Şimdi Ara

corsa 1.4 enjoy otomatik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
1
Favori
57.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar,

    daha önce hiç arabam olmadı, 2. el araba aradım ama 2 yılda almaya beceremedim içime sinmedi:)

    en son opelde kampanya olunca corsa 1.4 enjoy twinport otomatik sunrooflu olanından ayırttım aksilik olmazsa hafta içi alacağım.. 36,500 artı park sensörü hediye ettiler...

    fiesta titanium ile arasında kaldım, fiesta çok donanımlıydı ama hem corsada daha iyi kampanya vardı hemde fiesta nın malzemesi iyi değildi, eşimde fiesta yı beğenmedi :)

    sizce arabanın artıları eksileri neler, alırken neye dikkat etmeliyim şimdiden teşekkürler, ,inşallah herkes hayalindeki alabilir..



  • bende aralık 2011'de aldım Corsa otomatik Enjoy paketi. Yakıt olarak yaklaşık 35 kr yakıyor. Hayırlı olsun şimdiden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orkan1977

    bende aralık 2011'de aldım Corsa otomatik Enjoy paketi. Yakıt olarak yaklaşık 35 kr yakıyor. Hayırlı olsun şimdiden
    otomatik sart degil ise hemen dizele dönüş yapın derim.illa otomatik alcam diosanız dizel otomatik baska markalara göz atın derim.hem benzinli hem otomatik almak; ayda 700 km yi deviriyorsanız sizin için 2 depo yakıt (400 TL )demektir,yanlıs anlasılma olmasın bu sadece opel corsa için gecerli değil tüm benzinli otomatikler için gecerlidir.benzin+otomatik kullanmıs biri olarak çöpe atılacak paranız varsa alın diyorum (bu söylediklerimi benznli+otomatik aldıktan sonra teyyid edeceksiniz adım gibi eminim,aldıktan sonra benzinin hesabını yapmam diyorsanız problem yok :) 36.500 'e 1000 TL daha eklerseniz CDTİ enjoy alabilirsiniz bilginiz olsun (Dizel 1 depo 40 Lirte yakıt ile en az 800 km yapma garantisi veriyor,buda benzinli aracın tam 2 katı menzil demektir birde bu aracların otomatik viteslerinde cekiş tam bi rezalet,almadan kesinlikle test sürüşü yapın) ..birde benzinli +otomatik aracın 2.el piyasası yerlerde sürünüyor,o araca 30.000 TL ye alıcı bulamazsınız iyi düşünün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: getaway

    otomatik sart degil ise hemen dizele dönüş yapın derim.illa otomatik alcam diosanız dizel otomatik baska markalara göz atın derim.hem benzinli hem otomatik almak; ayda 700 km yi deviriyorsanız sizin için 2 depo yakıt (400 TL )demektir,yanlıs anlasılma olmasın bu sadece opel corsa için gecerli değil tüm benzinli otomatikler için gecerlidir.benzin+otomatik kullanmıs biri olarak çöpe atılacak paranız varsa alın diyorum (bu söylediklerimi benznli+otomatik aldıktan sonra teyyid edeceksiniz adım gibi eminim,aldıktan sonra benzinin hesabını yapmam diyorsanız problem yok :) 36.500 'e 1000 TL daha eklerseniz CDTİ enjoy alabilirsiniz bilginiz olsun (Dizel 1 depo 40 Lirte yakıt ile en az 800 km yapma garantisi veriyor,buda benzinli aracın tam 2 katı menzil demektir birde bu aracların otomatik viteslerinde cekiş tam bi rezalet,almadan kesinlikle test sürüşü yapın) ..birde benzinli +otomatik aracın 2.el piyasası yerlerde sürünüyor,o araca 30.000 TL ye alıcı bulamazsınız iyi düşünün.

    Alıntıları Göster
    ben 2008 modeline 27,500 verdim lastik mastik bakımı ıvır zıvır derken 30,000.tl gitti aracımdan son derece memnunum
    yakıtı biraz fazla olabilir ama ototmatik benzinli araç sessiz kullanımı çok rahat adamı yormaz.
    ben bi depo ile şehir içi 450 - 500km arası çok rahat gidiyorum şehir dışı 650km rahat rahat görüyorum ayda yaptığım maximum 250km
    bu şartlarda benzinli araç can yakmaz arkadaşda alırken eminim hesabını yapıp şirket aracı gibi kullanmıcaktır....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParsOne

    ben 2008 modeline 27,500 verdim lastik mastik bakımı ıvır zıvır derken 30,000.tl gitti aracımdan son derece memnunum
    yakıtı biraz fazla olabilir ama ototmatik benzinli araç sessiz kullanımı çok rahat adamı yormaz.
    ben bi depo ile şehir içi 450 - 500km arası çok rahat gidiyorum şehir dışı 650km rahat rahat görüyorum ayda yaptığım maximum 250km
    bu şartlarda benzinli araç can yakmaz arkadaşda alırken eminim hesabını yapıp şirket aracı gibi kullanmıcaktır....

