreden çıktığını pek hissetmiyorum, sürekli çalışıyor gibi geliyor bana, acaba invertörlü sistem mi bunlar?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: imolared

    Biliyorsunuz evlerimizde kullandığımız alışıldık sistem klimalar termostatla belli sıcaklığa ulaşılınca kompresörü devre dışı bırakıp, hava üflemeye devam ediyorlar, içerisi ısınınca tekrar kompresör devreye girip soğuk hava üflemeye devam ediyor.

    İç derece kaça ayarlanırsa ayarlansın üflediği soğukluk aynı derecede, yanılıyor muyum?

    Bir de invertörlü klimalar var, iç ısı hedeflenen dereceye ulaştığında kompresör düşük kapasitede sürekli çalışıyor, bu da enerji tasarrufu ve konfor getiriyor.

    Peki otomobillerde kullandığımız klimalar hangi tip? Ben devreden çıktığını pek hissetmiyorum, sürekli çalışıyor gibi geliyor bana, acaba invertörlü sistem mi bunlar?

    Araçlarda kullanılan klimaların kompresörleri duruma göre devreye girip çıkıyorlar. sürekli aktif değiller yani :) sizin hissetmeme sebebiniz başarılı bir klima sistemine sahip bir aracınız olduğundan ya da aracınızın motoru güçlü olduğundan dolayıdır.




  • otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

    bence o kadar basit olmaması lazım. tüm otomobil klimaları ev klimalarından daha gelişmiş olmalı. Bu sadece tahmin tabiki. işin ehilleri yanıtlarsa daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

    niye buzdolabındaki gibi olasın ki?
    soğukluk konumunu biraz kısarsan gayet güzel bir ortamda trafikte seyrebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kritios

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

    niye buzdolabındaki gibi olasın ki?
    soğukluk konumunu biraz kısarsan gayet güzel bir ortamda trafikte seyrebilirsin.

    tabiki kısarak sıcaklığı ayarlayabilir. ben onu kastetmedim. demek istediğim şu örnekle açıklayayım. normal klimada soğuğa getirip klimayı açtığımda sürekli soğuk hava üflüyor. ama otomatik klima olduğunda misal 22 dereceye ayarladık. ortam 22 dereceye geldiğinde klima duruyor. sıcaklık biraz arttığında tekrar devreye giriyor. herhangi ayarlama yapma gereği duyulmuyor. ayrıca durduğu için yakıt ekonomiside sağlıyor ne kadar sağlayabiliyorsa.

    benim dediğim buydu. gene yanlışım varsa düzeltin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aadnan

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

    bence o kadar basit olmaması lazım. tüm otomobil klimaları ev klimalarından daha gelişmiş olmalı. Bu sadece tahmin tabiki. işin ehilleri yanıtlarsa daha iyi olur.

    ben sadece bildiğim yada bildiğimi düşündüğüm şeyi söyledim. tabiki işin ehillerinin yanıtlaması daha iyi olacak. benim yaptığım bildiğimi paylaşmaktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: kritios

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

    niye buzdolabındaki gibi olasın ki?
    soğukluk konumunu biraz kısarsan gayet güzel bir ortamda trafikte seyrebilirsin.

    tabiki kısarak sıcaklığı ayarlayabilir. ben onu kastetmedim. demek istediğim şu örnekle açıklayayım. normal klimada soğuğa getirip klimayı açtığımda sürekli soğuk hava üflüyor. ama otomatik klima olduğunda misal 22 dereceye ayarladık. ortam 22 dereceye geldiğinde klima duruyor. sıcaklık biraz arttığında tekrar devreye giriyor. herhangi ayarlama yapma gereği duyulmuyor. ayrıca durduğu için yakıt ekonomiside sağlıyor ne kadar sağlayabiliyorsa.

    benim dediğim buydu. gene yanlışım varsa düzeltin.

    evet dijital klimaların bu avantajı var.




  • Araçalarda DC Inverter klima kullanımı yoktur sanıyorum (bu teknolojiyi araçlarına adapte eden firma varsa bilemem) Sonuçta pahalı bir teknoloji bu, malum klima piyasasından biliyorsunuz. Inverter sistemli klimalar her zaman daha pahalıdır.

    quote:

    Inverter teknolojisine sahip olmayan bir klimada, ısıyı 25°C’ye ayarladığımızda, klima soğutmaya başlıyor ve bir süre sonra oda ısısı 25°C’nin altına düşer düşmez otomatik olarak kendisini kapıyor. Oda ısısı 25°C’nin üzerine yükselince tekrar çalışmaya başlıyor. Böylece klima ayarlanan 25°C’nin altına düşüp, üstüne çıktıkça klima da sürekli olarak devreye girip, devreden çıkmaya devam ediyor. Bu da ciddi bir elektrik harcamasına sebebiyet veriyor.

    Oysa doğa dostu R410A gazı kullanan ve bu sayede ozon tabakasına zarar vermeyen Inverter teknolojisi, enerji tüketimini de bu teknolojiye sahip olmayan klimalara kıyasla yüzde 35 oranında azaltıyor. Çünkü teknoloji, daha çok enerji harcanmasına neden olan kompresörün durup, tekrar çalışmasını tarihin tozlu sayfalarına kaldırıyor. Kompresörü ayarlanan dereceye ulaşınca çalışmasını minimuma indiren Inverter teknolojisi, küçük ısı değişikliklerinde az miktarda çalışıyor. Bu da, klimanın soğutmadan ödün vermeden, enerjiyi tasarruflu kullanmasını sağlıyor.


    http://www.bosch-home.com/tr/en-yeniler-detay.html?announcement=yeni-bosch-s%C3%BCper-dc-inverter-klima-a-enerji-s%C4%B1n%C4%B1f%C4%B1ndan-bile-y%C3%BCzde-35-daha-tasarruflu




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.