    Alıntıları Göster
    Selam,
    Herkese hayırlı bayramlar diliyorum.

    Ben 31 Temmuz'da 1.4 otomatik Enjoy aldım.İst.'dan 34.900 TL.'ye. Renk su mavisi diye geçiyor da bildiğimiz lacivertten pek farkı yok. Benim aldığım fiyata park sensörü dahil ama hiç beğenmedim.Sadece düdük ikazlı, berbat bir sesi var. Bir türlü ekranlı taktıramadım. Araştırdılar sözde, takamıyoruz deyip çıktılar işin içinden. Araçla birlikte yangın tüpü, ilk yardım çantası verdiler.Halı paspasları kauçuk paspasla değiştirmelerini istedim, olmaz dediler. Koltuk ve motor koruma da hediyeleriymiş sözde ama hiç yapılmış gibi gelmedi bana, çok da önemsemedim, adı sanı duyulmamış markalarla anlaşıp göz boyuyorlar çoğu. Yaptıkları koruma bir işe benzemiyor.

    Aracın kullanımı rahat, eşim ve çocuklar acemi olduğundan mecburen otomatik tercih ettim, acemi olmalarına rağmen çabuk alıştılar. Otomatik vites, geri de kaydırmayınca geriye bir tek dikkatlerini yola ve trafiğe vermek kalıyor.

    Benzinli otomatiklerin fazla yaktığını bilerek aldık. Nedense artık küçük çaplı motorlarda firmalar hem dizel, hem otomatik pek tercih etmiyor. Zaten fiyat da fırlıyor öyle olunca. Aradaki farkı benzine vereceğiz artık.

    Bu başlık altında, aynı özelliklerdeki araç sahipleri olarak izlenimlerimizi ve problemleri paylaşabiliriz. Düz vites mi, dizel mi karmaşası olmadan... Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Selam,
    Herkese hayırlı bayramlar diliyorum.

    Ben 31 Temmuz'da 1.4 otomatik Enjoy aldım.İst.'dan 34.900 TL.'ye. Renk su mavisi diye geçiyor da bildiğimiz lacivertten pek farkı yok. Benim aldığım fiyata park sensörü dahil ama hiç beğenmedim.Sadece düdük ikazlı, berbat bir sesi var. Bir türlü ekranlı taktıramadım. Araştırdılar sözde, takamıyoruz deyip çıktılar işin içinden. Araçla birlikte yangın tüpü, ilk yardım çantası verdiler.Halı paspasları kauçuk paspasla değiştirmelerini istedim, olmaz dediler. Koltuk ve motor koruma da hediyeleriymiş sözde ama hiç yapılmış gibi gelmedi bana, çok da önemsemedim, adı sanı duyulmamış markalarla anlaşıp göz boyuyorlar çoğu. Yaptıkları koruma bir işe benzemiyor.

    Aracın kullanımı rahat, eşim ve çocuklar acemi olduğundan mecburen otomatik tercih ettim, acemi olmalarına rağmen çabuk alıştılar. Otomatik vites, geri de kaydırmayınca geriye bir tek dikkatlerini yola ve trafiğe vermek kalıyor.

    Benzinli otomatiklerin fazla yaktığını bilerek aldık. Nedense artık küçük çaplı motorlarda firmalar hem dizel, hem otomatik pek tercih etmiyor. Zaten fiyat da fırlıyor öyle olunca. Aradaki farkı benzine vereceğiz artık.

    Bu başlık altında, aynı özelliklerdeki araç sahipleri olarak izlenimlerimizi ve problemleri paylaşabiliriz. Düz vites mi, dizel mi karmaşası olmadan... Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

    Alıntıları Göster
    Corsa genel başlığında da sormuştum ancak tatminkar bir açıklama alamamıştım. Otomatik şanzıman hakkında pek bilgimiz yok. D konumu her koşulda aracı taşıyor ancak, 1,2,ve 3. vitesleri ne zaman kullanmak icap eder açıklayilir misiniz? Bir de kolun arkasındaki mandalı kullanmadan vitesleri (1,2,3) değiştirmenin bir zararı olur mu? Yine vites değiştirirken gazdan ayak çekilmeli mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Corsa genel başlığında da sormuştum ancak tatminkar bir açıklama alamamıştım. Otomatik şanzıman hakkında pek bilgimiz yok. D konumu her koşulda aracı taşıyor ancak, 1,2,ve 3. vitesleri ne zaman kullanmak icap eder açıklayilir misiniz? Bir de kolun arkasındaki mandalı kullanmadan vitesleri (1,2,3) değiştirmenin bir zararı olur mu? Yine vites değiştirirken gazdan ayak çekilmeli mi?

    1,2,3 vitesleri rampa aşağı inerken aracın gereğinden fazla hızlanmasını istemiyosan 2'ye alıyosun sabit bi devvirle iniyo yada rampa çıkarken aynı mantık başka kullanım amacı yok mandalı kullanmadan vites geçişi normal zaten anormal şartlarda mandalsız geçişe izin vermiyo d'de giderken 3'e mandalla geçip 2,1 mandalsız geçiyo...

    vites değiştirirken ayagını gazdan çekmene gerek yok sadece arac yük altında devir yükseltip vites değiştirmediği zamanlarda sen ayağını hafif gazdan çekersen vites yükseltir ve rahatlar zamanla vites geçiş devirlerini motor sesi ve devir saati ile anlıyosun gaza basma sertliğine göre vitesi istediğin gibi değişip değişmemesine karar veriyosun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ParsOne -- 22 Ağustos 2012; 15:24:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParsOne

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Corsa genel başlığında da sormuştum ancak tatminkar bir açıklama alamamıştım. Otomatik şanzıman hakkında pek bilgimiz yok. D konumu her koşulda aracı taşıyor ancak, 1,2,ve 3. vitesleri ne zaman kullanmak icap eder açıklayilir misiniz? Bir de kolun arkasındaki mandalı kullanmadan vitesleri (1,2,3) değiştirmenin bir zararı olur mu? Yine vites değiştirirken gazdan ayak çekilmeli mi?

    1,2,3 vitesleri rampa aşağı inerken aracın gereğinden fazla hızlanmasını istemiyosan 2'ye alıyosun sabit bi devvirle iniyo yada rampa çıkarken aynı mantık başka kullanım amacı yok mandalı kullanmadan vites geçişi normal zaten anormal şartlarda mandalsız geçişe izin vermiyo d'de giderken 3'e mandalla geçip 2,1 mandalsız geçiyo...

    vites değiştirirken ayagını gazdan çekmene gerek yok sadece arac yük altında devir yükseltip vites değiştirmediği zamanlarda sen ayağını hafif gazdan çekersen vites yükseltir ve rahatlar zamanla vites geçiş devirlerini motor sesi ve devir saati ile anlıyosun gaza basma sertliğine göre vitesi istediğin gibi değişip değişmemesine karar veriyosun...

    Alıntıları Göster
    Sn. weysex, ilginize teşekkür ederim. Bazen öyle an oluyor ki D konumundayken araç bir türlü toparlayıp hızlanamıyor.Daha çok yavaşken bunu yapıyor.O sırada 1.ci viteste midir 2.ci viteste midir çözemiyorum? Gaz pedalını köklediğim halde vites küçültemediğine göre 1' dedir diye düşünüyorum. O an manuel 1'e çekeyim diyorum ama cesaret edemiyorum kapaklanırız diye. Namussuz bazen de gaza dokundumu fırlıyor. Bir şekilde alışacağız artık. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Sn. weysex, ilginize teşekkür ederim. Bazen öyle an oluyor ki D konumundayken araç bir türlü toparlayıp hızlanamıyor.Daha çok yavaşken bunu yapıyor.O sırada 1.ci viteste midir 2.ci viteste midir çözemiyorum? Gaz pedalını köklediğim halde vites küçültemediğine göre 1' dedir diye düşünüyorum. O an manuel 1'e çekeyim diyorum ama cesaret edemiyorum kapaklanırız diye. Namussuz bazen de gaza dokundumu fırlıyor. Bir şekilde alışacağız artık. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Merhaba forumda arama yapabilmek adına üye olmuştum ama bu araçlardan birine sahip olduğum için cevap yazmak istedim.

    2011 corsa enjoy otomatik vites bir aracımız var. 27.000 km'de... Eşim için almıştık ama çoğunlukla birlikte kullandık diyebilirim.

    Araç yakıt cimrisi falan değil. (bazı yerlerden okuyorum böyle şeyler o nedenle belirtmek istedim.) Bence cüssesine göre epeyde fazla yakıt tüketiyor . Sanırım şanzımanın tam otomatik olarak tanımlanan şanzımanlardan olması nedeniyle..

    4 vites bir şanzımanı var. Geçişlerde genelde başarılı ama hissetmiyorum sallamıyor desem yalan olur. hele hele 1.2 arası ve yokuşta 4'ten 3'e inme gibi durumlarda epey sallıyor sizi. Ama bunlar haricinde başarılı sayılabilir. Gerçi şunuda belirteyim bunlar benim fikrim zira bu bizim ilk otomatik aracımızdı ve diğerleri hakkında pek fikrim yok.

    içi konforlu (sınıfına göre) kliması gayet başarılı, tasarımı oldukça güzel, motoru (bence) pek güçlü değil.. Uzun yolda yaptığım bir sollamada yokuş yukarı ivmelenmekte güçlük çekmesi nedeniyle ciddi bir tehlike atlatmıştım. Yani aracınıza veya kickdown'a güvenip yokuşlarda risk almayın bu araçla..

    Düz yolda oldukça iyi. 185 yapmışlığım var. yokuşlarda da başlangıç hızınız 110-120 gibiyse genelde kesilmez sadece vites düşürür ve yakıtı deli gibi harcamaya başlar ama 110-120 ile çıkarsınız yokuşları .. tabi yakıt tüketimini kabul edilebilir bulursanız

    iç hacmi sınıfına göre geniştir ama 4 kişilik bir aile için yeterli olduğunu söyleyemem. Bagajda öyle.. Biz henüz 2 kişilik bir aileyiz ve yetiyor fakat dönem dönem arka koltukları yatırıp bagaja dahil etmek zorunda kaldığımızı da saklayamam.

    Bir arızasını görmedim şu ana kadar. Periyodik bakımları dışında masrafsız şimdilik.

    Özetle bu araç dış görünüşüyle sizi kendine bağlarken bu yakıt tüketimi değerleriyle çok daha performanslı bir motora sahip olabileceğinizi düşündürerek sizi itiyor.

    Fiyatıda öyle aman aman ucuz değil ama 2. el piyasası her daim var. Malum alman düşkünlüğü nedeniyle.

    Yeni başlayanlar veya tecrübesizler için ideal bir araç çünkü küçük ve hakimiyeti kolay . Fakat bir süre sonra size ne iç hacim ne motor ne de konfor olarak yetmeyecektir.

    Güzel bir araç ama alıp 6-7 yıl binmeyi düşünenler için doğru tercih değil bence..

    Sorularınız olursa cevaplayabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.Alvarzo -- 23 Ağustos 2012; 17:54:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Sn. weysex, ilginize teşekkür ederim. Bazen öyle an oluyor ki D konumundayken araç bir türlü toparlayıp hızlanamıyor.Daha çok yavaşken bunu yapıyor.O sırada 1.ci viteste midir 2.ci viteste midir çözemiyorum? Gaz pedalını köklediğim halde vites küçültemediğine göre 1' dedir diye düşünüyorum. O an manuel 1'e çekeyim diyorum ama cesaret edemiyorum kapaklanırız diye. Namussuz bazen de gaza dokundumu fırlıyor. Bir şekilde alışacağız artık. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Aracın 1. vitesi çok kısa hemen 2. vitese geçiyo anlık hızlanma için gazın endibinde mandal gibi bişey var kökleyin tık diye atıyo buna Kick Down denir vitesi düşürür ve yaklaşık 6000 devire kadar çıkarır. hızlanma için siz D'den 1. vitese alana kadar baya bi zaman geçer ve riskli Kick Down yapın daha iyi 1 den tekrar 2 ye falan almanız lazım uzun iş 1 2 3 rampalardan karlı yollardan başka bi işe yaramaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParsOne

    Aracın 1. vitesi çok kısa hemen 2. vitese geçiyo anlık hızlanma için gazın endibinde mandal gibi bişey var kökleyin tık diye atıyo buna Kick Down denir vitesi düşürür ve yaklaşık 6000 devire kadar çıkarır. hızlanma için siz D'den 1. vitese alana kadar baya bi zaman geçer ve riskli Kick Down yapın daha iyi 1 den tekrar 2 ye falan almanız lazım uzun iş 1 2 3 rampalardan karlı yollardan başka bi işe yaramaz...

    Alıntıları Göster
    Otomatik yakıt tüketimlerini litre cinsinden paylaşırsanız daha faydalı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Otomatik yakıt tüketimlerini litre cinsinden paylaşırsanız daha faydalı olur.

    Alıntıları Göster
    Selam,
    Daha önce de yazdığım gibi eşim ve çocuklar acemi olduğu için mecburen geri kaydırmayan tam otomatik araç olsun istedim. Bu bakımdan bir sıkıntı yok. Ben her zaman düz vitesi tercih ederim. Kumanda bende olmalı, ne yapmam gerektiğine kendim karar vermeliyim. Otomatikte maalesef böyle değil. Yakıt konusuna gelince o bile bile lades. Şehir içinde benim kulanım tarzımla 10Lt/100km. den aşağı yakmayacağı kesin. Benim acemilerde bu daha fazla olacaktır mutlaka. Bizimle yaşlanacak değil. Bir iki sene kullanır değiştiririz.

    Corsa'yı alırken Ford Fiesta, Hyundai İ20, Suzuki Swift , Citroen C3 alternatiflerimiz arasındaydı. Ayırdığımız bütçeye ve beklentilerimize en uygun Corsa'ydı.
    1997'de sıfır Vectra CD 2.0 almıştım. O seriden herkes gibi ben de çok çekmiştim. Bir daha Opel almam diyordum. Büyük laf etmemek lazım. Aradan uzun yıllar geçti, herhalde Opel'de akıllanmıştır. O dönem çok imaj kaybetmişti. Hala da bende o kötü etki devam ediyor ama Opel'e bir şans daha verdik bakalım. Umarım pişman olmayız. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Selam,
    Daha önce de yazdığım gibi eşim ve çocuklar acemi olduğu için mecburen geri kaydırmayan tam otomatik araç olsun istedim. Bu bakımdan bir sıkıntı yok. Ben her zaman düz vitesi tercih ederim. Kumanda bende olmalı, ne yapmam gerektiğine kendim karar vermeliyim. Otomatikte maalesef böyle değil. Yakıt konusuna gelince o bile bile lades. Şehir içinde benim kulanım tarzımla 10Lt/100km. den aşağı yakmayacağı kesin. Benim acemilerde bu daha fazla olacaktır mutlaka. Bizimle yaşlanacak değil. Bir iki sene kullanır değiştiririz.

    Corsa'yı alırken Ford Fiesta, Hyundai İ20, Suzuki Swift , Citroen C3 alternatiflerimiz arasındaydı. Ayırdığımız bütçeye ve beklentilerimize en uygun Corsa'ydı.
    1997'de sıfır Vectra CD 2.0 almıştım. O seriden herkes gibi ben de çok çekmiştim. Bir daha Opel almam diyordum. Büyük laf etmemek lazım. Aradan uzun yıllar geçti, herhalde Opel'de akıllanmıştır. O dönem çok imaj kaybetmişti. Hala da bende o kötü etki devam ediyor ama Opel'e bir şans daha verdik bakalım. Umarım pişman olmayız. Saygılar.

    Pişman olmazsınız.

    Bizde bahsettiğiniz nedenlerle eşime almıştık bu aracı. Acemilik süresini gayet iyi geçirdi bu araçla. Frenleri oldukça başarılı ve araca hakim olduğunuzu hissedebiliyorsunuz cüssesi itibariyle. Kullanımı kolay.

    Bu sürüş ve kullanım kolaylıkları dolayısıyla şu an 1 yaşında 27.000kmde kazasız olarak satmayı planlıyoruz aracımızı. Eminim eşime o acemililk döneminde daha büyük bir otomatik araç veya manuel araç almış olsaydık şu an bir kaç küçük veya orta ölçekte kazadan bahsediyor olurduk.

    Ama bir önceki mesajımda da söylediğim gibi bir süre sonra sizin ailenizde acemiliğini atlattığında aracın küçük olduğunu, sığamadıklarını, motorunun güçsüz olduğunu vs. vs.vs. söylemeye başayacaktır.

    Yinede bence yakıt tüketimi çok dert değilse güzel seçim olmuş güle güle kullanın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.Alvarzo

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Selam,
    Daha önce de yazdığım gibi eşim ve çocuklar acemi olduğu için mecburen geri kaydırmayan tam otomatik araç olsun istedim. Bu bakımdan bir sıkıntı yok. Ben her zaman düz vitesi tercih ederim. Kumanda bende olmalı, ne yapmam gerektiğine kendim karar vermeliyim. Otomatikte maalesef böyle değil. Yakıt konusuna gelince o bile bile lades. Şehir içinde benim kulanım tarzımla 10Lt/100km. den aşağı yakmayacağı kesin. Benim acemilerde bu daha fazla olacaktır mutlaka. Bizimle yaşlanacak değil. Bir iki sene kullanır değiştiririz.

    Corsa'yı alırken Ford Fiesta, Hyundai İ20, Suzuki Swift , Citroen C3 alternatiflerimiz arasındaydı. Ayırdığımız bütçeye ve beklentilerimize en uygun Corsa'ydı.
    1997'de sıfır Vectra CD 2.0 almıştım. O seriden herkes gibi ben de çok çekmiştim. Bir daha Opel almam diyordum. Büyük laf etmemek lazım. Aradan uzun yıllar geçti, herhalde Opel'de akıllanmıştır. O dönem çok imaj kaybetmişti. Hala da bende o kötü etki devam ediyor ama Opel'e bir şans daha verdik bakalım. Umarım pişman olmayız. Saygılar.

    Pişman olmazsınız.

    Bizde bahsettiğiniz nedenlerle eşime almıştık bu aracı. Acemilik süresini gayet iyi geçirdi bu araçla. Frenleri oldukça başarılı ve araca hakim olduğunuzu hissedebiliyorsunuz cüssesi itibariyle. Kullanımı kolay.

    Bu sürüş ve kullanım kolaylıkları dolayısıyla şu an 1 yaşında 27.000kmde kazasız olarak satmayı planlıyoruz aracımızı. Eminim eşime o acemililk döneminde daha büyük bir otomatik araç veya manuel araç almış olsaydık şu an bir kaç küçük veya orta ölçekte kazadan bahsediyor olurduk.

    Ama bir önceki mesajımda da söylediğim gibi bir süre sonra sizin ailenizde acemiliğini atlattığında aracın küçük olduğunu, sığamadıklarını, motorunun güçsüz olduğunu vs. vs.vs. söylemeye başayacaktır.

    Yinede bence yakıt tüketimi çok dert değilse güzel seçim olmuş güle güle kullanın..

    Alıntıları Göster
    Hay Allah, tam bir forumdaş daha bulduk derken kaybetmek üzereyiz galiba. Neyse na'palım, hayırlısı olsun.
    Sn. V. Alvarzo benzer düşüncelerle yola çıkmışız. 1 yıllık tecrübeye dayanarak sonuçtan memnun kaldığınıza göre ben de pişman olmayacağım demektir. Sizin Corsa'nın yerine koymayı düşündüğünüz yeni araç ne ola ki? Tercih yine otomatik mi olacak? Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: weysex

    Aracın 1. vitesi çok kısa hemen 2. vitese geçiyo anlık hızlanma için gazın endibinde mandal gibi bişey var kökleyin tık diye atıyo buna Kick Down denir vitesi düşürür ve yaklaşık 6000 devire kadar çıkarır. hızlanma için siz D'den 1. vitese alana kadar baya bi zaman geçer ve riskli Kick Down yapın daha iyi 1 den tekrar 2 ye falan almanız lazım uzun iş 1 2 3 rampalardan karlı yollardan başka bi işe yaramaz...

    Sn. weysek, daha önce de yazdığım gibi bazen araç toparlamadığında gazı köklesemde vitesi (ya da devir herneyse) düşürüp hızlanmıyor. Sıkıntı burada. Sürat yavaşken bunu yaşıyorum genelde. O an vites 1 ya da 2 bilemiyorum. Ama yazınızda bir şey dikkatimi çekti. Tık diye atan mandal gibi birşey hissetmedim. Tam kökleyemiyor muyum acaba? Buna dikat edeceğim en kısa zamanda. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Hay Allah, tam bir forumdaş daha bulduk derken kaybetmek üzereyiz galiba. Neyse na'palım, hayırlısı olsun.
    Sn. V. Alvarzo benzer düşüncelerle yola çıkmışız. 1 yıllık tecrübeye dayanarak sonuçtan memnun kaldığınıza göre ben de pişman olmayacağım demektir. Sizin Corsa'nın yerine koymayı düşündüğünüz yeni araç ne ola ki? Tercih yine otomatik mi olacak? Saygılar.

    Corsayı eşimin başlangıç aracı olarak düşünmüştük. Şimdi yarı otomatik bir şanzımana geçmeyi planlıyoruz Lancia Delta, A3 veya bir arkadaşımın önerdiği Yeni EDC şanzımanlı Megane (ki dürüstçesi pek planlarımız dahilinde değil) arasında seçim yapacağız sanırım. Eğer eşim düz vites kullanma kararı verebilirse bmw 1 seriside olabilir. Tüm bu tercihlerde yakıt türü olarak kesinlikle dizel düşünüyoruz. Corsada uğrak yerine çevirdiğimiz benzinliklere biraz daha az uğramak niyetindeyiz.

    Forumdaşlık için Corsa işin vesilesi üstadım tanışmış olduk. Her ne kadar yenide olsak forumda corsaylada corsasızda biz buradayız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: weysex

    Aracın 1. vitesi çok kısa hemen 2. vitese geçiyo anlık hızlanma için gazın endibinde mandal gibi bişey var kökleyin tık diye atıyo buna Kick Down denir vitesi düşürür ve yaklaşık 6000 devire kadar çıkarır. hızlanma için siz D'den 1. vitese alana kadar baya bi zaman geçer ve riskli Kick Down yapın daha iyi 1 den tekrar 2 ye falan almanız lazım uzun iş 1 2 3 rampalardan karlı yollardan başka bi işe yaramaz...

    Sn. weysek, daha önce de yazdığım gibi bazen araç toparlamadığında gazı köklesemde vitesi (ya da devir herneyse) düşürüp hızlanmıyor. Sıkıntı burada. Sürat yavaşken bunu yaşıyorum genelde. O an vites 1 ya da 2 bilemiyorum. Ama yazınızda bir şey dikkatimi çekti. Tık diye atan mandal gibi birşey hissetmedim. Tam kökleyemiyor muyum acaba? Buna dikat edeceğim en kısa zamanda. Saygılar.

    Üstadım mandal var ama öyle ayağınızla hissetmeniz pek olası değil. Sizde sorun yok yani, yeterince köklemişsinizdir muhakkak

    Bahsettiğiniz problem bende de bir kaç kez olmuştu... Sanırım aracın çok da güçlü bir motora sahip olmayışından kayaklanıyor. Daha önceki mesajlarımdada belirtmiştim bu problem gidiş geliş yollarda yokuş tırmanırken araç sollamak niyetindeyseniz tehlike arz edebiliyor. Başım geldiği için bu kadar emin konuşuyorum. Normalde pek etkilemez sürüşünüzü ama aracın kickdown performansına güvenip risk alınmamalı zira kickdown yapsa bile dönem dönem yetersiz kalabiliyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.Alvarzo

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: weysex

    Aracın 1. vitesi çok kısa hemen 2. vitese geçiyo anlık hızlanma için gazın endibinde mandal gibi bişey var kökleyin tık diye atıyo buna Kick Down denir vitesi düşürür ve yaklaşık 6000 devire kadar çıkarır. hızlanma için siz D'den 1. vitese alana kadar baya bi zaman geçer ve riskli Kick Down yapın daha iyi 1 den tekrar 2 ye falan almanız lazım uzun iş 1 2 3 rampalardan karlı yollardan başka bi işe yaramaz...

    Sn. weysek, daha önce de yazdığım gibi bazen araç toparlamadığında gazı köklesemde vitesi (ya da devir herneyse) düşürüp hızlanmıyor. Sıkıntı burada. Sürat yavaşken bunu yaşıyorum genelde. O an vites 1 ya da 2 bilemiyorum. Ama yazınızda bir şey dikkatimi çekti. Tık diye atan mandal gibi birşey hissetmedim. Tam kökleyemiyor muyum acaba? Buna dikat edeceğim en kısa zamanda. Saygılar.

    Üstadım mandal var ama öyle ayağınızla hissetmeniz pek olası değil. Sizde sorun yok yani, yeterince köklemişsinizdir muhakkak

    Bahsettiğiniz problem bende de bir kaç kez olmuştu... Sanırım aracın çok da güçlü bir motora sahip olmayışından kayaklanıyor. Daha önceki mesajlarımdada belirtmiştim bu problem gidiş geliş yollarda yokuş tırmanırken araç sollamak niyetindeyseniz tehlike arz edebiliyor. Başım geldiği için bu kadar emin konuşuyorum. Normalde pek etkilemez sürüşünüzü ama aracın kickdown performansına güvenip risk alınmamalı zira kickdown yapsa bile dönem dönem yetersiz kalabiliyor...

    Alıntıları Göster
    benim şehir içi yakıt tüketimim yolbilgisayarını açtıktan sonra 7.5 ile 9 arası oynuyo ama genelde 8 litre hemde avcılardaki o cehennem trafiğinde. kullanma şekline göre tüketim 11 litreye kadar çıkıyo.. küçük motorlu araçlar hızlanmak için yüksek devirlere daha fazla ihtiyaç duyar ve yüksek devirlerde daha stabil bi yanma sağlayan 97 oktan benzini tavsiye ederim ben 95 ve 97 arasında bi çok deneme yaptım arasındaki farkı anlıyabiliyosunuz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ParsOne

    benim şehir içi yakıt tüketimim yolbilgisayarını açtıktan sonra 7.5 ile 9 arası oynuyo ama genelde 8 litre hemde avcılardaki o cehennem trafiğinde. kullanma şekline göre tüketim 11 litreye kadar çıkıyo.. küçük motorlu araçlar hızlanmak için yüksek devirlere daha fazla ihtiyaç duyar ve yüksek devirlerde daha stabil bi yanma sağlayan 97 oktan benzini tavsiye ederim ben 95 ve 97 arasında bi çok deneme yaptım arasındaki farkı anlıyabiliyosunuz...

    Alıntıları Göster
    Sn.V.Alvarzo Benim kendi aracım Kia Sportage. Görür görmez adeta vuruldumve bütün planlarım alt üst oldu. Dizel bir araç almayı kafama koymuştum ve iki seçenek vardı kafamda. Delta ve C5. Delta'nın çok değişik sıra dışı bir tarzı var . Yanlış hatırlıyor olabilirim; led far ve stop lambalı ilk modellerin başında geliyor sanırım.Audi, Delta'dan sonra ya da öncedir.C5'de karizmatik oturaklı bir araç bana göre.Biraz fazla büyük yalnız.Hala yolda ne zaman görsem her ikisine de kesik atarım. Ama dedim ya Sportage beni yoldan çıkardı.

    Yarı otomatik şanzımana gelince; okuduklarımdan ve duyduklarımdan yola çıkarak biraz daha beklemek gerektiği kanaatindeyim ben. Çoğu yeni sistemler ve ileriki zamanlarda ne tip sorunlar çıkaracakları meçhul. Daha şimdiden problem yaşayanlar az değil. En eskisi VW-DSG şanzımanın dahi tam oturmadığını söylemek abartı olmaz. http://forum.donanimhaber.com/m_63708540/tm.htm Bu başlığı belki biliyorsunuz, ilk kez görecekseniz ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. EDC için şimdilik iyi diyorlar. Yakında onun da kokusu çıkar diyenler de az değil. Citroen C3'ün yarı otomatik BMP şanzımanlı olanını test etmiştik. Berbat birşey. Vites geçişleri aşırı hissediliyor. MCP de farklı değilmiş. Avantajları az yakıyor olmaları. İleride bu sorunlar düzelir tabii. Kararınız şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuresem

    Sn.V.Alvarzo Benim kendi aracım Kia Sportage. Görür görmez adeta vuruldumve bütün planlarım alt üst oldu. Dizel bir araç almayı kafama koymuştum ve iki seçenek vardı kafamda. Delta ve C5. Delta'nın çok değişik sıra dışı bir tarzı var . Yanlış hatırlıyor olabilirim; led far ve stop lambalı ilk modellerin başında geliyor sanırım.Audi, Delta'dan sonra ya da öncedir.C5'de karizmatik oturaklı bir araç bana göre.Biraz fazla büyük yalnız.Hala yolda ne zaman görsem her ikisine de kesik atarım. Ama dedim ya Sportage beni yoldan çıkardı.

    Yarı otomatik şanzımana gelince; okuduklarımdan ve duyduklarımdan yola çıkarak biraz daha beklemek gerektiği kanaatindeyim ben. Çoğu yeni sistemler ve ileriki zamanlarda ne tip sorunlar çıkaracakları meçhul. Daha şimdiden problem yaşayanlar az değil. En eskisi VW-DSG şanzımanın dahi tam oturmadığını söylemek abartı olmaz. http://forum.donanimhaber.com/m_63708540/tm.htm Bu başlığı belki biliyorsunuz, ilk kez görecekseniz ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. EDC için şimdilik iyi diyorlar. Yakında onun da kokusu çıkar diyenler de az değil. Citroen C3'ün yarı otomatik BMP şanzımanlı olanını test etmiştik. Berbat birşey. Vites geçişleri aşırı hissediliyor. MCP de farklı değilmiş. Avantajları az yakıyor olmaları. İleride bu sorunlar düzelir tabii. Kararınız şimdiden hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    Sn. weysex, şehir içi 8 litre çok iyi. Biz de istanbul'dayız. Bizim araç daha 500km.lerde. Tüketim 10 LT. civarların da dolaşıyor. Sanırım zamanla düşecektir. Ben pek, az yaksın diye uğraşanlardan değilim ama benzin istasyonum da yok tabii. Tasarruflu olması kimin hoşuna gitmez ki? Acemiler ustalaşıncaya kadar bana şikayet etmek yok.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.